درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 18:24   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته کاری ۴ روزه در ترکیه: مزایا و چالش‌ها
  ده‌ها مدیر صنعت تبلیغات و روابط‌عمومی با صنایع بسیار آلوده کننده ارتباط دارند
  بیلبورد معطر مک دونالد: نبوغی در بازاریابی
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34767صفحه نخست » جهان روابط عمومیسه شنبه، 9 آذر 1400 - 08:00
علوم اجتماعی و رسانه های جمعی
برایان سولیس مبدع روابط عمومی دو - چرا باید با مردمی که می خواهیم با آنها دوست و آشنا شویم آمرانه سخن بگوییم؟ باید چشم و گوشمان را باز کنیم و به خود یادآوری کنیم که دیگر نمی توانیم نظرات خود را به مردم تحمیل کنیم و از آنها انتظار پاسخ داشته باشیم. باید گوش دهیم، حرف بزنیم، دوباره گوش دهیم، ارزیابی کنیم، تبادل ارزش کنیم – انگار که ما شهروندان جامعه ای هستیم که می خواهیم به آن بپیوندیم.
  

علوم اجتماعی چیست؟


علوم اجتماعی دانشی است که به ما چگونگی ارتباطات میان فردی و نظام زیستی را که حالات و رفتار فرد را شکل می دهد می آموزد. جامعه شناسی دانش مطالعه رفتارهای اجتماعی افراد است؛ به ویژه مطالعه ریشه ها، ساختارها، موسسات، و تمدن بشری.


- مطالعه فرهنگ ها، انسان ها، و نیروی ارتباطات میان فردی.


- شناخت انسان ها صرف نظر از ابزارها. یادآور این نکته مهم است که علایق آنها باید مرکز فعالیت های ما باشد.


جامعه شناسان به وسیله بررسی و آزمایش گروه ها و موسسات اجتماعی که افراد براه انداخته اند به مطالعه جامعه و فعالیت های اجتماعی می پردازند.


انسان شناسی، دانش مطالعه انسان، و دربرگیرنده توسعه جوامع و فرهنگ هاست.


قوم نگاری یا قوم شناسی، دانش مطالعه افراد در بستر طبیعی یا بومی شان است – یعنی جایی که زندگی، کار، خرید، و بازی می کنند.


- در بسیاری از موارد، یک قوم نگار (یا کسی که اصول قوم نگاری را دنبال می کند) به مطالعه جامعه به منظور یادگیری رفتارهای اجتماعی – فرهنگی و ارتباطات میان فردی می پردازد و امیدوار است که توسط جامعه و متعاقباً به عنوان عضوی از جامعه دیجیتال مطلوب پذیرفته شود.


مارگاریت مید به خاطر حمایت از سبک مطالعات انسانشناسانه با نام مطالعه مشارکتی معروف است.


زمینه کاری مطالعه مشارکتی – هنگامی که مارگاریت مید در این زمینه مطالعه می کرد، در عین حالی که به مطالعه انسان ها می پرداخت در میان آنها نیز زندگی می کرد. به باور او برای درک بهتر فرهنگ این تنها راه بود. مطالعه مشارکتی امروزه یکی از استانداردهای انسانشناسی است.


علوم اجتماعی و رسانه های جمعی


در رسانه های جمعی، جوامع شکل شبکه های اجتماعی و گروه های اشتراکی به خود می گیرند. انسان ها، انجمن ها و دوستی ها را پیرامون محتوا، ابزارها، تولیدات، خدمات، و ایده ها ایجاد می کنند.


چگونگی ایجاد ارتباط تنها بسته به ابزارها و شبکه هایی است که افراد بر طبق نمودارهای اجتماعی خود بکار می گیرند – و البته فرهنگ.


- فرهنگ ها در هر شبکه اجتماعی و گروه هایی که تعریف شوند متفاوت و بی نظیرند.


از طریق علوم اجتماعی، ما قادر هستیم لایه هایی را از فعالیت جمعیت نگاری خود برداریم و مردم را در زیر آن بهتر ببینیم. این به ما یادآوری می کند که باید به قضیه جنبه انسانی دهیم.


- ما هیچگاه از طریق پیام با خانواده و دوستانمان حرف نمی زنیم؛ پس چرا باید با مردمی که می خواهیم با آنها دوست و آشنا شویم آمرانه سخن بگوییم؟ باید چشم و گوشمان را باز کنیم و به خود یادآوری کنیم که دیگر نمی توانیم نظرات خود را به مردم تحمیل کنیم و از آنها انتظار پاسخ داشته باشیم. باید گوش دهیم، حرف بزنیم، دوباره گوش دهیم، ارزیابی کنیم، تبادل ارزش کنیم – انگار که ما شهروندان جامعه ای هستیم که می خواهیم به آن بپیوندیم.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد