درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 4 اردیبهشت 1398 - 01:17   

حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران

  حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران


ادامه ادامه مطلب یک

هوش مصنوعی؛ عرصه‌ای تازه برای حقوق و اخلاق

  هوش مصنوعی؛ عرصه‌ای تازه برای حقوق و اخلاق


ادامه ادامه مطلب دو

تحریم 24 ساعته فضای مجازی توسط فوتبالیست‌های حرفه‌ای

  تحریم 24 ساعته فضای مجازی توسط فوتبالیست‌های حرفه‌ای


ادامه ادامه مطلب سه

ربات هوشمند و کلیسای مشتعل

  ربات هوشمند و کلیسای مشتعل


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اقدامات بانک رفاه کارگران در کمک رسانی به مناطق سیل زده کشور/ اینفوگرافیک
  تمدید ‌مهلت ثبت‌نام یازدهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال
  تیراژ کل روزنامه‌های ایران زیر یک میلیون است
  بازدید مدیرکل روابط عمومی استانداری البرز از دفتر خبرگزاری فارس
  امضای تفاهم نامه همکاری بین انجمن بین‌المللی روابط عمومی‌ و سازمان بورس و اوراق بهادار
  نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان مرکزی / رونمایی از طرح سفیران آب
  سومین نشست هم اندیشی مدیران مسئول نشریات گلستان برگزار شد
  سومین نشست هم اندیشی مدیران مسئول نشریات گلستان برگزار شد
  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی: روابط عمومی ها زمینه پویایی دستگاه های اجرایی را فراهم کنند
  شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی صنعت بیمه کشور برگزار کرد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35364صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیچهارشنبه، 9 آبان 1397 - 09:02
اسرار کاری خود را به کسی نگویید
شما می توانید محافظه کار، دوراندیش، محتاط، خلاق و حتی گاهی عجیب و غریب باشید. شما می توانید آنها را مانند یک طعمه به دام بیندازید دامی که خودشان به خاطر کنجکاوی های شان گرفتارش هستند. بله، شما می توانید در جواب این سؤال که «چرا به فکر پیدا کردن یک کار دیگر هستی؟» با بی اعتایی بگویید که من همیشه به کار دوم فکر می کنم. در واقع پاسخ شما به معنی آره یا نه نیست. «نه» نگویید، دروغ هم نگویید آن هم در موردی که حقیقت آشکار است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- به دور و برتان خوب نگاه کنید آدم های زیادی را با شخصیت های گوناگون می بینید. اگر آدم مثبت اندیشی باشید همه آنها را خوب و مورد اعتماد می بینید که البته تا این جای قضیه خوب است اما اگر جز این باشد و شما به صرف اینکه همه آدم ها مطمئن هستند اسرار کاری خود را برایشان بگویید کارتان چندان معقول و منطقی نیست.


مسلما به صلاح نیست که به همه بگویید که شما:
- می خواهید تقاضای یک کار بهتر و موقعیت جدید بدهید.
- می خواهید شغل دیگری در خارج از اداره پیدا کنید.
- می خواهید کارتان را رها کنید به هر قیمتی که تمام شود.
- دارید به درخواست افزایش حقوق و اضافه کار فکر می کنید.
- دارید به تغییر جدول و ساعت های کاری تان فکر می کنید
- و بالاخره اینکه یک بازیگر قوانین هستید.


هرگز درباره کارهایی که می کنید به کسی چیزی نگویید، شاید نوعی خودستایی قلمداد شود. یک بازیگر قوانین هرگز فخرفروشی نمی کند. زیرا یک بازیگر قوانین همیشه نمونه مجسم تواضع و فروتنی است. در واقع اگر شما اسرار خود را حتی به یک نفر بگویید که صمیمی ترین دوست شما باشد مطمئن باشید که او هم به صمیمی ترین دوستش می گوید و حتما نفر دوم هم دوستان صمیمی زیادی دارد، می بینید که در کمترین زمان، مهمترین و محرمانه ترین مسایل شما سوژه محافل و مجالس اداری می شود. متاسفانه فضای ادارات به گونه ای است که هیچ حرفی پوشیده و پنهان نمی ماند و شما باید مراقب گفتار و رفتار خود باشید. به طور مثال خیلی راحت به دوست و همکارتان می گویید که دوشنبه آینده می خواهید از اداره چند ساعت خارج شوید، زیاد طول نمی کشد که مدیر شما را می خواهد و از شما توضیح می خواهد که چرا دوشنبه آینده می خواهید از اداره بیرون بروید.

اگر شما برای دیگران حرف هایتان را بزنید محکوم می شوید به:
- شایعه پراکنی.
- سخن چینی و به این ترتیب به دیگران فرصت می دهید تا از حرف های شما بر علیه خودتان استفاده کنند.
- غیرمنصفانه به مخالفین خود امتیاز می دهید.
- و به مدیریت نشان می دهید که شما با آنها مشکل دارید.


شاید به نظر مضحک بیاید اما حتی سعی کنید «با صدای بلند فکر نکنید» مبادا دیگران فکرتان را بخوانند. بهتر است نظر و توصیه های خود را برای خودتان نگه دارید تا کمتر دچار ضرر و زیان شوید. همه چیز به خودتان بستگی دارد. اگر اطلاعاتی می خواهید و دیگران دلیل آن را می پرسند به نوعی آنها را از اصل موضوع دور کنید. یک چیز ساختگی سر هم کنید تا از سؤال کردن منصرف شوند. نه، اشتباه نکنید منظورم این نیست که دروغ بگویید فقط آنها را از فضای موجود به فضای دیگری پرتاب کنید، همین.


شما می توانید محافظه کار، دوراندیش، محتاط، خلاق و حتی گاهی عجیب و غریب باشید. شما می توانید آنها را مانند یک طعمه به دام بیندازید دامی که خودشان به خاطر کنجکاوی های شان گرفتارش هستند. بله، شما می توانید در جواب این سؤال که «چرا به فکر پیدا کردن یک کار دیگر هستی؟» با بی اعتایی بگویید که من همیشه به کار دوم فکر می کنم. در واقع پاسخ شما به معنی آره یا نه نیست. «نه» نگویید، دروغ هم نگویید آن هم در موردی که حقیقت آشکار است.


کلام آخر:
به راحتی می توانید با نشان دادن موضع خود به دیگران مانع از دخالت و کنجکاوی آنها در خصوص زندگی تان شوید و در نتیجه کمتر مجبور به دروغ گفتن شوید.

منبع: صد قانون کار

 


 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران


  ده کار که روابط عمومی ادارات هرگز نباید انجام دهند


  قوانین پنج گانه برقراری ارتباط‌های موثر/ قانون سوم: اگر مایل نیستید برخی اظهارات شما نقل قول شوند، اصلا آن‌ها را عنوان نکنید


  هوش مصنوعی؛ عرصه‌ای تازه برای حقوق و اخلاق


  کسب درآمد ۴.۵ میلیارد دلاری نت فلیکس با ۱۴۹ میلیون کاربر


  دردسر جدید نقشه گوگل برای تاکسی اینترنتی ایرانی


  هفت راز فروشگاه های کاستکو برای آگاهی مشتریان


  قوانین پنج گانه برقراری ارتباط‌های موثر/ قانون چهارم: مهمترین مطالب را در ابتدای صحبت خود بیان کنید


  تحریم 24 ساعته فضای مجازی توسط فوتبالیست‌های حرفه‌ای


  تعویق عرضه گوشی‌ تاشوی جدید سامسونگ


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ثبت نام سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی