درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
شنبه، 29 تیر 1398 - 08:01   

داستان سرایی؛ ابزاری جذاب برای جلب توجه مخاطب به سخنرانی

  داستان سرایی؛ ابزاری جذاب برای جلب توجه مخاطب به سخنرانی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ روش برای برقراری ارتباط مؤثر در محیط کار

  ۷ روش برای برقراری ارتباط مؤثر در محیط کار


ادامه ادامه مطلب دو

تحقیق تازه دانشگاه مونترال/ تشدید افسردگی نوجوانان و مدت زمان کار با شبکه‌های اجتماعی

  تحقیق تازه دانشگاه مونترال/ تشدید افسردگی نوجوانان و مدت زمان کار با شبکه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب سه

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تحقیق تازه دانشگاه مونترال/ تشدید افسردگی نوجوانان و مدت زمان کار با شبکه‌های اجتماعی
  نظرسنجی/ آیا مردم با جهانی‌شدن مخالف‌اند؟
  عصر سرمایه‌داریِ نظارتی با ابزارهای رسانه ای
  داستان سرایی؛ ابزاری جذاب برای جلب توجه مخاطب به سخنرانی
  ۷ روش برای برقراری ارتباط مؤثر در محیط کار
  عبور «وبصادر» از زیان در تحلیل‌های فعالان بازار سرمایه
  اطلاعیه بانک صادرات
  هوش مصنوعی و زهر و پادزهر جعل عمیق
  نتایج اقدامات اطلاع رسانی نمی شود؛ ضعف در عملکرد روابط عمومی ها
  معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد: نیاز امروز روابط عمومی‌ها برای اقناع مخاطب است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35019صفحه نخست » فناوری نوجمعه، 6 مهر 1397 - 01:18
۱۰ نکته درباره گوگل که شاید ندانید
حالا که گوگل ۲۰ ساله شده است، بد نیست تا نگاهی به نکته‌های هیجان‌انگیزی در مورد این موتور جستجویی که در همه‌جا حضور دارد و انگار همه‌چیز را می‌داند، بدانیم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- حالا که گوگل ۲۰ ساله شده است، بد نیست تا نگاهی به نکته‌های هیجان‌انگیزی در مورد این موتور جستجویی که در همه‌جا حضور دارد و انگار همه‌چیز را می‌داند، بدانیم.

آیا زندگی پیش از گوگل را به‌خاطر دارید؟ وقتی خیلی فوری در جستجوی اطلاعاتی بودید، چه می‌کردید؟

در جستجوی هرچه باشید، از املای صحیح واژه‌، نشانی رستوران، فروشگاه یا نام دریاچهٔ گمنامی در کوهستان، به احتمال زیاد آن را گوگل می‌کنید.

به طور متوسط، گوگل در هر ثانیه بیش از ۴۰،۰۰۰ جستجو را پردازش می‌کند و این به معنای حدود ۳،۵ میلیارد جستجو در هر روز است.

و در این میان محبوب‌ترین موتور جستجوی کرهٔ زمین کارهایی بسیار بیشتر از جستجوی اطلاعات انجام می‌دهد: بستر و فضای تبلیغاتی، سر‌مشق و نمونهٔ کسب‌و‌کار و گردآورندهٔ سر‌سخت و پیگیر اطلاعات شخصی افراد است.

بله، همینطور است، هر بار که چیزی را جستجو می‌کنیم، گوگل کمی بیشتر در مورد عادت‌ها و علاقمندی‌های ما می‌داند و شما چقدر در مورد گوگل می‌دانید؟

در اینجا نکته‌های جالبی دربارهٔ گوگل آورده‌ایم که شاید شما را شگفت‌زده ‌کند.

۱. نام گوگل
نام "گوگل" در واقع نوعی املای اشتباه از اصطلاح ریاضی گوگول 'googol' است، به معنای عدد یک که ۱۰۰ صفر در برابر آن باشد.

قصه‌های راست و دروغی در مورد چگونگی ساخته شدن این واژه در روزهای آغازین کار گوگل وجود دارد، مبنی بر این که مهندس یا دانشجویی این املای اشتباه را به کار برده است.

این اشتباه باب شد و واژهٔ جدید ساخته شد. باقی همه قصه است.

۲. بک‌راب
موسسان گوگل، لری پیج و سرگی برین در ابتدا گوگل را "بک‌راب" نامیدند.

این ماجرا هیچ ربطی به ماساژ و این حرف‌ها نداشت بلکه اشاره به سیستم یافتن صفحه‌های رتبه‌بندی بر مبنای پیوند‌ها و لینک‌ها بوده است.

۳. شوخی گوگل
در گوگل همه‌چیز فقط کسب‌و‌کار نیست. کمی بازیگوشی هم وجود دارد.

خودتان واژهٔ "askew" را گوگل کنید و ببینید.

۴. بز‌های گوگل
گوگل می‌گوید که از ابتکارات محیط زیستی پشتیبانی می‌کند، یکی از این ابتکارات استفاده از بز به‌جای ماشین چمن‌زنی است.

چمن‌های وسیع گوگل‌پلکس، مرکز شرکت گوگل در مانتین‌ویو، در کالیفرنیا، به طور مرتب نیاز به رسیدگی دارد و شما می‌توانید به طور مرتب گلهٔ ۲۰۰ تایی بز‌ها که در این چمن‌ها می‌چرند را ببینید.

۵. کسب‌و‌کار رو به گسترش گوگل
علاوه بر جی‌میل، نقشه‌های گوگل، گوگل‌درایو و گوگل کروم... به طور متوسط گوگل از سال ۲۰۱۰ تا کنون هر هفته یک شرکت جدید می‌زند.

ممکن است ندانید اما شرکت‌هایی مثل آندروئید، یوتیوب، ویز و گوگل ادسنس هم متعلق به گوگل هستند، همراه با ۷۰ شرکت دیگر.

۶. دودل‌های گوگل
اولین دودل گوگل یک‌جور پیام " خارج از دفتر هستم" در تاریخ ۳۰ اوت ۱۹۹۸ بود، تصویرنمادین آدمکی که پشت 0 دوم درعلامت و عنوان گوگل ایستاده بود.

این ایده از اینجا شروع شد که لری و سرگی برای شرکت در جشنوارهٔ "برنینگ من" به نوادا رفتند و می‌خواستند تا کاربران را مطلع کنند که برای رفع اشکالات تکنیکی در دسترس نیستند.

از آن زمان به بعد دودل‌ تبدیل به رسم همیشگی گوگل شد و روزهای خاص یا افراد ویژه‌ای را با کاری هنرمندانه روی نماد گوگل گرامی می‌دارد.

۷. موقعیت از دست‌رفته برای بعضی‌ها اما نه برای گوگل
در سال ۱۹۹۹، لری و سرگی تلاش کردند تا گوگل را به قیمت ۱ میلیون دلار بفروشند... اما هیچ‌کس آن را نخرید حتی با اینکه قیمت را پایین‌تر هم آوردند.

گوگل اکنون بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار ارزش دارد. حتماً خیلی‌ها از اینکه آن را از دست دادند، پشیمانند.


۸. شعار‌های گوگل
یکی از اساسی‌ترین شعار‌های شرکت " شرور نباش" است.

داوری در مورد اینکه شرکت تا چه حد به این شعار پایبند بوده است را به عهده خود شما می‌گذاریم.


۹. اهمیت غذا در گوگل
بنا بر اطلاعات فوربس، سرگی برین از همان آغاز تصمیم گرفت که هیچ شرکت و نمایندگی گوگل نباید بیش از ۶۰ متر از غذا دور باشد.

شایع است که در روزهای نخست کار، میان‌وعدهٔ محبوب همکاران شرکت "ماهی سوئدی" (نوعی آبنبات ارزان و رنگی سوئدی به شکل ماهی) بوده است اما این روزها گوگلی‌ها (کارکنان گوگل از نظر من و شما) به غذاٰهای متنوع و قهوهٔ خوب دسترسی دارند.


۱۰. بهترین دوست گوگل
گوگلی‌ها، و حتی نو‌‌گوگلی‌ها (کسانی که در گوگل تازه‌واردند)، اجازه دارند که سگ‌های خود را سر کار بیاورند... البته به شرطی که به‌خوبی برای سر کار آمدن آموزش دیده باشند که حوضچه‌های ‌بد‌بو یا صحنه‌هایی از آن بدتر در شرکت ایجاد نکنند.

و چند نکتهٔ دیگر...

که هر چند گوگل اکنون ۱۰۰ برابر بزرگ‌تر از سال ۱۹۹۹ است اما آنها۱۰،۰۰۰ بار سریع‌تر می‌توانند آن را به‌روز‌رسانی کنند.

گوگل به لگو، اسباب‌بازی قطعات پلاستیکی ، بسیار علاقمند است. آنقدر که اولین انبار کامپیوتر گوگل با آجر‌های لگو ساخته شد./ بی سی

 

 

 



 

 




 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ ژورنالیسم پاسدار دمکراسی و بازدارنده فساد و انحرافات جامعه


  یک معما در باره تصمیم گیری درست


  آغاز چهارمین گردهمایی سراسری مدیران روابط عمومی واحدهای سازمانی جهاد دانشگاهی


  اجرای قانون مدیریت بحران غیرواقعی


  علیرضا قانع گزینه جدید روابط عمومی شهرداری رشت


  مدیران جدید روابط عمومی و دفتر توسعه مدیریت و تحول اداری شرکت توزیع نیروی برق مازندران معرفی شدند


  چهار نوع سطح زندگی در بین انسانهای روی زمین در نقاط مختلف


  معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد: نیاز امروز روابط عمومی‌ها برای اقناع مخاطب است


  کوچ کاربران آیفون به سمت سامسونگ


  خبرگزاری حوزه به کادر سازی رسانه ای در حوزه خواهران کمک کند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ارسال مقاله به شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران