درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 دی 1397 - 20:05   

سه تفاوت بین آدم مغرور و فرد با وقار

  سه تفاوت بین آدم مغرور و فرد با وقار


ادامه ادامه مطلب یک

حسین محب اهری، بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون درگذشت

  حسین محب اهری، بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون درگذشت


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398

  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398


ادامه ادامه مطلب سه

رفتاری که گوگل با لینک‌ها دارد

  رفتاری که گوگل با لینک‌ها دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  برگزاری همایش مدیران روابط عمومی استان مازندران
  انتخابات شورای هماهنگی روابط عمومی‌های همدان بهمن ماه برگزار می‌شود
  کارگاه استراتژی و مدیریت استراتژیک روابط عمومی در خراسان جنوبی برگزار می شود
  مناقشه عجیب بر سر یک روابط عمومی! / منتقدان: برخی رسانه ها پولکی شده اند و نمک گیر!
  توزیع نسخه‌های جعلی روزنامه واشنگتن پست با اخباری علیه ترامپ
  مراسم هشتادمین سالروز تاسیس بانک مسکن سه شنبه شب برگزار شد/ توصیه های قدیمی ترین مدیرعامل بانک مسکن
  آغاز عملیات اجرایی ساخت پروژه زندگی
  مظاهریان اظهار داشت: تسهیلات یکم،ایده کارآمد برای تامین مالی مسکن
  در جشنواره ملی بهره‌وری عنوان شد: بانک مسکن «پیشرو» در بهره‌وری میان بانک‌های کشور
  انتصاب اعضای هیات مدیره بانک قرض الحسنه رسالت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34818صفحه نخست » گردهمایی های روابط عمومیپنجشنبه، 15 شهریور 1397 - 00:46
گزارش برگزاری سمینار "مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی در روابط عمومی و رسانه ها"
اکثر مدیران و کارمندان معنای واقعی روابط عمومی را نمی‌دانند، روابط عمومی تبلیغات تجاری، برپایی نمایشگاه، تهیه کننده گزارش عملکرد مدیران، برگزاری کنفرانس و مراسمات نیست، بلکه کار اصلی روابط عمومی ایجاد، حفظ و توسعه ارتباطات انسانی، مطالبه گری، مدیریت روابط اجتماعی و مشاوره است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یکی از اساتید دانشگاه های تهران با تاکید بر لزوم مثبت اندیشی و داشتن دیدگاه ارتباطی توسط رسانه ها گفت: خبرنگاران با انتقاد اصولی و سازنده به اوج می رسند، اما با تخریب نه‌.
 
 دکتر حمید شکری خانقاه در سمینار "مدیریت و برنامه ریزی راهبردی در روابط عمومی ورسانه ها" که در دانشگاه پیام نور سقز برگزار شد، در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان ساخت: اکثر مدیران و کارمندان معنای واقعی روابط عمومی را نمی‌دانند، روابط عمومی تبلیغات تجاری، برپایی نمایشگاه، تهیه کننده گزارش عملکرد مدیران، برگزاری کنفرانس و مراسمات نیست، بلکه کار اصلی روابط عمومی ایجاد، حفظ و توسعه ارتباطات انسانی، مطالبه گری، مدیریت روابط اجتماعی و مشاوره است.
 
 وی افزود: زندگی فرایند مبادله اطلاعات، ارتباطات و مبادلات است، سازمان‌ها به ارتباط و اطلاعات نیازمند است و روابط عمومی و رسانه ها به این فرایند معنا می دهد.
 
 مولف کتاب "برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی" وظیفه اصلی روابط عمومی را شناسایی، انتخاب، ایجاد، حفظ و توسعه ارتباطات انسانی دانست و گفت: مدیریت روابط اجتماعی یعنی مدیریت کلمات و احساسات، ارتباط صمیمی و صادقانه.
 
 این استاد کورد روابط عمومی ادامه داد: تبلیغات یک سویه است، اما روابط عمومی کاملا دوسویه و رویکردی انسانی برای شناسایی، انتخاب، ایجاد، تقویت و حفظ روابطی سازگار، ماندگار، سازنده و ارزنده با مخاطبان گوناگون بویژه مشتریان به منظور دستاوردهای بهتر است.
 
 این نویسنده اظهار داشت: روابط عمومی هوشمند یعنی دیدن نادیده‌ها و شنیدن ناشنیده‌ها است و مهم‌ترین شاخص در روابط عمومی هوشمند، داشتن نگرش ارتباطی است.
 
 این استاد روابط عمومی دانشگاه های تهران به 3 عامل موفقیت روابط عمومی یعنی: داشتن نگرش ارتباطی، استانداردسازی (حرفه گرایی و حرفه سازی) و برنامه محوری ارتباطی اشاره و یادآوری کرد: مدیر روابط عمومی باید درک درستی از ارتباطات فراگیر میان فردی و سازمانی داشته باشد چون حالت‌های نشستن، حرف زدن و حرکات بدن نوعی ارتباط است و تمام حرکات بدن نشان دهنده موقعیتی است که در آن قرار می‌گیریم و مدیر روابط عمومی باید با آن آشنایی کامل داشته باشد.
 
 شکری تصریح کرد: آراستگی ظاهر موجب برقراری ارتباط موثر می‌شود ضمن اینکه اگر در روابط عمومی تحقیق مطالعه و پژوهش نباشد کارها به درستی انجام نمی‌شود.
 
 این استاد دانشگاه گفت: نقش هر مدیر داشتن اطلاعات، ارتباطات و تصمیم‌گیری است و زمانی مدیر موفق است که ارتباط نقش تشریفاتی، رهبری و رابط داشته باشند و در نقش اطلاعاتی باید ارزیاب، توزیع‌کننده و سخنگو باشد.
 
 شکری گفت: روابط عمومی یک اصل مدیریتی است و باید سواد رسانه‌ای داشته باشد.
 
 مولف کتاب "برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی" افزود: روابط عمومی باید از بد به خوب انتقال پیدا کند، همواره حضور داشته و آنلاین باشد و قدرت ارتباط قویی در معاشرت ها داشته باشد.
 
 وی در ادامه اظهار داشت: استاندارسازی حرفه‌گرایی در روابط عمومی هوشمند باید وجود داشته باشد تا کارها به خوبی پیش برود، اعتمادسازی، اخلاق حرفه ای و تولید محتوای تاثیرگذار توسط تلاشگران عرصه روابط عمومی و رسانه ها در ارتقای جایگاه این نهادها ضروریست.
 
 شکری افزود: روابط عمومی باید جایگاه خود را در سازمان تثبیت کند و با شوراهای تصمیم گیری، نشریات تخصصی و مدیران جلساتی داشته باشد.
 
 روابط عمومی و رسانه ۲ بال مهم شفاف سازی هستند
 در ابتدای این سمینار، سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان سقز با بیان اینکه در عصر کنونی، روابط عمومی ها و خبرنگاران نقش مهمی در شفاف سازی مناسبات جامعه وسازمان ها برعهده دارند، گفت: با توجه به نقش مهم ارتباطات در شفاف سازی و توسعه، باید جایگاه این نهادها در جامعه و سازمان ها تقویت شود.
 
 کامیل کریمیان افزود: روابط عمومی ها در مقام مشاور بالاترین مقام اجرایی سازمان قرار دارند، لذا باید نقش حلقه واسط مردم و ادارات را ایفا کنند و در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها نقش آفرینی موثر داشته باشند.
 
 وی با تاکید بر روحیه انتقادپذیری روسای ادارات و خودداری آنان از تقابل با خبرنگاران گفت: از الزامات شرایط فعلی باورمندی و تعامل مدیران با رسانه ها و روابط عمومی هاست که البته این امر نیاز به فرهنگ سازی، کارهای علمی و تخصصی وجود دارد.
 
 این سمینار توسط دانشگاه پیام نور، فرمانداری ویژه و اداره فرهنگ و ارشاد سقز برگزار شد.
 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مقاله روزنامه نگار نباید «ترتیب داده شده از قبل» و القاء و یا به خواست شخص ثالث باشد


  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398


  سومین نشست اعضای کارگروه روابط عمومی های فدراسیون های ورزشی برگزار شد


  اثرات منفی تبلیغات تجاری در برنامه‌های کودک: تبلیغات صدا و سیما برای جسم و جان کودکان مضر است


  مدیرعامل بانک ملی ایران: روابط عمومی فعال و تهاجمی مطلوب ماست


  کتاب رسانه اجتماعی برای ارتباط استراتژیک


  سومین اجلاس مدیران و رؤسای روابط عمومی صنعت پتروشیمی برگزار شد


  محدودیت های روابط عمومی سنتی


  آقای روابط عمومی در شهرداری همدان چه می کند؟


  کاربرد جلسات‌ گروهی‌ در روابط عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: پنج ویژگی یک متخصص روابط عمومی ممتاز