درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
جمعه، 25 آبان 1397 - 16:43   

شورای عالی فضای مجازی مصوبه‌ الزامات حاکم بر اینترنت اشیا را ابلاغ کرد

  شورای عالی فضای مجازی مصوبه‌ الزامات حاکم بر اینترنت اشیا را ابلاغ کرد


ادامه ادامه مطلب یک

شجاع الدین طایفه روزنامه نگاری با نیم قرن در لاهیجان تجلیل شد

  شجاع الدین طایفه روزنامه نگاری با نیم قرن در لاهیجان تجلیل شد


ادامه ادامه مطلب دو

سالروز پیدایش «بی بی سی»

  سالروز پیدایش «بی بی سی»


ادامه ادامه مطلب سه

جلوگیری از خستگی چشم ها در اثر خیره شدن به صفحه نمایش کامپیوتر

  جلوگیری از خستگی چشم ها در اثر خیره شدن به صفحه نمایش کامپیوتر


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  زادروز سیاوش آذری روزنامه نگار با تجربه
  جلوگیری از خستگی چشم ها در اثر خیره شدن به صفحه نمایش کامپیوتر
  احتمال درج پیام هشدار بر روی هر نخ سیگار در کانادا
  سالروز پیدایش «بی بی سی»
  نشست دسترسی آزاد به اطلاعات برگزار می شود
  عرضه آخرین دستاوردهای شرکت ناواکوی بانک مسکن
  بررسی عوامل کاهش قیمت اوراق گواهی حق تقدم بانک مسکن
  تک تک رفتار یک مدیر را زیر نظر داشته باشید
  معاون فرماندار شادگان: روابط عمومی ها نقش مهمی در رضایتمندی های عمومی در جامعه دارند
  روابط عمومی تعاون روستایی خوزستان سرآمد تعاون روستایی های کشور
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34670صفحه نخست » خبر یکدوشنبه، 29 مرداد 1397 - 23:46
همایش مدیران روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد / باید استقلال روابط عمومی را حفظ کرد
همایش مدیران روابط عمومی وزارت صنعت معدن و تجارت با میزبانی ایران خودرو در محل این کارخانه برگزار شد. در این جلسه ضمن استماع نقطه نظرات مدیران روابط عمومی استانها و طرح مشکلات آنها, پیام برازجانی رییس مرکز روابط عمومی و عباس عبدی به توضیح درباره این نظرات و مشکلات پرداختند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- همایش مدیران روابط عمومی وزارت صنعت معدن و تجارت با میزبانی ایران خودرو در محل این کارخانه برگزار شد. در این جلسه ضمن استماع نقطه نظرات مدیران روابط عمومی استانها و طرح مشکلات آنها, پیام برازجانی رییس مرکز روابط عمومی و عباس عبدی به توضیح درباره این نظرات و مشکلات پرداختند.

به گزارش شارا به نقل از شاتا پیام برازجانی در این دیدار ضمن اشاره به اهمیت افکار عمومی در برنامه ریزی آینده وزارت صمت گفت: باید توجه داشت که ارتباط یک سویه و سنتی دیگر پاسخگوی مطالبات عمومی نیست و با کلی گویی دیگر نمی توان افکار عمومی را توجیه کرد.


وی افزود: باید با توجه به فرهنگ محلی و مطالبات بومی در استانها نسبت به پاسخ گویی اقدام کرد و نمی توان با نگاه ملی و مطالبات ده میلیون مردم تهران به هفتاد میلیون دیگر در جای جای ایران پاسخ داد.


همچنین عباس عبدی دبیر انجمن روزنامه نگاران تهران و از تحلیلگران رسانه در این نشست توصیه هایی را برای تغییر کیفیت فعالیت روابط عمومی ها مطرح کرد.


وی افزود: اجازه دهید که نگاهی به آمار نحوه کسب اطلاع مردم از طریق رسانه ها داشته باشم. ببینید بیست سال پیش وقتی از مردم میپرسیدیم که از چه رسانه ای استفاده میکنند, 80 درصد مردم از رادیو و تلویزیون استفاده می کردند و و مابقی مردم هم از مطبوعات استفاده میکردند ، کمتر کسی وجود داشت که اطلاعات خود را از طریق رادیوهای خارجی استفاده کند اما امروزه کسانی که منبع آنها فقط تلویزیون هستند, حداکثر 15 درصد مردم را تشکیل می دهند. این یک نمونه اتفاقی نیست، بلکه اغلب اینها افراد سنتی جامعه هستند و مرجع افکار عمومی نیستند.


عبدی ادامه داد : از اینجا می خواهم به این نکته گریز بزنم که در شرایط فعلی مردم مشکل ما نیستند. در صورتی که اگر بحران های افکار عمومی به موقع رسیدگی نشود مثل بیماری ایدز است که می شود جلوگیری کرد اما درمانش غیر ممکن و یا سخت است.


وی اضافه کرد: از طرف دیگر, باید گفت که یک فضای نا امیدی و بی اعتمادی بسیار گسترده در جامعه وجود دارد. همرایی این دو با هم بد است و چیزی نیست که به راحتی بتوان آن را حل کرد. با این حال نمی خواهم تزریق ناامیدی کنم. ما محکوم به امید هستیم و اگر ناامید بودم اینجا نبودم!


دبیر انجمن روزنامه نگاران تهران یادآور شد: بنابراین می خواهم این نکته را گوشزد کنم که دوره گوش کردن به اطلاعیه ها گذشته است، بهترین روش پاسخ غیرمستقیم است.


عبدی افزود: من عصبانی می شدم از این که چرا باید دنا را ده میلیون تومان ارزان تر از قیمت بازار بفروشند. (به قیمت سه سال پیش) در کشوری که حقوق کارگران دیر پرداخت می شود, همه کشور بسیج می شود که دنا را ارزانتر بفروشد و این ده میلیون سود نصیب دلالان می شود.


وی اضافه کرد‌: این درحالی بود که شما می توانستید یک دهم سود حاصل از این اختلاف قیمت را برای بسیج افکارعمومی به کار ببرید که قیمت ماشین اصلاح شود. ممکن است سهامداران به کارخانه بگویند اصلا شما به چه حقی ماشین را به قیمت ارزانتر می فروشید. چون این سود به جیب مردم پولداری می رود که قابلیت خرید دنا دارد و نه مردم فقیر.


عبدی تصریح کرد: لذا باید باید نحوه حرف زدن و مجرای گفت وگو را تغییر داد. در غرب قوی ترین مدیران در روابط عمومی منصوب هستند. امروزه این قدر سرعت انتقال خبر افزایش داشته که باید بهترین نیروها را در روابط عمومی به کار گرفت و از چارچوب سنتی گذشته خارج شد در عین حال باید استقلال روابط عمومی را هم حفظ کرد. اگر قرار باشد مسئول روابط عمومی بله قربان گو باشد که دیگر مدیر نیست.


وی یادآور شد: از طرف دیگر رسانه ها و شبکه های اجتماعی باید ارتباط نزدیک داشته باشند اما نباید درگیر خرید و فروش خبر بشوند. باید از روزنامه نگاران نقاد تجلیل کرد, درعین حال باید مسائل را برای آنها تشریح کرد تا کار به نحو مطلوب پیش برود.
 

عبدی ادامه داد: شما باید در سطح ادبیات خود تغییر ایجاد کنید. پاسخ هایی را که می دهید را به صورت کتابچه چاپ کنید و بعد آن را با نمونه مشابه خارجی مقایسه کنید می توان یکی یکی اینها را نقد کرد. حتما باید با خارج مقایسه کرد.


وی در ادامه افزود: پیشنهادم این است که مخاطب را فهیم بدانید ادبیات پاسخگویی با مردم هم باید همدلانه باشد. اجازه ندهید که پاسخ های شما کینه درست کند ادبیات و کانال پاسخگویی هم مهم است. این کانال باید غیر مستقیم باشد.

 

 


 

 




 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سالروز پیدایش «بی بی سی»


  زادروز سیاوش آذری روزنامه نگار با تجربه


  نشست دسترسی آزاد به اطلاعات برگزار می شود


  جلوگیری از خستگی چشم ها در اثر خیره شدن به صفحه نمایش کامپیوتر


  معاون فرماندار شادگان: روابط عمومی ها نقش مهمی در رضایتمندی های عمومی در جامعه دارند


  تک تک رفتار یک مدیر را زیر نظر داشته باشید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برگزار شد/ گزارش کامل