درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
شنبه، 31 فروردین 1398 - 05:37   

درس آموخته های کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران

  درس آموخته های کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب یک

انقلاب گوگل در اجراء بازی‌های کامپیوتری با "پروجکت استریم"

  انقلاب گوگل در اجراء بازی‌های کامپیوتری با "پروجکت استریم"


ادامه ادامه مطلب دو

رباتی که در شبکه تلویزیونی روسیه خبرخوان شد

  رباتی که در شبکه تلویزیونی روسیه خبرخوان شد


ادامه ادامه مطلب سه

27 مصوبه برای مراسم بزرگداشت روز روابط عمومی

  27 مصوبه برای مراسم بزرگداشت روز روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  درس آموخته های کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران
  انقلاب گوگل در اجراء بازی‌های کامپیوتری با "پروجکت استریم"
  اولین مینی‌بوک های انگلیسی انتشارات پنگوئن
  یک خبرنگار در ناآرامی‌های ایرلند شمالی کشته شد
  رباتی که در شبکه تلویزیونی روسیه خبرخوان شد
  منابع آگاه می‌گویند آمازون بازار داخلی خود را در چین تعطیل می‌کند
  27 مصوبه برای مراسم بزرگداشت روز روابط عمومی
  کارایی روابط عمومی ها تنزل پیدا کرده است
  هم افزایی و تعامل با انجمن ها و موسسات تخصصی روابط عمومی در دستور کار استانداری البرز
  فیسبوک صفحه‌های چند فرد و سازمان دست‌راستی بریتانیا را بست
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34900صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیجمعه، 23 شهریور 1397 - 22:55
ایفای نقش حرفه ای روابط عمومی؛ اولویت ویژه دولت باشد!
حمید شکری خانقاه* - روابط عمومی در بالاترین مدل ارتباطی خود، درگیر اطلاع‌رسانی از عملکرد سازمانی و برگزاری مراسم و مناسبتهای خود به صورت کلیشه ای و سنتی هستند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- حسن روحانی رئیس جمهور در جمع مدیران ارشد دولت با تاکید بر پاسخگویی دولت به مردم گفت: روابط عمومی ها امروز مسئولیت سنگین تری برعهده دارند و باید بصورت آنی پاسخ دهند | ۶ تیر ۹۷


...مسئله اینجاست تاکنون هیچ دولتی درک درستی از روابط عمومی نداشته است. دولت ها صرفا در شرایط بحران به روابط عمومی روی می آورند. بعد انتظار شفاف‌سازی دارند ...عملاً هم هیچ شفافیت سازمانی روی نمی دهد.


ما در کشور فاقد متولی کارآمدی برای روابط عمومی هستیم. روابط عمومی در این سالها در کشور رها شده است.


روابط عمومی در بالاترین مدل ارتباطی خود، درگیر اطلاع‌رسانی از عملکرد سازمانی و برگزاری مراسم و مناسبتهای خود به صورت کلیشه ای و سنتی هستند.


📚روابط عمومی اطلاع رسانی نیست. روابط عمومی مدیریت ارتباطات اجتماعی و ارتباطات انسانی است.


روابط عمومی دولتی برای مدیریت ارتباطات انسانی هیچ برنامه و استراتژی ارتباطی منسجمی ندارد.


اکنون فرصت آن رسیده است در شرایط حادی که کشور با آن مواجه است، دولت برای تثبیت موقعیت استراتژیک روابط عمومی یکپارچه چاره ای بیندیشد.


بحران های شدیدی پیش رو خواهیم داشت. این بحران ها برای کشور هزینه های بسیار زیادی تحمیل خواهند کرد. مهمترین بحران، ابهام در ارتباطات دولت با افکار عمومی و مردم است.

روابط عمومی ها به دو صورت قادر به حل این بحران هستند:
اول آنکه:
در راس هرم قدرت (بویژه ریاست جمهوری و به طور اخص هیئت وزیران و استانداری ها ) به آنها جایگاه و موقعیت حرفه ای داده شود،
از استقلال حرفه‌ای برخوردار شوند،
بودجه و امکانات متناسب در اختیارشان گذاشته شود،
از مشاوره تخصصی آنها بهره برداری شود و به عنوان مشاور ارتباطی مدیریت در تصمیم گیری های مدیریتی ایفای نقش کنند.
در انتصاب و انتخاب و مدیران روابط عمومی شجاع، باتجربه و متخصص و جابجایی مدیران غیر حرفه ای بسیار جدی باشند.

دوم اینکه :
روابط عمومی ها برای افزایش بهره‌وری خود و ایفای نقش مدیریتی در چنین شرایط حادی نیاز به بهبود شرایط و تحول در فرآیند های ارتباطی خود دارند.


برای این منظور آنها بایستی از خودشان شروع کنند. انگیزه های کاری در میان خود را بالا ببرند آموزش های تخصصی را به عنوان یک ضرورت جدی بگیرند. به نقش آفرینی خود در حل بحران‌های اجتماعی و ارتباطات انسانی و اجتماعی امیدوار باشند.

روابط عمومی ها برای حل چنین بحران‌هایی و در چنین شرایطی بایستی برنامه‌های موردی ارتباطی تدوین کنند از کارهای کلیشه‌ای و مراسم گرایی احتراز و اجتناب جدی بکنند یا از آنها به صورتی هوشمندانه و در قالب یک برنامه ارتباطی مدون برای ایجاد آرامش و افزایش آگاهی عمومی در جهت اعتماد سازی با تکنیکهای اقناعی بهره برداری ارتباطی کنند.


کارگاه های آموزشی متعددی در حوزه های مختلف مسئله شناسی ارتباطی، پژوهش‌های افکار عمومی، مخاطب شناسی، ارتباطات موثر، مهارتهای ارتباطی کلامی و غیرکلامی، اصول و فنون روابط عمومی به صورت تخصصی، مدیریت افکار عمومی، مدیریت استراتژیک و برنامه نویسی در شرایط بحران، اصول تدوین کمپین های ارتباطی و انواع دیگر آموزش های تخصصی مورد نیاز را بگذراند. روابط عمومی ها برای تقویت نیروی انسانی خود بایستی سرمایه گذاری بکند و آموزش نیروی انسانی یکی از این سرمایه گذاری های ماندگار و موثر برای تقویت جایگاه روابط عمومی است.


از طرفی روابط عمومی می‌بایستی اصول اخلاقی را در ارتباطات اجتماعی کاملاً مدنظر قرار دهند یعنی واقعیت ها را تحریف نکنند با مردم صادق باشند شفافیت سازمانی را بر هرگونه کتمان و پنهانکاری در اولویت قرار دهند.


اکنون فرصتی فراهم شده که روابط عمومی ها حرکتی از خود نشان دهند در واقع در چنین شرایطی باید تهدید را به فرصت تبدیل کنند.


واقعیت این است که روابط عمومی ها قادرند در شرایط بحران آرامش را به جامعه برگرداند و با تکنیک ها و تاکتیک های متقاعد سازی و ارتباطاتی رضایت مردم را موجب شوند.

راهکارهای پیشنهادی کاربردی وحرفه ای موجود است.کافی است عزم دولتی و گام جدی برداشته شود.جامعه روابط عمومی هوشمند و راهبردی، قادر به حل بحران افکار عمومی در سطوح ملی، منطقه ای و سازمانی است...

*نویسنده کتاب برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی...
 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نگاهی به «باپلیک ادیتور» در رسانه ها


  افشاگری یکجانبه در روزنامه نگاری ـ اصطلاح مطبوعات زرد


  چاپ خبر جعلی در روزنامه بوستون گلوب - خبر، توسط یک خبرنگار «فری لنس» جعل شده بود!


  خبرگزاری های اصطلاحا جهانی و مسئله تبلیغ نامرئی و کنترل خبر


  پوستر نخستین جشنواره رسانه‌های کردی در سنندج رونمایی شد


  آشنایی با ۷ نکته کاربردی برای گرفتن عکس خوب با موبایل


  نخستین شورای هماهنگی روابط عمومی های چهارمحال و بختیاری برگزار شد


  کارایی روابط عمومی ها تنزل پیدا کرده است


  انقلاب گوگل در اجراء بازی‌های کامپیوتری با "پروجکت استریم"


  اولین مینی‌بوک های انگلیسی انتشارات پنگوئن


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ثبت نام سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی