درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 13:14   

روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن

  روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن


ادامه ادامه مطلب یک

ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش

  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش


ادامه ادامه مطلب دو

روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید

  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید


ادامه ادامه مطلب سه

هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات

  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نوروز خجسته باد/ بهار طبیعت، نویدبخش بهارِ تعامل و همدلی
  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل
  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی
  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل
  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن
  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  پنج درس از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  هوش مصنوعی و آینده زنجیره تامین: تحولات کلیدی و گام‌های عملی
  12 گام برای ارتقای برنامه‌ها و فعالیت‌های روابط‌عمومی در سال جدید
  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34619صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریپنجشنبه، 25 مرداد 1397 - 23:14
سرمقاله بیش از ۳۰۰ روزنامه آمریکایی در اعتراض به 'جنگ کثیف ترامپ علیه رسانه‌ها'
حدود ۳۵۰ روزنامه آمریکایی در یک اقدام جمعی در روز پنجشنبه، ٢٥ مرداد (١٦ اوت)، سرمقاله‌های خود را به انتقاد از نحوه برخورد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با رسانه‌های خبری این کشور اختصاص دادند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- حدود ۳۵۰ روزنامه آمریکایی در یک اقدام جمعی در روز پنجشنبه، ٢٥ مرداد (١٦ اوت)، سرمقاله‌های خود را به انتقاد از نحوه برخورد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با رسانه‌های خبری این کشور اختصاص دادند.

رئیس جمهوری آمریکا نیز در توییتر خود رسانه‌های مخالف خود را مورد انتقاد قرار داده و تلویحا استقلال آنها را زیر سئوال برده و به جانبداری سیاسی متهم کرده است. او نوشته است: "رسانه‌های جعل اخبار یک حزب مخالف هستند. این برای کشورمان بسیار بد است. اما ما داریم پیروز می‌شویم."

دعوت به انتشار مقالاتی در محکومیت رئیس جمهوری به ابتکار روزنامه بوستون گلوب صورت گرفته که از روزنامه های سراسر آمریکا خواسته است سرمقاله یا یکی از مقالات اصلی خود را به انتقاد از آنچه که "جنگ کثیف ترامپ علیه روزنامه‌ها" خوانده اختصاص دهند.

مارجوری پریچارد، معاون سردبیر بوستون گلوب گفته است که تا شامگاه چهارشنبه، تقریبا ٣٥٠ روزنامه به این دعوت پاسخ مثبت دادند و گفتند که در مطالب روز پنجشنبه خود، "در برابر حملات دونالد ترامپ علیه رسانه‌ها و دفاع از آزادی رسانه‌های خبری" موضعگیری خواهند کرد. در ایالات متحده، حدود ١٤٠٠ نشریه به شکل روزنامه منتشر می‌شود که برخی از آنها از احزاب اصلی حمایت می‌کنند. به این ترتیب، تعداد قابل توجهی از روزنامه‌ها به دعوت بوستون گلوب پاسخ مثبت داده‌اند.

به گفته خانم پریچارد، روزنامه بوستون گلوب در سرمقاله روز پنجشنبه خود "خطرات حمله قوه مجریه به نشریات را" گوشزد خواهد کرد و از سایر روزنامه‌ها هم خواسته است مطالبی با همین مضمون کلی منتشر کنند.

با توجه به رویکرد و سبک کار متفاوت روزنامه‌هایی که در این مبارزه علیه رئیس جمهوری شرکت دارند، انتظار می‌رود دیدگاه‌های گوناگونی در این زمینه مطرح شود.

از جمله نشریاتی که وعده داده‌اند در این برنامه شرکت کنند می‌توان از چند روزنامه معتبر مانند نیویورک تایمز، شیکاگو سان تایمز، فیلادلفیا اینکوایرر و میامی هرالد نام برد در حالی که دهها روزنامه کوچک محلی که در سطح شهر و شهرک‌های سراسر آمریکا منتشر می‌شوند هم از این دعوت استقبال کرده‌اند.

در بریتانیا روزنامه گاردین با انتشار مقاله‌‌ای در انتقاد از رئیس جمهوری آمریکا نوشته است "دونالد ترامپ اولین رئیس جمهوری آمریکا نیست که مطبوعات را هدف تهاجم قرار می‌دهد یا احساس می‌کند که مطبوعات برخوردی منصفانه با او نداشته‌اند، اما اولین رئیس جمهوری است که به شکلی حساب‌شده و نظام یافته به تضعیف، مشروعیت زدایی و حتی به خطر انداختن فعالیت مطبوعاتی مشغول است."

این روزنامه یادآور می‌شود که در نتیجه تبلیغات منفی رئیس جمهوری آمریکا علیه مطبوعات "امروزه اکثر طرفداران حزب جمهوریخواه آمریکا معتقدند که مطبوعات دشمن مردم آمریکا هستند." به نوشته گاردین، نحوه برخورد رئیس جمهوری آمریکا با مطبوعات باعث کاهش اعتبار رسانه‌ها در میان مردم آمریکا شده و "احترام و اعتماد متقابل بین مطبوعات و مردم را سست کرده است."

در هفته‌های اخیر، آقای ترامپ انتقادات و حملات خود علیه رسانه‌های آمریکایی را شدت بخشیده و آنها را به انتشار "اخبار ساختگی و منزجر کننده" متهم کرده است. دفتر مطبوعاتی کاخ سفید حتی از ورود یکی از خبرنگاران شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان برای تهیه گزارش خبری جلوگیری کرد. این خبرنگار در یک نشست مطبوعاتی سئوالی را از دونالد ترامپ پرسیده بود که رئیس جمهوری آن را گمراه کننده می‌دانست.

در جریان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، برخی اظهارات و اقدامات دونالد ترامپ مورد انتقاد شدید مطبوعات طرفدار حزب دموکرات قرار گرفت و در مواردی، حتی ناخرسندی برخی روزنامه‌های حامی حزب جمهوریخواه را هم در پی آورد. آقای ترامپ به خصوص نسبت به انتشار اخبار و گزارش‌هایی که در صدد تضعیف موقعیت او در میان رای‌دهندگان بود حساسیت نشان می‌داد و آنها را تحت عنوان "خبر جعلی" و اطلاعات ساختگی و دروغ، مردود می‌دانست. وی رسانه‌های مایل به حزب دموکرات را به موضعگیری مغرضانه علیه خود متهم می‌کرد.

پس از آغاز دوره ریاست جمهوی نیز دونالد ترامپ همچنان از همین عنوان برای اخبار و گزارش‌هایی که به موقعیت او آسیب می‌رساند استفاده کرده است. اصطلاح "خبر جعلی" به واسطه کاربرد آن توسط دونالد ترامپ وارد فرهنگ سیاسی و رسانه‌ای شده است.

دونالد ترامپ هم در جریان مبارزات انتخاباتی و هم پس از آغاز دوره ریاست جمهوری به طور گسترده از رسانه‌های اجتماعی به خصوص توییتر برای برقراری ارتباط بلاواسطه با مخاطبان در داخل و خارج آمریکا استفاده کرده که به نوبه خود، باعث کاهش نفوذ و تضعیف موقعیت دست اندرکاران رسانه‌های خبری به عنوان رابط بین تشکیلات سیاسی و مردم شده است. با استفاده از توییتر، اتکای رئیس جمهوری به رسانه‌ها برای ترسیم چهره‌ای مثبت از او هم کاهش یافته است.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نوروز خجسته باد/ بهار طبیعت، نویدبخش بهارِ تعامل و همدلی


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن


  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل


  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی


  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد