درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 29 مهر 1397 - 02:25   

جزییات پانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران اعلام شد

  جزییات پانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

سرپرست روابط عمومی فرمانداری تهران منصوب شد

  سرپرست روابط عمومی فرمانداری تهران منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

هم اندیشی نقشه ارتباطات میان فرهنگی درباره اربعین

  هم اندیشی نقشه ارتباطات میان فرهنگی درباره اربعین


ادامه ادامه مطلب سه

رئیس روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران منصوب شد

  رئیس روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران منصوب شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  لندن قطب روابط عمومی عربستان سعودی و کمپین‌های تأثیر رسانه‌ای ریاض
  قیمت اینترنت ایران ارزان است؟
  چرا نوشته های تلگرام را باور می کنیم؟
  مدیرکل روابط عمومی و روابط بین الملل سازمان اوقاف معرفی شد
  عربستان مرگ جمال خاشقجی را در کنسولگری تایید کرد؛ ۵ مقام برکنار و ۱۸ نفر بازداشت شدند
  سرپرست روابط عمومی فرمانداری تهران منصوب شد
  برگزاری دوازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال به تعویق افتاد
  همایش استانی سواد رسانه ای با موضوع خانواده برگزار می شود
  خود اشتغالی 11 هزار جویای کار با تسهیلات بانک ملی ایران
  هم اندیشی نقشه ارتباطات میان فرهنگی درباره اربعین
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35091صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیشنبه، 14 مهر 1397 - 09:24
روابط با سرمایه‌گذاران در روابط عمومی بین المللی
بدیهی‌ترین اهداف مالی یک برنامة روابط با سرمایه‌گذاران در خارج از کشور، اطلاع رسانی و حفظ وفاداری سهامداران فعلی، جذب حمایت بیشتر برای سهام، گسترش تعداد سهامداران، و سهولت تأمین بودجه است
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بسیاری از کشورها برنامه‌هایی را برای روابط با سرمایه‌گذاران در خارج از کشور، علی‌الخصوص اروپا و ژاپن دارند. بدیهی‌ترین اهداف مالی یک برنامة روابط با سرمایه‌گذاران در خارج از کشور، اطلاع رسانی و حفظ وفاداری سهامداران فعلی، جذب حمایت بیشتر برای سهام، گسترش تعداد سهامداران، و سهولت تأمین بودجه است


بازارهای مالی اصلی اروپا، به ترتیب اولویت، عبارتند از: بریتانیا، آلمان، فرانسه و سوئیس.


جوامع سرمایه‌گذاری اروپایی با جوامع سرمایه‌گذاری امریکا متفاوتند. همچنین، این جوامع در هر کشور با کشور دیگر تفاوت دارند. در سوئیس در واقع کل مدیریت سرمایه‌گذاری توسط بانکها انجام می‌شود: از «سه بانک اصلی» (Swiss Bank Croportion, The United Bank, and Credit Suisse) گرفته تا بانکهای خصوصی کوچک. از طرفی، در بریتانیا تنوع زیادی در این زمینه وجود دارد و متخصصین سرمایه‌گذاری بین گروههای زیادی پراکنده‌اند: بانکهای سرمایه‌گذاری (معروف به بانکهای بازرگانی)، بانکهای تجاری (بانکهای تسویه کننده)، شرکتهای سرمایه‌گذاری سهام (Unit trusts)، دلالان، شرکتهای تخصصی مدیریت سرمایه‌گذاری، شرکتهای بیمه، و صندوق بازنشستگی.


در کشور آلمان، بانکها به مشتریان خصوصی رسیدگی می‌کنند، ولی بانکهای بزرگتر برای مجموعه سهام‌های مؤسسات دو نوع مؤسسه مدیریت سرمایه‌گذاری به وجود آورده‌اند؛ یکی برای اوراقی که به صورت عمومی فروخته می‌شوند، و دیگری برای مستمری و سایر وجوه مؤسسات. در فرانسه نیز بانکها کنترل اصلی سرمایه‌گذاری را به عهده دارند، ولی بسیاری مشتریان خصوصی کار خود را به کارگزاران فرانسوی می‌سپرند، شرکتهای بیمة بزرگ و اوراق قرضة عام (معروف به Sicav's) کار سرمایه‌گذاری وجوه شان را خود انجام می‌دهند.


همة این مخاطبین یک خصوصیت مشترک دارند: متخصصین سرمایه‌گذاری به ندرت در بین آنها یافت می‌شوند. کسانی که مسئولیت تعقیب روند اوراق بهادار امریکا را دارند، دانشی عمومی در این زمینه دارند. این نکته تفاوت اصلی روابط با سرمایه‌گذاران در ایالات متحده و اروپا است.


مدیران سازمانهای آمریکایی عادت کرده‌اند تحلیلگران آمریکایی را مخاطب قرار دهند، کسانی که اصول مربوط به این صنعت را عمیقاً می‌فهمند، و با اصطلاحات و زبان خاص آن آشنا هستند. خارج از امریکا، این امر مصداق ندارد.


مدیرعامل یک تور اروپایی باید یاد بگیرد که با تحلیلگران خارجی به عنوان مخاطبین غیرمتخصص، امّا باهوش برخورد کند. به علاوه، انگلیسی زبان اصلی مخاطبین این قاره نیست، لذا آنچه مدیرعامل بیان می‌کند باید از نظر زبانی دقیق، و به سادگی قابل درک باشد. گرچه اکثر تورهای اروپایی لندن، پاریس، فرانکفورت و زوریخ توسط مدیر سازمان انتخاب می‌شوند، ادینبورگ روزبروز اهمیت بیشتری می‌یابد و گاهی اوقات آمستردام و بروکسل نیز اضافه می‌شوند.


در ژاپن، چنین کاری بسیار مشکل‌تر است، زیرا در اغلب موارد از مترجم استفاده می‌شود. طبعاً مترجم با اصطلاحات تخصصی این صنعت آشنا نیست و از قبل باید یک روز صرف آشنا نمودن مترجم شود.


سازمانهای حرفه‌ای امریکائی متوجه شده‌اند که فعالیتهای مربوط به روابط با سرمایه‌گذاران خارجی سکویی مناسب برای روابط بعدی است.


در اروپا بیش از ایالات متحده، روابط سرمایه‌گذار متصل به سایر روابط اجتماعی می‌باشد. به این ترتیب به کار بردن موفقیت‌آمیز یک برنامه اروپایی روابط مالی مستلزم مشارکت نزدیک بین ارتباطات و عملکردهای مالی می‌باشد. جهت مؤثر بودن یک برنامة روابط مالی، باید تأثیرگذاران اصلی آن با جریان مداومی از اطلاعات تأمین شوند. این امر از طریق برگزاری دوره های آموزشی و دنبال گیری دیدارها، مشارکت تبلیغاتی، آگهی و بازار مستقیم محقق می‌گردد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز فناوری/ مورخی که واژه تکنولوژی از اوست


  تکنیک‌های نوین خلاقیت و نوآوری


  هشت نکته برای بالا بردن امنیت در خریدهای آنلاین


  هم اندیشی نقشه ارتباطات میان فرهنگی درباره اربعین


  انتصاب رییس کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی هیات بولینگ، بیلیارد و بولس استان تهران


  همایش استانی سواد رسانه ای با موضوع خانواده برگزار می شود


  معرفی کتاب مجموعه مقالات کنفرانس روابط عمومی/ خلاقیت و نوآوری


  نمونه هایی از ارتباطات جمعی و برنامه های آن/ شرکت خدمات تخصصی جهانی ارتش بریتانیا


  مدیرکل روابط عمومی و روابط بین الملل سازمان اوقاف معرفی شد


  اجزا و عناصر خلاقیت


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: جزییات پانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران اعلام شد