درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 دی 1397 - 04:28   

سه تفاوت بین آدم مغرور و فرد با وقار

  سه تفاوت بین آدم مغرور و فرد با وقار


ادامه ادامه مطلب یک

مدیر روابط عمومی پژوهشکده بانک مرکزی منصوب شد

  مدیر روابط عمومی پژوهشکده بانک مرکزی منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398

  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398


ادامه ادامه مطلب سه

رفتاری که گوگل با لینک‌ها دارد

  رفتاری که گوگل با لینک‌ها دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398
  کاهش وزن و تقویت حافظه، جزو 5 فایده چای سبز برای بدن
  آشنایی با فعالیت های دکتر حسن ربیعی
  اهدای جوایز برندگان قرعه‌کشی «چهارمین جشنواره حساب‌های قرض الحسنه پس‌انداز» بانک آینده
  کتاب سال روابط عمومی ایران منتشر می شود
  انتخابات هیات رئیسه شورای روابط عمومی های کرمانشاه برگزار شد
  «بیان واقعیت ها»، استراتژی رسانه ای وزارت صمت است
  30درصد از بودجه بیمه دانا در پاییز امسال محقق شد
  خدمات بانک پارسیان به نابینایان
  نغمه دانش آشتیانی مدیر امور روابط عمومی و اطلاع رسانی هنروتجربه شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35186صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریشنبه، 12 آبان 1397 - 08:01
طبقه بندی اخبار جعلی در رسانه‌های اجتماعی
سعید رضا عاملی استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران - انواع مختلفی از اخبار جعلی یا گمراه کننده وجود دارد که در قالب شایعه، پروپاگاندا و طنز قابل طبقه‌بندی هستند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- انواع مختلفی از اخبار جعلی یا گمراه کننده وجود دارد که در قالب شایعه، پروپاگاندا و طنز قابل طبقه‌بندی هستند.


شایعه: شایعات اطلاعات و اخباری هستند که صحت آنها تأیید نشده و وقتی کاربر در معرض آنها قرار می گیرد، تشخیص درستی یا نادرستی آن دشوار است و زمانی بیشتر می شود که «ابهام، خطر یا تهدید بالقوه ای» وجود داشته باشد. اغلب کاربران در مواجهه با چنین اخباری کمتر می اندیشند و به بررسی اصالت خبر نمی پردازند. در شایعه پراکنی، هر کاربر می تواند در فرایند بازنشر خبر، در محتوای خبر دخل و تصور کند و اطلاعاتی را اضافه یا کم کند. لذا با هر بازنشر خبر، ممکن است که خبر از شکل اولیه خود خارج شود و حتی کاملاً دگرگون شود. بی اعتمادی جامعه به رسانه های سنتی، قدرت رسانه‌های اجتماعی را در شایعه پراکنی چند برابر می کند.


پروپاگاندا: پروپاگاندا اخباری هستند که برای گمراه کردن عامدانۀ مخاطب یا تشویق نظر یا هدف سیاسی خاص سوگیرانه تولید شده است. درواقع پروپاگاندا در رسانه‌های اجتماعی برای دستکاری افکار عمومی استفاده می شود. پروژه تحقیقاتی در موسسه اینترنت آکسفورد روی نه کشور برزیل، کانادا، چین، آلمان، لهستان، اکراین و امریکا نشان می دهد که «دروغ، هرزنامه و اطلاعات غلط» از پروپاگاندای سنتی به پروپاگاندا در فضای آنلاین گسترش یافته و الگوریتم های فیسبوک و توئیتر نیز از آن پشتیبانی می کنند. این شبکه ها از ابزارهایی مانند حساب های خودکار یا برنامه ریزی شده برای لایک کردن، به اشتراک گذاری و پست کردن در رسانه‌های اجتماعی استفاده می کنند تا بازدید از یک خبر را بالا ببرند. (گاردین، 2017)


طنز و هجو: بسیاری از اخبار جعلی یا غلط در فیدهای رسانه‌های اجتماعی وجود دارد که تلاش می کند تا خبر واقعی را به شکل طنز دربیاورد. گاهی اوقات تحلیل اینکه هدف از این طنزپردازی چیست، دشوار است. (وبگاه وب وایز، 2018)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  زادروز «اندی رونی» مفسر تلویزیونی معاصر که 91 سال و چند ماه عمر کرد و 69 سال ژورنالیست بود


  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398


  روابط عمومی باید دارای ارزش خبری باشد


  روزنامه‌نگاری «آلترناتیو»


  آنچه باید بدانیم!/ تحقیق‌، اساس‌ یک‌ برنامه‌ روابط‌عمومی‌ است‌


  سرپرست روابط عمومی استانداری تهران در همایش روابط عمومی و پایداری ملی: شفاف سازی از سوی روابط عمومی ها می تواند به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند


  آنچه باید بدانیم!/ قدرت‌ مشاوره‌ مدیریت‌


  پلیس سودان حداقل ۱۸ خبرنگار را بازداشت کرد.


  انتصاب سرپرست روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل


  کارگاه آموزشی خبر و رسانه در زاهدان برگزار شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: پنج ویژگی یک متخصص روابط عمومی ممتاز