درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 19:03   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35322صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیسه شنبه، 1 آبان 1397 - 22:05
نقش روابط عمومی در مدارس و آیا مدارس نیاز به استراتژی روابط عمومی دارند؟
دکتر کامران رخشانی - روابط عمومی در مدارس پیام‌هایی هستند که شما با آن ارتباط برقرار می‌کنید و روابطی را که با مردم برقرار می‌کنید را ایجاد می‌کنند. روابط عمومی مدارس یعنی: تقویت نام تجاری مدرسه و ارتباط با مخاطبان مدرسه. پیغام مداوم و استراتژیک باهدف نهایی ایجاد و پرورش روابط با مخاطبان کلیدی، راز موفقیت در مدارس است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اگرچه تعاریف زیادی در مورد روابط عمومی مدارس وجود دارد، اما تعریف روابط عمومی مدارس ازاین‌قرار است:
روابط عمومی یک فرآیند ارتباطی استراتژیک است که روابط دوجانبه سودمند بین سازمان‌ها و عموم مردم را ایجاد می‌کند.
حال با تمرکز بر دو قاعده کلیدی از این تعریف و نحوه ارتباط آن با مدارس صحبت می‌کنیم.
برای مدارس دولتی و خصوصی،
روابط عمومی راهی استراتژیک است که در آن مدارس با افراد خود ارتباط برقرار می‌کنند
بعضی از کارشناسان معتقدند که اگر یک مدرسه «کارایی تربیتی» داشته باشد، نیاز زیادی به روابط عمومی پیدا نمی‌کند
بااین‌حال به دلایل زیر مدارس باید یک استراتژی روابط عمومی داشته باشد.


پیش‌بینی بحران‌ها و راه‌حل‌ها
مهم نیست که معلمان و مدرسان مدارس چه مهارتی دارند لذا باید از حوادث غیرمنتظره و اجتناب‌ناپذیر جلوگیری کنند
زیرا حوادث، صدمات و بلایای طبیعی واقعیتی تأسف‌بار هستند که ممکن است بر تربیت مدارس تأثیر بگذارند.
بنابراین حرفه روابط عمومی در مدارس به حل این بحران‌ها کمک می‌کند تا مدارس آماده پاسخگویی به هر شرایطی باشند.
همچنین یک برنامه خوب، بحران اعتبار تربیتی مدرسه را تقویت می‌کند و والدین نیز احساس اعتمادبه‌نفس می‌کنند.


نقش روابط عمومی در مدارس
روابط رسانه‌ای

رسانه‌ها نیروی قدرتمندی برای تربیت مدارس هستند و می‌توانند به هر سازمانی ازجمله مدارس کمک کنند.
همچنین رسانه‌ها می‌توانند اخبار اطلاعات را به‌راحتی در اختیار دانش آموزان و والدین قرار دهند.


ارتباط با جامعه معلمین
مسلماً برای مدارس مهم است که بر غنی‌سازی و تربیت دانش آموزان تمرکز کنند.
مثلاً: با نوشتن و توزیع ارتباطات خارجی مانند خبرنامه‌های الکترونیکی، بروشورها، وب‌سایت‌ها و روزنامه‌ها می‌توانند اطلاعات را ساده‌تر به اعضای خود نشر دهند.


آیا مدارس نیاز به روابط عمومی دارند؟
روابط عمومی یعنی ارتباط سازنده و گوش دادن فعال به مخاطبان که منجر به ایجاد روابط مثبت و سودمند می‌شود.
حالا پرسش اینجاست آیا مدارس بدون روابط عمومی می‌توانند شیوه ارتباطی و تربیتی مؤثری را داشته باشند؟
به گفته دکتر کامران رخشانی «مهم‌ترین عامل این است که اجازه دهید مردم بدانند شما کار درستی را انجام می‌دهید.»
مدارس ما باید در حفظ مخاطبان، آن‌ها را از کارهای روزانه که انجام می‌دهند مطلع کنند.
مثلاٌ برگزاری کلاس‌های آموزشی برای معلمان و یا اختصاص دادن یک هفته آموزش غیردرسی برای تربیت دانش آموزان.
بااین‌حال آن دسته از چیزهایی که مدارس روزانه برای مخاطبان خود (معلمان، والدین، دانش آموزان) انجام می‌دهند
بسیار مهم است. از سوی دیگر، مدارس باید تلاش کنند تا اعتماد و احترام مخاطبان خود را حفظ کنند
و انسجام و شفافیت بیشتری داشته باشند. روابط عمومی برای مدارس همان‌قدر مهم است که اگر نباشد
یعنی هیچ اخباری برای به اشتراک گذاشتن با مخاطبانشان وجود ندارد.


طبق پژوهش‌های دکتر کامران رخشانی روابط عمومی خوب در مدارس می‌تواند موارد زیر باشد:
نام تربیتی مدارس را بهبود بخشد
روابط عمومی هویت مدرسه شمارا پشتیبانی می‌کند. روابط عمومی نام تجاری، نگاه کلی و احساس سازمان شما است.
رنگ‌ها و متن‌هایی که برای مدارس خود انتخاب می‌کنید، نمونه‌ای از روابط عمومی مدارس هستند
نام تجاری شما باید یک اثر متمایز و خاطره‌انگیز ایجاد کند.
همچنین نام تجاری شما مأموریت، چشم‌انداز و ارزش‌های مدرسه شما نیز هست.
آیا شما واقعاً به نام تجاری خود احترام می‌گذارید؟ یا فقط در مورد مدارس خود شعاری دارید؟
مدارس نه‌تنها باید راهنمای خوب باشند بلکه باید پیام شمارا به قلب مخاطب برسانند.
مدارس به والدین و معلمین وصل می‌شود
ارتباط با مخاطبان تربیتی مدارس، مانند والدین و معلمان باید بسیار آسان باشد،
روابط عمومی مدارس کلید دستیابی به این مخاطبان هست.
همچنین پیام و روابط به مدارس این امکان را می‌دهد که نیازهای مالی و تربیتی مدرسه را رفع کنند
اقدامات بازاریابی مدارس تحت تأثیر قرار می‌گیرند
بازاریابی و روابط عمومی رابطه نزدیک و همدلی دارند اما یکسان نیستند.
بازاریابی و روابط عمومی فرآیندهای چرخه‌ای هستند که باهم کار می‌کنند تا بتوانند دانش آموزان جدیدی بگیرند و دانش آموزان موجود را حفظ کنند.

جمع‌بندی آخر
به‌طور خلاصه، روابط عمومی در مدارس پیام‌هایی هستند که شما با آن ارتباط برقرار می‌کنید و روابطی را که با مردم برقرار می‌کنید را ایجاد می‌کنند. روابط عمومی مدارس یعنی: تقویت نام تجاری مدرسه و ارتباط با مخاطبان مدرسه. پیغام مداوم و استراتژیک باهدف نهایی ایجاد و پرورش روابط با مخاطبان کلیدی، راز موفقیت در مدارس است.


به‌عبارت‌دیگر، روابط عمومی خوب کلید موفقیت شما در تربیت و هدایت مدارس است.

https://t.me/prsirofficial

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد