درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 4 مهر 1397 - 10:10   

سخنرانان پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران

  سخنرانان پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب یک

پنج ایده برای راه‌اندازی کسب و کار پٌر درآمد در افغانستان

  پنج ایده برای راه‌اندازی کسب و کار پٌر درآمد در افغانستان


ادامه ادامه مطلب دو

گوگل پس از ۲۰ سال جستجو به آینده می‌نگرد

  گوگل پس از ۲۰ سال جستجو به آینده می‌نگرد


ادامه ادامه مطلب سه

محتواهای تکان‌دهنده؛ دردسر تازه فیس‌بوک

  محتواهای تکان‌دهنده؛ دردسر تازه فیس‌بوک


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  سخنرانان پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران
  دو تن از پایه‌گذاران اینستاگرام استعفا دادند
  گوگل پس از ۲۰ سال جستجو به آینده می‌نگرد
  سرپرست اداره کل روابط عمومی وزارت کشور منصوب شد
  با انتشار پایگاه خبری «تهران رسانه» موافقت شد
  محتواهای تکان‌دهنده؛ دردسر تازه فیس‌بوک
  حملات دو روزنامه ترکیه به بنیاد "هاینریش بُل" آلمان
  پنج ایده برای راه‌اندازی کسب و کار پٌر درآمد در افغانستان
  افغانستان
  قدردانی از روابط عمومی های برتر استان همدان
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34899صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیشنبه، 24 شهریور 1397 - 09:44
چرا باید بیش از شبکه ها، نگران دایره داخلی خود باشید؟
بارها به ما گفته شده است که موفقیت به طور گسترده ای مربوط به افرادی می شود که شما می شناسید. با ایجاد ارتباطات صحیح، در نیمه راهی خواهید بود که می تواند شما را به هر جا که اراده کنید، برساند. از این رو تعداد زیادی از متخصصانی که به دنبال موفقیت هستند، زمان زیادی را به شبکه سازی، ساخت روابط و گسترش ارتباطات آنلاین اختصاص می دهند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بارها به ما گفته شده است که موفقیت به طور گسترده ای مربوط به افرادی می شود که شما می شناسید. با ایجاد ارتباطات صحیح، در نیمه راهی خواهید بود که می تواند شما را به هر جا که اراده کنید، برساند. از این رو تعداد زیادی از متخصصانی که به دنبال موفقیت هستند، زمان زیادی را به شبکه سازی، ساخت روابط و گسترش ارتباطات آنلاین اختصاص می دهند.

اما اگر تمام تلاش هایی که صرف قرار ملاقات ها و برقراری ارتباط با مردم می کنید، احتمال موفقیت شما را کمتر کنند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ این همان چیزی است که مدیرعامل شرکت Community، اسکات گربر (Scott Gerber)، با پستی در وبلاگ HBR (Harvard Business Review) در مورد آن بحث می کند.

چرا 5 بر 50 غلبه می کند
گربر اهمیت روابط را نقض نمی کند؛ در مقابل، وی اعتقاد دارد شانس موفقیت این افراد از دیگران به مراتب بیشتر است. وی اظهار می دارد اکثر ما به دنبال راهی کاملاً غلط در پایه گذاری و توانمندسازی روابط هستیم.

او در راستای توضیح عمومی ترین راه جهت شبکه سازی می نویسد، ما در عصری زندگی می کنیم که «هرچه بزرگتر، بهتر» ایده و تفکر غالب است. بنابراین کاملاً طبیعی خواهد بود که به دنبال بزرگ کردن شبکه های ارتباطاتی آنلاین و غیرآنلاین باشیم، زیرا هرچه تعداد افرادی که می شناسیم بیشتر باشد، شانس ما برای به دست آوردن فرصت هایی که ممکن است موجب پیشرفت حرفه ای، داشتن مربیانی مجرب و . . . شوند، نیز بالاتر می رود.

چه مشکلی در این خصوص وجود دارد؟ حقیقت این است که همه ما در یک روز تنها 24 ساعت زمان داریم. داشتن یک شبکه بزرگ و ارتباطات بی دقت و نامستحکم به این معناست که شما وقت باارزش خود را به افرادی که تقریباً غریبه هستند، اختصاص می دهید. بدین ترتیب ساعاتی از روز شما با افرادی که به واقع شما را تغذیه و تقویت می کنند، سپری نمی شود و این همان چیزی است که گربر آن را دایره داخلی می نامد.

او می گوید، «با اختصاص دادن زمان خود برای 50نفر به جای 5 نفر، تأثیری که شما قادر به اعمال آن در دنیا خواهید بود بسیار کمتر از آن چیزی است که تصور می کنید.» به جای جمع کردن اسامی شرکت های در حال رشدی که به صورت اتفاقی به آن رسیده اید، بخش اعظم زمان خود را با دیگر کارآفرینانی که با سختی های شما آشنا هستند، با دوستان دوران دبیرستان و یا دوستی که شما را به سمت راه های تازه و جدید سوق می دهد، سپری کنید.

ایده ای قدیمی دوباره متولد می شود
ایده گربر در زمینه دایره داخلی ممکن است در عصر شبکه های اجتماعی کمی جدید و غیرمعقول به نظر برسد، اما جوامع به اهمیت این قبیل گروه ها برای نسل های مختلف پی برده اند. در مقاله اخیر روزنامه نیویورک تایمز راجع به نقش دوستی بر طول عمر، آمده است، «در اوکیناوای ژاپن، مکانی که در آن میانگین سن پیش بینی شده برای زنان 90 سال است، مردم نوعی شبکه اجتماعی را به نام moai ایجاد کردند.moai گروهی دوستانه متشکل از پنج نفر است که در آن اعضا حمایت اجتماعی، منطقی، عاطفی و حتی مالی را تا زمانی که زنده اند به عهده می گیرند.»

نویسنده این متن دن بوئتنر (Dan Buettner)، توضیح می دهد که «به طور سنتی، والدین فرزندان را از بدو تولد وارد گروه moai و آنها یکدیگر را در سفر عمر همراهی می کنند.»

مفهوم شیرین Moai به طور تقریبی از زمان های تنهایی ما حذف شده اما هنوز دیدگاه چنین رسانه اجتماعی فشرده و بهم پیوسته ای، به طور کامل از فرهنگ ما محو نشده است. شما می توانید پژواک ایده هایی را که از دایره داخلی شما را کنترل می کنند، در ضرب المثلی قدیمی ببینید، «شما میانگین پنج نفری خواهید شد که بیشترین زمان را با آنها سپری می کنید.» حتی می توانید اهمیت چنین دایره داخلی را در میزان ایجاد اشتیاق و ایده هایی که شما را کنترل می کنند، حس کنید.

قدمی رو به جلو بردارید و افراد را از لیست دوستان حذف کنید
حال با توجه به این که ایده یک زنجیر ارتباطات کوچک و عمیق، از یک شبکه با هزاران عضو قوی تر است، با شبکه عظیمی که جمع آوری کرده اید چه خواهید کرد؟ صرف نظر کردن از رسوم رسانه ای می تواند خطرناک باشد، اما بنا بر نظر گربر و دیگران، زمان آن رسیده است که در هرس کردن زنجیره افرادی که عملا ما را تقویت نمی کنند، کمی جسور باشیم.

گربر پیشنهاد می کند، «خودتان را بسنجید. آیا شما کنترل روابط را در زندگی تان در دست دارید و یا آن را به دست دیگران سپرده اید؟ اگر کنترل قانونگذاری در مشارکت ها و انتخا ب اینکه زمان خود را با چه کسانی بگذرانید را ندارید، باید آن را باز پس بگیرید. با برنامه ریزی، زمانی را که صرف افراد و فعالیت های کم اهمیت می شود، کم کنید تا در نهایت بتوانید آن فرد، تعهد و یا فعالیت را به طور کامل کنار بگذارید.

کریس سویج (Chris Savage)، یکی از مؤسسان و مدیرعامل شرکت Wistia، بسیار رک و مستقیم بیان می کند، «ما به مردم اجازه می دهیم که برای ما «اتفاق بیفتند»، اما اگر کمی کار و تلاش، صرف تفکر حول افرادی که می خواهید اطراف شما باشند کنید، می توانید یکی از قوی ترین مسیرها را برای رشد شخصی خود رقم بزنید.»

مترجم: اشکان کوشش
منبع: inc- http://tnews.ir

 

 




 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سخنرانان پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران


  سرپرست اداره کل روابط عمومی وزارت کشور منصوب شد


  شورای اطلاع‌رسانی سمنان چالش‌ها وفرصت‌ها/ روابط عمومی‌ حلقه مفقوده


  مدیر روابط عمومی محیط زیست گلستان استعفا کرد


  پنج ایده برای راه‌اندازی کسب و کار پٌر درآمد در افغانستان


  همسوسازی استراتژی های بازاریابی محتوا و روابط عمومی


  روابط‌عمومی چرا مهم است؟


  حملات دو روزنامه ترکیه به بنیاد "هاینریش بُل" آلمان


  نخستین رویداد روابط عمومی استان سمنان


  محتواهای تکان‌دهنده؛ دردسر تازه فیس‌بوک


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله و ثبت نام پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران