درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 16:11   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی اعلام شد
  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت
  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34692صفحه نخست » پنجشنبه، 1 شهریور 1397 - 18:02
۲۳ اوت، روزی برای #هشتگ و یادآوری اهمیت آن
۲۳ اوت، اول شهریور روز جهانی هشتگ است. کاربران شبکه‌های مختلف مجازی از هشتگ‌ها برای دسته‌بندی و به اشتراک‌گذاری پست‌ها و نظرات درباره موضوعی خاص در سطح جهانی و فراتر از حلقه و فهرست دوستان استفاده می‌کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- ۲۳ اوت، اول شهریور روز جهانی هشتگ است. کاربران شبکه‌های مختلف مجازی از هشتگ‌ها برای دسته‌بندی و به اشتراک‌گذاری پست‌ها و نظرات درباره موضوعی خاص در سطح جهانی و فراتر از حلقه و فهرست دوستان استفاده می‌کنند.

کریس مسینا ۱۱ سال پیش پیشنهاد کرد از هشتگ برای دسته‌بندی موضوعی در توییتر استفاده شود. هدف مسینا از این پیشنهاد این بود که با استفاده از هشتگ در کنار کلید‌واژه‌ها امکان ایجاد گروه‌های بحث و گفت‌وگو بر سر موضوعی خاص فراهم شود.

واکنش سرد مسئولان توییتر به هشتگ
مسینا در سال ۲۰۰۷ پس از این پیشنهاد با واکنش سرد مسئولان توییتر روبه‌رو شد. او در مصاحبه‌ای با "وال‌استریت ژورنال" گفت که مسئولان توییتر به او گفته‌اند، این پیشنهاد بیشتر به کار "خوره‌های اینترنتی" می‌آید و شانسی برای عمومیت یافتن ندارد اما آنها خیلی زود متوجه خطای خود شدند و آن را تصحیح کردند.

مرکز تدوین فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد هم پس از ان واژه هشتگ Hashtag را که در میکروبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گرفت به مجموعه لغات خود اضافه کرد.

در سال ۲۰۱۰ اصطلاح trending یا trending topics به شبکه‌های اجتماعی وارد شد. بدین معنی که وقتی تعداد زیادی از کاربران از یک هشتگ استفاده کردند آن هشتگ به اصطلاح Trend می‌شود و تعداد بیشتری مخاطب جذب خواهند شد تا در مورد آن موضوع صحبت کنند. در سال ۲۰۱۱ اینستاگرام و +Google نیز امکان استفاده از هشتگ را اضافه کردند.

هشتگ به کاربران چه کمکی می‌کند؟
امروزه کاربران همه شبکه‌های اجتماعی می‌توانند موضوعی را که راجع به آن می‌نویسند با هشتگ‌ها برچسب‌گذاری کنند تا هر کسی که در رابطه با این موضوع در وب جستجو کرد، بتواند نظر و یاداشت‌های آنها را هم مطالعه کند. در واقع، با هشتگ‌ها شانس پیدا شدن مطالب مربوط، افزایش می‌یابد.

از هشتگ‌ها برای خبررسانی، تبلیغات، پیشبرد اهداف سیاسی و اجتماعی و هماهنگی‌ها نیز استفاده می‌شود و همچنین استفاده از آنها برای ترویج رویدادها بسیار موثر است.

هشتگ‌ها گاهی می‌توانند واسطه‌ای میان مصرف‌کننده و تولیدکننده نیز باشند، به این صورت که افراد می‌توانند نقدها و پیشنهادات خود را با هشتگ‌گذاری به گوش تولید‌کنندگان برسانند.

هشتگ بسیار سریع‌تر از آنچه گمان می‌رفت در شبکه‌های اجتماعی رواج یافت. توییتر و بسیاری از شبکه‌های اجتماعی دیگر امروزه بدون هشتگ قابل تصور نیستند. شما هم تا به حال با موج استفاده از یک هشتگ‌ خاص در رویدادهای مهم همراه شده‌اید؟

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد