درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 15:15   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34973صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریدوشنبه، 2 مهر 1397 - 04:10
سکوت مدیریتی در برابر افکار عمومی!
فاطمه شریفی کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی - اطلاع رسانی عمومی بخش مهمی از فرآیند مدیریت بحران را تشکیل می دهد که برای جلوگیری از همه گیر شدن شایعه و گسترش اطلاعات نادرست لازم است آگاهی بخشی صحیح ،به موقع،جامع و کامل با هدف تقویت مشارکت رسانه ها و افکار عمومی سرلوحه بخش های مدیریتی و روابط عمومی های فعال در دستگاه های مختلف اجرایی و برنامه ریز قرار گیرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- جایگاه پر اهمیت اطلاع رسانی و مسئولیت پاسخگویی در برابر افکار عمومی به ویژه در شرایط بحران و بروز مشکلات متعدد بر همگان و در تمام دنیا روشن است.


اطلاع رسانی عمومی بخش مهمی از فرآیند مدیریت بحران را تشکیل می دهد که برای جلوگیری از همه گیر شدن شایعه و گسترش اطلاعات نادرست لازم است آگاهی بخشی صحیح ،به موقع،جامع و کامل با هدف تقویت مشارکت رسانه ها و افکار عمومی سرلوحه بخش های مدیریتی و روابط عمومی های فعال در دستگاه های مختلف اجرایی و برنامه ریز قرار گیرد.


در شرایط امروز که کشور با مشکلات اقتصادی و اجتماعی متعددی روبرو می باشد و از سوی دیگر برخی افراد فرصت طلب نیز به این مسائل دامن زده و سعی بر تخریب اقتدار ملی نظام جمهوری اسلامی ایران با به کرسی نشاندن سهم خواهی خود دارند،متاسفانه برخی مسولان نیز در رده های مختلف سکوت پیشه کرده و یا اطلاعات موثری برای شفاف سازی و پاسخ به ابهامات ارائه نمی کنند.


هفته دولت نیز در همین شرایط گذشت،هرچند علاوه بر مشکلات پیش رو، اقدامات موثری نیز به ویژه در حوزه تقویت زیرساخت ها از سوی دستگاه های اجرایی صورت گرفته است اما بازهم ضعف در اطلاع رسانی و مخاطب شناسی از سوی بخش های مختلف نگرانی بیشتری را در جامعه دامن زد.


سکوت مدیریتی و تکیه بر اخبار روزمره که تنها برای عده ای عبور از یک مرحله را به همراه دارد در مسیر کارآمدی رسانه ها دیوار کشیده است،سوالاتی که یا پاسخ داده نمی شود و یا در حال خوشبیانه زمانی به پاسخ می رسد که جامعه با شایعه ای وسیع روبرو شده و بهبود این فرآیند کار آسانی نیست.


حرف حساب بزنیم!
جامعه نیاز به اخبار و اطلاع رسانی تحلیلی و همسو دارد و در یک کلام می توان گفت بسیاری از مدیران ما تکنیک مواجهه با بحران را فرا نگرفته اند و از سوی دیگر اعتماد به جذب نیروهای متخصص در عرصه اطلاع رسانی و یا واگذاری فعالیت های این عرصه به بخش خصوصی توانمند هم چنان در سلسله مراتب اداری دست به دست می چرخد و در نهایت بایگانی می شود.


جای گزارش های مقایسه ای، تحلیل های کارشناسی،سرعت در پاسخگویی و اولویت همکاری نهادهای مختلف با رسانه ها در عصر ارتباطات خالیست و این فضای خالی امروز با شایعه و یا هزاران سوال و مطالبه انبوه پر شده است.


اگر برخی سکوت های مدیریتی در مقابل افکار عمومی با روش های نوین ارتباطی و اطلاع رسانی شکسته شود جامعه به اقدامات پیشگیرانه در مقابل بحران های فکری تجهیز می شود ما امروز با جابه جایی حجمی از اطلاعات و وقایع در جامعه مواجه هستیم که بسیاری از آن ها غیر واقعی و یا ساختار دیگری دارند که عدم توجه و واکنش نسبت به این امر بستر های ارتباطات مردمی را به سمتی حرکت می دهد که بسیاری از اطلاعات غلط بستر تبدیل به واقعیت را پیدا کنند.


زمانی که سیستم اداری ما آبستن دردیست که افراد باید تا سی سال دیگر به هر شکلی در آن به کار خود ادامه دهند در نتیجه نیازی نمی بینند که خود را با دانش روز همراه سازند و در نهایت گرفتار شیوه های مدیریتی می شویم که هم چنان با توجه به قدرت و فراگیری فضای مجازی و ارتباطات الکترونیک مشغول به پارچه نویسی سنتی و نصب در ورودی یک اداره هستند.


مطالعات و تجربه کشورهای پیشرو نشان می دهد مسئولان باید مدیریت ارتباطات در شرایط بحران را سرلوحه کار قرار دهند و با اطلاع رسانی در زمان مناسب و بر اساس اطلاعات واقعی یک عملیات رسانه ای را برای تقویت همبستگی اجتماعی و روحیه عمومی هدایت کنند.


سرعت،صحت،شفافیت،مقایسه و فراگیری از اصول مهم و اساسی در اطلاع رسانی بحران است و شاید بتوان گفت زمان شکستن برخی سکوت های مدیریتی و بی خیالی های روزمره در برابر افکار عمومی گذشته و باید از این پوست و اندیشه میز نگهدار و سکوتی از جنس مسئولیت گریزی بیرون آمد.



 



 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد