درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 18:27   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته کاری ۴ روزه در ترکیه: مزایا و چالش‌ها
  ده‌ها مدیر صنعت تبلیغات و روابط‌عمومی با صنایع بسیار آلوده کننده ارتباط دارند
  بیلبورد معطر مک دونالد: نبوغی در بازاریابی
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34953صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیپنجشنبه، 29 شهریور 1397 - 14:55
این تشخیص در عین حال نشانۀ بیماری است
معرفی کتاب پرفروش فرانک شیرماخر تحت عنوان «پی بک»: دربارۀ رفتار ما با کامپیوتر
ما باید رفتار خود را نسبت به کامپیوتر عوض کنیم و کنترل خود را بر تفکرمان که ماشینها با زرنگی از دستمان ربوده اند، دوباره برقرار سازیم، زیرا در آنها همچنین امکاناتی وجود دارد که به کمک آنها می توانیم ضمن استفاده از کمال شان مرزی بین خود و آنها تعیین کنیم و خود را جنبنده ای ناکامل در مسیرهای محدود بدانیم که در عین حال برتری هایی بر ماشین دارد: مانند خودانگیختگی، انعطاف و خلاقیت.
  

روابط عمومی در دولت ایالات متحده

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در ابتدای سخن اعترافی از نویسنده آمده است. فرانک شیرماخر ناشر فرانکفورتر آلگماینه اذعان می کند: «آنچه به من مربوط می شود، باید اعتراف کنم که از عهدۀ فشارهای فکری زمانمان برنمی آیم.» نویسنده در کتاب پرفروشش تحت عنوان «پی بک. چرا ما در عهد اطلاعات برخلاف میلمان مجبور به انجام کارهایی می شویم و چگونه می توانیم کنترل افکار خود را دوباره به دست آوریم»، به این مسئله می پردازد: چگونه می توانیم زندگی خود را مشترکاً با ماشین هایی که مرتباً قوی تر می شوند، تطبیق دهیم، بدون اینکه طمعۀ آنها شویم؟

ما به خودنمایی هایمان در
فیس بوک افتخار می کنیم، حریصانه به آی پد حمله می بریم، بدون اینترنت و تلفن موبایل نمی توانیم زندگی بکنیم: به تکنولوژی های نوین اعتیاد داریم و سرزمین مجازی امکانات نامحدود را دوست داریم. با یک کلیک خرید می کنیم، با یک کلیک جواب مناسب را می گیریم، با یک کلیک زندگی خود را عوض می کنیم. در حالی که همه چیز مبتنی بر تصادف است و ما بخشی از اختیارات خود را در تصمیم گیری به قدرت های ناپیدا در پشت مانیتور واگذار می کنیم، قدرتهایی که می توانند نیازمندیهای ما را پیش بینی می کنند، قبل از آنکه ما آنها را احساس کرده باشیم. درست از این قدرتها شیرماخر ما را برحذر می دارد و مدعی است که مسحور این پدیدۀ تکنیک هستیم، شم و خودانگیختگی و خلاقیت خود را باخته ایم، تفکر را به ماشین واگذار کرده ایم، فراموش

 

کرده ایم که چگونه می توان کتاب خواند، و مدام بین ارتعاش پیامک و you have got mail در حال آماده باش هستیم که همۀ اینها خارج از توان ارگانیسم ماست.

 

دیگر نمی توانیم خارج از شبکه وجود داشته باشیم، خروج از جامعۀ فیس بوک را پایان زندگی اجتماعی خود می دانیم. همۀ صحنه های وحشتناکی که او در اینجا به تصویر می کشد، در تمام ابعاد وهم انگیزش قابل درک نیست. و اما هشدارهایش دربارۀ اعتیاد و وابستگی و سلب فرصت تفکر از خویشتن قابل درک و بحق است. حتی تشبیه داروینستی او که «ما مستمراً در پی طعمه هستیم» (در این مورد یعنی اطلاعات) که در نظر اول شگفت می نماید، قابل درک است: در تنازع بقا فقط مطلع ترین ما شانش موفقیت دارد و اما بهای بقا در این جنگل اطلاعات تمرکز حواس و غریزه مان است: آنها را از دست می دهیم چرا که اطلاعاتی را کانون توجه خود قرار می دهیم که به نظرمان حقایق محکم و تردیدناپذیر می آیند. نتیجه گیری داروینستی این است: هرچند که معده مان پر است و در آن اطلاعات لذت بخشی زیر و رو می شوند، ولی رکود مغزمان با هر طعمه ای افزایش می یابد. دیگر نمی تواند مهم را از بی اهمیت بازشناسد و با هر صرف غذایی به سازواره ای مانند ماشین تبدیل می شود.

خوب، شیرماخر چه راه حلی پیشنهاد می کند تا ما را از این تنگنای وابستگی برهاند؟ می گوید ما باید رفتار خود را نسبت به کامپیوتر ع

 

وض کنیم و کنترل خود را بر تفکرمان که ماشینها با زرنگی از دستمان ربوده اند، دوباره برقرار سازیم، زیرا در آنها همچنین امکاناتی وجود دارد که به کمک آنها می توانیم ضمن استفاده از کمال شان مرزی بین خود و آنها تعیین کنیم و خود را جنبنده ای ناکامل در مسیرهای محدود بدانیم که در عین حال برتری هایی بر ماشین دارد: مانند خودانگیختگی، انعطاف و خلاقیت. اگر یاد بگیریم که با بی اطمینانی ها بسازیم، اگر رفتاری انتقادی نسبت به تکنیک همه گیر اتخاذ کنیم، در این صورت خطری از جانب ماشین ما را تهدید نمی کند.

این کتاب خود شاهد مسئله است
اگر این کتاب را به عنوان چکیده ای از آخرین تحولات جهان تکنیک و روانشناسی و زیست شناسی اعصاب و به عنوان قدم دیگری برای زیر سؤال بردن رفتار انسان در برابر تکنیک بویژه کامپیوتر بنگریم، مقصود حاصل شده است. برخی از آمارها که به اجمال از آنها سخن رفته، جالب است. ولی «پی بک» نهایتاً در عمل کردن به تزی که در آن اعلام شده، یعنی تمرکز حواس، تفکر مستقل، بازیابی توان کتابخوانی، شکست می خورد و نه در محتوایش. درست در این موارد شیرماخر کم می آورد که از نوسان دلایل و بی دقتی و بی مبالاتی سخنانش معلوم می شود. این کتاب که می خواهد ناجی جامعه ای باشد که گویا در باطلاق فناوریهای نو فرورفته، پایان مسئله نیست، بلکه خود آن است که به صورت میوۀ نارسیده به بازار عرضه شده است. خودش بیشتر شاهدی برای بی توجهی است تا وسیلۀ مناسبی برای مبارزه با آن.

نکند که منظور نهانی شیرماخر این بوده که با این کتاب بیازماید که آیا مردم در عهد اطلاعات افراطی، هنوز هم قابلیت آن را دارند که مهم را از بی اهمیت بازشناسند؟ در این صورت، صدهزار خواننده و منتقد و سایرین که این کتاب را تحسین کرده اند، از عهدۀ این آزمایش برنیامده اند و ثابت کرده اند که کتابخوانی را فراموش کرده و بخشی از شم و فهم انتقادی خود را در جایی پشت صفحه کلید و مانیتور و در تار جهان گستر باخته اند.


زیمونه فالک روزنامه نگار آزاد است و در برلین زندگی می کند.

ترجمه: منوچهر امیرپور
انستیتو گوته، تحریریه اندیشه و هنر
ژوئن 2010

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد