درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
شنبه، 31 فروردین 1398 - 05:14   

درس آموخته های کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران

  درس آموخته های کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب یک

انقلاب گوگل در اجراء بازی‌های کامپیوتری با "پروجکت استریم"

  انقلاب گوگل در اجراء بازی‌های کامپیوتری با "پروجکت استریم"


ادامه ادامه مطلب دو

رباتی که در شبکه تلویزیونی روسیه خبرخوان شد

  رباتی که در شبکه تلویزیونی روسیه خبرخوان شد


ادامه ادامه مطلب سه

27 مصوبه برای مراسم بزرگداشت روز روابط عمومی

  27 مصوبه برای مراسم بزرگداشت روز روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  درس آموخته های کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران
  انقلاب گوگل در اجراء بازی‌های کامپیوتری با "پروجکت استریم"
  اولین مینی‌بوک های انگلیسی انتشارات پنگوئن
  یک خبرنگار در ناآرامی‌های ایرلند شمالی کشته شد
  رباتی که در شبکه تلویزیونی روسیه خبرخوان شد
  منابع آگاه می‌گویند آمازون بازار داخلی خود را در چین تعطیل می‌کند
  27 مصوبه برای مراسم بزرگداشت روز روابط عمومی
  کارایی روابط عمومی ها تنزل پیدا کرده است
  هم افزایی و تعامل با انجمن ها و موسسات تخصصی روابط عمومی در دستور کار استانداری البرز
  فیسبوک صفحه‌های چند فرد و سازمان دست‌راستی بریتانیا را بست
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34623صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیپنجشنبه، 25 مرداد 1397 - 23:46
بچه‌ها تحت تاثیر ربات‌ها قرار می‌گیرند
نتایج یک تحقیق خاطرنشان می‌کند نسل‌های آینده به احتمال قوی تحت تاثیر ربات‌ها خواهند بود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- نتایج یک تحقیق خاطرنشان می‌کند نسل‌های آینده به احتمال قوی تحت تاثیر ربات‌ها خواهند بود.

به گزارش شارا به نقل از رسانه ها، این تحقیق که توسط دانشگاه پلیموث انجام شده خاطرنشان می‌کند اگرچه بزرگسالان تحت تاثیر ربات‌ها قرار نمی‌گیرند اما کودکان چنین تاثیری می‌پذیرند.

محققان گفتند در حالی که این ماشین‌ها همه‌گیرتر می‌شوند، این واقعیت که کودکان بی هیچ گفت‌و‌گو به ربات‌ها اطمینان پیدا می‌کنند، باعث طرح سئوال‌های اخلاقی می‌شود.

محققان دانشگاه پلیموث خواهان آن شدند که جامعه رباتیک راه‌هایی برای مراقبت و حفاظت از کودکان بیابند.

افرادی که در این تحقیق شرکت داشتند در یک آزمایش ساده به نام "پارادیم اش" شرکت کردند که شامل یافتن دو خطی است که طول‌شان برابر است.

این آزمایش که به "آزمایش همنوایی اش" شهرت دارد، بر اساس داده‌های قبلی، نشان می‌دهد که افراد به چه میزان با نظر همتایان خود موافقت می‌کنند حتی اگر به طور فردی پاسخ متفاوتی داده‌ باشند.

در این آزمایش همتایان، ربات‌ها بودند. وقتی کودکان ۷ تا ۹ سال در اتاق تنها بودند، متوسط امتیاز آنها ۸۷ درصد بود.

اما وقتی ربات‌ها به این آزمایش پیوستند، متوسط امتیاز آنها به ۷۵ درصد کاهش یافت. در پاسخ‌های غلط، در ۷۴ درصد موارد، پاسخ آنها با ربات یکی بود.

تونی بلپیم، پروفسوررباتیک که هدایت تیم تحقیق را به عهده داشت می‌گوید: "مردم اغلب از نظر دیگران پیروی می‌کنند و می‌دانیم که مقاومت در برابر پذیرفتن عقاید و نظرات افراد دور و بر ما کار سختی است. ما چنین چیزی را همنوایی می‌نامیم. اما به زودی ربات‌ها وارد خانه و محل‌های کار می‌شوند و ما با این سئوال مواجه‌ایم که آیا مردم، نظرات ربات‌ها را هم خواهند پذیرفت یا نه."

او می‌افزاید: "نتایج ما نشان می‌دهد که بزرگسالان خود را با چیزی که روبات‌ها می‌گویند تطبیق نمی‌دهند اما وقتی ما این تجربه را با کودکان انجام دادیم، آنها پاسخ‌های خود را با ربات‌ها تطبیق دادند. این آزمایش نشان می‌دهد که کودکان بیش از بزرگسالان به ربات‌ها احساس وابستگی می‌کنند که این سئوال را مطرح می‌کند که چه اتفاقی می‌افتد اگر ربات‌ها به عنوان مثال روزی پیشنهاد خرید محصولی بدهند یا بگویند چطور فکر کنند.

نتیجه‌ای که به دست آمد این است که کودکان به طور روزافزون در برابر فشار همتا از سوی گروهی از سوی روبات‌ها کوتاه می‌آیند اما بزرگسالان در برابر چنین نفوذ و اثرپذیری مقاومت می‌کنند.

محققان گفتند باید بحث‌های بیشتری در این باره انجام شود تا خطر متوجه کودکان در حین تعامل کودکان و روبات‌ها به حداقل برسد.

پروفسور نوئل شارکی، رئیس بنیاد "رباتیک مسئول" در باره این تحقیق گفت: این تحقیق نگرانی ‌ما در مورد استفاده از ربات‌ها با کودکان را تقویت می‌کند.

او می‌گوید اگر ربات‌ها می‌توانند کودکان (و نه بزرگسالان) را قانع کنند که اطلاعات دروغ، واقعیت دارد، نتیجه چنین وضعیتی می‌تواند برای برنامه‌های تجاری جهت بهره‌برداری از ربات‌ها برای مراقبت از بچه‌ها و آموزش آنها مشکل‌آفرین باشد.

اما پروفسور شارکی می‌افزاید: "یک قطعه ناپیدا در این تحقیق، آزمایش کودکان با صدای از یک کامپیوتر بود. ما نمی‌توانیم بگوییم اثری که وجود دارد ناشی از ربات است یا تنها از طریق صدایی که برای آنها پخش می‌شد."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نگاهی به «باپلیک ادیتور» در رسانه ها


  افشاگری یکجانبه در روزنامه نگاری ـ اصطلاح مطبوعات زرد


  چاپ خبر جعلی در روزنامه بوستون گلوب - خبر، توسط یک خبرنگار «فری لنس» جعل شده بود!


  خبرگزاری های اصطلاحا جهانی و مسئله تبلیغ نامرئی و کنترل خبر


  پوستر نخستین جشنواره رسانه‌های کردی در سنندج رونمایی شد


  آشنایی با ۷ نکته کاربردی برای گرفتن عکس خوب با موبایل


  نخستین شورای هماهنگی روابط عمومی های چهارمحال و بختیاری برگزار شد


  کارایی روابط عمومی ها تنزل پیدا کرده است


  انقلاب گوگل در اجراء بازی‌های کامپیوتری با "پروجکت استریم"


  اولین مینی‌بوک های انگلیسی انتشارات پنگوئن


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ثبت نام سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی