درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 20:12   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35078صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیچهارشنبه، 11 مهر 1397 - 14:43
چهار تیپ شخصیتی جدید؛ شما به کدام گروه تعلق دارید؟
به اشخاصی اشاره می ‌کند که چندین صفت یا ویژگی مشترک دارند. در طول سالیان طولانی، روان‌شناسان برای طبقه‌ بندی شخصیت ها به انواع تیپ‌ ها، روش ‌های بسیاری را مطرح کرده‌اند. مثلا روان‌ شناس سوئیسی کارل یونگ بر این باور بود که مردم یا درون‌گرا هستند یا برون‌گرا. اشخاص برون‌ گرا معاشرتی هستند و به بیرون خود توجه دارند. اما اشخاص درون ‌گرا، تودار هستند.
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- <تیپ شخصیتی> به اشخاصی اشاره می ‌کند که چندین صفت یا ویژگی مشترک دارند. در طول سالیان طولانی، روان‌شناسان برای طبقه‌ بندی شخصیت ها به انواع تیپ‌ ها، روش ‌های بسیاری را مطرح کرده‌اند. مثلا روان‌ شناس سوئیسی کارل یونگ بر این باور بود که مردم یا درون‌گرا هستند یا برون‌گرا.  اشخاص برون‌ گرا معاشرتی هستند و به بیرون خود توجه دارند. اما اشخاص درون ‌گرا، تودار هستند.

 

مشکل اینجاست که این طبقه‌ بندی ‌ها ناکافی هستند و نمی‌ توانند تفاوت‌ های شخصیتی را نشان بدهند. حال در پایان پروژه تحقیقاتی گسترده به رهبری لوئیس امارال از دانشکده مهندسی دانشگاه  Northwestern که با شرکت بیش از 1.5 میلیون پاسخ دهنده به نظرسنجی انجام شده است، 4 تیپ شخصیتی از نظر علمی شناسایی شده است: متوسط (Average)، محفوظ (Reserved)، خودمحور (Self-centred) و الگو (Role Models).


متوسط : بدیهی است که شایع ترین نوع شخصیت <متوسط> است. روان رنجوری یا نوروتیسیزم یکی از صفات شخصیتی بنیادین است که با اضطراب، ترس، بدخلقی، نگرانی، حسادت، یاس و احساس تنهایی شناخته می شود. واکنش افراد مبتلا به عوامل استرس زا ضعیف است و احتمال اینکه اوضاع عادی را تهدیدآمیز و ناکامی های کوچک را به یاس شدید تعبیر کنند، زیاد است.


محفوظ: این نوع شخصیت کسی را توصیف می کند که به طور کلی از لحاظ احساسی پایدار است، اما نه باز و نه روان رنجور. آنها خیلی برون گرا نیستند، اما در عین حال سخت کوش و وظیفه شناس می باشند.  


خودمحور: این تیپ شخصیتی برخلاف تصور آنقدر هم بد نیست. آنها معمولا افرادی برون گرا و نه چندان دلسوز یا وظیفه شناس می باشند. با اینکه مدارا کردن با آنها دشوار است، اما معمولا گل سرسبد مجلس هستند.


الگو: شاید از خود می پرسید، یک الگوی خوب کیست؟ بر اساس طبقه بندی جدید، این افراد رهبرانی قوی، از نظر احساسی پایدار، وظیفه شناس و سخت کوش هستند.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد