درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 02:07   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35231صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیدوشنبه، 23 مهر 1397 - 23:43
رسانه ها، روابط عمومی ادارات نیستند
روزنامه روژان در شماره 230 دوشنبه در مطلبی به قلم وریا کرمی به نگاه ارگان ها و دستگاه ها به رسانه ها و توقعات آنها پرداخته که این ارگان ها انتظار دارند انتقادی از آنها در رسانه ها صورت نگیرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روزنامه روژان در شماره 230 دوشنبه در مطلبی به قلم وریا کرمی به نگاه ارگان ها و دستگاه ها به رسانه ها و توقعات آنها پرداخته که این ارگان ها انتظار دارند انتقادی از آنها در رسانه ها صورت نگیرد.


به گزارش شارا، در این مطلب آمده است: همگی بر این امر واقف هستیم که رسالت اصلی رسانه بیان حقایق و مشکلات موجود در جامعه است اما برخی ارگان ها از انعکاس واقعیت های حوزه کاری خود واهمه داشته و انتظار دارند رسانه ها فقط جنبه های مثبت عملکرد شان را ببینند و به نوعی نقش روابط عمومی را برایشان بازی کنند.


رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی در اصل زبان و صدای مردم است و در کنار بازسازی فرهنگی و سوق دادن جامعه به سمت فرهنگ غنی، رسالتی مهمتر به نام بیان و انعکاس مشکلات و دغدغه های مردم دارد.


در این میان اما برخی ادارات و دستگاه های خدمات رسان انتظار دارند رسانه ها خبرها و عملکردهای مثبت آنان را به اطلاع مردم برسانند و از انعکاس خبرهایی که واقعیات و مشکلات موجود را در حوزه های تحت مسئولیت شان بیان می کند، پرهیز کنند و چشم شان را بر مشکلات ببندند.


برخی از مدیران ادارات و ارگان ها تصورشان این است که مطبوعات و رسانه ها باید اخبار و عملکردشان را تا جایی که زیر سوال نروند را اطلاع رسانی کنند و کاری به مشکلات و ضعف هایی که مستقیما با زندگی مردم در ارتباط است، نداشته باشند.
چنین مدیران و دستگاه هایی بشدت از بیان واقعیت ها هراس داشته و به محض انتشار خبری که به گمان خود به مصلحت شان نیست، بر افروخته شده، عکس العمل منفی نشان داده و رسانه منتشر کننده خبر را تهدید کرده و تحت فشار قرار می دهند که خبر مورد نظر را حذف و یا در متن آن تغییرات خاصی اعمال کند.


به راستی چرا باید چنین توقعاتی در میان مدیران و روابط عمومی دستگاه های اجرایی و ادارات وجود داشته باشد؟ آیا می توان با عدم انتشار مشکلات موجود و بیان حقایق، از واقعیت ها فرار کرد؟ لاپوشانی مشکلات چه کمکی به دستگاه های خدمت رسان و مردم می کند؟


حساسیت نشان دادن و اعتراض دستگاه های خدمات رسان به انتشار خبرهایی عادی از قبیل وجود بحران ‌کم آبی در روستاها و آبرسانی سیار به اهالی یا افزایش چند درصدی مصرف برق و بنزین، چه معنایی جز تنگ نظری و عدم آگاهی مسئولان این دستگاه ها از رسالت رسانه ها می تواند داشته باشد؟


اینکه مسئولان ادارات و روابط عمومی هایشان، خبرنگاران، رسانه ها و مطبوعات را فقط انتشار دهنده عملکرد و خدمات خود بدانند و اجازه ندهند کمبودها و مشکلات به بیرون درز کند، نه تنها خلاف روح اطلاع رسانی صحیح و فلسفه وجودی رسانه است بلکه به نوعی متضاد با منافع ملت و حاکمیت است؛ چرا که از طرق دیگر و به شکل های غیر رسمی مشکلات و ضعف ها به اطلاع رسانه های بیگانه می رسد و زمینه سوء استفاده و موضع گیری علیه دولت و نظام اسلامی را برای زیر سوال بردن خدمات فراهم می کند.


ارگان ها و دستگاه های اجرایی باید این را بدانند‌ که رسانه ها با انتقاد بدون غرض از عملکردشان و انعکاس دغدغه ها و کمبودهای مردم در حوزه های مختلف، نه تنها به ضرر آنها عمل نمی کنند بلکه کمک حال آنان در جهت رفع ضعف های موجود و ارائه خدمات مطلوبتر به شهروندان هستند؛ موضوعی که تعداد قابل توجهی از مدیران بدان بی توجه بوده و از این پتانسیل غافل هستند.


قطعا نگاه تنگ نظرانه مدیران دستگاه ها و به تبع آن روابط عمومی ها نسبت به انتشار خبرهای حوزه کاریشان، در قرنی که به عصر ارتباطات شهره است اصلا قابل توجیه نیست و ضروری است مسئولان رده بالای دولت و وزرا، مسئولان استانی را به داشتن سعه صدر، بیان مشکلات و ضعف ها و انتقاد پذیر بودن در برابر رسانه ها و خبرنگاران سفارش کرده و خود نیز با رعایت این ‌موارد الگویی برای مدیران رده های پایین تر در شهرستان ها باشند.




 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد