درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 دی 1397 - 20:06   

سه تفاوت بین آدم مغرور و فرد با وقار

  سه تفاوت بین آدم مغرور و فرد با وقار


ادامه ادامه مطلب یک

حسین محب اهری، بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون درگذشت

  حسین محب اهری، بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون درگذشت


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398

  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398


ادامه ادامه مطلب سه

رفتاری که گوگل با لینک‌ها دارد

  رفتاری که گوگل با لینک‌ها دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  برگزاری همایش مدیران روابط عمومی استان مازندران
  انتخابات شورای هماهنگی روابط عمومی‌های همدان بهمن ماه برگزار می‌شود
  کارگاه استراتژی و مدیریت استراتژیک روابط عمومی در خراسان جنوبی برگزار می شود
  مناقشه عجیب بر سر یک روابط عمومی! / منتقدان: برخی رسانه ها پولکی شده اند و نمک گیر!
  توزیع نسخه‌های جعلی روزنامه واشنگتن پست با اخباری علیه ترامپ
  مراسم هشتادمین سالروز تاسیس بانک مسکن سه شنبه شب برگزار شد/ توصیه های قدیمی ترین مدیرعامل بانک مسکن
  آغاز عملیات اجرایی ساخت پروژه زندگی
  مظاهریان اظهار داشت: تسهیلات یکم،ایده کارآمد برای تامین مالی مسکن
  در جشنواره ملی بهره‌وری عنوان شد: بانک مسکن «پیشرو» در بهره‌وری میان بانک‌های کشور
  انتصاب اعضای هیات مدیره بانک قرض الحسنه رسالت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34885صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیچهارشنبه، 21 شهریور 1397 - 12:05
نوسانات نرخ ارز و چوب خلاص به مطبوعات!
غلامرضا فروغی‌نیا، مدیر روابط عمومی فولاد خوزستان - در اقتصاد یک ضرب‌المثل است که می گوید: «بهترین درآمد کاهش هزینه است». بنابراین مدیران و گردانندگان مطبوعات هم چاره‌ای غیر از تبعیت از این فرمول ندارند و اولین شکار این شرایط تحمیلی نیروی انسانی و سپس کاهش تیراژ خواهد بود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- به گزارش شارا و به نقل از روزنامه اقتصاد بومی، غلامرضا فروغی‌نیا مدیر مسئول این روزنامه و مدیر روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان، یادداشتی درخصوص نوسانات نرخ ارز و تاثیر آن بر مطبوعات نوشته است. متن کامل این یادداشت را در ادامه می‌خوانید.

در حالیکه همه ناظر افزایش بدون قاعده نرخ ارز در کشور هستند هنوز کسی نمی داند که این معادله از چه فرمول اقتصادی تبعیت می کند. سکوت بسیاری از کارشناسان اقتصادی گواه روشنی از سردرگمی در چیدمان داده‌هایی دارد که خود از راستی آزمایی آن‌ها عاجز هستند. در این میان
مطبوعات کشور (و به صورت اعم رسانه‌ها)در دو دم یک قیچی قرار گرفته‌اند. از یک سو سرعت فناوری و توسعه شبکه مجازی و از سوی دیگر افزایش اخیر قیمت نهاده‌های تولید، کورسوی امید حیات آن‌ها را در محاق برده است.

یقینا وقتی قیمت‌های کالاهای داخلی و خارجی بدون قاعده بالا می‌رود مهمترین عامل حیات مطبوعات و رسانه یعنی سفارش دهندگان آگهی‌های قانونی و تبلیغاتی هم بسمت و سوی کاهش سهم این مقوله در بودجه خویش بر می‌آیند. همچنین پایین آمدن قدرت خرید و رویکرد به فضای مجازی اندک مشتریان مطبوعات را به سیر نزولی هدایت خواهد کرد.

 

در اقتصاد یک ضرب‌المثل است که می گوید: «بهترین درآمد کاهش هزینه است». بنابراین مدیران و گردانندگان مطبوعات هم چاره‌ای غیر از تبعیت از این فرمول ندارند و اولین شکار این شرایط تحمیلی نیروی انسانی و سپس کاهش تیراژ خواهد بود. در حقیقت فرهنگ در چنبره سازوکاری گیر می‌افتد که بجز تلخی چیزی بکام یک خبرنگار نمی‌ریزد. حلقه‌ای ضعیف که مدت‌ها با چندرغاز درآمد فرهنگی ساخته تا غرور آرمانی خویش را با قلم حفظ نماید اما سرانجام تیغ تیز و بی‌رحم اقتصاد، زندگی‌اش را طعمه قرار می‌دهد.

در این میان و با کمال تاسف جامعه رسانه‌ای علی‌رغم اظهارنظر در همه چیز کمتر سوزنی به تشکیلات و سازماندهی صنفی خویش زده است. تشکیلاتی که علی‌القاعده در این روزهای سخت می‌توانست التیام بخش پاره‌ای از دردهای سونامی «نرخ ارز»در سفره وی باشد. البته باید اذعان کرد که فرآیند ایجاد سازمان و تشکیلات صنفی برای پاره‌ای از مدیران مطبوعاتی که به‌صورت انفرادی در حال فعالیت اقتصاد رسانه‌ای در دالان‌های برخی ادارات و شرکت‌ها هستند، نمی‌تواند خوشایند باشد اما باید دانست که در این روزهای حیات و مرگ توسل به سازمان‌های صنفی مثل «خانه مطبوعات» یکی از امکانات قانونی برای چانه زنی و دفاع مشروع از حقوق مطبوعات و رسانه‌هاست که می‌توان با توسل به آن از این طوفان با خسارات کمتر عبور کرد.

 

در غیر این صورت هریک ار رسانه‌ها شاهد مرگ همسایه‌اش خواهد بود تا نوبت وی رسد. باید خانه‌های مطبوعات را به‌عنوان یک سرپل حفظ حقوق جامعه رسانه جدی گرفت و از نگرش‌های انفرادی پرهیز کرد. هرچند که برخی از گردانندگان این تشکیلات از رویکرد جامعه رسانه و عضویت و یا نامزدی افراد گوناگون جهت هیات مدیره وحشت دارند اما این خلوت را باید بهم زد و از همه حقوق اعضای رسانه‌ها دفاع کرد و از مرگ زودرس و تحمیلی دور شد.

 



 

 




 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مقاله روزنامه نگار نباید «ترتیب داده شده از قبل» و القاء و یا به خواست شخص ثالث باشد


  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398


  سومین نشست اعضای کارگروه روابط عمومی های فدراسیون های ورزشی برگزار شد


  اثرات منفی تبلیغات تجاری در برنامه‌های کودک: تبلیغات صدا و سیما برای جسم و جان کودکان مضر است


  مدیرعامل بانک ملی ایران: روابط عمومی فعال و تهاجمی مطلوب ماست


  کتاب رسانه اجتماعی برای ارتباط استراتژیک


  سومین اجلاس مدیران و رؤسای روابط عمومی صنعت پتروشیمی برگزار شد


  محدودیت های روابط عمومی سنتی


  آقای روابط عمومی در شهرداری همدان چه می کند؟


  کاربرد جلسات‌ گروهی‌ در روابط عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: پنج ویژگی یک متخصص روابط عمومی ممتاز