درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 تیر 1398 - 07:11   

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد


ادامه ادامه مطلب یک

انقلاب نسل پنجم اینترنت نزدیک است

  انقلاب نسل پنجم اینترنت نزدیک است


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب مدیرکل روابط عمومی استانداری هرمزگان

  انتصاب مدیرکل روابط عمومی استانداری هرمزگان


ادامه ادامه مطلب سه

مجوز انتشار 27 نشریه دستگاه‌های دولتی صادر شد

  مجوز انتشار 27 نشریه دستگاه‌های دولتی صادر شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تعامل با اصحاب رسانه از اصول فعالیت های روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش است
  ملاقات حضوری ۵۸۵ نفر با رئیس دانشگاه پیام نور طی سال گذشته/ برگزاری بدون وقفه نشست های ملاقات عمومی
  مدیرعامل اعلام کرد: تمرکز فعالیت های بانک ملی ایران بر «رونق تولید»
  از ابتدای سال ٩٧ تا پایان اردیبهشت سال جاری اعطا شد؛ پرداخت بیش از چهارهزار فقره وام رونق تولید در استان چهارمحال و بختیاری توسط بانک صادرات ایران
  مرحله پیش فروش واحدهای مجتمع نگین شهر ری آغاز شد
  رد و نشان «قاچاق کتاب» در کتاب‌فروشی‌های آنلاین
  واقع بینی نسبت به روابط عمومی، نیاز سازمان های امروز
  مدیر روابط‌عمومی ملانیا ترامپ، سخنگوی جدید کاخ‌سفید
  مدیر روابط عمومی هیئت بسکتبال گیلان منصوب شد
  پوشش دهی صفحات مسی قالب‌های ریخته‌گری مداوم با تــــــلاش متخصصــــــان
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34934صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریسه شنبه، 27 شهریور 1397 - 08:09
راهکارهایی برای روابط عمومی جدید در بستر رسانه های اجتماعی
دکتر سعید رضا عاملی استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران - در فضای ارتباطی سازمان ها و شرکت هایی که دارای جامعه ارتباطی گسترده به هم پیوسته است، اخبار جعلی می تواند فضای ارتباطی سازمان ها را گرفتار اغتشاش، بی اعتمادی و گره های ارتباطی پیچده کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- فضای متصل ارتباطی، تعاملی و شبکه ای جدید، سرعت جریان اطلاعات را افزایش داده است. در فضای ارتباطی سازمان ها و شرکت هایی که دارای جامعه ارتباطی گسترده به هم پیوسته است، اخبار جعلی می تواند فضای ارتباطی سازمان ها را گرفتار اغتشاش، بی اعتمادی و گره های ارتباطی پیچده کند. برای مواجهه با اخبار جعلی و با توجه به فضای "ارتباطی همزمان پیوسته" راهکارهای ذیل می تواند موجب کاهش اختلال های ارتباطی شود:


 ارتقا سواد اینترنتی همه ارتباط گران سازمان اعم از اعضاء اصلی، ذی نفعان و علاقمندان به سازمان که در بستر شبکه های ارتباطی سازمان های قرار دارند.


 مدیریت سریع و ضربتی رسانه های رسمی در مواجهه با اخبار جعلی و تقویت ذهنی اعضاء در مراجعه به منبع خبر و ارزیابی اصالت اخبار.


 مهندسی و طراحی پیام به شیوه ای که زمینۀ شایعه¬پراکنی را از بین ببرد: ایجاد فضای شفاف اطلاعاتی، دادن بیانیه های خبری به موقع، اطلاع رسانی دقیق و به موقع در خصوص مسائل و چالش های نیروی انسانی، امور مالی و اداری و همچنین امور مرتبط با آینده سازمان ها می تواند از ایجاد فضای ابهام آمیز و توسعه اخبار جعلی و غلط جلوگیری کند.


 افزایش اطمینان به رسانه های رسمی: راستگویی مهمترین عامل افزایش اطمینان به رسانه های رسمی و روابط عمومی سازمان است. در هر شرایطی باید بر این مبنای اخلاقی مسئولیت اجتماعی پایدار و وفادار بود.


 رصد و پایش رویدادهای رسانه های اجتماعی و ممانعت از انتشار اطلاعات نادرست راهکار دیگری است که روابط عمومی سازمان ها و نهادهای دولتی و بخش خصوصی باید بر آن اهتمام داشته باشند. بر همین مبنا گزارش تحلیلی روزانه؛ هفتگی و ماهیانه از محتوای رسانه های اجتماعی در ارتباط با سازمان ها می تواند نقش دانش افزایی تحلیلی مناسبی را برای جلوگیری از بسط اخبار جعلی داشته باشد.


 برطرف کردن کمبودها و ضعف قوانین مشخص برای پیگیری اخبار بدون سند و غیرموثق نیز راهکار دیگری است که می تواند مسئولیت پذیری را افزایش داده و هزینه اخبار جعلی را افزایش دهد.


 تعریف کدهای اخلاق حرفه ای و مسئولیت اجتماعی و جدیت در اعمال ضوابط مربوط تصحیح کننده شرایط و روابط درون سازمان و بیرون سازمان است. خصوصا در شرایطی که فضا ارتباطی شبکه ای امکان ارتباط فرد با فرد، فرد با گروه و گروه با گروه را توسعه بخشیده است، ضرورت داشتن کدهای اخلاقی و مسئولیت اجتماعی بسیار بیشتر می شود و از اولویت های ارتباطی به حساب می آید.


موارد فوق کمک کننده و تقویت کننده روابط سازمان بر مبنای توسعه محتوای قابل اعتماد و جلوگیری از توسعه اخبار جعلی در بستر رسانه های جدید ارتباطی و اجتماعی به حساب می آید. بطور حتم برگزاری کارگاه های آموزشی و برجسته سازی پیامدهای ناگوار اخبار دستکاری شده و جعلی می تواند نقش بازدارنده ای را ایفاد کند و فضای "اعتماد درون سازمانی و برون سازمانی" را تقویت کند.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برگزاری برنامه "دوشنبه های خبری" توسط روابط عمومی استانداری کرمانشاه


  انتقاد تند خبرگزاری مهر از روابط عمومی ها/ فاشیست‌هایی که در نقد را می‌بندند


  نقش روابط عمومی‌های آموزش و پرورش در تنویر افکار عمومی بسیار مهم است


  بررسی راهکارهای رسانه ای توسعه گردشگری


  تجلیل شورای اسلامی شهر قیامدشت از تلاش های واحد روابط عمومی شهرداری در اعتلای نام قیامدشت


  مدیر کل روابط عمومی و اموربین الملل استانداری البرز: روابط عمومی ها در صف مقدم اطلاع رسانی


  مدیر روابط‌عمومی ملانیا ترامپ، سخنگوی جدید کاخ‌سفید


  واقع بینی نسبت به روابط عمومی، نیاز سازمان های امروز


  مدیر روابط عمومی هیئت بسکتبال گیلان منصوب شد


  رد و نشان «قاچاق کتاب» در کتاب‌فروشی‌های آنلاین


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: رانندگی با روابط عمومی حداکثر دید