درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 دی 1397 - 08:42   

سه تفاوت بین آدم مغرور و فرد با وقار

  سه تفاوت بین آدم مغرور و فرد با وقار


ادامه ادامه مطلب یک

مدیر روابط عمومی پژوهشکده بانک مرکزی منصوب شد

  مدیر روابط عمومی پژوهشکده بانک مرکزی منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398

  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398


ادامه ادامه مطلب سه

رفتاری که گوگل با لینک‌ها دارد

  رفتاری که گوگل با لینک‌ها دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کاربرد جلسات‌ گروهی‌ در روابط عمومی
  آنچه باید بدانیم!/ یک روش جدید برای تفکر
  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398
  کاهش وزن و تقویت حافظه، جزو 5 فایده چای سبز برای بدن
  آشنایی با فعالیت های دکتر حسن ربیعی
  اهدای جوایز برندگان قرعه‌کشی «چهارمین جشنواره حساب‌های قرض الحسنه پس‌انداز» بانک آینده
  کتاب سال روابط عمومی ایران منتشر می شود
  انتخابات هیات رئیسه شورای روابط عمومی های کرمانشاه برگزار شد
  «بیان واقعیت ها»، استراتژی رسانه ای وزارت صمت است
  30درصد از بودجه بیمه دانا در پاییز امسال محقق شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34623صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیپنجشنبه، 25 مرداد 1397 - 23:46
بچه‌ها تحت تاثیر ربات‌ها قرار می‌گیرند
نتایج یک تحقیق خاطرنشان می‌کند نسل‌های آینده به احتمال قوی تحت تاثیر ربات‌ها خواهند بود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- نتایج یک تحقیق خاطرنشان می‌کند نسل‌های آینده به احتمال قوی تحت تاثیر ربات‌ها خواهند بود.

به گزارش شارا به نقل از رسانه ها، این تحقیق که توسط دانشگاه پلیموث انجام شده خاطرنشان می‌کند اگرچه بزرگسالان تحت تاثیر ربات‌ها قرار نمی‌گیرند اما کودکان چنین تاثیری می‌پذیرند.

محققان گفتند در حالی که این ماشین‌ها همه‌گیرتر می‌شوند، این واقعیت که کودکان بی هیچ گفت‌و‌گو به ربات‌ها اطمینان پیدا می‌کنند، باعث طرح سئوال‌های اخلاقی می‌شود.

محققان دانشگاه پلیموث خواهان آن شدند که جامعه رباتیک راه‌هایی برای مراقبت و حفاظت از کودکان بیابند.

افرادی که در این تحقیق شرکت داشتند در یک آزمایش ساده به نام "پارادیم اش" شرکت کردند که شامل یافتن دو خطی است که طول‌شان برابر است.

این آزمایش که به "آزمایش همنوایی اش" شهرت دارد، بر اساس داده‌های قبلی، نشان می‌دهد که افراد به چه میزان با نظر همتایان خود موافقت می‌کنند حتی اگر به طور فردی پاسخ متفاوتی داده‌ باشند.

در این آزمایش همتایان، ربات‌ها بودند. وقتی کودکان ۷ تا ۹ سال در اتاق تنها بودند، متوسط امتیاز آنها ۸۷ درصد بود.

اما وقتی ربات‌ها به این آزمایش پیوستند، متوسط امتیاز آنها به ۷۵ درصد کاهش یافت. در پاسخ‌های غلط، در ۷۴ درصد موارد، پاسخ آنها با ربات یکی بود.

تونی بلپیم، پروفسوررباتیک که هدایت تیم تحقیق را به عهده داشت می‌گوید: "مردم اغلب از نظر دیگران پیروی می‌کنند و می‌دانیم که مقاومت در برابر پذیرفتن عقاید و نظرات افراد دور و بر ما کار سختی است. ما چنین چیزی را همنوایی می‌نامیم. اما به زودی ربات‌ها وارد خانه و محل‌های کار می‌شوند و ما با این سئوال مواجه‌ایم که آیا مردم، نظرات ربات‌ها را هم خواهند پذیرفت یا نه."

او می‌افزاید: "نتایج ما نشان می‌دهد که بزرگسالان خود را با چیزی که روبات‌ها می‌گویند تطبیق نمی‌دهند اما وقتی ما این تجربه را با کودکان انجام دادیم، آنها پاسخ‌های خود را با ربات‌ها تطبیق دادند. این آزمایش نشان می‌دهد که کودکان بیش از بزرگسالان به ربات‌ها احساس وابستگی می‌کنند که این سئوال را مطرح می‌کند که چه اتفاقی می‌افتد اگر ربات‌ها به عنوان مثال روزی پیشنهاد خرید محصولی بدهند یا بگویند چطور فکر کنند.

نتیجه‌ای که به دست آمد این است که کودکان به طور روزافزون در برابر فشار همتا از سوی گروهی از سوی روبات‌ها کوتاه می‌آیند اما بزرگسالان در برابر چنین نفوذ و اثرپذیری مقاومت می‌کنند.

محققان گفتند باید بحث‌های بیشتری در این باره انجام شود تا خطر متوجه کودکان در حین تعامل کودکان و روبات‌ها به حداقل برسد.

پروفسور نوئل شارکی، رئیس بنیاد "رباتیک مسئول" در باره این تحقیق گفت: این تحقیق نگرانی ‌ما در مورد استفاده از ربات‌ها با کودکان را تقویت می‌کند.

او می‌گوید اگر ربات‌ها می‌توانند کودکان (و نه بزرگسالان) را قانع کنند که اطلاعات دروغ، واقعیت دارد، نتیجه چنین وضعیتی می‌تواند برای برنامه‌های تجاری جهت بهره‌برداری از ربات‌ها برای مراقبت از بچه‌ها و آموزش آنها مشکل‌آفرین باشد.

اما پروفسور شارکی می‌افزاید: "یک قطعه ناپیدا در این تحقیق، آزمایش کودکان با صدای از یک کامپیوتر بود. ما نمی‌توانیم بگوییم اثری که وجود دارد ناشی از ربات است یا تنها از طریق صدایی که برای آنها پخش می‌شد."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  زادروز «اندی رونی» مفسر تلویزیونی معاصر که 91 سال و چند ماه عمر کرد و 69 سال ژورنالیست بود


  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398


  روزنامه‌نگاری «آلترناتیو»


  سرپرست روابط عمومی استانداری تهران در همایش روابط عمومی و پایداری ملی: شفاف سازی از سوی روابط عمومی ها می تواند به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند


  آنچه باید بدانیم!/ قدرت‌ مشاوره‌ مدیریت‌


  پلیس سودان حداقل ۱۸ خبرنگار را بازداشت کرد.


  روابط عمومی باید دارای ارزش خبری باشد


  انتصاب سرپرست روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل


  کارگاه آموزشی خبر و رسانه در زاهدان برگزار شد


  مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر مشهد منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: پنج ویژگی یک متخصص روابط عمومی ممتاز