درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 15:30   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34700صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیشنبه، 3 شهریور 1397 - 09:32
حمایت گروه های روابط عمومی و بازاریابی امریکا از روزنامه نگاران
انجمن روابط عمومی امریکا و نه گروه ارتباطی و گروه های بازاریابی دیگر، حمایت خود را از قدرت چهارم در آمریکا اعلام نمودند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- انجمن روابط عمومی امریکا و نه گروه ارتباطی و گروه های بازاریابی دیگر، حمایت خود را از قدرت چهارم در آمریکا اعلام نمودند.


به گزارش گروه بین الملل شارا، دعوت به انتشار مقالاتی در محکومیت رئیس جمهوری به ابتکار روزنامه بوستون گلوب صورت گرفته که از روزنامه های سراسر آمریکا خواسته است سرمقاله یا یکی از مقالات اصلی خود را به انتقاد از آنچه که "جنگ کثیف ترامپ علیه روزنامه‌ها" خوانده اختصاص دهند.


یکی از اظهارات امضا شده توسط نه گروه ارتباطی و بازاریابی در روز پنجشنبه این بود که «امروز ما به هموطنان خود در رسانه خبری ملحق شده ایم تا با افتخار قدرت چهارم را به عنوان موتور حیاتی دموکراسی تایید کنیم».


علاوه بر انجمن روابط عمومی آمریکا، گروه های دیگری که این بیانیه را امضا کردند شامل فدراسیون تبلیغات امریکا، مرکز آرتور دبلیو پیج، کمیسیون آموزش روابط عمومی و ... می شد.


طبق این بیانیه، بدون روزنامه آزاد و آزادی افکار و بیان طبق قانون اول، تصمیم گیری آگاهانه غیر ممکن بوده و آزادی های فردی آسیب می بیند.


این بیانیه شامل گفته ای از توماس جفرسون، بود که می گفت «اگر با من بود که درباره داشتن دولت بدون روزنامه یا روزنامه بدون دولت تصمیم گیری کنم، بدون لحظه ای تردید دومی را انتخاب می کردم».


«این گفته حیاتی توسط یک پدر بنیانگذار که به شدت مورد انتقاد رسانه ها در زمان خود بوده است، نشان می دهد که موضوع روزنامه آزاد فراتر از سیاست ها، جغرافیا یا هر وابستگی دیگر است».

 

به گفته خانم پریچارد، روزنامه بوستون گلوب در سرمقاله روز پنجشنبه خود "خطرات حمله قوه مجریه به نشریات را" گوشزد خواهد کرد و از سایر روزنامه‌ها هم خواسته است مطالبی با همین مضمون کلی منتشر کنند.

با توجه به رویکرد و سبک کار متفاوت روزنامه‌هایی که در این مبارزه علیه رئیس جمهوری شرکت دارند، انتظار می‌رود دیدگاه‌های گوناگونی در این زمینه مطرح شود.

از جمله نشریاتی که وعده داده‌اند در این برنامه شرکت کنند می‌توان از چند روزنامه معتبر مانند نیویورک تایمز، شیکاگو سان تایمز، فیلادلفیا اینکوایرر و میامی هرالد نام برد در حالی که دهها روزنامه کوچک محلی که در سطح شهر و شهرک‌های سراسر آمریکا منتشر می‌شوند هم از این دعوت استقبال کرده‌اند.

در بریتانیا روزنامه گاردین با انتشار مقاله‌‌ای در انتقاد از رئیس جمهوری آمریکا نوشته است "دونالد ترامپ اولین رئیس جمهوری آمریکا نیست که مطبوعات را هدف تهاجم قرار می‌دهد یا احساس می‌کند که مطبوعات برخوردی منصفانه با او نداشته‌اند، اما اولین رئیس جمهوری است که به شکلی حساب‌شده و نظام یافته به تضعیف، مشروعیت زدایی و حتی به خطر انداختن فعالیت مطبوعاتی مشغول است."

این روزنامه یادآور می‌شود که در نتیجه تبلیغات منفی رئیس جمهوری آمریکا علیه مطبوعات "امروزه اکثر طرفداران حزب جمهوریخواه آمریکا معتقدند که مطبوعات دشمن مردم آمریکا هستند." به نوشته گاردین، نحوه برخورد رئیس جمهوری آمریکا با مطبوعات باعث کاهش اعتبار رسانه‌ها در میان مردم آمریکا شده و "احترام و اعتماد متقابل بین مطبوعات و مردم را سست کرده است."

در هفته‌های اخیر، آقای ترامپ انتقادات و حملات خود علیه رسانه‌های آمریکایی را شدت بخشیده و آنها را به انتشار "اخبار ساختگی و منزجر کننده" متهم کرده است. دفتر مطبوعاتی کاخ سفید حتی از ورود یکی از خبرنگاران شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان برای تهیه گزارش خبری جلوگیری کرد. این خبرنگار در یک نشست مطبوعاتی سئوالی را از دونالد ترامپ پرسیده بود که رئیس جمهوری آن را گمراه کننده می‌دانست.

در جریان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، برخی اظهارات و اقدامات دونالد ترامپ مورد انتقاد شدید مطبوعات طرفدار حزب دموکرات قرار گرفت و در مواردی، حتی ناخرسندی برخی روزنامه‌های حامی حزب جمهوریخواه را هم در پی آورد. آقای ترامپ به خصوص نسبت به انتشار اخبار و گزارش‌هایی که در صدد تضعیف موقعیت او در میان رای‌دهندگان بود حساسیت نشان می‌داد و آنها را تحت عنوان "خبر جعلی" و اطلاعات ساختگی و دروغ، مردود می‌دانست. وی رسانه‌های مایل به حزب دموکرات را به موضعگیری مغرضانه علیه خود متهم می‌کرد.

پس از آغاز دوره ریاست جمهوی نیز دونالد ترامپ همچنان از همین عنوان برای اخبار و گزارش‌هایی که به موقعیت او آسیب می‌رساند استفاده کرده است. اصطلاح "خبر جعلی" به واسطه کاربرد آن توسط دونالد ترامپ وارد فرهنگ سیاسی و رسانه‌ای شده است.

دونالد ترامپ هم در جریان مبارزات انتخاباتی و هم پس از آغاز دوره ریاست جمهوری به طور گسترده از رسانه‌های اجتماعی به خصوص توییتر برای برقراری ارتباط بلاواسطه با مخاطبان در داخل و خارج آمریکا استفاده کرده که به نوبه خود، باعث کاهش نفوذ و تضعیف موقعیت دست اندرکاران رسانه‌های خبری به عنوان رابط بین تشکیلات سیاسی و مردم شده است. با استفاده از توییتر، اتکای رئیس جمهوری به رسانه‌ها برای ترسیم چهره‌ای مثبت از او هم کاهش یافته است.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد