درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 20:19   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته کاری ۴ روزه در ترکیه: مزایا و چالش‌ها
  ده‌ها مدیر صنعت تبلیغات و روابط‌عمومی با صنایع بسیار آلوده کننده ارتباط دارند
  بیلبورد معطر مک دونالد: نبوغی در بازاریابی
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35089صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیپنجشنبه، 12 مهر 1397 - 21:15
سه خاصیت انسانی که زندگی را دشوار می سازد
بدن و شعور ما انسانها طوری تحول یافته است که موجودی موفق و مسلط بر شرایط پیرامون باشیم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بدن و شعور ما انسانها طوری تحول یافته است که موجودی موفق و مسلط بر شرایط پیرامون باشیم.

اما بعضی از خصوصیات ما که کارشان ایجاد تطبیق بیشتر، آینده نگری و دقت بیشتر بر اوضاع پیرامون می باشد اگر متوجه نباشیم می توانند روح و روان و شادابی ما را تخریب کنند.

دلزدگی از خوبی ها
منشاء این خاصیت انسانی در قدرت تطبیقی است که داریم. ما می توانیم با هر شرایط بد و غیرعادی تطبیق بیابیم اما در ضمن به زیبایی ها، خوشی ها نیز سریع خو می کنیم.

برای همین است که خوشی‌ها دل مان را می زند. متأسفانه بسیاری از انسانها به خاطر این خاصیت، رفتاری را در پیش می گیرند که هرچه داشته اند را نیز از دست می دهند.

بدبینی
غریزه بقای ما طبیعتاً به سمت ایرادگیری و دیدن نقاط ضعف گرایش دارد. خاصیتی که باعث افزایش قدرت تطبیق ما با اوضاع ناگوار محیط می شود. ما را از خطرات دور می سازد و همواره ما را به صورت آماده باش قرار می دهد.

اما اگر متوجه نباشیم خاصیتِ منفی دیدن و ایرادگیری ها می تواند تبدیل به یک عادت اذیت کننده شود. در دنیایی هم زندگی می کنیم که نارسایی و مشکلات همیشه و به وفور وجود دارد. برای همین ناخودآگاه تبدیل به انسان های همیشه منفی می شویم که حاصلی جز بد شدن حال مان نخواهد داشت.

احساس مان در باره آینده
قدرت تصور و حدس و گمان در باره آینده نیز یکی از خاصیت های جالب انسانی است. ما شعور و قدرت جمع آوری اطلاعات برای پیش‌بینی عمومی از اوضاع خودمان را داریم. اما متأسفانه قدرت آینده نگری ما به خاطر همان خاصیت تطبیق با شرایط، دوست دارد مدام اوضاع را منفی ببیند تا محتاط تر و سخت کوش از همیشه، آینده ایی که دوست داریم برای ما محق شود.

اگر مواظب نباشیم این ویژگی باعث می شود که در رویارویی با پدیده های جدید و حتی جالب در آینده، زیاد احساس ذوق زدگی و خرسندی نکنیم و مدام یک ترمز احساسی، ما را از آرامش و پذیرش اتفاق خوب و جدید باز دارد.

ما باید مدام دقت کنیم که در دام تاثیرات منفی و ناخوشایند خصوصیات و توانایی هایی که وظیفه اصلی شان حفظ بقای ما است قرار نگیریم وگرنه زندگی مان را غمگین و نگران سپری خواهیم کرد.

 

منبع: www.psychologytoday.com


 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد