درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 29 دی 1398 - 09:06   

روابط عمومی انسان محور

  روابط عمومی انسان محور


ادامه ادامه مطلب یک

شرکت مادر گوگل یک تریلیون دلاری شد

  شرکت مادر گوگل یک تریلیون دلاری شد


ادامه ادامه مطلب دو

واتساپ صحنه تبلیغات نمی ‌شود

  واتساپ صحنه تبلیغات نمی ‌شود


ادامه ادامه مطلب سه

کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی

  کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ایده منتخب/ الگوی کاربردی آسیب شناسی ارتباطات درون سازمانی (مطالعه موردی: شرکت فجر انرژی خلیج فارس)
  بازدید جف بزوس از هند و اعلام سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در این کشور
  چکیده/ گزارش برگزاری شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران
  روابط عمومی انسان محور
  گزارش برگزاری شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان همدان
  عملکرد روابط عمومی ها زیر ذره بین استانداری همدان
  دیدار مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران با فرماندار ویژه شهرستان ری
  گزارش برگزاری شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران
  گزارش تصویری/ شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران
  ایده منتخب/ پیوست اطلاع رسانی طرحها و پروژه های عمرانی و خدماتی دستگاههای اجرایی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34831صفحه نخست » بانک و بیمهشنبه، 17 شهریور 1397 - 13:41
دو نشانه غیرقابل انکار برای اثبات عزم جدی «بانک ملی» در خروج از بنگاهداری
در شرایطی که به باور بسیاری از کارشناسان، یکی از دلایل بروز مشکلات اقتصادی در کشور، بنگاهداری برخی بانک‌هاست، برخی بانک‌ها تا آنجا در خروج از بنگاه داری اصرار دارند که می‌کوشند با طرح برخی پیشنهادات و پیگیری آنها، زمینه ساز تسریع واگذاری‌ها در تمامی بانک‌ها شوند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در شرایطی که به باور بسیاری از کارشناسان، یکی از دلایل بروز مشکلات اقتصادی در کشور، بنگاهداری برخی بانک‌هاست، برخی بانک‌ها تا آنجا در خروج از بنگاه داری اصرار دارند که می‌کوشند با طرح برخی پیشنهادات و پیگیری آنها، زمینه ساز تسریع واگذاری‌ها در تمامی بانک‌ها شوند.

به گزارش شارا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران به نقل از پایگاه خبری تابناک پس از آنکه رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با رئیس جمهور و اعضای هیات دولت از حضور بانک ها در امر بنگاه داری به شدت گله کردند، تب و تابی در میان مسئولان شکل گرفت که حکایت از رسیدگی عاجل به این مساله دارد. مساله‌ای که برخی پیشتر به ضرورت رسیدگی به آن واقف شده‌اند، اما کمتر توفیقی در رفع و رجوع آن کسب کرده‌اند.

این را می‌شود از اظهار نظر برخی مسئولان بانک ملی دریافت که اگرچه سال گذشته بالاترین میزان واگذاری را در میان بانک های کشورمان داشته‌اند، اما از فقدان برخی زیرساخت های واگذاری گله دارند و بر این باورند که با رفع این مشکلات، خواهند توانست با سرعتی زیادتر برنامه های مفصل شان در خروج از بنگاهداری را به پیش ببرند.


موضوعی که دکتر شریفی، رئیس اداره کل سرمایه گذاری و امور شرکت های بانک ملی در توضیح آن می‌گوید: ابتدا بگویم که ما از طرح مساله خروج بانک‌ها از بنگاهداری بسیار خرسندیم چراکه بر این باوریم که در نتیجه طرح این مسائل، ممکن است مشکلاتی که از مدت ها پیش در بحث واگذاری‌ها با آن دست به گریبانیم، در مسیر رفع شدن قرار گیرند، چراکه بانک ملی در خروج از بنگاهداری همواره از جدی ترین بانک ها بوده و این را با عملکردش نیز اثبات کرده است.


وی می‌افزاید: بانک ملی در سال گذشته بالاترین میزان واگذاری را در میان بانک ها در کشورمان داشته که این موضوع به خودی خود برای اثبات عزم جدی مان در خروج از بنگاهداری و واگذاری کافی است، مضاف اینکه این روند در سال جاری نیز با جدیت ادامه داشته و موجب شده تنها در پنج ماه نخست امسال، بیش از دو هزار و ۳۰۳ میلیارد ریال از سهام شرکت های زیر مجموعه این بانک و بیش از ۸۹۱ میلیارد ریال از اموال تملیکی بانک ملی، واگذار شود.


شریفی در ادامه با تاکید بر اینکه در نتیجه این واگذاری ها و مداومت مسئولان بانک ملی بر خروج از بنگاهداری است که به شکل جدی با برخی اشکالات مواجه شده‌اند، می‌گوید: اینکه می‌گوییم بانک ملی در واگذاری ها جدی بوده، دست کم از دو منظر قابل اثبات است؛ نخست آنکه آمار و ارقام نشان از این جدیت دارد، چراکه بانک ملی در صدر بانک ها در واگذاری قرار دارد، و بعد آنکه مصائب و مشکلات را رصد کرده‌ و تلاش های فراوانی صورت داده‌ایم تا موانع واقع شده در سر راه واگذاری را رفع نماییم.


رئیس اداره کل سرمایه گذاری و امور شرکت های بانک ملی در ادامه توضیح می‌دهد: منظور از تلاش های صورت گرفته برای رفع موانع این است که وقتی در واگذاری ها پیش رفتیم، با موانعی مواجه شدیم که رفع شان از توانمان خارج بود. به عنوان مثال، در بحث نرخ گذاری شرکت‌ها، اگر شرکت غیر بورسی باشد، ناگزیر از مراجعه به کارشناسان رسمی هستیم اما چون مبناهای مختلفی برای ارزش گذاری وجود دارد، هر مبنا ملاک قرار گیرد، ممکن است برخی مدعی شوند مبنای خوبی نبوده و می‌بایست تغییر کند. در چنین شرایطی تصمیم گیری بسیار دشوار و گاه غیرممکن می‌شود، چراکه مدیران از عواقب تصمیماتشان در این خصوص مصون نیستند.


وی می‌افزاید: این مشکل وقتی بزرگتر می‌شود که می‌بینیم در شرکت های بورسی هم به رغم وجود نرخ تابلوی بورسی، باز قیمت گذاری با ابهاماتی روبروست. همین موضوعات موجب شد تا مجموعه بانک ملی به دنبال راهکارهایی مانند تسری آیین نامه سازمان خصوصی سازی به واگذاری های بانک ها باشد که تا کنون محقق نشده است. حتی تلاش برای تصویب آیین نامه ای در وزارت اقتصاد به این منظور و ابلاغ آن به بانک ها هم در حال پیگیری میباشد که اگر آیین نامه شفافی در این خصوص تدارک دیده شود، می‌توان روند واگذاری ها و خروج از بنگاهداری را سرعت بخشید.


شریفی در ادامه می‌گوید: همه این تلاش های صورت گرفته و مکاتبات مرتبط نشان می‌دهد که چقدر عزم بانک ملی در واگذاری جدی است اما به رغم منتج نشدن این تلاش ها به نتیجه هم می‌بینیم که بانک ملی بالاترین رتبه را در واگذاری در تمامی بانک ها در کشورمان دارد. تلاشی که برای سرعت بخشیدن به آن شاهد و مثال های دیگری نیز می‌توان آورد، از جمله اعلام آمادگی فروش تمامی آن دسته از شرکت های این بانک که امکان فروش دارند و درج آگهی های متعدد در این خصوص.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روند قهقرا رفتن «تاریخ نگاری و روزنامه نگاری»


  کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی


  گزارش برگزاری شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران


  گزارش تصویری/ شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران


  ایده منتخب/ پیوست اطلاع رسانی طرحها و پروژه های عمرانی و خدماتی دستگاههای اجرایی


  شرکت مادر گوگل یک تریلیون دلاری شد


  واتساپ صحنه تبلیغات نمی ‌شود


  استرینگر


  افسانه روابط عمومی هارولد بورسون


  اپلیکیشن تیک تاک در سال ۲۰۱۹ بیش از فیس بوک و Messenger فیس بوک دانلود شده است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی