درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 02:10   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35392صفحه نخست » سه شنبه، 8 آبان 1397 - 16:15
بحران قرن در بی‌بی‌سی
شبکه بی بی سی در رقابت با یوتیوب و نتفلیکس مخاطبان جوان را از دست داده و برای نخستین بار در تاریخ ۹۶ ساله خود با بحران وجودی روبه‌رو شده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- شبکه بی بی سی در رقابت با یوتیوب و نتفلیکس مخاطبان جوان را از دست داده و برای نخستین بار در تاریخ ۹۶ ساله خود با بحران وجودی روبه‌رو شده است.

به گزارش شارا به نقل از گاردین، آفکام (سازمان تنظیم مقررات رسانه‌ای بریتانیا) در تازه‌ترین گزارش خود از کاهش بی‌سابقه مخاطبان برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی بی‌بی‌سی در سال‌های اخیر و در پی آن افت چشمگیر درآمدهای این شبکه دولتی خبر داده است. گروه سنی 16 تا 34 سال فقط 80 دقیقه در روز از محتوای برنامه‌های بی‌بی‌سی استفاده می‌کنند که دقیقا برابر نیمی از میانگین زمان استفاده دیگر گروه‌های سنی بی‌بی‌سی در بریتانیاست.

از آنجا که بخشی از درآمد این شبکه دولتی به لطف ترغیب گسترده مردم برای پرداختن هزینه سالانه 150 پوندی تامین می‌شود، برخی آمارها برای مدیران بی‌بی‌سی نگران‌کننده شده است. بر اساس تازه‌ترین آمار آفکام، یک نفر از هر هشت بریتانیایی (در یک هفته مشخص) اصلا از محتواهای تولیدشده بی‌بی‌سی استفاده نکرده است و این یعنی درآمد این شبکه به شدت در مسیر کم شدن پیش می‌رود.

هر چند بخشی از این کاهش مخاطب و درآمد به دلیل تغییر ذائقه و عادت‌های مردم در عصر فراگیری شبکه‌های اجتماعی و محتواهای اینترنتی ناگزیر به نظر می‌رسد اما ایستگاه‌های رادیویی تجاری و شبکه‌های آنلاین تلویزیونی عملکردی به مراتب بهتر از بی‌بی‌سی در جذب مخاطبان جوان‌تر ثبت کرده‌اند. این بخشی از نخستین گزارش سالانه آفکام درباره اوضاع کنونی و عملکرد آینده شبکه دولتی بی‌بی‌سی در انگلیس است.

بی‌بی‌سی تری که تنها کانال صرفا آنلاین این شبکه است و اختصاصا برای جذب مخاطبان جوان‌تر طراحی شده، بین گروه سنی 16 تا 34 سال تنها هشت درصد مخاطب دارد و این یعنی بی‌بی‌سی از بحران مخاطب به شدت رنج می‌برد. جوانان بریتانیایی نه تنها از محتوای برنامه‌های این شبکه استفاده نمی‌کنند، بلکه نسبت به موفقیت آن در آینده و تولید برنامه‌ها و محتواهای جذاب حالت انتقادی دارند. آنها معتقدند بی‌بی‌سی بر جذب مخاطبان سالمندتر تمرکز کرده است.

یکی از سخنگویان بی‌بی‌سی می‌گوید: «جوانان به نسبت دیگر تامین‌کنندگان محتواهای رسانه‌ای چون یوتیوب، اسپاتیفای و نتفلیکس وقتی بیشتر برای دیدن و شنیدن برنامه‌های بی‌بی‌سی صرف می‌کنند اما این بازار به شکلی باورنکردنی رقابتی شده و جوان‌ترها در مقایسه با نسل‌های پیشین گزینه‌های بیشتر پیش رو دارند. ما می‌خواهیم مطمئن شویم همه مخاطبان محتوای ارزشمند از بی‌بی‌سی دریافت می‌کنند و به همین دلیل سراغ فناوری‌های تازه رفته‌ایم.»

مخاطبان معتقدند بی‌بی‌سی از نظر پخش خبرهای درست و قابل اعتماد همچنان در رده‌های بالا قرار دارد اما شیوه به تصویر کشیدن برخی گروه‌ها از جمله زنان میانسال در برنامه‌های نمایشی آن چندان درست نیست. ضمن اینکه تامین هزینه‌های تولید برنامه‌های نمایشی پرهزینه با همکاری با شبکه‌های رقیب چون آمازون و نتفلیکس تا حدودی به اعتبار بی‌بی‌سی آسیب زده و شهرت آن را به عنوان شبکه‌های مستقل خدشه‌دار کرده است.

 

منب: همشهری آنلاین

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد