درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 3 مهر 1397 - 18:21   

پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برگزار می شود

  پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برگزار می شود


ادامه ادامه مطلب یک

اهدا تندیس من هم یک جنگلبانم به مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین

  اهدا تندیس من هم یک جنگلبانم به مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین


ادامه ادامه مطلب دو

همسوسازی استراتژی های بازاریابی محتوا و روابط عمومی

  همسوسازی استراتژی های بازاریابی محتوا و روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط عمومی محیط زیست گلستان استعفا کرد

  مدیر روابط عمومی محیط زیست گلستان استعفا کرد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  31 دلیل عمدۀ شکست و ناکامی
  روابط‌عمومی چرا مهم است؟
  نخستین رویداد روابط عمومی استان سمنان
  همسوسازی استراتژی های بازاریابی محتوا و روابط عمومی
  حامد رستگار مدیرعامل تلویزیون اینترنتی آیو شد
  انتخاب یزدان عشیری به سمت مدیر روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت
  برگزاری دوره های آموزشی بازاریابی و فروش بیمه “ما”
  مدیر روابط عمومی محیط زیست گلستان استعفا کرد
  جلوه ای تازه از اعتماد مردم به بانک ملّی ایران
  خدمات ویژه برای دارندگان کارت خوان های بانک ملّی ایران
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34818صفحه نخست » گردهمایی های روابط عمومیپنجشنبه، 15 شهریور 1397 - 00:46
گزارش برگزاری سمینار "مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی در روابط عمومی و رسانه ها"
اکثر مدیران و کارمندان معنای واقعی روابط عمومی را نمی‌دانند، روابط عمومی تبلیغات تجاری، برپایی نمایشگاه، تهیه کننده گزارش عملکرد مدیران، برگزاری کنفرانس و مراسمات نیست، بلکه کار اصلی روابط عمومی ایجاد، حفظ و توسعه ارتباطات انسانی، مطالبه گری، مدیریت روابط اجتماعی و مشاوره است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یکی از اساتید دانشگاه های تهران با تاکید بر لزوم مثبت اندیشی و داشتن دیدگاه ارتباطی توسط رسانه ها گفت: خبرنگاران با انتقاد اصولی و سازنده به اوج می رسند، اما با تخریب نه‌.
 
 دکتر حمید شکری خانقاه در سمینار "مدیریت و برنامه ریزی راهبردی در روابط عمومی ورسانه ها" که در دانشگاه پیام نور سقز برگزار شد، در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان ساخت: اکثر مدیران و کارمندان معنای واقعی روابط عمومی را نمی‌دانند، روابط عمومی تبلیغات تجاری، برپایی نمایشگاه، تهیه کننده گزارش عملکرد مدیران، برگزاری کنفرانس و مراسمات نیست، بلکه کار اصلی روابط عمومی ایجاد، حفظ و توسعه ارتباطات انسانی، مطالبه گری، مدیریت روابط اجتماعی و مشاوره است.
 
 وی افزود: زندگی فرایند مبادله اطلاعات، ارتباطات و مبادلات است، سازمان‌ها به ارتباط و اطلاعات نیازمند است و روابط عمومی و رسانه ها به این فرایند معنا می دهد.
 
 مولف کتاب "برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی" وظیفه اصلی روابط عمومی را شناسایی، انتخاب، ایجاد، حفظ و توسعه ارتباطات انسانی دانست و گفت: مدیریت روابط اجتماعی یعنی مدیریت کلمات و احساسات، ارتباط صمیمی و صادقانه.
 
 این استاد کورد روابط عمومی ادامه داد: تبلیغات یک سویه است، اما روابط عمومی کاملا دوسویه و رویکردی انسانی برای شناسایی، انتخاب، ایجاد، تقویت و حفظ روابطی سازگار، ماندگار، سازنده و ارزنده با مخاطبان گوناگون بویژه مشتریان به منظور دستاوردهای بهتر است.
 
 این نویسنده اظهار داشت: روابط عمومی هوشمند یعنی دیدن نادیده‌ها و شنیدن ناشنیده‌ها است و مهم‌ترین شاخص در روابط عمومی هوشمند، داشتن نگرش ارتباطی است.
 
 این استاد روابط عمومی دانشگاه های تهران به 3 عامل موفقیت روابط عمومی یعنی: داشتن نگرش ارتباطی، استانداردسازی (حرفه گرایی و حرفه سازی) و برنامه محوری ارتباطی اشاره و یادآوری کرد: مدیر روابط عمومی باید درک درستی از ارتباطات فراگیر میان فردی و سازمانی داشته باشد چون حالت‌های نشستن، حرف زدن و حرکات بدن نوعی ارتباط است و تمام حرکات بدن نشان دهنده موقعیتی است که در آن قرار می‌گیریم و مدیر روابط عمومی باید با آن آشنایی کامل داشته باشد.
 
 شکری تصریح کرد: آراستگی ظاهر موجب برقراری ارتباط موثر می‌شود ضمن اینکه اگر در روابط عمومی تحقیق مطالعه و پژوهش نباشد کارها به درستی انجام نمی‌شود.
 
 این استاد دانشگاه گفت: نقش هر مدیر داشتن اطلاعات، ارتباطات و تصمیم‌گیری است و زمانی مدیر موفق است که ارتباط نقش تشریفاتی، رهبری و رابط داشته باشند و در نقش اطلاعاتی باید ارزیاب، توزیع‌کننده و سخنگو باشد.
 
 شکری گفت: روابط عمومی یک اصل مدیریتی است و باید سواد رسانه‌ای داشته باشد.
 
 مولف کتاب "برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی" افزود: روابط عمومی باید از بد به خوب انتقال پیدا کند، همواره حضور داشته و آنلاین باشد و قدرت ارتباط قویی در معاشرت ها داشته باشد.
 
 وی در ادامه اظهار داشت: استاندارسازی حرفه‌گرایی در روابط عمومی هوشمند باید وجود داشته باشد تا کارها به خوبی پیش برود، اعتمادسازی، اخلاق حرفه ای و تولید محتوای تاثیرگذار توسط تلاشگران عرصه روابط عمومی و رسانه ها در ارتقای جایگاه این نهادها ضروریست.
 
 شکری افزود: روابط عمومی باید جایگاه خود را در سازمان تثبیت کند و با شوراهای تصمیم گیری، نشریات تخصصی و مدیران جلساتی داشته باشد.
 
 روابط عمومی و رسانه ۲ بال مهم شفاف سازی هستند
 در ابتدای این سمینار، سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان سقز با بیان اینکه در عصر کنونی، روابط عمومی ها و خبرنگاران نقش مهمی در شفاف سازی مناسبات جامعه وسازمان ها برعهده دارند، گفت: با توجه به نقش مهم ارتباطات در شفاف سازی و توسعه، باید جایگاه این نهادها در جامعه و سازمان ها تقویت شود.
 
 کامیل کریمیان افزود: روابط عمومی ها در مقام مشاور بالاترین مقام اجرایی سازمان قرار دارند، لذا باید نقش حلقه واسط مردم و ادارات را ایفا کنند و در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها نقش آفرینی موثر داشته باشند.
 
 وی با تاکید بر روحیه انتقادپذیری روسای ادارات و خودداری آنان از تقابل با خبرنگاران گفت: از الزامات شرایط فعلی باورمندی و تعامل مدیران با رسانه ها و روابط عمومی هاست که البته این امر نیاز به فرهنگ سازی، کارهای علمی و تخصصی وجود دارد.
 
 این سمینار توسط دانشگاه پیام نور، فرمانداری ویژه و اداره فرهنگ و ارشاد سقز برگزار شد.
 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سکوت مدیریتی در برابر افکار عمومی!


  پویش رسانه ای


  18 عذر و بهانۀ مشهور برای اشخاص ناموفق


  مدیر روابط عمومی محیط زیست گلستان استعفا کرد


  همسوسازی استراتژی های بازاریابی محتوا و روابط عمومی


  روابط‌عمومی چرا مهم است؟


  نخستین رویداد روابط عمومی استان سمنان


  انتخاب یزدان عشیری به سمت مدیر روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت


  حامد رستگار مدیرعامل تلویزیون اینترنتی آیو شد


  برگزاری دوره های آموزشی بازاریابی و فروش بیمه “ما”


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله و ثبت نام پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران