درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 دی 1397 - 20:23   

سه تفاوت بین آدم مغرور و فرد با وقار

  سه تفاوت بین آدم مغرور و فرد با وقار


ادامه ادامه مطلب یک

حسین محب اهری، بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون درگذشت

  حسین محب اهری، بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون درگذشت


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398

  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398


ادامه ادامه مطلب سه

رفتاری که گوگل با لینک‌ها دارد

  رفتاری که گوگل با لینک‌ها دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  برگزاری همایش مدیران روابط عمومی استان مازندران
  انتخابات شورای هماهنگی روابط عمومی‌های همدان بهمن ماه برگزار می‌شود
  کارگاه استراتژی و مدیریت استراتژیک روابط عمومی در خراسان جنوبی برگزار می شود
  مناقشه عجیب بر سر یک روابط عمومی! / منتقدان: برخی رسانه ها پولکی شده اند و نمک گیر!
  توزیع نسخه‌های جعلی روزنامه واشنگتن پست با اخباری علیه ترامپ
  مراسم هشتادمین سالروز تاسیس بانک مسکن سه شنبه شب برگزار شد/ توصیه های قدیمی ترین مدیرعامل بانک مسکن
  آغاز عملیات اجرایی ساخت پروژه زندگی
  مظاهریان اظهار داشت: تسهیلات یکم،ایده کارآمد برای تامین مالی مسکن
  در جشنواره ملی بهره‌وری عنوان شد: بانک مسکن «پیشرو» در بهره‌وری میان بانک‌های کشور
  انتصاب اعضای هیات مدیره بانک قرض الحسنه رسالت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34819صفحه نخست » گردهمایی های روابط عمومیشنبه، 17 شهریور 1397 - 08:00
روابط عمومی و کارکردهای سناریوسازی واقعی-مجازی داده مبنا بر بستر واقعیت گسترده
دکتر سعیدرضا عاملی استاد گروه ارتباطات و مطالعات آمریکا – دانشگاه تهران سخنران پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران - بر اساس این سناریو، شاهد تغییر در وظایف روابط عمومی ها در فضای سمانتیک بر مبنای قدرت الگوریتم کردن روندها و فرایندها در مسیر دو هدف اصلی مذکور، یعنی الف. تسهیل امور و ب. حفظ سلامت و تعالی انسان و محیط زیست، خواهیم بود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دکتر سعیدرضا عاملی استاد گروه ارتباطات و مطالعات آمریکا – دانشگاه تهران و سخنران پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران (ICPR)،سناریوهای روابط عمومی در آینده را در این کنفرانس مورد بررسی قرار می دهد. از نظر این سخنران اگر روابط عمومی جدید را در پیوند با واقعیت ترکیبی و واقعیت گسترده و با بهره گیری از نظام الگوریتمی داده مبنا با هدف الف. تسهیل امور و ب. حفظ سلامت و تعالی انسان و محیط زیست ترسیم کنیم، سه سناریو برای آینده روابط عمومی قابل تصور است:

1) روابط عمومی تمام هوشمند، سیستمی و الگوریتمی که همه ارتباطات، تبادل اطلاعات و ارائه خدمات در فضای "واقعیت گسترده" و "هوش مصنوعی" صورت می گیرد. الگوریتمی شدن به معنای با برنامه عمل کردن، سیستم داشتن و یافتن راه حل در بن بست ها و تأمین آرمانها و خواسته های به ظاهر دست نیافتنی است که امکان تأمین آن در محیط عددی با خلق الگوریتم امکانپذیر می شود و در جهان عینی، فیزیکی و حضوری با نظارت الگوریتیم داده مبنا تضمین اجرایی پیدا می کند.

 

بر اساس این سناریو، شاهد تغییر در وظایف روابط عمومی ها در فضای سمانتیک بر مبنای قدرت الگوریتم کردن روندها و فرایندها در مسیر دو هدف اصلی مذکور، یعنی الف. تسهیل امور و ب. حفظ سلامت و تعالی انسان و محیط زیست، خواهیم بود.


2) روابط عمومی دوفضایی واقعی- مجازی و طبیعی – هوشمند که بخش بزرگی از عملکردهای ارتباطی، اطلاعاتی و خدماتی روابط عمومی در بستر فضای دوم قرار دارد و فضای اول عرصه ای است برای تأمین نیازهای چهره به چهره ارتباطی در قالب برگزاری بزرگداشت ها، جشن ها و تأمین مفهومی "جماعت" که افراد حس و علقه نزدیک به یکدیگر پیدا کنند.

 

بر اساس این سناریو، از آنجا که انسان محور فضای مجازی و داده ای و فضای فیزیکی است، الگوریتم ها به تنظیم رابطۀ جهان فیزیکی و جهان مجازی می پردازند و به نوعی نظامند رابطۀ دوفضایی شدن ها را تنظیم می کنند. ظهور صنعت 4.0 که از آن به صنعت فیزیکی- سایبرنتیک تعبیر می شود، تلاشی است برای تأمین بهره گیری بهینه از منابع فیزیکی و مجازی به گونه ای که تسهیل کنندۀ کار، به حداقل رساندن مصرف منابع طبیعی و انسانی و به حداکثر رساندن بهره مندی بهینه است. در واقع عرصۀ تولید و خدمات 4.0 مبتنی بر وب 4.0، سخن از یک انتقال بزرگ که منتهی به استفادۀ بهینه همزمان فضای فیزیکی و مجازی است، می کند.

 

در صنعت 4.0، با توجه به قابلیت کار مجازی و توان متمایل به بی نهایت این فضا، امکان انتقال همۀ قابلیت های ممکن تولید به فضای سایبرنیتک وجود دارد و با استفاده از این فضا، مدیریت عملیات، نظارت و اجرای امور در صنعت فیزیکی میسر است. در این چارچوب، در این سناریو، خدمات روابط عمومی ها تبدیل به خدمات 4.0 یا خدمات فیزیکی- مجازی می شوند و روابط عمومی 4.0 به وجود می آید که از داده ها و الگوریتم ها بهره می گیرد. در پرتو این نظام تحولی جدید، روابط عمومی 4.0 به عنوان روابط عمومی نظامند الگوریتمی مطرح است که از پیوند گسترده با بزرگ داده ها، اینترنت همه پدیده ها و خدمات مرتبط با همه پدیده ها شکل می گیرد. ارائۀ تصویری روشن از این روابط عمومی جدید از یک سو می تواند فضا را برای تبیین و ارتقاء سواد الگوریتمی مرتبط با روابط عمومی 4.0 آمده کند و از سوی دیگر، به عنوان پیشران این تغییر نقش آفرینی محوری داشته باشد.


3) روابط عمومی طبیعی – تمام هوشمند (روابط عمومی مطلوب) که بازگشت به ارتباطات طبیعی که در این فرض اکثر ارتباطات، اطلاعات و خدمات در اکوسیستم طبیعی صورت می گیرد و عرصه دوم تأمین کننده "ارتباطات خودکار و اتوماتیک" است. در این فرض، فشار صنعت و ارتباطات مبتنی بر نظام فراگیر کامپیوتری مسیر بازگشت به طبیعت را تسریع و تسهیل می کند.

 

در این سناریو، انسان برای خارج شدن از شرایط "تک نشینی"، "ارتباطات با واسطه دیوایس ها" و بازگشت به "هم نفسی"، "باهم بودگی طبیعی" و بازگشت به زندگی آرام طبیعی به عنوان یک ناستالژیا محقق می شود. ارتباطات خودکار نیز عرصه ای است که در آن بسیاری از تراکنش ها صورت می گیرد، ولی نیازی به ارتباط گر و ارتباط گیری نیست، بلکه ربات های هوشمند، امور اداری و مالی و حتی بسیار از اقدامات روزمره را انجام می دهند و شرایط را برای توسعه ارتباطات طبیعی و انسانی فراهم می آورند.

 

علاقمندان جهت حضور در این کنفرانس‌ می‌توانند با مراجعه به سایت www.irancpr.ir و یا تماس تلفنی با شماره های 88617576 و 88617577 نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام اقدام نمایند.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مقاله روزنامه نگار نباید «ترتیب داده شده از قبل» و القاء و یا به خواست شخص ثالث باشد


  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398


  سومین نشست اعضای کارگروه روابط عمومی های فدراسیون های ورزشی برگزار شد


  اثرات منفی تبلیغات تجاری در برنامه‌های کودک: تبلیغات صدا و سیما برای جسم و جان کودکان مضر است


  مدیرعامل بانک ملی ایران: روابط عمومی فعال و تهاجمی مطلوب ماست


  کتاب رسانه اجتماعی برای ارتباط استراتژیک


  محدودیت های روابط عمومی سنتی


  سومین اجلاس مدیران و رؤسای روابط عمومی صنعت پتروشیمی برگزار شد


  آقای روابط عمومی در شهرداری همدان چه می کند؟


  کاربرد جلسات‌ گروهی‌ در روابط عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: پنج ویژگی یک متخصص روابط عمومی ممتاز