درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 03:33   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34919صفحه نخست » گردهمایی های روابط عمومییکشنبه، 25 شهریور 1397 - 21:37
به آینده جدید خوش آمدید/ معرفی کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران
به آینده جدید خوش آمدید، آینده ای که هم اکنون حاضر است! آینده ای که در آن بهترین روش دیگر جایی نخواهد داشت. برای این که از آن چه در گذشته بهترین بود، بهتر باشیم، باید روش بعدی را شروع کنیم. روشی که به شما امکان می دهد تا در این آینده جدید برتری یابید.
  

مقدمه
توسعه ارتباطات انسانی و توسعه انسانی ارتباط که شعار فلسفی و بنیادی کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران است روایت و حکایتی را بازآفرینی می کند که مخصوص جغرافیای در حد و مرز تعریف شده برای کشوری خاص نیست. این یک شعار صرف نیست بلکه رسالتی را متوجه انسانهای فعال در حوزه روابط عمومی می سازد که تداوم بخش خط سیر قافله سالاران ابنای بشر بودند. مسئولیت اجتماعی را گوشزد می کند که دقیقا در ذات و ماهیت روابط عمومی نمود و تبلور عینی یافته است.


«دین کراکبرگ» و «کنت استارک» نخستین کسانی بودند که در سال 1988 استدلال کردند «روابط عمومی باید تلاشی آگاهانه برای بازیافت و حفظ نوعی حس از اجتماع باشد. روشی برای مراقبت از دیگران و اهمیت دادن به آنها به منظور خلق جامعه ای انسانی تر و مبتنی بر همیاری بیشتر»؛ و اینگونه بود که چند سال بعد "کالبرتسون" و "نی. چن"، روابط عمومی ها را «هسته مشترک ارزشها و باورها و تعادل بخش میان حقوق و مسئولیتها و تصمیم سازی گروهی و گسترش دهنده ژرفای معانی عمیق انسانی خواندند.»


از اینرو متخصص روابط عمومی مهارت خود را صرف عامه مردم می کند و آنگاه که در هزار توی ابزارها و تکنیکهای ارتباطی نگاه ها و دست های یاری خواه، رو به سوی اهالی شهر ارتباطات دراز شده است، باید دست ها را گرفت و با تکیه بر مقدس ترین پیامهای ملکوتی، چراغ راه شد. می توان قاره هفتمی را در شمایل شبکه ای وسیع میان تمامی روابط عمومی های جهان ترسیم کرد و با هم افزایی، هم اندیشی و با ابتکار و امید، زندگی بهتر و در خور شان اشرف مخلوقات در عصر ارتباطات را آفرید.


توسعه جوامع بشری و بسط ارتباطات میان آدمیان از ابتدای تاریخ تاکنون، همواره دستخوش تحولات عظیمی شده که رسالت و اهداف نهادهایی همچون روابط عمومی را مضاعف ساخته است.

روابط عمومی؛ شیوه های انسانی ارتباط و بستر توسعه انسانی
روابط عمومی یا هنر هشتم حوزه ای از ارتباطات است که بیش از پیش و در سطح گسترده جهانی مورد توجه اندیشمندان، پژوهشگران و کارشناسان قرار گرفته است. این حوزه رو به رشد، با گسترش تکنولوژیهای ارتباطی و نیازهای سازمانی به ارتباط فعال تر و تعامل گسترده تر با مردم برای انتقال تولیدات مختلف در حوزه های گوناگون مورد توجه انسان، توسعه ای روز افزون یافته است. این توسعه، با گسترش جهان مجازی، به انقلابی فراگیر تبدیل شده است که این هنر را وارد عرصه های گوناگون زندگی کرده است.


کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران از همان آغاز تلاش کرده بود که دو جنبه مهم علمی و کاربردی را پوشش دهد. به همین دلیل ما در همه کنفرانسهای قبلی هر دو جنبه را به شکل جدی با همکاری اساتید دانشگاهها، مدیران، پژوهشگران و کارشناسان روابط عمومی داشتیم. البته تحولات علمی و پیشرفتهای ایجاد شده در حوزه های کاربردی روابط عمومی در سطح جهان و البته در سطح ایران، ضرورت توجه بیشتر و گسترده تر به مسائل و جنبه های علمی این حوزه را می طلبد.


در این زمینه باید تاکید کرد که حوزه توسعه انسانی از حوزه های مهمی است که باید روابط عمومی ها که بیشترین ارتباط را با این حوزه دارند و عملا روابط آنها بر پایه ارتباطات انسانی برقرار می شود، توجهی عمیق تر به توسعه این روابط داشته باشند. این مساله نه تنها می تواند به مقالات و تحقیقاتی که به کنفرانس ارائه شد جهت گیری های لازم را بدهد، بلکه مهمتر از آن جریان سازی لازم را در این زمینه در سطح کشور ایجاد کرد. این جهت گیری نه فقط می تواند بر غنای علمی این حوزه بیفراید، بلکه می تواند از نظر کاربردی و عملیاتی نیز راهکارهای مناسب و عملی را در برابر کارگزاران و کارشناسان روابط عمومی ها بگذارد.

یک فرصت ایده آل برای تمرین «روابط عمومی خلاق و نوآور»
در میان تغییرات غیر قابل پیش بینی و پر سر و صدا در صنعت هنرهشتم، اصول اولیه ای که هدف متخصصان روابط عمومی، به انجام رساندن آنهاست، اغلب نادیده گرفته می شود. هنگامی که احساس می کنید گیر کرده اید، توقف کنید و پیشرفت خود را ارزیابی نمائید: در مورد آنچه که در حال تلاش برای رسیدن به آن هستید، فکر کنید. در این گردباد ارائه نتایج، برخی از اصول روابط عمومی اغلب فراموش می شوند.


تغییر، یک مقدار ثابت، و مترادف با نوآوری است و در هر کجا و هر زمانی اتفاق می افتد، به ویژه در روابط عمومی. به عنوان یک کارگزار روابط عمومی، هیچ چیزی هرگز مهمتر از این مسئله نبوده است که نسبت به تغییر و ظهور روندها و فرصت ها، فکری باز داشته باشیم و نسبت به شیوه های ارتباطی اخلاقی، صادقانه و محترمانه، که برای روابط عمومی ها به منظور رسیدن به درک متقابل، تحقق اهداف سازمانی و خدمت به منافع عمومی، بسیار مهم هستند حساس و مسئولیت پذیر باشیم.


ما با استفاده از روابط عمومی خلاق و نوآور و شیوه های تکنیکی پیشرفته، می توانیم این برهه از تغییر را هدایت نماییم. این کنفرانس موفق به کسب شهرتی به عنوان کنفرانس برتر در حوزه روابط عمومی، و همچنین به دلیل نوآوری، خلاقیت و ارایه تفکری جدید که سبب پیشرفت و جلو بردن عملکرد شاغلان در این حوزه شده می باشد.

برنامه ریزی سناریو در روابط عمومی
تغییر و توسعه واقعی روابط عمومی مستلزم تغییر در نگرش و اصلاحات کامل در سراسر سیستم برنامه ریزی سنتی و بازسازی آن متناسب با شرایط عصر اطلاعات و اقتضائات سناریونگاری - که منجر به حرفه ای گری می شود- است. این تغییر امروزه ضروری است، زیرا کسانی که می خواهند از مزایای سناریونگاری (برنامه ریزی بر پایه سناریو) در عرصه هنرهشتم بهره ببرند قبل از هر چیز باید بدانند و یاد بگیرند که چگونه می توان از این پتانسیل عظیم بالقوه برای تغییر و توانمندسازی خود و روابط عمومی و در یک کلام، سعادتمندی جامعه استفاده کنند.


"برنامه ریزی بر پایه سناریو روشی منظم و منضبط است که از آن برای کشف نیروهای پیشران کلیدی در متن تغییرات شتابان، پیچیدگی های فوق العاده و عدم قطعیت های متعدد استفاده می شود. از طریق این روش، رهبران و مدیران با نگاه به رویدادهای غیر منتظره در آینده و درک عمیق پیامدهای احتمالی آنها، چندین داستان یا روایت متمایز درباره آینده های ممکن را کشف و "تعریف" می کنند.


این سناریوها ابزاری برای نظم بخشیدن به بینشها و استنباط های رهبران و مدیران هستند. مقصود از تعریف سناریوها انتخاب فقط یک آینده مرجح و آرزوی به حقیقت پیوستن آن و یا پیدا کردن محتمل ترین آینده و سعی در تطبیق با آن نیست، بلکه قصد اصلی برنامه ریزی بر پایه سناریو، اتخاذ تصمیم هایی استراتژیک است که برای "همه آینده های ممکن" به اندازه کافی خردمندانه و پابرجا باشند.


اگر هنگام تدوین سناریوها تفکر جدی صورت بگیرد، آنگاه اصلا مهم نیست که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد، زیرا دولت، شرکت یا سازمان در مقابل "هر اتفاقی" آماده است و می تواند بر مسیر اتفاقات آینده تاثیر گذار باشد. در برنامه ریزی برپایه سناریو تلاش می شود بر اساس فهم دلالت های انتخاب های امروز، راههای اثرگذاری بر پیامدهای آتی این انتخاب ها در آینده کشف شوند."


سناریوها در حوزه برنامه ریزی روابط عمومی، مجموعه ای از مفروضاتی هستند که شیوه هایی را که ممکن است در آینده تغییر و رشد کند، بررسی می کند. آنها ساختاری را برای پیش بینی نیازهای بالقوه و همچنین گزینه های احتمالی سیاست های آینده ارائه می دهند.


با تجزیه و تحلیل تغییرات و پیچیدگیهای فوق العاده و عدم قطعیت های متعدد و درک عمیق پیامدهای احتمالی آنها، ذینفعان می توانند بهتر درک کنند که چگونه این نیروها به طور بالقوه بر مقیاس کلی توسعه در روابط عمومی و تثیت جایگاه حرفه ای آن در حوزه های مختلف سازمانی، اجتماعی و اقتصادی تاثیر می گذارد.


راههای بسیاری برای اجرای برنامه ریزی سناریو وجود دارد، اما چند عنصر کلیدی وجود دارد که باید در همه موارد در نظر گرفته شود:
• استفاده از سناریوها برای مقایسه و تحلیل تعاملات بین عوامل متعدد.
• تجزیه و تحلیل نحوه استفاده از سناریوهای مختلف که می تواند بر آینده روابط عمومی تاثیر بگذارد.
• شناسایی استراتژیهای احتمالی که منجر به دستیابی به عناصر مورد نظر در شرایط آینده می شود مورد بررسی قرار می گیرد.
• مشارکت شاغلان روابط عمومی در طول فرایند.

 

 قرن بیست و یکم، سناریوهای تازه و متعددی را معرفی کرده است که ما در این سناریوها ملزم به جستجوی رویکردها، استراتژی ها و روش های خلاق و نوآورانه برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود هستیم. طرح های عام و بدون هدف گیری مخاطبان مشخص، دیگر موثر نخواهند بود.
 

آغازین کنفرانس روابط عمومی ایران
کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران از سال 1383 توسط موسسه کارگزار روابط عمومی برگزار می شود. در حال حاضر کنفرانس بین المللی روابط عمومی سرآغاز خیزش، رنسانس و شکوفایی بسیاری از جریان های فکری روابط عمومی و مبتکر و پیشگام ارتباطات بین المللی در ایران است که پس از چهارده سال تلاش بی وفقه بسترهای مهمی برای اعتلای روابط عمومی ایران فراهم نموده است و به شاغلان این حوزه کمک کرده است که درک عمیق تری از وضع و وزن امرور صنعت روابط عمومی در جهان داشته باشند و برای آنها پلی ساخته که فرصت های جدیدی بدست آورند.

 

جامعه روابط عمومی کشور پس از 55 سال با برگزاری این کنفرانس ، گام های مهم و مملوسی در راستای آگاهی کارشناسان و دانشجویان از روند جهانی شدن روابط عمومی و موقعیت فعلی آن در کشورهای پیشرفته ، تحقیقات و آخرین تحولات در این زمینه، ایجاد بستری مناسب برای ارایه توانمدی های روابط عمومی کشور و تجلی استعدادها و ایجاد تعامل و برقراری ارتباطی دو سویه و پویا میان متخصصان داخلی و متخصصان تراز اول روابط عمومی در جهان برداشته است.

 

موسسه کارگزار روابط عمومی بسیار خرسند است که میزبانی این رویداد تاریخی را به عهده دارد و در ارتقاء و اعتلای حرفه روابط عمومی سهیم است.

 

"دکتر کاظم معتمدنژاد" پدر ارتباطات نوین ایران، حضور پر شور روابط عمومی ها در این کنفرانس را نشان دهنده میزان اهمیت آن دانسته و گفت:"شما برای اولین بار توانسته اید جنبه های مثبت ایران را به جهان معرفی کنید، کاری که وزارت امور خارجه هم نتوانسته به خوبی انجام دهد. وی افزود: "به عبارت دیگر، شما راه ده ساله را یک ساله طی کرده اید.

"جان ساندرز" مدیرعامل فلیشمن هیلارد و با تجربه 20 ساله در صنعت ارتباطات و روابط عمومی به عنوان مدیر روابط عمومی دو شرکت مهم و صاحب نظر برجسته این علم در اولین کنفرانس حضور داشت و این کنفرانس را یک انقلاب در زمینه روابط عمومی در کشور ایران دانست و ضمن تبریک به دست اندر کاران این کنفرانس گفت:"اگر روابط عمومی درباره واقعیت است، پس واقعیت دقیقاً همان چیزی است که روابط عمومی بیان می کند. "ساندرز" افزود:"شما مطالب زیادی برای گفتن دارید، سعی کنید این مطالب را به گوش افراد آن سوی مرزها برسانید تا جهان به سوی آرامش بیشتری پیش برود."

"هارون سوگیج" نایب رئیس و مدیر عملیاتی شبکه SACCS و TRACCS در عربستان سعودی، توجه به پیشکسوتان و بنیانگزاران ارتباطات نوین و روابط عمومی را نشانگر بلوغ روابط عمومی در ایران دانست و افزود:"این موضوع می تواند سرمشق نسل جدید متخصصان روابط عمومی باشد."

"لولا زقلمه" متخصص پر تجربه روابط عمومی و بازاریابی و رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی(IPRA ) که از کشور مصر در این کنفرانس شرکت کرده بود اظهار داشت:"این کنفرانس تجربه ای فراموش نشدنی برای من بود تا درباره ایران و صنعت روابط عمومی آن بیشتر بیاموزم." وی اظهار امیدواری کرد روابط عمومی ایران در مناسبـــات آینده ایپرا نقش عمده تری ایفا کند.

 

روابط عمومی های پیشرو، توسعه اقتصادی و برون سپاری
اقتصاد و قدرت تجاری روابط عمومی در چند سال اخیر به یکی از چالش های اصلی کارگزاران روابط عمومی تبدیل شده است. در این دنیای جدید، کارگزاران روابط عمومی با استفاده از ایده های نو، انعطاف پذیری، سرعت عمل، کارآیی، اثربخشی و رقابت پذیری (به عنوان الزامات سازمان های واکنش سریع FRO)، چشم انداز فعالیت فرد را تغییر داده اند و روابط عمومی ها جایگاه خود را در اقتصادهای نوظهور پیدا کرده اند. آیا ما از قدرت تاثیرگذار حرفه خود در این زمینه آگاه هستیم؟

 

اکنون زمان آن فرا رسیده است تا برای حضور در هزاره بعدی مدل تجاری جدیدی را برای روابط عمومی ایجاد نماییم. مدل های تجاری موجود که شرکت های روابط عمومی در سراسر دنیا از آن بهره می گیرند، علی رغم سودآور بودن- در جهان به سرعت در حال تغییر- جایی نخواهند داشت. با بهره گیری از این مدل های غیرکارآمد ما بسیاری از کسانی را که احتمالاً می توانستند مشتری ما باشند از دست می دهیم. ارایه مدل های تجاری جدید، خاص روابط عمومی هیچ کشوری نیست و باید همه کشورها که از دانش و هنر روابط عمومی بهره می برند به فکر آفرینش ایده های جدید برای ارایه الگوهای نوین روابط عمومی کارآمد باشند.

 

ارزیابی اثربخشی روابط عمومی
ارزیابی اثربخشی روابط عمومی، از اموری است که باعث پویایی، تحول و نوآوری در روابط عمومی خواهد شد. کارگزاران روابط عمومی برای ارزیابی اثربخشی خود می توانند روش های مختلف اندازه گیری و ارزیابی را مورد استفاده قرار دهند. در حالی که بیشتر اصول نظری بر یک راه حل برای همه چیز تاکید دارند، گزینه هایی نیز وجود دارند که راه حل های متفاوت و احیاناً بهتری را ارایه می دهند.

 

یکی از کلیدهای روابط عمومی موفق، تحقیقات است که از طریق آن می توان به ارزیابی موفقیت ها و شکست های احتمالی روابط عمومی پرداخت.

 دموکراسی و جهانی شدن پایه های اولیه روابط عمومی استراتژیک
نقش روابط عمومی در کشورهای غیر دمکرات نسبت به کشورهایی که دموکراسی بر آن ها حاکم است، کمتر استراتژیک است. پدیده جهانی شدن در بسیاری از کشورها تغییراتی را در روابط عمومی طلب می کند. روابط عمومی نیز با توسعه افکار عمومی رونق می گیرد و شکوفا می شود و می توان گفت: تنها جوامع چندگانه، می توانند محیط مناسب را برای روابط عمومی استراتژیک فراهم آورند.

 

در شرایطی که سیاستمداران برای جلب اعتماد مردم با یکدیگر رقابت می کنند، دموکراسی و جهانی شدن پایه های اولیه روابط عمومی استراتژیک نهاده می شوند.

 

رهبری، توانمندسازی و هدایت منابع انسانی با رویکرد انسانی روابط عمومی
در بسیاری از سازمان های پیشرو، بحث مدیریت منابع انسانی جای خود را به رهبری منابع انسانی داده است، زیرا ویژگی های رهبری به مراتب از خصوصیات مدیران، شاخص تر و کارآمدتر است.

 

مهمترین تفاوت بین رهبر و مدیر در این است که مدیر مقامش را صرفاً با تفویض یک حکم به دست آورده است، اما رهبری متعالی است که در راستای ویژگی های بارز یک فرد معنا پیدا می کند. لذا رهبری یک باور؛ یک شخصیت؛ یک عادت؛ یک نگاه و یک عشق به انسان هاست. لذا یک رهبر توانمند الزاماً یک مدیر لایق خواهد بود، اما یک مدیر ممکن است ویژگی های یک رهبر را نداشته باشد.

 

این اصل که "هر کسی را بهر کاری ساختند" از اصول پذیرفته شده مدیریت منابع انسانی در سازمان های پیشرو است.

 

سازمان های پیشرو با به کارگیری رویکردها و روش های علمی، تلاش می کنند تا افراد را از نظر قابلیت ها با مهارت ها، علایق و استعدادها؛ بهتر؛ دقیق تر و عمیق تر بشناسند و مناسب ترین نقش ها؛ شغل ها و مسئولیت ها را به هر کس واگذار کنند. "مدیریت قابلیت ها" رویکرد رایج و موثری است که در دهه های اخیر در اغلب سازمان های موفق جهان به کار گرفته شده و کارآیی خود را به اثبات رسانده است.

 

در چارچوب این رویکرد، ابتدا مدل یا فهرستی از قابلیت های لازم برای تصدی موفق یک شغل یا نقش سازمانی (برای مثال؛ مدیر روابط عمومی) تولید و تدوین می شود و سپس با بکارگیری رویکرد و روش معتبری به نام مرکز ارزیابی به ارزیابی کاندیداهای تصدی آن شغل و نقش می پردازند تا از اتخاذ بهترین تصمیم در زمینه های استخدام؛ انتصاب؛ ارتقاء و آموزش نیروی انسانی اطمینان حاصل شود.

 

مشاغل موجود در حوزه "روابط عمومی" از اهمیت و حساسیت ویژه ای برخوردارند و افرادی که در این مشاغل و نقش ها قرار می گیرند باید از قابلیت ها و مهارت های خاصی در زمینه ارتباطات؛ رسانه؛ اقناع افکار عمومی؛ اطلاع رسانی؛ اطلاعات و تحلیل های محیطی؛ شم سیاسی و دیگر مهارت های ادراکی و انسانی برخوردار باشند.

 

مسئولیت اجتماعی

طی دهه های اخیر، مفهوم مسئولیت اجتماعی بنگاه ها، در بسیاری از محافل علمی، سیاسی و اقتصادی به دغدغه مهمی در مدیریت، بازاریابی و سرمایه گذاری در کشورهای پیشرفته تبدیل شده است. در این میان نقش رهبران سازمان ها، مدیران ارشد و به ویژه مدیران روابط عمومی در پرداختن به مسئولیت های اجتماعی، نقش اساسی و قابل توجه است. امروزه، مسئولیت اجتماعی بنگاه ها نه تنها بخش مهمی از ادبیات و فرهنگ مدیریت را به خود اختصاص داده است. همچنین این موضوع، مورد بحث آکادمی ها، مجامع حرفه ای، سازمان های غیردولتی، مصرف کنندگان، کارکنان، سهامداران و سرمایه گذاران قرار گرفته است.

 

مدینه فاضله روابط عمومی

اگر یک چالش حتمی و مسلم پیش روی روابط عمومی های پیشرو در سازمان ها، شرکت های دولتی و خصوصی در سراسر کشور وجود داشته باشد، آن چیزی نخواهد بود جز مدیریت! چگونه روابط عمومی کشور را در این چالش بزرگ یاری کنیم؟


کاربرد مدیریت تخصصی و حرفه ای در سازمان های پیشرو، یکی از رویاها و آرزوهای هر کارگزار روابط عمومی است این کار نه تنها به مهارت و تخصص روابط عمومی بها می دهد، بلکه از طریق افزایش اثربخشی و بهره وری، تاثیری پایه ای را منجر خواهد شد و بستر تحقق اهداف سازمانی را بیش از پیش فراهم می سازد. آیا این همان مدینه فاضله روابط عمومی نیست؟


به آینده جدید خوش آمدید

فن آوری و ارتباطات از راه دور سبب هموار و یکدست شدن دنیا شده است و کارگزاران روابط عمومی در سرتاسر دنیا به تدریج درمی یابند که دنیا تا چه حد وسیع شده است. آیا آمادگی لازم را دارید تا خود را با این تغییرات وفق دهید؟


رسانه ها دیگر مانند سابق عمل نمی کنند، فن آوری و کانال های جدید دائما در حال رشد و تکامل هستند. از یک به انبوه و از ارتباطی بی کنش به ارتباطی تعاملی و یک به یک. این موضوع تعریف جدیدی از نقش و حوزه روابط عمومی به دست می دهد، آیا آمادگی لازم را برای رشد و بالندگی در این محیط ارتباطی جدید دارید؟


به آینده جدید خوش آمدید، آینده ای که هم اکنون حاضر است! آینده ای که در آن بهترین روش دیگر جایی نخواهد داشت. برای این که از آن چه در گذشته بهترین بود، بهتر باشیم، باید روش بعدی را شروع کنیم. روشی که به شما امکان می دهد تا در این آینده جدید برتری یابید.

 

در دنیایی که با فن آوری پیشرفته امروزی متحول شده است، گفتگوی چهره به چهره جای خود را به گفتگوی از راه دور، پست الکترونیکی، پیام کوتاه، چت روم، وبلاگ، پادکست، و ... رسانه های جدید و شبکه های اجتماعی داده است.


