درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 14:47   

روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن

  روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن


ادامه ادامه مطلب یک

ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش

  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش


ادامه ادامه مطلب دو

روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید

  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید


ادامه ادامه مطلب سه

هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات

  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نوروز خجسته باد/ بهار طبیعت، نویدبخش بهارِ تعامل و همدلی
  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل
  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی
  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل
  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن
  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  پنج درس از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  هوش مصنوعی و آینده زنجیره تامین: تحولات کلیدی و گام‌های عملی
  12 گام برای ارتقای برنامه‌ها و فعالیت‌های روابط‌عمومی در سال جدید
  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34777صفحه نخست » روابط عمومی بحرانیکشنبه، 7 آذر 1400 - 08:18
نقش فناوری در مدیریت بحران
فناوری اطلاعات و ارتباطات در زندگی بشر، انجام امور بدون درنظرگرفتن فواصل جغرافیایی و محدودیت‌های زمانی را امکانپذیر کرده است. اما ضرورت استفاده از این نوع فناوری در مدیریت بحران سرنوشت‌ساز و حیاتی است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- فناوری اطلاعات و ارتباطات در زندگی بشر، انجام امور بدون درنظرگرفتن فواصل جغرافیایی و محدودیت‌های زمانی را امکانپذیر کرده است. اما ضرورت استفاده از این نوع فناوری در مدیریت بحران سرنوشت‌ساز و حیاتی است.
 
 ایران در زمرۀ 10 کشور بلاخیز جهان قرار دارد. از میان 41 بلای طبیعی ثبت‌شده، بیش از 30 مورد در ایران به وقوع پیوسته است. در حالی که ایران تنها یک درصد از جمعیت جهان را به خود اختصاص می‌دهد، بیش از 6 درصد از سهم تلفات ناشی از وقوع بلایای طبیعی را دارا است. در میان تمام بلایای طبیعی، احتمال بروز زلزله در ایران بیشتر از سایر موارد است. کشور ما به دلیل موقعیت ویژه‌ جغرافیایی خود و قرارگرفتن روی کمربند آلپ-هیمالیا جزء کشورهای زلزله‌خیز جهان به حساب می‌آید.
 
 به‌طور کلی بلایای طبیعی در جهان دلیل آوارگی میلیون‌ها نفر و ویرانی بسیاری از زیرساخت‌های حیاتی است. آمریکای شمالی و آسیای جنوبی مناطقی زلزله‌خیز هستند، آفریقا طعمه قحطی است و تغییرات آب و هوایی تقریباً روی همه نقاط کره زمین تأثیر گذاشته است. از سال 1970، تعداد بلایای طبیعی در سراسر جهان بیش از 4 برابر شده و به 400 بار در سال رسیده است. در این میان با وجود آن‌که برای مدیریت بحران در هنگام وقوع حوادث طبیعی هنوز هم راهی سریع و ساده وجود ندارد، اما تکنولوژی می‌تواند دریچه‌ای امیدبخش باشد.
 
 ربات‌ها و پهپادها در مواقع اورژانسی و بحرانی، با قابلیت‌های بسیار خود می‌توانند امدادرسانی کنند. ربات‌ها به قسمت‌های تخریب شده و تحت خطر وارد می‌شوند و عملیات‌ امداد و نجات را تسریع می‌کنند. پهپادها هم می‌توانند برای ارسال کمک‌های امدادی به مردم و نقاط دور از دسترس به کار بیایند.
 
 همچنین ابزارهایی مثل MicroMappers قادرند در زمان بروز بحران، اطلاعات دریافتی از شبکه‌های اجتماعی را تجزیه و تحلیل کنند و از این طریق به آسیب‌دیدگان کمک کنند.
 
 در پی زلزله اخیری که در مرز ایران و عراق رخ داد و باعث ایجاد خسارات جانی و مالی بسیاری شد نیز سازمان مدیریت بحران اعلام کرده است که با هدف ایجاد یک ارتباط پایدار برای مدیریت بحران، بالون مستقر برای ارائه سرویس ارتباطی و اینترنتی زائران اربعین در مرز مهران، به منطقه زلزله‌زده اعزام شد.
 
 بدون شک هنوز تأثیرات واقعی و گستردۀ این فناوری‌های نوین در زمان بروز حوادث و بلایای طبیعی به درستی درک نشده است، اما در آینده یکی از اصلی‌ترین بخش‌های عملیات‌ امداد و نجات خواهد بود و به کمک دولت‌ها و سازمان‌های بشردوستانه خواهد آمد.
 
 گزارش: غزال غضنفری- سیناپرس
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نوروز خجسته باد/ بهار طبیعت، نویدبخش بهارِ تعامل و همدلی


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن


  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل


  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی


  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد