درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 04:23   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34654صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیشنبه، 6 آذر 1400 - 08:32
روش های تبلیغ دهان به دهان
بلیغ دهان به دهان اگر مالک یک کار و کسب کوچک باشید، از هر چیزی برای شما کارسازتر است – خصوصا در دنیای امروزی آنلاین محور ما. امروزه کامنت و نظرات آنلاین برای کار و کسبی از پزشکان گرفته تا خدمات نگهداری از حیوانات در فضای آنلاین وجود دارد و بر اساس تحقیقات مختلف تقریبا از هر 10 مصرف کننده، 9 نفر پیش از هرگونه خرید آنلاین نظرات دیگر مصرف کنندگان قبلی را مطالعه می کند تا از قابل اعتماد بودن آن کار و کسب تا حدودی مطلع شوند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- تبلیغ دهان به دهان اگر مالک یک کار و کسب کوچک باشید، از هر چیزی برای شما کارسازتر است – خصوصا در دنیای امروزی آنلاین محور ما. امروزه کامنت و نظرات آنلاین برای کار و کسبی از پزشکان گرفته تا خدمات نگهداری از حیوانات در فضای آنلاین وجود دارد و بر اساس تحقیقات مختلف تقریبا از هر 10 مصرف کننده، 9 نفر پیش از هرگونه خرید آنلاین نظرات دیگر مصرف کنندگان قبلی را مطالعه می کند تا از قابل اعتماد بودن آن کار و کسب تا حدودی مطلع شوند.

خوب، حالا شما چه کار می توانید برای دریافت تبلیغ دهان به دهان برای توسعه کار و کسب خود بکنید؟ در این مطلب و مطلب بعدی قصد دارم 10 روش مختلف برای افزایش تبلیغ دهان به دهان مثبت برای کار و کسب شما معرفی کنم:


1- ارائه خدمات مشتریان خوب و با کیفیت
من یکی از طرفداران پر و پا قرص خدمات خوب و با کیفیت به مشتریان هستم، چرا که این کار یکی از معدود روش های موجود و به نسبت ارزان قیمت است که کار و کسب های کوچک با استفاده از آن می توانند با کار و کسب بزرگ به رقابت بپردازند، خصوصا آن کار و کسب هایی که بر سر قیمت ها پایین و ارزان رقابت می کنند. در فضای مجازی با جستجوی کوتاه و ساده مقالات و مطالب بسیاری در رابطه با اهمیت و چگونگی استفاده از این فاکتور پیدا می کنید، اما در واقع هیچ راز و رمز خاصی در آن رابطه وجود ندارد.

طبق اطلاعات مختلف و تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است، بیش از نیمی از مشتریان ناراضی، درباره عدم رضایت خود از خدمات مشتریان با دوستان و اقوام خویش صحبت می کنند و حدود 32% از این افراد هم ارتباط تجاری خود را به جای دیگر برده و با کار و کسب دیگری ادامه می دهند.

به مشتریان خود نشان دهید که برای شما ارزش دارند و با احترام با آنها برخورد کنید، احترام و علاقه ای که شما انتظار دارید تا در صورت قرار گرفتن در جایگاه آنها، از مخاطب خود دریافت کنید. به شکایات مشتریان گوش کنید، از آنها بیاموزید و به همین ترتیب با کارکنان خود برخورد کنید. همواره این روش هاو اصول را در کار و کسب خود مد نظر قرار دهید، خواه یک کار و کسب آنلاین داشته باشید یا یک فروشگاه خرده فروشی را مدیریت کنید، و اطمینان داشته باشید که تبلیغات دهان به دهان خودش کار خودش را بخوبی بلد است.

2- آسان کردن راه های برقراری تماس با شما
روش های ضعیف و بدون کیفیت برای برقراری ارتباط با شما، نه تنها موجب دلزده کردن و راندن مشتریان شما می شود، بلکه آن دسته از مشتریان بالقوه دیگر را که از طریق این مشتریان فعلی از تجربه بد آنها با شما مطلع شده اند را هم از شما می راند. مثلا خط های تلفن یک کار و کسب را تصور کنید که مدام زنگ می خورد و کسی پاسخگوی آن نیست، نه یک منشی تلفنی خودکار، نه یک پیغام گیر و …، اینها واقعا شخصا حال من را بد می کند.

به همین ترتیب است وب سایت هایی که ساعات دقیق مراجعه به آنها یا روش ها و اطلاعات دسترسی ساده و ممکن را برای مخاطبین فراهم نمی کنند. یا مثلا کار و کسب های خانگی که تماس با آنها توسط فرزندان آنها پاسخ داده می شود یا در زمان تماس با آنها صدای بلند تلویزیون از پشت خط شنیده می شود.

اگر خواهان تبلیغات دهان به دهان مثبت درباره خودتان هستید، کار و کسب شما باید در دسترس باشد. ایمیل های دریافتی خود را به سرعت جواب دهید و راه های تماس با خودتان را گسترده کنید.

3- داشتن یک تصویر برند خوب و مناسب
برای صاحبان کار و کسب های کوچک این مسئله به این معناست که شما هرگز خارج از دیدرس مخاطبین خود نیستید و همواره باید با مردم با احترام و خوش رویی برخورد کنید – نه فقط مشتریانی که در برابر شما قرار دارند. از آن دسته افرادی نباشید که مثلا در ترافیک با خودرویی که لوگو و نام و شماره کار و کسب آنها بر روی آن درج شده، جلوی دیگر خودروها می پیچند و راه آنها را سد می کنند. به یاد داشته باشید که مردم اصولا برای نقل خبرهای بد و تجربه های بد آمادگی بیشتری دارند و این خیلی خیلی می تواند بر کار و کسب شما اثرگذار باشد.


4- داشتن یک محیط تمیز و مرتب یک باید است – حتی در فضای آنلاین
در شهرهای مختلف شاید تاکنون بارها و بارها شنیده باشید که مثلا فلان رستوران برای طبخ غذا به جای گوشت گوسفند، گاو یا گوساله مثلا گوشت فلان حیوان دیگر استفاده کرده است. یادم می آید در شهر کوچک خودمان وقتی برای اولین بار چنین چیزی را از یکی از دوستان خودم در مورد یکی از رستوران ها شنیدم، دیگر از آن به بعد به آن رستوران مراجعه نکردم، فارغ از اینکه این حرف درست باشد یا خیر. به هر حال این رستوران در ذهن من کثیف و آلوده جای افتاده است. می بینید تبلیغ دهان به دهان چقدر موثر است؟

تبلیغ دهان به دهان مثبت هم به همین ترتیب منتشر می شود. مردم به یکدیگر می گویند که چقدر لباس کارکنان فلان رستوران مناسب و مرتب بود. تاکنون توجه کرده اید که آیا فضای انتظار در دفتر شما مرتب هست یا خیر؟

برای دریافت تبلیغ دهان به دهان خوب و مثبت برای کار و کسب خود توجه کنید که چه فاکتورهایی روی تجربه دلنشین برای مشتری شما اثرگذار است و حتما کنترل کنید که تمام فاکتورهای شکل دهنده آن تجربه در بهترین حالت خود باشند.

در فضای وب و آنلاین، این به معنای مرتب و مرتبط بودن نتایج جستجو در وبسایت شما، مشخص بودن راه های ارتباطی و روش ها و شرایط دریافت محصول و یا مسترد شدن آن توسط مشتری و دریافت هزینه آن توسط مشتری می تواند باشد.

5- از مشتریان درخواست سفارش و توصیه خودتان را بکنید و آن را به دیگران نشان دهید
سفارش و توصیه از طرف مشتریان راضی (یادداشت های کوتاه از مشتریانی که از خدمات و محصولات شما راضی بوده اند و برایشان ارزش داشته است) تائید کننده های ارزشمندی بوده و به خوبی می تواند موجب گسترش تبلیغ دهان به دهان برای شما شود. پس عادت کنید تا از مشتریان خود برای دریافت چنین یادداشت ها و دست خط هایی درخواست کنید. مثلا زمانی که از مشتری می خواهید تا شما را به دیگران معرفی کنند، زمان خوبی برای درخواست از آنها برای نوشتن یک یادداشت کوتاه در رابطه با کار و کسب شماست.

زمانی که چنین یادداشتی دریافت کردید، توجه کنید که به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنید، آن را بر روی وبسایت و شبکه های اجتماعی خود منتشر کنید، در تبلیغات خود از آن استفاده کنید و … بدون شک بالاخره توسط یکی از مشتریان دیده شده و خبر و اثر خوب آن رفته رفته به دیگران می رسد.


6- سمینار یا کلاس های درس برگزار کنید
در حالیکه تدریس و برگزاری سمینار رایگان برای اجرا شدن نیاز به برنامه ریزی و زمان کافی دارد، اما تبلیغات دهان به دهان و به عبارتی روابط عمومی ایجاد شده توسط آن به شدت می تواند موجب تقویت جایگاه شما در برابر رقبا شود.

دو نکته مهم و اساسی که برای این کار باید مد نظر قرار دهید انتخاب موضوعی است که برای مخاطب شما جذابیت بالایی داشته و البته آنقدر کوتاه باشد که قابل مدیریت در یک جلسه باشد و در زمان یک جلسه ای تعیین شده قابل ارائه باشد. اینگونه مخاطبین شما ناراضی و ناراحت از بدست نیاوردن اطلاعاتی که برای آن آمده بودند یا بدست آوردن تنها بخشی از اطلاعاتی که در پی آن بودند، جلسه سمینار شما را ترک نمی کنند.

7- با مشتریان در فضای آنلاین تعامل داشته باشید
به یاد داشته باشید که در این مطلب منظور ما از دریافت تبلیغ دهان به دهان، تبلیغ مثبت برای رشد کار و کسب شماست و البته امروزه جایی که اغلب مردم بیشترین وقت خود را در آن می‌گذرانند و با یکدیگر صحبت می کنند، شبکه های اجتماعی است. پس کار و کسب شما هم نیاز دارد که در این محیط ها حضور فعال داشته باشد. راه انداختن یک صفحه توئیتر یا یک صفحه فیسبوک کار آنچنان سختی نیست.

اما باید توجه داشته باشید که صحبت کردن دیگران در رابطه با کار و کسب شما است که موجب شکل گیری تبلیغ دهان به دهان برای شما می شود و فقط معرفی محصولات خودتان در این شبکه ها هیچ اثر مثبت تبلیغاتی برای فروش بیشتر شما ایفا نمی کند.

در عوض معرفی مکرر محصولات و خدمات خود در این شبکه ها، یک استراتژی برای شبکه های اجتماعی خود تدوین کنید که موجب تعامل بیشتر مشتریان با شما و جلب شدن آنها برای صحبت کردن در رابطه با کار و کسب شما شود.


8- بر اعتبار و محبوبیت خودتان در فضای آنلاین نظارت داشته باشید
همچنان که صحبت های زیادی در رابطه با خدمات و محصولات شما در شبکه های اجتماعی جریان پیدا می کند، شما باید از محتوای این صحبت ها هم بخوبی اطلاع داشته باشید. پس بسیار مهم است که بخوبی بر اعتبار خود در فضای آنلاین نظارت داشته باشید و بدانید چه نوع تبلیغ دهان به دهان و با چه کیفیتی در رابطه با کار و کسب شما در این فضا در جریان است.

البته امروزه در اغلب این شبکه های اجتماعی ابزارهای جستجوی خوبی برای دنبال کردن کلمات کلیدی مرتبط با برند، محصول و خدمات شما بصورت هشتگ یا فید خبری و … وجود دارد که برای اطلاع از آنها باید به آموزش های خاص هر یک از این شبکه ها مراجعه کنید.

همچنین خدمات آنلاین خاصی برای این کار هم ارائه می شود که مثلا با اضافه کردن یک حساب کاربردی از یک شبکه اجتماعی می توانید بصورت روزانه ایمیلی محتوی گفتگوها و … در رابطه با کار و کسب خودتان هم دریافت کنید که از جمله این خدمات می توان به social mention و … اشاره کرد.

9- در کارهای عام المنفعه و … برای جامعه خود حاضر شوید
مسئولیت اجتماعی یا هر نام دیگری که کارهای عام المنفعه را تحت آن عنوان می شناسید … انجام کار خوب برای جامعه به هر شکلی می تواند تاثیر بسیار خوب و مثبتی برای تبلیغات دهان به دهان شما باشد. حمایت مالی از رویدادهای اجتماعی یا خیره یکی از روش های انجام آن است. یکی دیگر از آنها داشتن یک نقش فعال یا کمک فیزیکی در سازمان های دولتی است که نفع آن برای عموم جامعه است، مثل کمک در بیمارستان ها، مدارس و … در دوره های نیاز، تراکم و شلوغی. کسی باشید که داوطلبانه به کارهای عام المنفعه مشغول می شود و مطمئنا  تاثیر آن را در تصویر از برند خود و در اذهان مردم و مخاطبین خواهید دید.

شرکت های بزرگ مثل کوکا کولا مثلا 2% از درآمد خودشان را به سازمان های خیره هدیه می‌کنند – چرا؟ چون این کار موجب ارتقاء اعتبار شرکت شده و برای کار و کسب آنها در بین مردم خوب است.

تبلیغات دهان به دهان خواه و ناخواه اتفاق می افتد، خواه به آن توجه داشته باشید یا خیر. اما مطمئنا یک استراتژی خوب و موثر برای کار و کسب کوچک شماست، پس بهتر است به آن توجه ویژه ای داشته باشید. چرا نباید به این تبلیغ توجه کنید و سرعت پخش شدن آن توسط مخاطبین خود را با استفاده از استراتژی های مطرح شده در این مطلب بیشتر کنید؟ چیزی که در انتها بدست می آورید پایگاه بزرگتری از مشتریان برای خودتان است که به هر حال به نفع کار و کسب شما تمام می شود.

 

منبع: www.ibazaryabi.com


 


 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد