درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 29 خرداد 1398 - 17:49   

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد


ادامه ادامه مطلب یک

باشگاه خبرنگاران منطقه آزاد قشم راه اندازی می شود

  باشگاه خبرنگاران منطقه آزاد قشم راه اندازی می شود


ادامه ادامه مطلب دو

سرپرست جدید مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) منصوب شد

  سرپرست جدید مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) منصوب شد


ادامه ادامه مطلب سه

آیین معارفه و تودیع مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین برگزار شد

  آیین معارفه و تودیع مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین برگزار شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تدوین مدل کسب کار بانک توسعه تعاون در راستای بانکداری دیجیتال
  رئیس باشگاه خبرنگاران جوان منصوب شد
  استاندار یزد: روابط عمومی‌ها مروج و مجری مفهوم عدالت در جامعه
  مدیرجدید روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان منصوب شد
  مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک مسکن خبر داد: انتشار اوراق خرید دین استهلاکی برای اولین بار در کشور
  نیت خیرخواهانه تان را با بانک ملی ایران عملی کنید!
  آغاز پنجمین دوره جشنواره سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک آینده
  نماینده مجلس باید یک متخصص روابط عمومی و ارتباطات هم باشد
  تقویم روز ارتباطات/ رسانه ها در آمریکا و تاسیس اف.سی.سی FCC
  تقویم روز ارتباطات/ مسیری را که یک امپراتوری بزرگ رسانه ای پیموده است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35078صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیچهارشنبه، 11 مهر 1397 - 14:43
چهار تیپ شخصیتی جدید؛ شما به کدام گروه تعلق دارید؟
به اشخاصی اشاره می ‌کند که چندین صفت یا ویژگی مشترک دارند. در طول سالیان طولانی، روان‌شناسان برای طبقه‌ بندی شخصیت ها به انواع تیپ‌ ها، روش ‌های بسیاری را مطرح کرده‌اند. مثلا روان‌ شناس سوئیسی کارل یونگ بر این باور بود که مردم یا درون‌گرا هستند یا برون‌گرا. اشخاص برون‌ گرا معاشرتی هستند و به بیرون خود توجه دارند. اما اشخاص درون ‌گرا، تودار هستند.
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- <تیپ شخصیتی> به اشخاصی اشاره می ‌کند که چندین صفت یا ویژگی مشترک دارند. در طول سالیان طولانی، روان‌شناسان برای طبقه‌ بندی شخصیت ها به انواع تیپ‌ ها، روش ‌های بسیاری را مطرح کرده‌اند. مثلا روان‌ شناس سوئیسی کارل یونگ بر این باور بود که مردم یا درون‌گرا هستند یا برون‌گرا.  اشخاص برون‌ گرا معاشرتی هستند و به بیرون خود توجه دارند. اما اشخاص درون ‌گرا، تودار هستند.

 

مشکل اینجاست که این طبقه‌ بندی ‌ها ناکافی هستند و نمی‌ توانند تفاوت‌ های شخصیتی را نشان بدهند. حال در پایان پروژه تحقیقاتی گسترده به رهبری لوئیس امارال از دانشکده مهندسی دانشگاه  Northwestern که با شرکت بیش از 1.5 میلیون پاسخ دهنده به نظرسنجی انجام شده است، 4 تیپ شخصیتی از نظر علمی شناسایی شده است: متوسط (Average)، محفوظ (Reserved)، خودمحور (Self-centred) و الگو (Role Models).


متوسط : بدیهی است که شایع ترین نوع شخصیت <متوسط> است. روان رنجوری یا نوروتیسیزم یکی از صفات شخصیتی بنیادین است که با اضطراب، ترس، بدخلقی، نگرانی، حسادت، یاس و احساس تنهایی شناخته می شود. واکنش افراد مبتلا به عوامل استرس زا ضعیف است و احتمال اینکه اوضاع عادی را تهدیدآمیز و ناکامی های کوچک را به یاس شدید تعبیر کنند، زیاد است.


محفوظ: این نوع شخصیت کسی را توصیف می کند که به طور کلی از لحاظ احساسی پایدار است، اما نه باز و نه روان رنجور. آنها خیلی برون گرا نیستند، اما در عین حال سخت کوش و وظیفه شناس می باشند.  


خودمحور: این تیپ شخصیتی برخلاف تصور آنقدر هم بد نیست. آنها معمولا افرادی برون گرا و نه چندان دلسوز یا وظیفه شناس می باشند. با اینکه مدارا کردن با آنها دشوار است، اما معمولا گل سرسبد مجلس هستند.


الگو: شاید از خود می پرسید، یک الگوی خوب کیست؟ بر اساس طبقه بندی جدید، این افراد رهبرانی قوی، از نظر احساسی پایدار، وظیفه شناس و سخت کوش هستند.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ مسیری را که یک امپراتوری بزرگ رسانه ای پیموده است


  تقویم روز ارتباطات/ رسانه ها در آمریکا و تاسیس اف.سی.سی FCC


  نماینده مجلس باید یک متخصص روابط عمومی و ارتباطات هم باشد


  دومین نشست مدیران ارتباطات شرکت های گروه خودروسازی سایپا به میزبانی پارس خودرو برگزار شد


  مدرس و پیشکسوت روابط‌عمومی: روابط‌عمومی‌ها باید زیر نظر بالاترین مقام دستگاه فعالیت کنند


  شماره جدید فصلنامه کارگزار روابط عمومی منتشر شد


  انتظار از نهادهای صنفی روابط عمومی/ یک طرفه به محکمه نرویم


  نشست مدیران روابط عمومی پارک های علم و فناوری سراسر کشور


  مدیرکل روابط عمومی مجلس تغییر کرد


  روابط عمومی در عصر هوش مصنوعی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: استاد هوشنگ عباس زاده چهره ماندگار روابط عمومی ایران چشم از جهان فرو بست