درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
جمعه، 2 فروردین 1398 - 15:14   

کمیسیون اروپا گوگل را جریمه کرد

  کمیسیون اروپا گوگل را جریمه کرد


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان مقاله سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی

  فراخوان مقاله سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

دور جدید افراطی‌شدن از طریق عضویت و تبلیغات در رسانه‌های مجازی

  دور جدید افراطی‌شدن از طریق عضویت و تبلیغات در رسانه‌های مجازی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بررسی روان‌شناختی تاثیرات بازی‌های ویدئویی
  بازی‌های ویدئویی
  برخورد یک شهاب با قدرت ۱۰ بمب اتم با زمین
  کوکاکولا برای اولین بار میزان استفاده‌ از پلاستیک را فاش کرد
  وبسایت گب
  دور جدید افراطی‌شدن از طریق عضویت و تبلیغات در رسانه‌های مجازی
  هشدار واتس اپ: فیس بوک خود را پاک کنید!
  کمیسیون اروپا گوگل را جریمه کرد
   شورای روابط عمومی موجب تولید محتوای فاخر می شود
  اطلاع رسانی حلقه گمشده
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35186صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریشنبه، 12 آبان 1397 - 08:01
طبقه بندی اخبار جعلی در رسانه‌های اجتماعی
سعید رضا عاملی استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران - انواع مختلفی از اخبار جعلی یا گمراه کننده وجود دارد که در قالب شایعه، پروپاگاندا و طنز قابل طبقه‌بندی هستند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- انواع مختلفی از اخبار جعلی یا گمراه کننده وجود دارد که در قالب شایعه، پروپاگاندا و طنز قابل طبقه‌بندی هستند.


شایعه: شایعات اطلاعات و اخباری هستند که صحت آنها تأیید نشده و وقتی کاربر در معرض آنها قرار می گیرد، تشخیص درستی یا نادرستی آن دشوار است و زمانی بیشتر می شود که «ابهام، خطر یا تهدید بالقوه ای» وجود داشته باشد. اغلب کاربران در مواجهه با چنین اخباری کمتر می اندیشند و به بررسی اصالت خبر نمی پردازند. در شایعه پراکنی، هر کاربر می تواند در فرایند بازنشر خبر، در محتوای خبر دخل و تصور کند و اطلاعاتی را اضافه یا کم کند. لذا با هر بازنشر خبر، ممکن است که خبر از شکل اولیه خود خارج شود و حتی کاملاً دگرگون شود. بی اعتمادی جامعه به رسانه های سنتی، قدرت رسانه‌های اجتماعی را در شایعه پراکنی چند برابر می کند.


پروپاگاندا: پروپاگاندا اخباری هستند که برای گمراه کردن عامدانۀ مخاطب یا تشویق نظر یا هدف سیاسی خاص سوگیرانه تولید شده است. درواقع پروپاگاندا در رسانه‌های اجتماعی برای دستکاری افکار عمومی استفاده می شود. پروژه تحقیقاتی در موسسه اینترنت آکسفورد روی نه کشور برزیل، کانادا، چین، آلمان، لهستان، اکراین و امریکا نشان می دهد که «دروغ، هرزنامه و اطلاعات غلط» از پروپاگاندای سنتی به پروپاگاندا در فضای آنلاین گسترش یافته و الگوریتم های فیسبوک و توئیتر نیز از آن پشتیبانی می کنند. این شبکه ها از ابزارهایی مانند حساب های خودکار یا برنامه ریزی شده برای لایک کردن، به اشتراک گذاری و پست کردن در رسانه‌های اجتماعی استفاده می کنند تا بازدید از یک خبر را بالا ببرند. (گاردین، 2017)


طنز و هجو: بسیاری از اخبار جعلی یا غلط در فیدهای رسانه‌های اجتماعی وجود دارد که تلاش می کند تا خبر واقعی را به شکل طنز دربیاورد. گاهی اوقات تحلیل اینکه هدف از این طنزپردازی چیست، دشوار است. (وبگاه وب وایز، 2018)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اسماعیل عباسی پابلیک ادیتور «همشهری» و کاریکاتوریست نشریات ایران


  سال نو مبارک


  روابط عمومی و بیانیه اصول


   شورای روابط عمومی موجب تولید محتوای فاخر می شود


  اطلاع رسانی حلقه گمشده


  تصمیم‌های عملی برای سال نو


  کمیسیون اروپا گوگل را جریمه کرد


  هشدار واتس اپ: فیس بوک خود را پاک کنید!


  وبسایت گب


  بازی‌های ویدئویی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: تیرماه ۹۸ برگزار می‌شود/ چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی