درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 12:25   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34727صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیدوشنبه، 5 شهریور 1397 - 12:44
رسانه فقط دوربین نیست!
مهسا خادم المله خبرنگار فرهنگی - اهمیت رسانه در انقلاب اطلاعات و عصر مفهوم ها را همه می دانند و به ابعاد آن واقف هستند لذا نیازی به توضیح آن نیست و صد البته همه می دانند رسانه پل ارتباط مسئولان کشور با آحاد جامعه است و روابط عمومی ها نهاد تسهیل کننده انتقال پیام و مفاهیم در سه ضلع مثلث حاکمیت ، مردم و رسانه هستند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در دنیای ارتباطات رسانه انواع مختلفی دارد که هر یک کاربرد و تاثیر گذاری منحصر بفرد خود را دارد و رسانه های دیگر کمتر می توانند نفوذ آن رسانه را داشته باشند . استفاده از انواع رسانه نیاز به تخصص و مخاطب پژوهی دارد و به مخاطب و ویژگی های آن بازمی گردد.

در یکجا پیام مسئولی به جامعه نخبگان باید با ملاقات حضوری و گزارش ویژه منتقل شود و انتقال پیام به جامعه نخبگان با روزنامه و رادیو اثر گذار نخواهد بود. در جای دیگری برای پیام رسانی به قشر جوان تحصیلکرده باید از رسانه های فعال در فضای مجازی استفاده شود ، گروهی از مخاطبان پیام مسئولان را از مطبوعات می گیرند و برخی اقشار جامعه نیز از طریق صدا و سیما پیام مورد نیاز خود را دریافت می کنند .

این نکته ای است که بسیاری از مدیران جامعه ما خصوصا برخی روابط عمومی ها هنوز درک نکرده اند که مخاطبان مختلف در جامعه پیام مورد نیازشان را از رسانه های متفاوت دریافت می کنند و چه بسا گروه هایی از مخاطبان در جامعه هستند که فقط رایو ، تلویزیون یا روزنامه مطالعه می کنند و نیاز اطلاعاتی و حتی سرگرمی خود را از رسانه خاصی دریافت می کنند لذا اگر مدیر دستگاهی خصوصا در سطح وزارت قصد دارد پیامی را به اقشار مختلف جامعه منتقل کند حتما بایستی متناسب با نوع مخاطب ، از رسانه مناسب استفاده کند و گاهی برای اطلاع رسانی به گروه بزرگتری از مخاطبان ضروری است روابط عمومی دستگاه از چند رسانه ترکیبی برای انتقال پیام استفاده نماید که بارها شاهد بوده ایم روابط عمومی یک وزارتخانه برای انتقال پیام وزیر خود مصاحبه مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی برگزار می کند یا در حاشیه مراسمی وزیر در جمع نمایندگان مختلف رسانه ها حضور می یابد و پیامش را در قالب مصاحبه به مخاطب منتقل می کند.

نکته دیگری که در امر پیام رسانی حائز اهمیت است این که ، انتقال پیام «دو طرفه» است. گاهی یک مدیر نیاز دارد پیامی را به مخاطبان خود منتقل کند و گاهی یک رسانه به نمایندگی از مردم به دنبال دریافت پاسخ سئوالی است که مردم از مسئولان دارند و روابط عمومی در هر دو مورد تسهیل کننده دسترسی نمایندگان رسانه ها به مقام مسئول و انتقال پیام. اما آنچه در کشور ما اتفاق می افتد متاسفانه در بسیاری موارد خلاف این واقعیت است.

 

به این معنی که معمولا برخی مدیران دستگاه ها رسانه را فقط به دوربین صدا و سیما می شناسند و به راحتی با خبرنگاری که دوربین دارد ارتباط برقرار می کند؛ وقت زیادی برای مصاحبه می گذارند و تیم رسانه ای صدا و سیما را احترام و تکریم می کنند اما در شرایط مشابه به نمایندگان سایر رسانه ها از جمله پایگاه های اطلاع رسانی مجازی یا حتی مطبوعات کثیر الانتشار وقت نمی دهند. بارها شاهد بوده ام مصاحبه های مطبوعاتی بیش از نیم ساعت و گاهی تا یک ساعت با تاخیر انجام می شود تا دوربین صدا و سیما از راه برسد سپس مصاحبه آقای وزیر یا فلان مدیر آغاز می شود یا در حاشیه مراسمی که خبرنگاران مطبوعات قصد مصاحبه با آقای وزیر یا معاونان یک دستگاه دولتی را دارند، روابط عمومی به بهانه این که وزیر وقت ندارد یا محل مصاحبه مناسب نیست مانع انجام مصاحبه می شوند اما در همین شرایط به محض این که دوربین صدا و سیما به صحنه می آید آقای مدیر به راحتی وقت می دهد، مصاحبه می کند و به همه سئوالات خبرنگار دوربین دار پاسخ می دهد!

این شواهد نشان می دهد مدیران دستگاه ها هنوز به خوبی رسانه و نقش آن در جامعه اطلاعاتی را نمی شناسند و نمی دانند اگر موفق ترین مدیر هم باشند اما نتوانند از طریق رسانه های مختلف پیام عملکرد مثبت خود را به افکار عمومی به درستی منعکس کنند از نظر مردم مدیری شکست خورده و ناموفق بوده اند که نتیجه این بحث را در پایان خدمت بسیاری از مدیران شنیده ام که گفته اند: ما خوب کار کردیم اما رسانه نداشتیم که به مردم بگوییم چه کردیم ! مدیران دستگاه ها خصوصا مدیران روابط عمومی ها باید بدانند، رسانه در عصر ارتباطات و مفهوم ها فقط دوربین تلویزیون نیست و چه بسا یک پایگاه اطلاع رسانه ای در فضای مجازی کاربرد و تاثیری داشته باشد که پر بیننده ترین شبکه تلویزیونی هم نتواند آن تاثیر را بر جامعه مخاطبان بگذارد.

 

انتظار از مدیران روابط عمومی دستگاه ها و کارشناسان روابط عمومی این است که اهمیت شناخت رسانه در عصر حاضر را به مدیران بالادستی خود تفهیم کنند و رسالت روابط عمومی را که تسهیل ارتباط انواع مختلف رسانه ها با مدیران است را به درستی انجام دهند تا در پایان کار مدیران مجبور نشوند بگویند رسانه نداشتیم ! در حالیکه رسانه دارند اما طرز کار استفاده صحیح از آن را نمی دانند !

منبع: https://eghtesadbartar.com

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد