درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 27 آذر 1397 - 18:04   

5 گام ساده برای کنترل ذهن و زندگی کردن به بهترین شکل ممکن

  5 گام ساده برای کنترل ذهن و زندگی کردن به بهترین شکل ممکن


ادامه ادامه مطلب یک

بررسی سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات

  بررسی سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات


ادامه ادامه مطلب دو

یک عضو شورای نگهبان فعالیت مسئولان در شبکه‌ های اجتماعی را ممنوع خواند

  یک عضو شورای نگهبان فعالیت مسئولان در شبکه‌ های اجتماعی را ممنوع خواند


ادامه ادامه مطلب سه

حمله به بزرگترین شبکه تلویزیونی یونان

  حمله به بزرگترین شبکه تلویزیونی یونان


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  استاندار کرمانشاه: انتظار از روابط عمومی ها، بیان مسائل، چالش ها و ظرفیت های استان است
  انتخاب کارمند بانک ملی ایران به عنوان یکی از پژوهشگران برتر نظام بانکی کشور
  نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های کرمانشاه برگزار شد
  زیرساخت‌های آموزش الکترونیک در بانک صادرات ایران مورد تقدیر قرار گرفت
  معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی: بخش خصوصی را برای توسعه صنعت تبلیغات حمایت می‌کنیم
  بهره برداری از مدرسه شهدای بانک ملّی ایران در رامسر
  به ما بپیوندید/ آخرین اخبار و مطالب آموزشی حوزه روابط عمومی
  یلدا مبارک
  5 گام ساده برای کنترل ذهن و زندگی کردن به بهترین شکل ممکن
  سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری گوگل در شهر نیویورک: تعداد کارکنان دو برابر می‌شود
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34934صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریسه شنبه، 27 شهریور 1397 - 08:09
راهکارهایی برای روابط عمومی جدید در بستر رسانه های اجتماعی
دکتر سعید رضا عاملی استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران - در فضای ارتباطی سازمان ها و شرکت هایی که دارای جامعه ارتباطی گسترده به هم پیوسته است، اخبار جعلی می تواند فضای ارتباطی سازمان ها را گرفتار اغتشاش، بی اعتمادی و گره های ارتباطی پیچده کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- فضای متصل ارتباطی، تعاملی و شبکه ای جدید، سرعت جریان اطلاعات را افزایش داده است. در فضای ارتباطی سازمان ها و شرکت هایی که دارای جامعه ارتباطی گسترده به هم پیوسته است، اخبار جعلی می تواند فضای ارتباطی سازمان ها را گرفتار اغتشاش، بی اعتمادی و گره های ارتباطی پیچده کند. برای مواجهه با اخبار جعلی و با توجه به فضای "ارتباطی همزمان پیوسته" راهکارهای ذیل می تواند موجب کاهش اختلال های ارتباطی شود:


 ارتقا سواد اینترنتی همه ارتباط گران سازمان اعم از اعضاء اصلی، ذی نفعان و علاقمندان به سازمان که در بستر شبکه های ارتباطی سازمان های قرار دارند.


 مدیریت سریع و ضربتی رسانه های رسمی در مواجهه با اخبار جعلی و تقویت ذهنی اعضاء در مراجعه به منبع خبر و ارزیابی اصالت اخبار.


 مهندسی و طراحی پیام به شیوه ای که زمینۀ شایعه¬پراکنی را از بین ببرد: ایجاد فضای شفاف اطلاعاتی، دادن بیانیه های خبری به موقع، اطلاع رسانی دقیق و به موقع در خصوص مسائل و چالش های نیروی انسانی، امور مالی و اداری و همچنین امور مرتبط با آینده سازمان ها می تواند از ایجاد فضای ابهام آمیز و توسعه اخبار جعلی و غلط جلوگیری کند.


 افزایش اطمینان به رسانه های رسمی: راستگویی مهمترین عامل افزایش اطمینان به رسانه های رسمی و روابط عمومی سازمان است. در هر شرایطی باید بر این مبنای اخلاقی مسئولیت اجتماعی پایدار و وفادار بود.


 رصد و پایش رویدادهای رسانه های اجتماعی و ممانعت از انتشار اطلاعات نادرست راهکار دیگری است که روابط عمومی سازمان ها و نهادهای دولتی و بخش خصوصی باید بر آن اهتمام داشته باشند. بر همین مبنا گزارش تحلیلی روزانه؛ هفتگی و ماهیانه از محتوای رسانه های اجتماعی در ارتباط با سازمان ها می تواند نقش دانش افزایی تحلیلی مناسبی را برای جلوگیری از بسط اخبار جعلی داشته باشد.


 برطرف کردن کمبودها و ضعف قوانین مشخص برای پیگیری اخبار بدون سند و غیرموثق نیز راهکار دیگری است که می تواند مسئولیت پذیری را افزایش داده و هزینه اخبار جعلی را افزایش دهد.


 تعریف کدهای اخلاق حرفه ای و مسئولیت اجتماعی و جدیت در اعمال ضوابط مربوط تصحیح کننده شرایط و روابط درون سازمان و بیرون سازمان است. خصوصا در شرایطی که فضا ارتباطی شبکه ای امکان ارتباط فرد با فرد، فرد با گروه و گروه با گروه را توسعه بخشیده است، ضرورت داشتن کدهای اخلاقی و مسئولیت اجتماعی بسیار بیشتر می شود و از اولویت های ارتباطی به حساب می آید.


موارد فوق کمک کننده و تقویت کننده روابط سازمان بر مبنای توسعه محتوای قابل اعتماد و جلوگیری از توسعه اخبار جعلی در بستر رسانه های جدید ارتباطی و اجتماعی به حساب می آید. بطور حتم برگزاری کارگاه های آموزشی و برجسته سازی پیامدهای ناگوار اخبار دستکاری شده و جعلی می تواند نقش بازدارنده ای را ایفاد کند و فضای "اعتماد درون سازمانی و برون سازمانی" را تقویت کند.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398


  پیش‌بینی فضای سایبری تا سال 2025 چگونه خواهد بود؟


  فضای مجازی


  سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صمت تغییر کرد


  سر خط خبرهای مهم روابط عمومی


  نقدی بر انتخاب برترین های روابط عمومی بیمه/ انتخاب عادلانه برترین ها ...؟!


  رویترز


  خالق نخستین واژه پرداز کامپیوتری دنیا درگذشت


  روابط عمومی و رسانه‌ها محورهای اصلی اطلاع‌رسانی هستند


  معاون فرماندار اسدآباد: ارتقای سطح روابط عمومی از مهمترین اهداف تشکیل این شوراست


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: مرکز تحقیقات پیو: اغلب آمریکایی ها خبرها را از طریق رسانه‌های اجتماعی دریافت می‌کنند