درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 4 مهر 1397 - 10:07   

سخنرانان پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران

  سخنرانان پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب یک

پنج ایده برای راه‌اندازی کسب و کار پٌر درآمد در افغانستان

  پنج ایده برای راه‌اندازی کسب و کار پٌر درآمد در افغانستان


ادامه ادامه مطلب دو

گوگل پس از ۲۰ سال جستجو به آینده می‌نگرد

  گوگل پس از ۲۰ سال جستجو به آینده می‌نگرد


ادامه ادامه مطلب سه

محتواهای تکان‌دهنده؛ دردسر تازه فیس‌بوک

  محتواهای تکان‌دهنده؛ دردسر تازه فیس‌بوک


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  سخنرانان پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران
  دو تن از پایه‌گذاران اینستاگرام استعفا دادند
  گوگل پس از ۲۰ سال جستجو به آینده می‌نگرد
  سرپرست اداره کل روابط عمومی وزارت کشور منصوب شد
  با انتشار پایگاه خبری «تهران رسانه» موافقت شد
  محتواهای تکان‌دهنده؛ دردسر تازه فیس‌بوک
  حملات دو روزنامه ترکیه به بنیاد "هاینریش بُل" آلمان
  پنج ایده برای راه‌اندازی کسب و کار پٌر درآمد در افغانستان
  افغانستان
  قدردانی از روابط عمومی های برتر استان همدان
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34857صفحه نخست » آموزش روابط عمومیسه شنبه، 20 شهریور 1397 - 08:02
10 خطای بزرگ در روابط‌عمومی
کار روابط‌عمومی به صورت فی‌البداهه انجام نمی‌شود. اگر برنامه عملی نداشته باشید،‌ از کجا خواهید دانست که قدم بعدی چیست. باید تصمیم بگیرید که به کجا، کی و چگونه حرکت خواهید کرد. همچنین باید انعطاف‌پذیر باشید و در صورت به هم خوردن همه برنامه‌ها، برنامه کمکی داشته باشید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- هدف روابط‌عمومی به تصویر کشیدن کسب‌وکار شما به بهترین شکل ممکن است. این کار می‌تواند از تثبیت جا در بازار گرفته تا کنترل زیان را شامل شود. بر خلاف تبلیغات، هدف شما این نیست که بابت زمان و فضا در رسانه پولی بپردازید بلکه می‌خواهید رسانه‌ها را تشویق کنید تا به کسب‌وکار شما علاقه‌مند شوند درباره آن خبر تهیه کنند.


در ادامه به برخی از خطاهایی که باید در روابط‌عمومی از آن‌ها اجتناب کرد می‌پردازیم:
1. زمان‌بندی ضعیف. زمان‌بندی بسیار مهم است و اغلب مسئولین
روابط عمومی کار خود را به موقع شروع نمی‌کنند. شما باید فرصت نشریات، روزنامه‌ها و دیگر رسانه‌ها را برای جمع‌بندی مطالب در نظر بگیرید.


2. انتخاب زبان اشتباه. اصطلاحات تخصصی سردبیران را که با حجم وسیعی از اطلاعیه‌های رسمی و زمان محدود روبرو هستند، تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. با یک زبان ساده به نکته اصلی اشاره کنید.


3. اطلاعیه‌های رسمی با نگارش بد. اشتباه، از قلم‌افتادگی، جملات با کلمات نامناسب، کپی‌های طولانی و ساختاربندی بد همگی دلایلی هستند که سبب می‌شود یک اطلاعیه رسمی سر از سطل آشغال درآورد. شما باید توجه خواننده را جلب کنید،‌ به نکات اصلی اشاره کنید، و در ادامه اطلاعات مربوط به آن رویداد یا فعالیت را بیافزایید. کوتاه بنویسید و تمام جزئیات مربوط را بگنجانید.


4. پیگیری ضعیف. اگر می‌خواهید شنیده شوید،‌ آمادگی پرسش‌های پس از آن را داشته باشید. بسیاری از شرکت‌ها خبری را از دست می‌دهند زیرا آمادگی پایان دادن به آن را ندارند.


5. آب و تاب بیش از اندازه. شما می‌خواهید مثبت باشید،‌ اما بهترین‌ها خسته‌کننده می‌شوند و می‌توانند شک خوانندگان را برانگیزند. به خاطر داشته باشید:‌ شما برای رسانه‌های خبری جذاب هستید، بنابراین حقایق را ارائه دهید و از کلی‌گویی و اغراق بپرهیزید.


6. اطلاعیه‌های رسمی بی‌هدف. اگر مانند چوپان دروغگو، هر بار که پیشرفت کوچکی در کسب‌وکار شما اتفاق می‌افتد اطلاعیه بدهید، مردم دیگر به شما گوش نخواهند داد. زمانی که اتفاق واقعا مهمی بیافتد، سردبیران بنا بر عادت همیشگی با دیدن نام شما دکمه حذف را فشار می‌دهند. سعی نکنید از چیزی که وجود ندارد خبر بسازید. برخی از متخصصان روابط‌عمومی این کار را می‌کنند تا خود را پرمشغله نشان دهند و صورت‌حساب‌های خود را توجیه کنند.


7. عدم آگاهی از روزنامه‌ها. بسیاری افراد سعی در انجام روابط‌عمومی در خلأ دارند. مطالعه روزنامه‌ها و رسانه ها به شم کمک می‌کند تا از آنچه در دنیا رخ می‌دهد مطلع باشید. این کار دو منفعت دارد. می‌توانید از رویدادهای محلی و حتی جهانی به عنوان رویدادی مربوط در اخبار خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید از اطلاعیه‌های رسانه‌ای با زمان‌بندی بد جلوگیری کنید.


8. عدم برنامه‌ریزی. کار روابط‌عمومی به صورت فی‌البداهه انجام نمی‌شود. اگر برنامه عملی نداشته باشید،‌ از کجا خواهید دانست که قدم بعدی چیست. باید تصمیم بگیرید که به کجا، کی و چگونه حرکت خواهید کرد. همچنین باید انعطاف‌پذیر باشید و در صورت به هم خوردن همه برنامه‌ها، برنامه کمکی داشته باشید.


9. بی‌فایدگی. بسیاری از شرکت‌ها پول هنگفتی را به جیب کارگزاری‌های گران‌قیمت سرازیر می‌کنند و برخی دیگر سعی دارند همه کارها را خود انجام دهند. مهم این است که یک واسطه مناسب پیدا کنید.


10. محدود کردن. بسیاری از شرکت‌ها تنها به یک روزنامه یا رادیو می‌چسبند. راه‌های مختلفی برای جلب توجه وجود دارد. در واقع، برخی از کارگزاران روابط‌عمومی به جای ارسال اطلاعیه‌های رسمی مستعمل از نامه‌های گیرا برای خبرسازی استفاده می‌کنند.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سخنرانان پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران


  سرپرست اداره کل روابط عمومی وزارت کشور منصوب شد


  شورای اطلاع‌رسانی سمنان چالش‌ها وفرصت‌ها/ روابط عمومی‌ حلقه مفقوده


  مدیر روابط عمومی محیط زیست گلستان استعفا کرد


  پنج ایده برای راه‌اندازی کسب و کار پٌر درآمد در افغانستان


  همسوسازی استراتژی های بازاریابی محتوا و روابط عمومی


  روابط‌عمومی چرا مهم است؟


  حملات دو روزنامه ترکیه به بنیاد "هاینریش بُل" آلمان


  نخستین رویداد روابط عمومی استان سمنان


  محتواهای تکان‌دهنده؛ دردسر تازه فیس‌بوک


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله و ثبت نام پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران