درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 31 شهریور 1398 - 10:55   

روزنامه آمریکایی اکسپرس با مخاطبانش خداحافظی کرد

  روزنامه آمریکایی اکسپرس با مخاطبانش خداحافظی کرد


ادامه ادامه مطلب یک

20 کنفرانس جالب بازاریابی  در سال 2020

  20 کنفرانس جالب بازاریابی در سال 2020


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب مدیر روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی کشور

  انتصاب مدیر روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی کشور


ادامه ادامه مطلب سه

5 ایده برای ایجاد فرهنگ شفاف‌سازی

  5 ایده برای ایجاد فرهنگ شفاف‌سازی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تاسیس پستخانه در آمریکا با شعار داریوش بزرگ ـ نگاهی به وظایف پستخانه آمریکا
  کتاب «برنامه ریزی برای روابط عمومی» منتشر می شود
  5 نکته برای افزایش بهره وری در روابط عمومی
  5 ایده برای ایجاد فرهنگ شفاف‌سازی
  5 نکته در مورد بهبود راندمان
  چطور با وجود تحریم های آمریکا هوآوی میت 30 همراه با اندروید 10 عرضه می شود؟
  شرکت فولاد مبارکه یکی از ۴۰ شرکت برتر بورس تهران و فرابورس ایران
  خرید کالای با کیفیت ایرانی به پشتوانه بانک ملی ایران
  حضور گروه فولاد مبارکه در اولین نمایشگاه رونق تولید ملی
  تحول در رونق تولید با طرح «طراوت» بانک صادرات ایران
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34694صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیپنجشنبه، 1 شهریور 1397 - 18:16
مطالعه مفهوم هوش مصنوعی به کمک الگوریتم هنر
بررسی توانایی های هوش مصنوعی از منظری متفاوت
هنرمندی به نام تام وایت با کشیدن نقوشی به ظاهر بی معنی برای انسان، موفق شده است الگوریتیمی معنا دار برای هوش مصنوعی طراحی کند که این موضوع نشان می دهد هوش مصنوعی قادر به داشتن تفکر خلاق و استدلال است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- هنرمندی به نام تام وایت با کشیدن نقوشی به ظاهر بی معنی برای انسان، موفق شده است الگوریتیمی معنا دار برای هوش مصنوعی طراحی کند که این موضوع نشان می دهد هوش مصنوعی قادر به داشتن تفکر خلاق و استدلال است.

جهان امروز ما تا حد زیادی تحت تاثیر فرایندی موسوم به « الگوریتم نگاه » است. همانطور که ما قدرت تصمیم گیری بیشتری را به ماشین ها و هوش مصنوعی در حوزه هایی مانند مراقبت های بهداشتی، حمل و نقل و امنیت واگذار می کنیم، مشکلاتی نیز در ترسیم الگوریتم ها برای هوش مصنوعی به وجود می آیند. برای مثال ممکن است یک سیستم تشخیص چهره، رنگ پوست شما را تشخیص نداده و شما را تائید نکند.

آموزش صحیح به هوش مصنوعی بسیار مهم است زیرا ماشین ها هیچ تصوری از دنیا نداشته و تصورات ان ها از جهان بر اساس اموزش هایی است که انسان به وی می دهد. اگر اطلاعات ورودی و داده شده به هوش مصنوعی، غلط باشد قطعا خروجی آن نیز اشتباه خواهد بود. این موضوع نشان می دهد که مهم نیست چگونه این سیستم ها هوشمندانه به نظر می رسند، آنها دارای هوش شکننده ای هستند که فقط یک قطعه از جهان را درک می کنند.

یا ممکن است بر اثر خطا در هوش مصنوعی، یک خودروی هوشمند قادر به تشخیص شما در حین حرکت در خیابان نباشد. در حقیقت تمامی این تشخیص ها تابع نوعی از الگوریتم عملی است. فهم طبقه بندی این روند آهسته ساخت هوش مصنوعی و تغییرات آن بسیار دشوار است اما همانطور که اغلب موارد شاهد بروز تغییرات اجتماعی مشابه این روند در جامعه هستیم، می توان ادعا کرد که هنرمندان نیز به طور مستقیم در معرض معرفت شناختی قرار دارند.

یکی از این هنرمندان، تام وایت (Tom White) استاد طراحی محاسباتی در دانشگاه ولینگتون در نیوزیلند است که هنر جهان را به گونه ای به تصویر می کشد از دید انسانی به آن نگاه نمی شود بلکه می توان آن را به عنوان یک الگوریتم در نظر گرفت.

وایت فعالیت خود در خلق این نوع از آثار هنری را در اواخر سال 2017 با مجموعه ای از نسخه های چاپی به نام "The Betrayery of ImageNet" آغاز کرد. وی در این رابطه می گوید: « به نظر می رسد مفاهیمی مثل یک دنیای موازی در طبیعت برای من وجود دارد که من قادر به مقاومت در برابر آن نیستم.»

از دید انسان ها، این تصاویر به طور تصادفی در کنار هم قرار گرفته و شامل خطوط و لکه ها فاقد ساختار هستند. اما برای هوش مصنوعی و الگوریتم های آموزش دیده، آن ها مفاهیم دیگری دارند که شامل برخی اشیا از جمله پنکه برقی، چرخ خیاطی، ماشین چمن زنی، دستگاه چاپ و ... می شوند. باید در نظر داشت این تصاویر برای چشم انسانی لکه هایی رنگی هستند و فقط کامپیوترها می توانند این تصاویر پنهان را ببینند.

وایت به یادگیری ماشین و هوش مصنوعی در جامعه توجه زیادی کرده است و در اولین نمایشگاه خود در ماه جاری، با مخاطب قرار دادن هوش مصنوعی؛ آثار هنری اش را ارائه می کند. این نمایشگاه در شهر دهلی نو هندوستان برگزار می شود.

وایت در این رابطه می گوید: «هدف من از این آثار، طراحی نقوشی برای دیدن توسط هوش مصنوعی و شنیدن توسط کامپیوتر است.»

این صداها که وایت از آن ها یاد می کند، در واقع یک سری از الگوریتم های است که وی از آن ها با عنوان موتورهای درک یاد کرده و به این ترتیب هوش مصنوعی، اطلاعاتی را که الگوریتم های بینایی ماشین از طریق پایگاه های داده های هزاران عکس از اشیاء آموزش داده شده می گیرند، درک کرده و آن را به شکل انتزاعی تقسیم می کنند. در ادامه این اشکال مجددا به همان الگوریتم ها داده می شوند تا بررسی شود که آیا هوش مصنوعی قادر به شناسایی دوباره ان ها هست یا نه؟

در حقیقت این یک فرآیند آزمون و خطا است که اساسا به مهندسی معکوس درک الگوریتم از جهان پایان می دهد. به باور برخی کارشناسان همچون کارتیک کالایارامان (Karthik Kalyanaraman) که مسئولیت نمایشگاه وایت را بر عهده دارد، این نمایشگاه برای پاسخ به برخی سوالات اجتناب ناپذیر برگذار می شود و نشانه ای بد برای ماست که اثبات می کند هوش مصنوعی پیشرفت زیادی داشته و باهوش تر شده و قادر به تفکر خلاقانه است. هنگامی که بسیاری از کارهای ما توسط ماشین ها انجام شده و هوش مصنوعی جایگزین انسان در برخی حوزه ها شده است، چه چیزی برای ما باقی می ماند؟ ما چگونه باید خودمان را تعریف کنیم؟

کارتیک کالایارامان نشان می دهد که هنر ساخته شده برای هوش مصنوعی ممکن است مستحق توجه به عنوان بازیگر خلاق باشد اما باید به این حوزه توجه کرده و آن را جدی گرفت. نوع یادگیری ماشین که توسط وایت و همتایانش استفاده می شود، از طریق جمع آوری داده های بزرگ و سپس تکرار الگوها، کار می کند که این موضوع مشابه درک ما از هنر و عرفان است.

وایت در تفسیر این موضوع اعلام کرد: در این میان آموزش صحیح به هوش مصنوعی بسیار مهم است زیرا ماشین ها هیچ تصوری از دنیا نداشته و تصورات ان ها از جهان بر اساس اموزش هایی است که انسان به وی می دهد. اگر اطلاعات ورودی و داده شده به هوش مصنوعی، غلط باشد قطعا خروجی آن نیز اشتباه خواهد بود. این موضوع نشان می دهد که مهم نیست چگونه این سیستم ها هوشمندانه به نظر می رسند، آنها دارای هوش شکننده ای هستند که فقط یک قطعه از جهان را درک می کنند.

ترجمه: احسان محمدحسینی
منبع: theverge - سیناپرس
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ نخستین روزنامه یومیه آمریکا با شعار «آگاهی = دانستن، قدرت است» کار انتشار خودرا آغاز کرد


  تاسیس پستخانه در آمریکا با شعار داریوش بزرگ ـ نگاهی به وظایف پستخانه آمریکا


  تقویم روز ارتباطات/ «مونه تو» روزنامه نگار، میهندوست و مولف ایتالیایی که شرایط روزنامه نگار بودن را به دست داد


  5 نکته برای افزایش بهره وری در روابط عمومی


  تقویم روز ارتباطات/ روزی که ایران اصول ژورنالیسم حرفه ای را به اجرا گذارد


  5 نکته در مورد بهبود راندمان


  5 ایده برای ایجاد فرهنگ شفاف‌سازی


  کتاب «برنامه ریزی برای روابط عمومی» منتشر می شود


  کتاب "روابط عمومی سازمانی" منتشر می شود


  تبلیغات و تبلیغات محیطی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ارسال مقاله به شانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران