درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 16:33   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق
  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35340صفحه نخست » مقالات روابط عمومییکشنبه، 4 مهر 1400 - 10:31
15 توصیه کاربردی به منظور ایجاد محتوای جذاب
رمز موفقیت بسیاری از وب سایت های موفق نگارش مطلب با توجه به نیاز مخاطب شان است. در حقیقت اغلب سایت های مشهور از همین شیوه برای جلب نظر مخاطب سود می برند. برخی از آنها هنگامی که در میز کنفرانس شرکت نشسته اند، چنین افکاری به سراغ شان می آید: «ما باید سایت مان را به گونه ای جذاب و کاربردی برای مخاطب در بیاوریم.»
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- رمز موفقیت بسیاری از وب سایت های موفق نگارش مطلب با توجه به نیاز مخاطب شان است. در حقیقت اغلب سایت های مشهور از همین شیوه برای جلب نظر مخاطب سود می برند. برخی از آنها هنگامی که در میز کنفرانس شرکت نشسته اند، چنین افکاری به سراغ شان می آید: «ما باید سایت مان را به گونه ای جذاب و کاربردی برای مخاطب در بیاوریم.»

در این میان یکی از اعضای شرکت ممکن است چنین جمله ای را بیان کند: «وب سایت ما باید حرفه ای به نظر برسد، بنابراین باید از تصاویر استاک زیبا و افراد متخصص در زمینه نگارش متن استفاده کنیم». نفر سوم در این میان تیر خلاص را وارد می کند: «ما باید صفحه ای مخصوص برای محصولات مان داشته باشیم. در عین حال این صفحه نباید خیلی با جزییات سر مخاطب را درد آورد. هدف اصلی باید نمایش جزئی محصولات مان به آنها باشد.»

در میان بحث شاید یکی از اعضای بخش فروش این گونه اظهار نظر کند: «در بخش «تماس با ما» باید اطلاعات لازم برای تماس آسان مخاطب با ما گنجانده شود. در غیر این صورت شانس ما برای جلب نظر مخاطب به شدت کاهش می یابد. اگر قصد فروش اینترنتی محصولات مان را داریم، باید شماره تماس و ایمیل بخش فروش نیز در آنجا درج کنیم.»


اگر شما نیز با مطالعه این بخش به فکر دشواری های مدیریت یک سایت افتاده اید، بنابراین آماده شروع مقاله هستید. در حقیقت بسیاری از مردم مدیریت سایت های اینترنتی را کاری ساده قلمداد می کنند. با این حال تهیه محتوای جذاب و ارائه آن در قالبی زیبا به مخاطب به هیچ وجه کار ساده محسوب نمی شود. اجازه دهید در ادامه اندکی بحث را بیشتر باز کنیم.


بازدیدکننده باید در اولویت باشد
اگرچه تمام ایده هایی که در بخش قبلی مورد بررسی قرار گرفت برای مدیران شرکت جالب است، اما هیچ جذابیتی برای بازدیدکننده در پی نخواهد داشت. این نکته دقیقا اشتباه کشنده بسیاری از برندها محسوب می شود. در حقیقت اگر به هنگام تصمیم گیری برای وب سایت مان مخاطب در اولویت اصلی قرار نگیرد، آنگاه فرآیند جذب آنها با مشکل مواجه خواهد شد. در هر صورت مطالب سایت ما باید با سلیقه مخاطب هماهنگ شود. این کار نیز فقط در صورت توجه به آنها در وهله نخست ممکن خواهد شد.


برترین سایت ها در فضای اینترنت مخاطب محور هستند. بر این اساس آنها در راستای ارائه اطلاعات مورد نیاز مخاطب طراحی شده اند. همچنین در زمینه پشتیبانی نیز خدمات آنها بسیار سریع و کاربردی ارائه می شود. در یک کلام، در سایت های حرفه ای به مخاطب اجازه مشاهده چهره واقعی برند داده می شود. به این ترتیب فرآیند اعتمادسازی میان برند و مخاطب تسریع خواهد شد.


سایت های مشهور انجام هرگونه فعالیت مورد نظر مخاطب را بسیار ساده می کنند. به این ترتیب علاقه کاربر به بازدید مجدد از سایت ما افزایش خواهد یافت. فرقی ندارد فعالیت مد نظر آنها خرید، مشاهده اطلاعات یا حتی وقت گذرانی باشد، در هر صورت سایت میزبان وظیفه سهولت فرآیند مورد نظر کاربران را خواهد داشت. در این فرآیند توجه به جزییات حرف اول را خواهد زد.


مخاطب های سایت ما توجه اصلی شان بر روی میزان زیبایی مطالب ما نیست. آنها علاقه چندانی هم به جست وجوی معنای جملات مطالب شما ندارند. هدف اصلی آنها از مراجعه به سایت ما حل مشکلی خاص است. در صورت یافتن پاسخ آنها شاید به سایر المان های ما نیز توجه کنند. در غیر این صورت در اسرع وقت به سراغ سایتی دیگر خواهند رفت. به عنوان یک برند نباید هیچ گونه شکایتی از وضع موجود داشته باشیم. در هر صورت ما نیز در مقام مشتری همین رفتار را با سایر برندها خواهیم داشت.


در ادامه این مقاله به بیان 15 راهکار جالب و جذاب برای تهیه محتوای مناسب سایت برندمان خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.


1. شروع کار با دسته بندی دقیق
شروع کار سایت ما باید با برنامه ریزی دقیق صورت گیرد. بر این اساس باید دسته بندی های کاربردی برای مطالب سایت را پیش از شروع به تولید محتوا انجام دهیم. این کار شاید ساده ترین بخش از آماده سازی وب سایت باشد. بسته به نوع کسب وکارمان بخش بندی مطالب صورت می گیرد. توجه داشته باشید که بسیاری از کاربران براساس نوع تقسیم بندی مطالب در سایت ها اقدام به انتخاب شان می کنند. به همین دلیل دسته بندی کاربردی مطالب در درجه بالایی از اهمیت قرار دارد.


2. استفاده از زبان محاوره ای انگلیسی
برخلاف بسیاری از سایت های نسل قبلی امروزه نگارش نسخه انگلیسی از متن مان برای مخاطب بین المللی ضروری است. در این راستا باید تمام توصیه های معلم دبیرستان مان را فراموش کنیم. در حقیقت هیج فردی علاقه ای به مطالعه یک مطلب بسیار رسمی در سایت های مختلف ندارد. زبان متن شما باید محاوره ای و بسیار دوستانه باشد. بهترین شیوه برای رعایت این توصیه نگارش مطلب به گونه ای است که در حال صحبت مستقیم با مخاطب هستیم. به این ترتیب بسیاری از عبارت های بسیار رسمی و خشک از متن مان حذف خواهد شد. یکی از نکات مهم در این میان کاربرد افعال جمع «شما» و «ما» است. به این ترتیب هرگز به صورت کاملا رسمی از افعالی نظیر «ایشان» استفاده نکنید. فعل های محاوره ای به ما فرصت تعامل بسیار نزدیک با مخاطب را خواهد داد. در حالی که فعل های بیش از حد رسمی ما را از مخاطب هدف دور می سازد.

3. پرهیز از کاربرد کلمات تخصصی
هر کسب وکاری کلمات و واژگان تخصصی خود را دارد. با این حال برای موفقیت در زمینه نگارش مطلب در اینترنت ما نباید به سراغ استفاده از آنها برویم. در حقیقت بسیاری از ما شاید فقط با کلمات عادی آشنا باشیم. در این صورت مشاهده کلمات تخصصی فهم بخش عمده ای از مقاله را برای ما دشوار خواهد کرد. بهترین راهکار در این میان استفاده از کلمات ساده و در عین حال همه فهم است.


4. تهیه همه اطلاعات مرتبط و مورد نیاز
هنگامی که مردم در اینترنت به جست وجو می پردازند، به دنبال پاسخ هستند. اگر سایت شما پاسخ مورد نظر را فراهم نکند، مخاطب به سرعت به سوی سایت دیگری جلب خواهد شد. نکته مهم در این میان تلاش برای به اشتراک گذاری هرچه بیشتر اطلاعات است. در این صورت شانس ما برای جلب نظر مخاطب بیش از هر زمانی افزایش خواهد یافت. حضور در دوره های مختلف مطلب نویسی در اینترنت به ما در این راستا کمک شایانی خواهد کرد. نکته کلیدی در اینجا اطمینان از دریافت همه اطلاعات مرتبط و مورد نیاز از سوی مخاطب است. در این صورت دیگر نیازی به مراجعه به سایت های دیگر حس نخواهد شد.


5. تقلب را رها کنید
مخاطب در اینترنت به دنبال مطالب کاربردی است. برخی از سایت ها به منظور جلب نظر مخاطب اقدام به کپی مطالب سایر سایت ها می کنند. نکته منفی در مورد چنین اقدامی فهم اقتباس صرف شما از سوی مخاطب است. در حقیقت سایت ما باید اطلاعاتی نو برای مخاطب داشته باشد. در غیر این صورت اطلاعات تکراری همیشه در فضای اینترنت قابل دسترسی است. توصیه من در اینجا ارائه مطالب کاربردی و اجازه انتخاب به مخاطب است. اگر مخاطب مطالب سایت ما را انتخاب نکرد، در آن صورت باید به سراغ بهبود کیفیت مطالب مان برویم.


6. تبدیل صفحه اصلی به مقر کاربردی سایت
صفحه اصلی هر سایتی نخستین جلوه ارتباط آن با طیف وسیعی از کاربران محسوب می شود. به همین دلیل این جلوه نخستین را باید تا حد امکان جذاب طراحی کرد. هدف اصلی در اینجا سهولت دسترسی مخاطب به مطالب مورد نظر ش از طریق صفحه اصلی سایت مان است. در صورت توجه به این بخش مقدار زیادی از زحمات ما در نمایش مطالب مهم به کاربران رفع خواهد شد.


7. طراحی صفحات منحصر به فرد برای هر موضوع
به طور معمول اغلب سایت ها صفحه اصلی خود را به عنوان در ورودی کاربران به حساب می آورند. با این حال بسیاری از کاربران وفادار ما دیگر به سراغ صفحه اصلی نخواهند رفت. راهکار آنها در این میان مراجعه به صفحه مربوط به هر دسته بندی مطالب ماست. به این ترتیب کاربردی فعال در حوزه بازاریابی به جای مراجعه به صفحه اصلی ما به طور مستقیم به سوی صفحه مربوط به دسته بندی مطالب بازاریابی می رود. اگر سایت ما در زمینه طراحی صفحه اصلی منحصر به فرد برای هر موضوع اقدامی نکرده باشد، مخاطب با صفحه ای عجیب و ناهماهنگ با ساختار کلی سایت مان مواجه خواهد شد. بی شک این نوع ارتباط به ویژه با مخاطب های وفادار اصلا مد نظر برندها نیست. به همین دلیل هدف اصلی در اینجا طراحی سایتی با صفحات جانبی زیبا خواهد بود.


8. اجازه دهید تصاویر در بیان مطالب به شما کمک کنند
تصاویر استاک جذابیت بسیار بالایی برای مخاطب دارد. آیا جمله «تصاویر زیبا چند هزار کلمه را در خود دارد» را قبول دارید؟ در صورتی که با من موافق هستید، باید در مطالب سایت تان از تصاویر زیبا و مرتبط سود ببرید. در هر صورت هر کسب وکار از چنین مطالبی سود می برد. مزیت اصلی این تصاویر نظم دهی به مطالب است. به این ترتیب مخاطب در صورت مشاهده متنی بدون تصویر پس از مطالعه چند سطر دچار سر درد خواهد شد. تصاویر به مخاطب اجازه استراحت چشمی کوتاهی به منظور رفع خستگی را می دهد.


9. افزودن محتوای ایجادکننده اعتماد متقابل
در بسیاری از مواقع ما نیاز به جلب اعتماد مخاطب داریم. با این حال در صورت عدم توضیح دلیل تولید مطالب کاربردی از سوی برندمان بسیاری از کاربران دچار پرسش های متعددی خواهند شد. بیان صادقانه قصد ما از فعالیت گسترده در فضای اینترنت بسیار راهگشا خواهد بود. برای بسیاری از برندها جلب نظر مخاطب به منظور فروش بیشتر پاسخ اصلی محسوب می شود. توجه داشته باشید که معمولا هدف برندهای بزرگ از فعالیت مجازی چیزی بیشتر از کسب سود است. به این ترتیب ایجاد تعاملی متقابل، جلب اعتماد و شناخت بیشتر مخاطب باید مورد توجه قرار گیرد.


10. وب سایت تان را به روز نگه دارید
همه کاربران علاقه مند به مشاهده مطالب به روز هستند. در هر صورت کاربرد مطالب فقط در صورت به روز بودن شان است. در غیر این صورت هیچ کس تمایلی به مشاهده و مطالعه آنها نخواهد داشت. در این زمینه دو راهکار پیش روی ماست. نخست تولید فراوان مطالب و دوم به روز رسانی منظم مطالب قدیمی. گزینه دوم نیازمند زمان و هزینه کمتری است. به همین دلیل بسیاری از سایت ها مطالب خود را هرچند ماه یکبار به روز رسانی می کنند. به این ترتیب علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، مطالب قدیمی مان نیز زنده می شوند.


11. استفاده از لایه هماهنگ برای سایت
هیچ کس بی نظمی را دوست ندارد. بسیاری از افراد فقط به دنبال یافتن پاسخ مشکلات شان هستند. با این حال چنین امری به معنای عدم توجه آنها به کیفیت بصری سایت ما نیست. بر این اساس همه ما باید نسبت به ظاهر بصری سایت مان توجه نشان دهیم. استفاده از قالبی یکدست برای تمام بخش ها پیشنهاد من است.


12. سهولت برقراری تماس با ما
بارگذاری اطلاعات تماس با برندمان در بخش «تماس با ما» اهمیت بالایی دارد. در هر صورت گاهی اوقات افراد نیاز به برقراری ارتباط با ما دارند. در چنین شرایطی بهترین گزینه وجود بخش کاربردی تماس با ماست. در غیر این صورت مخاطب نیاز به صرف زمان زیادی به منظور یافتن آدرس، ایمیل یا شماره تماس ما خواهد داشت.


13. همه چیز را ساده نگه دارید
اگر سایت شما بازدیدکننده بالایی دارد، این به معنای موفقیت تان در جلب رضایت کاربران از طریق پاسخ به مشکلات شان است. نکته مهم در اینجا ساده نگه داشتن همه المان های سایت مان است. به این ترتیب هرگز به سراغ افزودن المان های بیش از حد پیچیده به سایت تان نروید. این کار فقط ظاهر حرفه ای شما را دچار مشکل خواهد کرد. همچنین برای کاربران گوشی های هوشمند مطالعه مطالب شما دشوار خواهد شد.


14. در هر صفحه مخاطب را ترغیب به عمل کنید
اطلاع به مخاطب در زمینه گام بعدی برندمان امری ضروری در فضای مجازی است. سایت رسمی ما به عنوان مرجع اصلی ارتباط با کاربران بهترین مکان برای اینگونه اطلاع رسانی ها خواهد بود. یک ایده جالب در مورد اطلاع رسانی به کاربران سهیم کردن شان در فرآیند ساخت آینده سایت است. به این ترتیب با نظرخواهی از آنها در مورد سرنوشت سایت آنها را ترغیب به عملی خاص کنید. این کار برای بسیاری از برندها به معنای تعامل هرچه بیشتر با مخاطب هاست. در صورت علاقه مخاطب شما در حال توسعه برندتان به بهترین شکل ممکن هستید. در هر صورت مخاطب از دل فرآیند تعامل با شما وابستگی بیشتری به برندتان پیدا خواهد کرد.


15. همیشه عالی باشید
بی شک مشاهده غلط های املایی در متن یک سایت همه ما را ناامید خواهد کرد. در هر صورت هیچ کس علاقه ای به مشاهده ایرادهای پیشِ پا افتاده ندارد. به منظور پرهیز از تولید محتوای بی کیفیت سایت ما باید نسبت به همکاری با افراد حرفه ای (روزنامه نگارهای باسابقه) اقدام کند. به این ترتیب جلوه سایت ما همیشه حرفه ای خواهد بود.

مترجم: جید فیلیپس, علی آل علی
منبع: susangreenecopywriter - forsatonline.com
 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق


  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد