شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روز گذشته مراسم اختتامیه دومین جشنواره بورس و رسانه با حضور "شاپور محمدی" رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، "علی سعیدی" عضو سابق هیات مدیره سازمان بورس، "سعید فلاح پور" معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار، "امیرهامونی" مدیرعامل فرابورس ایران و جمعی از خبرنگاران بازار سرمایه برگزار شد.
تأثیر مثبت رسانه در فرهنگ سازی
شاپور محمدی ضمن خیر مقدم به اصحاب رسانه با اشاره به تأثیر مثبت رسانه در فرهنگ سازی جامعه گفت: مسیر فرهنگ سازی بازار سرمایه از طریق رسانه سرعت بیشتری خواهد داشت و با تخصصی شدن اطلاع رسانی در این بازار قطعا سواد مالی و اعتمادسازی در این بازار بیشتر خواهد شد.
رسانه همراه با نهادهای ناظر در مسیر شفاف سازی
محمدی افزود: رسانه در کنار سازمانهای ناظر در کشف قیمت دارایی های مالی، تحلیل، بررسی و کشف قیمت نقش ارزشمندی در شفاف سازی داشته و این نقش در سال های اخیر برجسته تر شده است و باید از زحمات، پایداری خبرنگاران حوزه بازار سرمایه در عمل به وظایفشان قدردانی کرد.
در این مراسم "یاسر فلاح " مدیر روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به نقش ارزشمند رسانه در افزایش نفوذ بازار سرمایه گفت: این جشنواره راهی برای قدردانی از اهل رسانه بوده و از طریق ایجاد پایگاه اطلاع رسانی و انتخاب داوران از اساتید به نام اقتصاد که دارای نگاهی آکادمیک و تخصصی هستند سعی بر ارتباط بیشتر با رسانه داشته ایم و حتم داریم مسیر فرهنگ سازی را به کمک رسانه با موفقیت طی خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: در این دوره ۲۰۰خبرنگار با ۷۰۰ اثر ارسالی حضور یافتند.
قدردانی از پیشکسوت عرصه رسانه،سیف الله یزدانی
همچنین در ادامه این مراسم از سیف الله یزدانی مدیر مسوول روزنامه عصر اقتصاد و پیشکسوت عرصه رسانه قدردانی شد.
یزدانی با بیان اینکه بازار سرمایه از دلایل اصلی پیشرفت قابل توجه رسانه ها در علوم اقتصادی مانند مدیریت پرتفوی و ریسک،قدرت بهره برداری و پیش بینی از بورس و جهش در علوم مالی بوده است، افزود: با گذشت حدود 26 سال از تاسیس اولین روزنامه اقتصادی که با شیوه گزارش دهی در بورس فعالیت می کرد ،همچنان عملکرد رسانه های اقتصادی با همان الگوست و نیازمند تحول برجسته ای در اطلاع رسانی از بازار سرمایه هستیم.
رسانه نیازمند پشتیبانی از سازمان بورس و اوراق بهادار
وی ادامه داد: اصحاب رسانه دارای ظرفیت و طرح های مناسبی برای تحول در اطلاع رسانی هستند ولی این تحول نیازمند ریسک و بودجه مالی بالایی است که روزنامه و رسانه قادر به پرداخت هزینه برای این نوآوری نیستند و این اقدام نیازمند پشتیبانی از سازمان بورس و اوراق بهادار است.
در پایان مراسم با حضور رییس سازمان بورس و مدیران ارشد بازار سرمایه آثار برتر دومین جشنواره بورس و رسانه معرفی و از آنان تقدیر شد.
|