درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 19:14   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34905صفحه نخست » ادامه مطلب دوشنبه، 24 شهریور 1397 - 14:06
روز بین المللی ستایش خلاقیت و استعداد
تاریخ 15 سپتامبر (24 شهریور) به نام روز بین المللی نقطه نامگذاری شده است. هدف از این نامگذاری، تشویق افراد در تمامی سنین برای بکارگیری خلاقیت است.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- تاریخ 15 سپتامبر (24 شهریور) به نام روز بین المللی نقطه نامگذاری شده است. هدف از این نامگذاری، تشویق افراد در تمامی سنین برای بکارگیری خلاقیت است.
 
 الهام بخش این رویداد، کتاب کودک تحت عنوان نقطه (The Dot) نوشته پیتر اچ. رینولدز است. این کتاب روایتگر داستان معلمی است که تلاش می کند یکی از شاگردانش - واشتی (Vashti) - را به توانایی هایش آگاه سازد و این کار با کشیدن یک نقطه بر روی یک صفحه آغاز می شود.
 
 معلم از واشی می خواهد که این صفحه را امضا کند؛ او این نقاشی ساده را قاب کرده و در دفتر کار خود قرار می دهد و همین کار انگیزه ای می شود تا واشی، نقطه های بیشتر و بهتری بکشد. در این مسیر، واشی به استعداد و توانایی خارق العاده خود در نقاشی پی می برد.
 
 خلاقیت، شهامت و خود بیانگری (self-expression)، از جمله مهمترین موضوعات مهم مطرح شده در کتاب پیتر رینولدز هستند.
 
 تری شی (Terry Shay)، معلم آمریکایی، نخستین فردی بود که در 15 سپتامبر سال 2009، شاگردان کلاسش را با این کتاب آشنا ساخته و زمینه شناخت توانایی ها و استعدادهای آنها را فراهم کرد. او تلاش کرد با استفاده از همین سبک، خلاقیت، ارتباط، همکاری و تفکر انتقادی را در شاگردانش ایجاد کند و به نوعی، منشأ شکل گیری روز بین المللی نقطه محسوب می شود.
 
 از آن زمان، تاریخ 15 سپتامبر به نام روز بین المللی نقطه (International Dot Day) نامگذاری شد. این روز اکنون به یک رویداد جهانی تبدیل شده است و معلمان در 169 کشور جهان، دانش آموزان را تشویق می کنند تا با نوشتن، نقاشی یا سایر فعالیت های خلاقانه، توانایی های و استعدادهای خود را بروز دهند.
 
 اهمیت شناخت توانایی و استعداد
  آیا شما فرد خلاقی هستید؟ هر فردی می تواند به یک هنرمند، شاعر، نقاش، موزیسین یا یک محقق برجسته تبدیل شود، اما تحقق این امر نیازمند شناخت درست استعدادها و توانایی های فرد است.
 
 این همان نکته ای است که پیتر رینولدز تلاش می کند در کتابش به آن اشاره کند. شخصیت اصلی داستان - واشی - در ابتدا فکر می کند که اصلا توانایی نقاشی ندارد، اما با کمک و تشویق های معلم برای کشیدن نقاشی، استعداد و توانایی خود را در این زمینه کشف می کند.
 
 شناخت توانایی، نخستین و البته سخت ترین گام محسوب می شود. برای بروز خلاقیت که زمینه ساز شکل گیری ایده های بزرگ است، والدین و معلمان باید تلاش کنند تا کودک بتواند استعدادها و توانایی های خود را بدرستی بشناسد و سپس در مسیر مشخص شده، گام بردارد.
 
 مترجم: معصومه سوهانی
 منابع: theedublogger / fablevisionlearning / thedotclub.org/ سیناپرس

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد