درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 04:45   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35452صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیدوشنبه، 14 آبان 1397 - 13:43
کارت ویزیت دیپلماتیک و چگونگی کاربرد آن
کارت ویزیت در دنیای دیپلماتیک مصارف زیاد و مفیدی دارد و پیام های خاص با آن مبادله می شود. معمولاً در کارت ویزیت حداقل باید به زبان لاتین نام و نام خانوادگی و مقام سیاسی و نام سفارت و کشور و همچنین در گوشه راست (در کارت فارسی گوشه چپ) و در پایین نام پایتخت کشور محل ماموریت نوشته شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کارت ویزیت در دنیای دیپلماتیک مصارف زیاد و مفیدی دارد و پیام های خاص با آن مبادله می شود. معمولاً در کارت ویزیت حداقل باید به زبان لاتین نام و نام خانوادگی و مقام سیاسی و نام سفارت و کشور و همچنین در گوشه راست (در کارت فارسی گوشه چپ) و در پایین نام پایتخت کشور محل ماموریت نوشته شود.


به طور مثال به کارت ویزیت زیر که صرفا یک کارت فرضی است توجه کنید:
کارت ویزیت دیپلماتیک فقط باید حاوی اطلاعاتی در همین حد باشد. اگر چه امروزه ضرورت های عملی ایجاب نموده که در پایین کارت شماره فاکس، تلکس، پست الکترونیک و در گوشه دیگر شماره تلفن و احیاناً آدرس محل کار و سکونت را درج می کنند ولی باید توجه کرد که این نتیجه تأثیر رویه و روش بازرگانان و صاحبان صنایع و مشاغل دیگر است که دیپلمات ها را به پیروی از خود واداشته است.

 

اگر دیپلماتی مانند مدیران فروش کمپانی ها و بازاری ها در کارت ویزیت خود علاوه بر موارد فوق شماره تلکس ، تلفکس ، فاکس و صندوق پستی و امثالهم را درج نماید ، ممکن است که بسیار مفید و عملی باشد ولی قطعاً ” کارت ویزیت دیپلماتیک” نامیده نمی شود.


۱- موارد استفاده کارت ویزیت چیست؟
صرف نظر از شکل و مواردی که ممکن است کارت در دیدارهای وزارت خارجه و اسیر ملاقات های رسمی برای معرفی خود به طرف مقابل داده می شود ، امکان دارد کارت ویزیت از طریق پست و یا توسط پیک برای کسی ارسال شود به طور مثال: رایزن متأهل یک سفارتخانه که به تازگی به محل مأموریت خود وارد شده است مدت زمانی طول خواهد کشید که فرصت دیدار همتایان او در سایر سفارتخانه ها دست دهد و همسر وی با همسر همتایان او آشنا شود. وی به جز راه تنظیم قرار ملاقات و دیدار فرد فرد آنان می تواند راه زیر را برگزیند:


دو عدد کارت ویزیت خود و یک عدد کارت ویزیت همسر خود را برای رایزنان متأهل سایر سفارت خانه های مقیم از طریق پست و یا توسط راننده ارسال نماید. توجه خواهید کرد که ارسال کارت ویزیت همسر برای معرفی به همسر رایزنان سایر سفارتخانه هاست و گرنه برای رایزنان مجرد فقط کارت ویزیت خود دیپلمات به تنهایی ارسال می شود در زیر کارت های ویزیت علاوه بر مورد فوق می توان پیام های زیر را با مـداد بر حسب مورد اضافه نمود:


p.p با معادل فرانسه pour presentation برای معرفی خود یا شخص ثالث
p.p.c. با معادل فرانسه pour prendre conge برای خداحافظی
p.r. با معادل فرانسه pour remercier برای ابراز تشکر و امتنان (مثلاً برای مهمانی شام)
p.c. با معادل فرانسه pour condoleances برای عرض تسلیت
p.m. با معادل فرانسه pour momoire برای یادآوری (مانند ضیافتی که قبلاً توافق شده است)
p.f. با معادل فرانسه pour feliciter برای عرض تبریک
p.f.n.a با معادل فرانسه pour feliciter le nouvel an برای عرض تبریک سال نو


مجدداً متذکر می شود که پیام های فوق با مداد و حروف اول عبارت مورد استفاده قرار گیرد و نه تمامی عبارت فرانسه آن.


اگر گوشه بالای سمت چپ کارت ویزیت شکسته و تا شده باشد به معنای آن است که کارت ویزیت شخصاً تسلیم شده است.


۲- ارسال کارت های ویزیت
کارت های ویزیت در پاکت سفید کوچک که مخصوص کارت ویزیت می باشد توسط پیک ارسال می شود. پشت پاکت نام کامل و القاب گیرنده به صورت دست نویس یا تایپی قید می شود. کارت ویزیت به اشخاص هم پایه و هم مقام و یا دارای مقام پایین تر ارسال می شود.

 

هنگامی که دیپلماتهای یک نمایندگی سیاسی بنا به مناسبتی خاص به یک نمایندگی سیاسی دیگر و یا یک وزارتخانه کارت ویزیت ارسال می کنند، می توان گاهی کارت های ویزیت را داخل یک پاکت گذاشت. نام گیرنده در قسمت بالایی کارت با مداد نوشته شود.


کارت رییس نمایندگی دیپلماتیک همیشه در پاکت جداگانه ارسال می شود.

 


۳- شکل و اندازه کارت های ویزیت
شکل و اندازه کارت ویزیت تابع مقررات خاصی نیست. کارت باید اندازه و شکل مناسب داشته باشد ولی در اکثر کشورها اندازه های ذیل رایج است:
برای رئیس نمایندگی ۱۰*۶سانتی متر
برای سایر دیپلمات ها ۹*۵ سانتی متر
برای خانم ها ۸*۴ سانتی متر
کارت ویزیت از کاغذ سفید براق یا مات ضخیم تهیه می شود. از سایر انواع کاغد نیز می توان استفاده نمود.

 





 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد