درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 13:54   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد
  راهنمای کوتاه بحران
  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد
  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی
  ارتباطات ترکیبی
  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34951صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیدوشنبه، 22 آذر 1400 - 15:11
نکاتی در مورد مدیریت روابط عمومی سازمان ها و شرکت ها در دنیای امروزی
امروزه مدیریت روابط عمومی در قیاس با تنها چند سال پیش، بسیار پیچیده تر شده است و مدیران روابط عمومی باید در تمام فعالیت های خود، آنچه را که "دید دوفضایی چند بعدی" نامیده می شود، داشته باشند. بدین معنی که چاره ای ندارند جز اینکه به هر چیز از زاویه رشته ها و حرفه های گوناگون بنگرند، آن هم از دو بعد مجازی و محیط واقعی
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در رسانه های شبکه ای اساسا امکان تمرکز وجود ندارد. شبکه ای شدن به قول مانوئل کستلز صاحبنظر بزرگ ارتباطات اجتماعی به معنای اهمیت یافتن زیاد اقتدار اقناعی و تامین نیازهای فزاینده مردم در عصر اطلاعات با تکیه بر مزیت های رقابتی، بدون هیچ امکان کنترل متمرکز است.

تغییر چشم اندازهای پیش روی روابط عمومی
امروزه مدیریت
روابط عمومی در قیاس با تنها چند سال پیش، بسیار پیچیده تر شده است و مدیران روابط عمومی باید در تمام فعالیت های خود، آنچه را که "دید دوفضایی چند بعدی" نامیده می شود، داشته باشند. بدین معنی که چاره ای ندارند جز اینکه به هر چیز از زاویه رشته ها و حرفه های گوناگون بنگرند، آن هم از دو بعد مجازی و محیط واقعی

روابط عمومی و ارتباطات شبکه ای
در دنیای امروز، دوران مدیریت پیام به شکل سنتی به سر آمده و طبیعتا روابط عمومی ها نیز به عنوان یکی از عناصر اصلی مدیدیت ارتباطات باید روش های جدید مبتنی بر ارتباطات شبکه ای را جایگزین روش های سنتی نمایند. در این میان مواردی همچون مدیریت شبکه ای، شناخت فضای شبکه ها و تهیه محتوای مناسب و برقراری ارتباط دوسویه در جهان شبکه ای با استفاده از ویژگی هایی همچون مشارکت، صداقت، شفافیت جایگاه خود در عصر ارتباطات پیدا کرده و با ارتباط دوسویه با مخاطبان، پیام سازمان متبوع خود به نحو مطلوب در اختیار افکار عمومی قرار دهد. اما جلوگیری از انتشار پیام های تکراری صرف تبلیغاتی و برجسته نمودن آن که بازخورد منفی دربر خواهد داشت.

وظیفه روابط عمومی توسعه ارتباطات انسانی و مطالبه گری است نه صرف تبلیغات تجاری
روابط عمومی تبلیغات تجاری، برپایی نمایشگاه، برگزاری کنفرانس و مراسمات نیست، بلکه کار اصلی روابط عمومی ایجاد، حفظ و توسعه ارتباطات انسانی و مطالبه گری است.


مدیریت روابط عمومی باید درک درستی از ارتباطات فراگیر میان فردی و سازمانی داشته باشد. چون حالت‌های نشستن، حرف زدن و حرکات بدن نوعی ارتباط است و تمام حرکات بدن نشان دهنده موقعیتی است که در آن قرار می‌گیریم و مدیر روابط عمومی باید با آن آشنایی کامل داشته باشد.

 تغییر در رویکرد مدیریت روابط عمومی ها
رویکرد روابط عمومی که در گذشته مبتنی بر مدیریت محدود و غیر تخصصی سازمان ها بود، امروز از طرفی همه شئون ذی نفعان در سازمان ها و شرکت ها را در بر گرفته و از روابط عمومی به مدیریت ارتباطات ارتقا یافته است.

روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی
صاحبنظران و اندیشمندان عرصه روابط عمومی و ارتباطات؛ روابط عمومی را یک دانش اجتماعی فنی می دانند که گرایش های مختلف را تحلیل کرده پیامدهای آن را پیش بینی می کند و رهبران سازمان را در انجام طرح های برنامه ریزی شده ای که بتواند ضمن حفظ منابع سازمان، منافع عموم را نیز تامین نماید؛ راهنمایی می کند. امروزه روابط عمومی تک بعدی و یک سویه اصولا موفق نسیتند.

 


کیفیت در روابط عمومی هوشمند
روشن ساختن رسالت ها و ارزش های سازمان، ارزیابی محیط خارجی و داخلی، شناخت تهدیدها و فرصت های سازمانی این امکان را می دهد که هدف های ارتباطی و روابط عمومی سنجیده تر و آگاهانه مشخص شود.

در جوامع شبکه ای، روابط عمومی فرو می پاشد/وقت دروازه بانی اطلاعات سازمان گذشته است
در جامعه شبکه ای شده بر خلاف دو دهه قبل، تریبون های یک سویه و رویکرد بلندگویی در روابط عمومی جواب نمی دهد.


شبکه ای شدن در ذات خود تمرکز زداست. در یک نظام ارتباطی شبکه ای، هیچ هسته ای وجود ندارد و همه بر هم اثرات متقابل می گذارند. نکته مهم این است که بپذیریم روابط عمومی، بخشی از یک نظام و ساختار شبکه ای است و دیگر مزیتی در فیلتر کردن اطلاعات ندارد یا به واقع این نقش و توان در مقایسه با گذشته به عنوان دروازه بانی خبری سازمان به شدت کمرنگ شده است.

از این منظر قدرت یک سازمان به قدرت نظام ارتباطی آن وابسته تر از گذشته شده است، اما به همان میزان قدرت روابط عمومی هم به پویایی و عملکرد مدیران و سازمان وابسته تر است.

بر گرفته از نظرات اساتید و پژوهشگران عرصه روابط عمومی و ارتباطات.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد