درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 دی 1397 - 19:58   

سه تفاوت بین آدم مغرور و فرد با وقار

  سه تفاوت بین آدم مغرور و فرد با وقار


ادامه ادامه مطلب یک

حسین محب اهری، بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون درگذشت

  حسین محب اهری، بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون درگذشت


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398

  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398


ادامه ادامه مطلب سه

رفتاری که گوگل با لینک‌ها دارد

  رفتاری که گوگل با لینک‌ها دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  برگزاری همایش مدیران روابط عمومی استان مازندران
  انتخابات شورای هماهنگی روابط عمومی‌های همدان بهمن ماه برگزار می‌شود
  کارگاه استراتژی و مدیریت استراتژیک روابط عمومی در خراسان جنوبی برگزار می شود
  مناقشه عجیب بر سر یک روابط عمومی! / منتقدان: برخی رسانه ها پولکی شده اند و نمک گیر!
  توزیع نسخه‌های جعلی روزنامه واشنگتن پست با اخباری علیه ترامپ
  مراسم هشتادمین سالروز تاسیس بانک مسکن سه شنبه شب برگزار شد/ توصیه های قدیمی ترین مدیرعامل بانک مسکن
  آغاز عملیات اجرایی ساخت پروژه زندگی
  مظاهریان اظهار داشت: تسهیلات یکم،ایده کارآمد برای تامین مالی مسکن
  در جشنواره ملی بهره‌وری عنوان شد: بانک مسکن «پیشرو» در بهره‌وری میان بانک‌های کشور
  انتصاب اعضای هیات مدیره بانک قرض الحسنه رسالت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34786صفحه نخست » آموزش روابط عمومیسه شنبه، 13 شهریور 1397 - 07:58
نوشتن نطق یا سخنرانی
پس از نگارش، متن سخنرانی را بلند بخوانید تا انسجام و فصاحت آن حفظ شود. سخنرانی یک مقاله نیست. اگر بد فهمیده شود نمی توان آن را قرائت کرد. سوال و جواب های عمومی را بنویسید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اعم از این که در کار تهیه متن سخنرانی برای خود و یا برای فرد دیگر هستید، لازم است نکات زیر را که در این مورد به شما یاری می رساند مد نظر قرار دهید:


- مخاطبین را شناسایی کرده و درباره مسایل آن ها تحقیق کنید.


- منظور از تشکیل گردهمایی را کشف کرده و به آن پای بند شوید.


- ببینید که آیا موضوعات دیگری در کار خواهد بود. ببینید که اصلا درباره چه موضوعی هستند.


- پیام واحد مورد نظر خودتان را یعنی آن پیام را که مخاطب از گفته های شما می خواهد بدست بیاورد، تعیین کنید.


- موضوعی را که می توانید برای رساندن پیام های خود به کار ببرید انتخاب کنید. این ممکن است یک عبارت یا یک کلمه که چند بار به کار می برید باشد و یا مقوله ای مثل مسوولیت یا مدیریت شخصی باشد. موضوع یا تم واحده بایستی در پشتیبانی از پیام اصلی در سخن جهت بگیرد.


- با استفاده از نقل قول ها، آمارها، حکایت ها، لطیفه ها، حقایق کمتر شناخته شده، عقاید کارشناسی، خلاقیت های وسیع و مثال ها به سخنرانی خود رنگ و بو بدهید. مواظب باشید که لطیفه ها سبک نباشند. آن را به اجبار به کسی تحمیل نکنید.


- از وسایل دیداری یا بصری مثل پاورپوینت استفاده کنید.


- مختصر صحبت کنید. بررسی ها نشان می دهد که مخاطبین امروز دارای یک حیطه توجه 1000 ثانیه ای هستند و آن کمی بیشتر از 16 دقیقه است.


- به زبان محاوره ای بنویسید. سخنرانی یا گفتار یک بحث عمومی است نه یک سند قانونی.


- پس از نگارش، متن سخنرانی را بلند بخوانید تا انسجام و فصاحت آن حفظ شود. سخنرانی یک مقاله نیست. اگر بد فهمیده شود نمی توان آن را قرائت کرد. سوال و جواب های عمومی را بنویسید.


- به مخاطب چیزی بدهید که درباره آن بیاندیشد و عمل کند.


منبع: روابط عمومی انجمن پزشکان واشنگتن

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مقاله روزنامه نگار نباید «ترتیب داده شده از قبل» و القاء و یا به خواست شخص ثالث باشد


  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398


  سومین نشست اعضای کارگروه روابط عمومی های فدراسیون های ورزشی برگزار شد


  اثرات منفی تبلیغات تجاری در برنامه‌های کودک: تبلیغات صدا و سیما برای جسم و جان کودکان مضر است


  مدیرعامل بانک ملی ایران: روابط عمومی فعال و تهاجمی مطلوب ماست


  کتاب رسانه اجتماعی برای ارتباط استراتژیک


  سومین اجلاس مدیران و رؤسای روابط عمومی صنعت پتروشیمی برگزار شد


  محدودیت های روابط عمومی سنتی


  آقای روابط عمومی در شهرداری همدان چه می کند؟


  کاربرد جلسات‌ گروهی‌ در روابط عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: پنج ویژگی یک متخصص روابط عمومی ممتاز