درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 دی 1397 - 20:00   

سه تفاوت بین آدم مغرور و فرد با وقار

  سه تفاوت بین آدم مغرور و فرد با وقار


ادامه ادامه مطلب یک

حسین محب اهری، بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون درگذشت

  حسین محب اهری، بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون درگذشت


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398

  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398


ادامه ادامه مطلب سه

رفتاری که گوگل با لینک‌ها دارد

  رفتاری که گوگل با لینک‌ها دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  برگزاری همایش مدیران روابط عمومی استان مازندران
  انتخابات شورای هماهنگی روابط عمومی‌های همدان بهمن ماه برگزار می‌شود
  کارگاه استراتژی و مدیریت استراتژیک روابط عمومی در خراسان جنوبی برگزار می شود
  مناقشه عجیب بر سر یک روابط عمومی! / منتقدان: برخی رسانه ها پولکی شده اند و نمک گیر!
  توزیع نسخه‌های جعلی روزنامه واشنگتن پست با اخباری علیه ترامپ
  مراسم هشتادمین سالروز تاسیس بانک مسکن سه شنبه شب برگزار شد/ توصیه های قدیمی ترین مدیرعامل بانک مسکن
  آغاز عملیات اجرایی ساخت پروژه زندگی
  مظاهریان اظهار داشت: تسهیلات یکم،ایده کارآمد برای تامین مالی مسکن
  در جشنواره ملی بهره‌وری عنوان شد: بانک مسکن «پیشرو» در بهره‌وری میان بانک‌های کشور
  انتصاب اعضای هیات مدیره بانک قرض الحسنه رسالت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34805صفحه نخست » فناوری نوچهارشنبه، 14 شهریور 1397 - 07:19
راهنمایی های ضروری برای رسانه های جمعی
به خاطر داشته باشید که مشارکت در رسانه های جمعی زمانی معنی پیدا می کند که درک عمیق تری نسبت به انسانشناسی و جامعه شناسی داشته باشید و بدانید که صرف شناختن ابزارهای اجتماعی که روابط را تسهیل می کند کافی نیست. این به معنی ایجاد و پرورش ارتباط با افراد است، اینترنتی یا در دنیای واقعی و این روابط توسط ارزش ها و منافع متقابل تعریف می شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- ابزار و منابع طرح اجرایی رسانه های جمعی باید شنیدن، مشارکت، متخصصان روابط عمومی، خدمات مشتری، تولید و توسعه، و بازاریابی را در بر داشته باشد.
 

ما در عصر جالبی زندگی می کنیم. ما هنوز مبهوت تغییرات گیج کننده ای هستیم که در شغلمان رخ داده است. اگر خود را درگیر نکنید در هر صورت رقابت پیش می رود.


پرسش: اگر در هنگام یک گفتگوی اینترنتی شما در آنجا حضور نداشته باشید، آیا این گفتگو واقعاً وجود داشته است؟


حتماً. گفتگو و مکالمه وجود دارد، چه شما باشید چه نباشید. اگر مشارکت نکنید به دیگران اجازه داده اید که سوالات را پاسخ دهند و اطلاعات را چه درست و چه نادرست در اختیار بگذارند. بدترش هم اتفاق می افتد: اگر مشارکت نکنید رقبا به میان می آیند و تبدیل به منابع مرکزی می شوند. بله، نظرات منفی داده می شود.

 

بله، شما بازخوردهای ناخواسته خواهید داشت. بله، مردم از اهداف شما می پرسند. فقط به خاطر اینکه شما تصمیم گرفته اید مشارکت نکنید منفی بافی خنثی نمی شود. نظرات منفی، حداقل فرصتی است برای تغییر برداشت هایی که چه با اطلاع شما چه بدون اطلاع شما وجود داشته است. بسیاری شرکت ها به عنوان خدمات مشتری و در واقع برای نوعی بازاریابی در شبکه های اجتماعی شرکت می کنند.


آنها در قلمرو خود مشتریان را درگیر می کنند تا برای حل مشکلات، یافتن اطلاعات یا برگزاری گفتگوهای ساده از آنها کمک بگیرند. در عوض، ارتباط با مشتری تبدیل به مزیتی در عرصه رقابت می شود. زمینه های جدید و استانداردهای جدیدی بدین طریق پیش می آید.


سروکار داشتن با مشتری و تقویت او در راستای توسعه بازاریابی کار جدیدی نیست. اما در عرصه رسانه های جمعی، ابزارها و فلسفه های جدیدی برای بهتر گوش دادن و جلب مشتری وجود دارد که در عوض باعث ...
تقویت جامعه
تقویت نشان تجاری
ایجاد ارتباط
و تبلیغات در طی راه می شود.
مشارکت یعنی بازاریابی.
هدف همه چیز است.
و عمل بهتر از حرف نتیجه می دهد.


اما بازاریابی باید به طور شفاف تعریف شود و من منظورم از بازاریابی، نوع سنتی آن که به معنی صحبت با یک مخاطب خاص از طریق پیام است نمی باشد.


در رسانه جمعی بازاریابی یعنی مکالمه، بحث دوطرفه ای که منجر به گردهمایی افراد برای کشف و تبادل اطلاعات می شود. البته پیوستن به یک گفتگو به این راحتی هم نیست.

 

تفاوت های میان گوش دادن و تحقیق
از طریق گوش دادن، خواندن، و مشارکت بازاریابان فرصت دارند نشان تجاری خود را بهتر و بیشتر از پیش عرضه کنند.


- نشان های تجاری که قصد ورود به عرصه بازار را دارند به جای گشتن به دنبال مشتری، از پرطرفدارترین ابزارها و شبکه ها برای جلب دوستی و ارتباط استفاده می کنند.


خیلی ها به اشتباه تصور می کنند که باید رسانه جمعی را بسازند و منتظر بنشینند تا مشتری ها از راه برسند.


برخی شرکت ها هم فقط به ساختن پروفایل در فیس بوک Facebook و مای اسپیس Myspace بسنده می کنند، روی توییتر Twitter و تصاویر ویدیویی یوتیوب YouTube و فلیکر flick حساب می کنند و خوشبینانه منتظرند که موجی از دوستان و روابط به سوی شان سرازیر شود.


- نمی شود که فقط وارد میدان عمومی یا پارک شده یک علامت نصب کنیم و رویش اسم و موارد مربوط به خود را بنویسیم و منتظر بمانیم که مردم برای گفتگوهای طولانی و هدفمند به سراغ مان بیایند.


- دقیقاً مثل این است که نزدیک یک دهکده چادر بزنیم و انتظار مردم ده را بکشیم که بیایند و ما را به ده دعوت کنند.


بازاریابی از طریق گفتگو نیاز به مطالعه دارد تا شیوه کارتان مشخص شود. کار با ترکیبی از ابزارهای سنتی و اجتماعی برای کشف، یادگیری، و سر و کار داشتن با مشتری آغاز می شود.


- به ما کمک می کند بفهمیم کجا مکالمه ای در حال انجام است.


- هدف کمک به مشتری است در تصمیم گیری و انجام کارهایی که یا از پسش بر نمی آید یا در انجامش مشکل دارد.


- در طول مکالمه روابط تازه و بی منظوری ایجاد می شود.


این یعنی گرد هم آوردن مغزهای متفکر. یعنی از بین بردن گرایش تحمیل بازار به مردم و در عوض بکار بردن روشی هدفمند تر، شفاف تر و صادقانه تر.

 

شاید مهم ترین بخش داستان این باشد که جریان گوش دادن و بررسی کردن فرهنگ های همان جوامعی را که می خواهید با آنها کار کنید آشکار می کند.


به خاطر داشته باشید که مشارکت در رسانه های جمعی زمانی معنی پیدا می کند که درک عمیق تری نسبت به انسانشناسی و جامعه شناسی داشته باشید و بدانید که صرف شناختن ابزارهای اجتماعی که روابط را تسهیل می کند کافی نیست. این به معنی ایجاد و پرورش ارتباط با افراد است، اینترنتی یا در دنیای واقعی و این روابط توسط ارزش ها و منافع متقابل تعریف می شود.


در اقتصاد گروهی، ارتباطات جریانی جدید است.

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مقاله روزنامه نگار نباید «ترتیب داده شده از قبل» و القاء و یا به خواست شخص ثالث باشد


  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398


  سومین نشست اعضای کارگروه روابط عمومی های فدراسیون های ورزشی برگزار شد


  اثرات منفی تبلیغات تجاری در برنامه‌های کودک: تبلیغات صدا و سیما برای جسم و جان کودکان مضر است


  مدیرعامل بانک ملی ایران: روابط عمومی فعال و تهاجمی مطلوب ماست


  کتاب رسانه اجتماعی برای ارتباط استراتژیک


  سومین اجلاس مدیران و رؤسای روابط عمومی صنعت پتروشیمی برگزار شد


  محدودیت های روابط عمومی سنتی


  آقای روابط عمومی در شهرداری همدان چه می کند؟


  کاربرد جلسات‌ گروهی‌ در روابط عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: پنج ویژگی یک متخصص روابط عمومی ممتاز