درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 30 دی 1397 - 05:43   

"موسسه اعتباری کوثر" در صدر اخبار پربازدید این هفته شارا

  "موسسه اعتباری کوثر" در صدر اخبار پربازدید این هفته شارا


ادامه ادامه مطلب یک

گزارش مرکز آمار ایران از رفتار فرهنگی خانوار ایرانی در سال ۱۳۹۶

  گزارش مرکز آمار ایران از رفتار فرهنگی خانوار ایرانی در سال ۱۳۹۶


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398

  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398


ادامه ادامه مطلب سه

"سومین نشست اعضای کارگروه روابط عمومی های فدراسیون های ورزشی" در صدر اخبار پربازدید این هفته شارا

  "سومین نشست اعضای کارگروه روابط عمومی های فدراسیون های ورزشی" در صدر اخبار پربازدید این هفته شارا


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  با حضور استاندار مازندران؛ اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی های استان شناخته شدند
  مدیرعامل بانک رفاه/ وجود روابط عمومی قدرتمند و فعال، زمینه ساز ایجاد توسعه سازمانی و مدیریت افکار عمومی است
  شش سفیر فرهنگی بانک صادرات ایران جوایز خود را دریافت کردند
  اطلاع رسانی در گیلان ناتوان، سنتی و دست به عصاست!
  مرگ خبرنگار غنایی که درباره فساد در فوتبال تحقیق می کرد
  قطع همکاری دانشگاه اکسفورد با هواوی
  سرپرست روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی: تدوین برنامه های نوین ارتباطی لازمه روابط عمومی راهبردی است
  آغاز به کار غرفه بانک ملی ایران در شهر مشاغل کودکان
  پرداخت 42 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه رفع احتیاجات ضروری توسط بانک ملی ایران
  کارمند بانک باید مشاور مالی مشتری باشد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35374صفحه نخست » خبر یکیکشنبه، 6 آبان 1397 - 13:24
رییس دانشگاه شهید چمران اهواز: روابط عمومی‌ها، اعتماد مدیران را جلب کنند
رییس دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه روابط عمومی‌ها باید اعتماد مدیران را جلب کنند، گفت: اگر مدیران این توانایی را ببینند، قطعا به روابط عمومی اعتماد می‌کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- رییس دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه روابط عمومی‌ها باید اعتماد مدیران را جلب کنند، گفت: اگر مدیران این توانایی را ببینند، قطعا به روابط عمومی اعتماد می‌کنند.

به گزارش شارا، غلامحسین خواجه در نشست دبیران شورای روابط عمومی‌های کشور و مدیران روابط عمومی‌های دانشگاه‌های منطقه 7 و 10 کشور، اظهار کرد: برخلاف اینکه گاهی برخی کار روابط عمومی را کار سهل و ساده‌ای می‌دانند، به نظر من روابط عمومی یک دانش و هنر بسیار پیچیده است که به طور غیرمستقیم می‌تواند در اعتبار و اهمیت یک سازمان و جلب اعتماد مخاطب نقش بسیار مهمی داشته باشد.

وی افزود: در دنیای امروز نقش بی‌بدیل ارتباطات در روند زدن سرنوشت سازمان‌ها و جوامع بر کسی پوشیده نیست. روابط عمومی می‌تواند در دستیابی به اهداف یک سازمان نقش مهمی را ایفاء کند و به عنوان یک دانش و فن در برقراری ارتباطات درون و برون‌سازمانی موثر باشد.

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: بیشتر سازمان‌ها به دلیل نداشتن روابط عمومی مجهز و توانمند در برقراری ارتباطات و وظایف سازمانی خود دچار مشکل هستند. دلیل این مساله نیز این است که به روابط عمومی آن طور که باید توجه نشده است. اغلب به روابط عمومی به عنوان یک تشکیلات جنبی نگاه می‌شود، در صورتی که به نظر من روابط عمومی می‌تواند به عنوان قلب سازمان عمل کرده و نقش مهمی در ارتقاء وظایف و مسوولیت‌های یک سازمان ایفاء کند.

خواجه خاطرنشان‌کرد: باید با یک روابط عمومی با دانش روز ارتباطات کار کرد تا متوجه جایگاه و نقش روابط عمومی شد. به دلیل عدم استفاده از این افراد، اهمیت و جایگاه روابط عمومی برای مدیران ناشناخته باقی مانده است و انتظاراتی که از این تشکیلات می‌رود،‌ برآورده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: برای اینکه ارزش‌های نهفته در کار روابط عمومی‌ها دیده شود، باید به چالش‌های پیش روی آن‌ها توجه کرد و در جهت رفع آن‌ها کوشید. یکی از مشکلات روابط عمومی‌ها این است که از دانش و اطلاعات روز ارتباطات بی‌بهره‌اند. گاهی نیز می‌بینیم خود روابط عمومی‌ها نمی‌توانند نقش و جایگاه روابط عمومی را برای مدیران تبیین کنند.

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: روابط عمومی باید این توانایی را داشته باشد که بخش مهم خود را به مدیران نشان دهد. برخی مدیران از جایگاه و نقش روابط عمومی در ارتقاء سازمانی بی‌اطلاع هستند. یکی از مشکلات پیش روی روابط‌عمومی‌ها نداشتن برنامه است. روابط عمومی‌ها نباید دچار روزمرگی شوند. باید فعال باشند و نقش خود را در سازمان ایفاء کنند.

خواجه گفت: باید نوع نگاه به روابط عمومی را تغییر داد. مدیران روابط عمومی با اقدامات عملی خود می‌توانند در این زمینه نقش مهمی ایفاء کنند. باید روابط عمومی‌ها را بیشتر به جامعه و مدیران معرفی کرد. پیشنهاد می‌کنم روابط عمومی‌ها خود را به علم و دانش روز مجهز کنند. همچنین باید با برگزاری کارگاه‌هایی برای مدیران در سطوح مختلف مدیریتی، نقش روابط عمومی در دانشگاه بیشتر مشخص شود.

وی تاکید کرد: روابط عمومی‌ها می‌توانند اطلاعات و خدمات مختلفی که در دانشگاه‌ها ارائه می‌شود را جمع‌آوری کرده و به اطلاع جامعه و رسانه‌ها برساند. روابط عمومی‌ها باید اعتماد مدیران را جلب کنند. اگر مدیران این توانایی را ببینند، قطعا به روابط عمومی اعتماد می‌کنند چراکه روسای دانشگاه‌ها نیز مایل هستند روابط عمومی‌ای داشته باشند که به آن‌ها کمک کند.

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به لزوم شفافیت در اقدامات انجام شده در دانشگاه، گفت: اگر بخشی از کار ما ایراد دارد، چرا باید آن را بپوشانیم؟ باید تلاش کنیم با شفافیت عمل، هر جا عیب و نقصی در کار ما وجود دارد آن را بیان کنیم و بگوییم که اگر می‌توانید در این زمینه‌ها به ما کمک کنید.

منبع: ایسنا
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


  رئیس روابط عمومی کیوکوشین کاراته کشور منصوب شد


  مشترکان نتفلیکس از ۱۳۹ میلیون نفر گذشت


  گزارش مرکز آمار ایران از رفتار فرهنگی خانوار ایرانی در سال ۱۳۹۶


  ترکیه یک خبرنگار هلندی را اخراج کرد


  اولین دوره آموزشی طرح ملی «هر مسجد یک خبرنگار» در گرگان برگزار شد


  نت‌فلیکس


  معیارهای تصمیم‌گیری مجازی باید تغییر کند/ تقلب در رده‌بندی‌ها و ستاره‌های اینترنتی


  تحولات روزمره را چگونه انعکاس دهیم؟


  سرپرست روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی: تدوین برنامه های نوین ارتباطی لازمه روابط عمومی راهبردی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: پنج ویژگی یک متخصص روابط عمومی ممتاز