درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 4 آبان 1399 - 11:44   

تشریفات کاربردی- آیین پرچم جمهوری اسلامی ایران -3

  تشریفات کاربردی- آیین پرچم جمهوری اسلامی ایران -3


ادامه ادامه مطلب یک

سلامت روان آنها در موج دوم پاندمی بدتر شده است

  سلامت روان آنها در موج دوم پاندمی بدتر شده است


ادامه ادامه مطلب دو

معرفی کتاب/ مینیمالیسم دیجیتال

  معرفی کتاب/ مینیمالیسم دیجیتال


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ۹ پیش‌بینی برای جهان پساکرونا
  نقش اعتماد در بازیابی کووید-19
  نوآوری
  شهادت کارشناس مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز
  بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس: بانک رفاه مأمن کارگران است
  معرفی کتاب/ مینیمالیسم دیجیتال
  مینیمالیسم
  احتمال روبه‌رو شدن فیسبوک با اتهام جدید مربوط به انحصارجویی
  ارتقاء تجربه مشتری در شرایط پس از کرونا
  دولت‌ها می‌خواهند در واتس‌اپ و دیگر برنامک‌های پیام‌رسانی نفوذ کنند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34831صفحه نخست » بانک و بیمهشنبه، 17 شهریور 1397 - 13:41
دو نشانه غیرقابل انکار برای اثبات عزم جدی «بانک ملی» در خروج از بنگاهداری
در شرایطی که به باور بسیاری از کارشناسان، یکی از دلایل بروز مشکلات اقتصادی در کشور، بنگاهداری برخی بانک‌هاست، برخی بانک‌ها تا آنجا در خروج از بنگاه داری اصرار دارند که می‌کوشند با طرح برخی پیشنهادات و پیگیری آنها، زمینه ساز تسریع واگذاری‌ها در تمامی بانک‌ها شوند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در شرایطی که به باور بسیاری از کارشناسان، یکی از دلایل بروز مشکلات اقتصادی در کشور، بنگاهداری برخی بانک‌هاست، برخی بانک‌ها تا آنجا در خروج از بنگاه داری اصرار دارند که می‌کوشند با طرح برخی پیشنهادات و پیگیری آنها، زمینه ساز تسریع واگذاری‌ها در تمامی بانک‌ها شوند.

به گزارش شارا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران به نقل از پایگاه خبری تابناک پس از آنکه رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با رئیس جمهور و اعضای هیات دولت از حضور بانک ها در امر بنگاه داری به شدت گله کردند، تب و تابی در میان مسئولان شکل گرفت که حکایت از رسیدگی عاجل به این مساله دارد. مساله‌ای که برخی پیشتر به ضرورت رسیدگی به آن واقف شده‌اند، اما کمتر توفیقی در رفع و رجوع آن کسب کرده‌اند.

این را می‌شود از اظهار نظر برخی مسئولان بانک ملی دریافت که اگرچه سال گذشته بالاترین میزان واگذاری را در میان بانک های کشورمان داشته‌اند، اما از فقدان برخی زیرساخت های واگذاری گله دارند و بر این باورند که با رفع این مشکلات، خواهند توانست با سرعتی زیادتر برنامه های مفصل شان در خروج از بنگاهداری را به پیش ببرند.


موضوعی که دکتر شریفی، رئیس اداره کل سرمایه گذاری و امور شرکت های بانک ملی در توضیح آن می‌گوید: ابتدا بگویم که ما از طرح مساله خروج بانک‌ها از بنگاهداری بسیار خرسندیم چراکه بر این باوریم که در نتیجه طرح این مسائل، ممکن است مشکلاتی که از مدت ها پیش در بحث واگذاری‌ها با آن دست به گریبانیم، در مسیر رفع شدن قرار گیرند، چراکه بانک ملی در خروج از بنگاهداری همواره از جدی ترین بانک ها بوده و این را با عملکردش نیز اثبات کرده است.


وی می‌افزاید: بانک ملی در سال گذشته بالاترین میزان واگذاری را در میان بانک ها در کشورمان داشته که این موضوع به خودی خود برای اثبات عزم جدی مان در خروج از بنگاهداری و واگذاری کافی است، مضاف اینکه این روند در سال جاری نیز با جدیت ادامه داشته و موجب شده تنها در پنج ماه نخست امسال، بیش از دو هزار و ۳۰۳ میلیارد ریال از سهام شرکت های زیر مجموعه این بانک و بیش از ۸۹۱ میلیارد ریال از اموال تملیکی بانک ملی، واگذار شود.


شریفی در ادامه با تاکید بر اینکه در نتیجه این واگذاری ها و مداومت مسئولان بانک ملی بر خروج از بنگاهداری است که به شکل جدی با برخی اشکالات مواجه شده‌اند، می‌گوید: اینکه می‌گوییم بانک ملی در واگذاری ها جدی بوده، دست کم از دو منظر قابل اثبات است؛ نخست آنکه آمار و ارقام نشان از این جدیت دارد، چراکه بانک ملی در صدر بانک ها در واگذاری قرار دارد، و بعد آنکه مصائب و مشکلات را رصد کرده‌ و تلاش های فراوانی صورت داده‌ایم تا موانع واقع شده در سر راه واگذاری را رفع نماییم.


رئیس اداره کل سرمایه گذاری و امور شرکت های بانک ملی در ادامه توضیح می‌دهد: منظور از تلاش های صورت گرفته برای رفع موانع این است که وقتی در واگذاری ها پیش رفتیم، با موانعی مواجه شدیم که رفع شان از توانمان خارج بود. به عنوان مثال، در بحث نرخ گذاری شرکت‌ها، اگر شرکت غیر بورسی باشد، ناگزیر از مراجعه به کارشناسان رسمی هستیم اما چون مبناهای مختلفی برای ارزش گذاری وجود دارد، هر مبنا ملاک قرار گیرد، ممکن است برخی مدعی شوند مبنای خوبی نبوده و می‌بایست تغییر کند. در چنین شرایطی تصمیم گیری بسیار دشوار و گاه غیرممکن می‌شود، چراکه مدیران از عواقب تصمیماتشان در این خصوص مصون نیستند.


وی می‌افزاید: این مشکل وقتی بزرگتر می‌شود که می‌بینیم در شرکت های بورسی هم به رغم وجود نرخ تابلوی بورسی، باز قیمت گذاری با ابهاماتی روبروست. همین موضوعات موجب شد تا مجموعه بانک ملی به دنبال راهکارهایی مانند تسری آیین نامه سازمان خصوصی سازی به واگذاری های بانک ها باشد که تا کنون محقق نشده است. حتی تلاش برای تصویب آیین نامه ای در وزارت اقتصاد به این منظور و ابلاغ آن به بانک ها هم در حال پیگیری میباشد که اگر آیین نامه شفافی در این خصوص تدارک دیده شود، می‌توان روند واگذاری ها و خروج از بنگاهداری را سرعت بخشید.


شریفی در ادامه می‌گوید: همه این تلاش های صورت گرفته و مکاتبات مرتبط نشان می‌دهد که چقدر عزم بانک ملی در واگذاری جدی است اما به رغم منتج نشدن این تلاش ها به نتیجه هم می‌بینیم که بانک ملی بالاترین رتبه را در واگذاری در تمامی بانک ها در کشورمان دارد. تلاشی که برای سرعت بخشیدن به آن شاهد و مثال های دیگری نیز می‌توان آورد، از جمله اعلام آمادگی فروش تمامی آن دسته از شرکت های این بانک که امکان فروش دارند و درج آگهی های متعدد در این خصوص.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تشریفات کاربردی- آیین پرچم جمهوری اسلامی ایران -3


  تشریفات کاربردی: چگونه سفر را مدیریت کنیم؟ -2


  نوآوری در آموزش الکترونیکی، شیوه‌های آموزشی که ماندگار خواهد شد


  5 راهکار که از ویدئو پادکست های خود کسب درآمد کنید


  جنبه‌های کلیدی محیط‌های کاری در ۲۰۲۵


  لزوم تجدیدنظر در سیاست رسانه‌ای مدیریت بحران کرونا


  شهادت کارشناس مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز


  ردیابی «قوی سیاه»


  دشواری‌های یک کارآفرین برای بقای برندش در بحران کووید


  روابط عمومی ها به شبهات و برخی غرض ورزی ها در فضای مجازی پاسخ دهند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: دعوت دبیرخانه پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی برای حضور در این رویداد علمی