با فراموش کردن قوانین قدیمی ارتباطات و شتافتن به سوی تحولات، کارگزار روابط عمومی نیازمند یک کتاب جدید قوانین خواهد بود. ارتباط چگونه تغییر می کند و به چه شکلی درمی آید؟ فرصت ها و چالش های پیش روی کارگزاران روابط عمومی چیست؟

 

در این دنیا که با پدیده جهانی شدن روبرو است، ارتباطات باید به صورت محلی- جهانی باشد- پیام های جهانی با تفاسیر محلی- یک پیام و هزاران ابزار. نیازمندی ها و تاثیرات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی حضور روابط عمومی های پیشرو در فرآیند جهانی شدن چگونه بررسی و تحلیل می شود؟

 

ماموریت کنفرانس
کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران به عنوان یک محصول علمی و فرهنگی، بقاء‌ خود را بر نوآوری و تغییر بنا نموده است. بدین منظور ساختار، محتوا و نوع اجرای کنفرانس با هدف افزایش اثربخشی و کارایی نسبت به محیط انعطاف نشان می دهد.


کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران مرکز تبادل و تعامل اندیشه و مجمعی برای هم افزایی فکری بوده و به دنبال ایجاد فرصتی برای ارائه راه کارهای عملی است. هدف کنفرانس، گردآوری استادان، محققان، مدیران، کارشناسان و دانشجویان روابط عمومی برای توسعه دانش علمی و عملی هنرهشتم و درک واقعی تحولات جهانی و ملی برای توسعه روابط عمومی در سازمانهای دولتی و خصوصی است و تلاش دارد فرصتی را فراهم آورد تا تبادل اندیشه و تولید فکر میان صدها نفر از صاحبنظران روابط عمومی با کارشناسان و مدیران این حوزه صورت پذیرد.

ویژگی های کنفرانس
وقتی سخن از انسان و خدمت به اشرف مخلوقات به میان می آید، بلادرنگ مفاهیم متعالی و آرمانی به ذهن متبادر می شود که همسویی عمیقی با فلسفه و ماهیت وجودی نهاد روابط عمومی دارد. مردمداری و نکوداشت خلق و حظ وافر نهفته در دست گیری و رشد انسانها در حوزه های مختلف، منبعث از حرکت رو به تکاملی است که از گیرندگان و دریافت کنندگان پیام وحی آغاز و تداوم آن با تولید کنندگان پیامهای عصر حاضر در جوامع بشری دنبال می شود؛ راهی دشوار که به کمک ابزارها و فنون جدید می توان با تاسی از بزرگان آسمانی و غیرآسمانی، خدمت به انسانها را تلالویی دیگر بخشید.


در کمیته علمی کنفرانس که از ارکان مهم و حیاتی بشمار می رود، دانشگاههایی همچون دانشگاه تهران، علامه طباطبایی، صداوسیما، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه سوره و دانشگاه امام صادق (ع) که سرآمدان آسمان بلند علم و دانش کشور هستند با عضویت روسا و مدیران دانشکده ها و گروههای ارتباطات، برگ زرینی را بر اوراق گران مایه کنفرانس افزودند.


این کنفرانس که از سال 1383 با حضور بیش از 5700 نفر از مقامات بلند پایه کشور، مدیران ارشد وزارتخانه ها، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استادان، مدیران و کارشناسان روابط عمومی سازمانهای دولتی و خصوصی، استادان دانشگاهها و مراکز علمی و میهمانان داخلی و خارجی برگزار شده است، در سالهای آینده، بالنده تر، با شکوه تر و گسترده تر از هر سال در جهت علمی تر و کاربردی تر ساختن روابط عمومی در کشور برگزار گردید.

 

شرکت فعال و حضور چشمگیر کارگزاران روابط عمومی در کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران، نمایانگر تداوم پویایی و اهمیت جایگاه روابط عمومی و گسترش فعالیت های این صنعت و توسعه دامنه بکارگیری امکانات فناوری در عرصه های مختلف روابط عمومی است. ارتقای سطح کیفی مقالات و حضور فعال اساتید و دانشگاه های معتبر کشور در کنار حضور فعال مدیران و کارشناسان روابط عمومی از نکات بارز و قابل توجه کنفرانس بین المللی روابط عمومی است. این میزان حضور در هفت سال گدشته با وجود تمامی دشواری ها کمتر قابل پیش بینی بود.

نظرات مثبت و منفی اغلب شرکت کنندگان خود بیانگر رشد کیفی برنامه های کنفرانس است و در عین حال از کاستی ها و کمبودهای برنامه و انتقاداتی که مدنظر داشتند با علاقمندی صحبت می کردند. بارزترین بازخورهای مثبت به ارتقای سطح کیفی مقالات، افزایش پانل های تخصصی، سطح کیفی سخنرانان مدعو، گسترش فضای نقادی و پرسش و پاسخ و بهبود کیفی اجرایی آن مربوط است. در کنار بهبود کیفی مقالات ارایه شده، انتقاداتی نیز به محتوای برخی مقالات ارایه شده از سوی حاضرین وارد گردید که ضرورت اعمال حساسیت بیشتر در کنفرانس های آینده را گوشزد می نمود.

برخی نیز از ضرورت توجه به مواردی که در این کنفرانس دیده نشده و یا کم توجه شده بود ابراز نارضایتی می کردند. به عنوان مثال پانل های موضوعات کاربردی بیشتری را درخواست می نمودند و یا علاقمند بودند که موضوعات خاصی که در این کنفرانس دیده نشده بود مطرح شوند. در کنفرانس هفتم این موضوع مورد توجه برگزارکنندگان قرار گرفت.

در عین حال به طور طبیعی اختلاف سلیقه ها هم جلب نظر می نمود. به این ترتیب که برخی سخنرانان که به شدت مورد توجه تشویق قرار می گرفتند، از نظر گروهی دیگر از شرکت کنندگان در اولویت های پایین تری ارزیابی می گردید. همین اتفاق در مورد سایرین هم مصداق داشت.

یکی از فرصت های ارزنده کنفرانس، بهره گیری از نقطه نظرات و پیشنهادات سازنده ای است که با علاقمندی ازسوی شرکت کنندگان ارایه گردید. مدیران و کارشناسان روابط عمومی سازمان ها و نهادها و به ویژه اساتید و دانشجویان پرتلاش کشور برگزار کنندگان را با موجی از نقطه نظرات ارزشمند خود مواجه ساختند. هرچند که برخی از آنها در نظر اول و حداقل کوتاه مدت خارج از توان این کنفرانس به نظر می رسید ولی بسیاری از آنها برای ارزیابی و استفاده در آینده ثبت گردید.


برخی روسای جمهور، روسای مجلس، نمایندگان مجلس، وزراء، مشاورین رییس جمهور، روسای سازمانها، مدیران عامل بانکها و شهرداران پایتخت، با حضور خود، این کنفرانس را مورد عنایت قرار دادند.

کنفرانس موفق بود ...
ما معتقد هستیم کنفرانس موفق عمل کرد زیرا:
 توانست مشارکت ده ها دانشگاه و موسسه علمی داخل و خارج از کشور را بدست آورد.
 توانست همکاری بسیاری از اساتید و متخصصان ایرانی حوزه روابط عمومی را در این کنفرانس جلب نماید.
 توانست منشورهای اخلاقی، رسانه و روابط عمومی و خلاقیت را تهیه و ارائه نماید.
 توانست ادبیات مربوط به حوزه روابط عمومی را غنی تر در معرض علاقمندان قرار دهد.
 توانست منشاء تحولات مهم روابط عمومی از جمله رویدادهای مشابه باشد.
 توانست زمینه حضور بزرگترین دانشمندان روابط عمومی از جمله پروفسور جیمز و لاریسا گرونیگ و رهبران انجمن های مطرح و بنام روابط عمومی جهان را برای نخستین بار به ایران فراهم نماید.
 توانست زمینه برگزاری دوره های آموزشی روابط عمومی ایران در خارج از کشور را فراهم نماید که هفت دوره آن در مالزی و هند برگزار شد.
 توانست برای نخستین بار اعتبارنامه متخصصان روابط عمومی(APR) را برای روابط عمومی ایران به ارمغان بیاورد.
 توانست ایده برگزاری نخستین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی و تاسیس انجمن جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی را در ایران و خارج از کشور اجرایی نماید.
 توانست جدیدترین مباحث حرفه روابط عمومی و الگوهای مطرح را توسط اساتید و صاحب نظران برجسته جهان و ایران عرضه نماید.
 توانست زمینه و بستر آشنایی با فناوری های نوین روابط عمومی و ایجاد بستر مناسب برای توسعه بهره مندی و بهره وری از آن را افزایش دهد.
 توانست بیش از 7500 نفر از مدیران و کارگزاران روابط عمومی را در کنار هم قرار دهد.
 توانست توانایی ها و پتانسیل های بخش خصوصی در برگزاری کنفرانسها و گردهمایی ها و حرکت های بین المللی در راستای همکاری هرچه بیشتر روابط عمومی ها با مشارکت ارگان ها و دستگاه های دولتی را به اثبات برساند.
 توانست جایگاه روابط عمومی در ایران را برجسته تر نماید.
 توانست فرصت مناسب و ارزشمندی را برای هماهنگی و تعامل مناسب روابط عمومی و مدیران و کارگزاران ایرانی با همدیگر فراهم نماید. و...

برخی دستاوردهای دیگر کنفرانس روابط عمومی
- دریافت اولین و آخرین اعتبارنامه بین المللی متخصصان روابط عمومی در ایران (تا سال 1397)
- انتشار فصلنامه "کارگزار روابط عمومی"
- پایه گزاری "انجمن جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی" به عنوان مبدع و هیئت موسس و هئیت مدیره این انجمن
- برگزاری و مشارکت در برگزاری اولین و دومین "کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی" در مالزی و ایران
- دریافت نخستین و آخرین "جایزه ممتاز جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی" از دست نخست وزیر مالزی
- پایه گذاری نخستین انتشارات تخصصی روابط عمومی در ایران
- انعقاد تفاهم نامه با کمپانی گلوبال تائیتیم (ترکیه)
- انعقاد تفاهم نامه با موسسه روابط عمومی مالزی
- انعقاد تفاهم نامه با انجمن روابط عمومی اندونزی
- انعقاد تفاهم نامه با آکادمی بازاریابی کره جنوبی
- برگزاری هفت دوره آموزشی روابط عمومی در مالزی
- برگزاری نخستین "نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای روابط عمومی ایران"در مجلس شورای اسلامی
- پایه گذاری شبکه ای ازخدمات متنوع و موثر در حوزه روابط عمومی
- راه‌اندازی نخستین "شبکه اطلاع‌رسانی روابط عمومی ایران" شارا: www.shara.ir
- تهیه، تنظیم و انتشار نخستین «سرود روابط عمومی» در ایران
- مدیریت ترجمه و انتشار دایره المعارف روابط عمومی در دو جلد نفیس
- مدیریت ترجمه و انتشار نخستین فرهنگ جامع روابط عمومی در ایران
- بنیانگذاری جایزه دکتر حمید نطقی پدر روابط عمومی ایران (1383)
- برگزاری دومین دوره جوایز ممتاز جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی توسط موسسه کارگزار روابط عمومی/ 18
آذر 1391
- راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران به عنوان تنها سایت دو زبانه روابط عمومی در ایران (ICPR)
- برگزاری نخستین دوره آموزشی اینترنت در روابط عمومی ایران
- برگزاری نخستین همایش بین‌المللی روابط عمومی دو (PR 0.2)
- برگزاری نخستین همایش زن و روابط عمومی/ 17مهرماه 1392
- برگزاری نخستین همایش بررسی نقش روابط عمومی در صنعت بانکداری/ 25مردادماه 1394
- پیشنهاد و بنیانگذاری “نشان عالی روابط عمومی” و برگزاری چهار دوره آن در تالار وحدت با همکاری انجمن متخصصان روابط عمومی ایران
- انتشار نخستین تمبر روابط عمومی در ایران (1383)
- انتشار کتاب «استانداردهای روابط عمومی»/1392و جلد دوم در سال 1394 و جلد سوم 1396.
- ارایه نخستین گواهی‌نامه بین‌المللی روابط عمومی به شرکت‌کنندگان اولین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی در ایران (1383)
- برگزاری چهار دوره همایش و جشن روابط عمومی در تالار وحدت با همکاری انجمن متخصصان روابط عمومی/1392
- برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز تولد صنعت روابط عمومی در جهان در ایران
- برگزاری پانزده دوره کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران (از سال 1383 تا سال 1397)
- برگزاری نخستین رخداد روابط عمومی ایران (15 شهریور 1395)
- برگزاری دومین رخداد روابط عمومی ایران (25 اردیبهشت 1397)
- انجام بیش از 80 پروژه پژوهشی و مشاوره‌ای
- انتشار بیش از 80 عنوان کتاب علمی
- برگزاری بیش از 100 عنوان کارگاه آموزشی
- مدیریت بیش از 20 واحد روابط‌عمومی و...

تقدیر از شما
خداوند را بسیار شاکریم که به ما قدرت خلق ایده برگزاری اولین و بزرگترین رویداد علمی و تخصصی روابط عمومی در ایران (1383) را داد؛ رویدادی که توانست در حوزه های مختلف روابط عمومی منشاء بسیاری از رویدادها و تحولات دیگر در کشور باشد و بیش از هزاران نفر از علاقمندان و مدیران و کارگزاران روابط عمومی را گردهم آورده و فرصت تبادل افکار و ایجاد ارتباط بین آنها را فراهم نماید.


تجربیات بیش از 320 نفر از متخصصان، استادان، صاحب نظران و کارشناسان روابط عمومی داخلی و خارجی از طریق ارایه سخنرانی و مقاله و دوره آموزشی در اختیار حاضرین در کنفرانس قرار گرفت تا نقطه عطفی باشد در جهت شکوفایی روابط عمومی کشور که هنوز در دام شیوه های سلیقه ای و محافظه کارانه گرفتار است و برنامه ریزی مدونی برای پویا کردن آن از جانب متولیان دولتی و خصوصی صورت نگرفته است.


برگزاری دومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی که 17، 18 و 19 آذر ماه 1391 با شرکت بیش از 1200 نفر از مدیران و کارشناسان و در میان استقبال باشکوه متخصصان داخلی و خارجی برگزار شد، پاسخی مثبت به اعتمادی است که به عنوان اصلی ترین سرمایه در اختیار دست اندرکاران این رویداد عظیم قرار گرفت.


از اعتماد شما به دست اندرکاران و برگزارکنندگان کنفرانس و از این که در اجرایی کردن ایده ها و برنامه های توسعه و اعتلای روابط عمومی در ایران ما را یاری می نمایید سپاسگزار بوده و از کاستی های احتمالی پوزش می طلبیم.


امید آن که با همراهی شما گامی دیگر به جلو برداریم.

وبسایت کنفرانس: www.irancpr.ir

 

 



 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد