درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 19:45   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق
  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34582صفحه نخست » خبر یکسه شنبه، 23 مرداد 1397 - 23:57
گزارش برگزاری نشست شورای هماهنگی روسای مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی
دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست شورای هماهنگی روسای مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی تصریح کرد: هم‌افزایی روابط عمومیها و مراکز اطلاع‌رسانی اقدام بسیار خوبی است و می‌تواند به پیشبرد و ارتقای عملکردها و فعالیت‌های دولت و دستگاه‌های اجرایی و بازتاب دقیق دستاوردها و خدمات آنها برای مردم کمک نماید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست شورای هماهنگی روسای مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی تصریح کرد: هم‌افزایی روابط عمومیها و مراکز اطلاع‌رسانی اقدام بسیار خوبی است و می‌تواند به پیشبرد و ارتقای عملکردها و فعالیت‌های دولت و دستگاه‌های اجرایی و بازتاب دقیق دستاوردها و خدمات آنها برای مردم کمک نماید.
 
 بە گزارش شارا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر غلامی دراین نشست که بعدازظهر امروزسه شنبه در سالن شهدای جهادعلمی وزارت علوم برگزار شد، اظهار داشت: وزارت علوم خانه تمام مجموعه‌ها، دستگاه ها و نهادهایی است که روزی مدیران و کارکنان آنها مقطعی از دوران تحصیل خود را در دانشگاه‌ها طی کرده‌اند.
 
 دکتر غلامی با بیان اینکه "امیدواریم هماهنگی‌های انجام شده بین روابط عمومی‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی بتواند آماده‌باش ستادی را در حوزه‌های خبری ایجاد کند تا با اقدام به موقع، پاسخ مناسب را در خصوص فعالیت ها و عملکردهای مختلف در اختیار مردم قرار دهیم"، اظهار داشت: در بسیاری از مواقع سوالاتی در خصوص یک دستگاه اجرایی در جامعه شکل می‌گیرد که پاسخ آن در سازمان یا دستگاه اجرایی دیگر است لذا در این صورت اهمیت وجود ارتباط، تعامل و هم افزایی بین مراکز اطلاع‌رسانی دستگاه‌های مختلف به منظور دریافت پاسخ مناسب بیش از پیش مشخص می شود.
 
 وزیر علوم افزود: بسیار پیش آمده که در شرایط کنونی به دلیل گستردگی سیستم‌های اطلاع‌رسانی و وجود شبکه‌های مجازی مختلف با یورش‌های خبری مواجه شویم که متاسفانه این اتفاقات مردم را در یک بلاتکلیفی نسبت به پذیرش یا رد آن اخبار قرار می‌دهد.وزیر علوم با اشاره به اهمیت سرعت و دقت در اطلاع‌رسانی اخبار در شرایط فعلی، تصریح کرد: بعضاً رسانه‌هایی در کشور وجود دارند که سمت و سوی خاصی را در انتشار اخبار دنبال می‌‌کنند بر همین اساس باید تلاش کنیم تا انعکاس اخبار به صورت درست و دقیق و با ماهیت حقیقی خود در جامعه منتشر شود.
 
 دکتر غلامی خاطر نشان کرد: مجموعه وزارت علوم یک خانواده گسترده و فراگیر است. وجود تعداد زیادی از دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مراکز مختلف پژوهشی که اکثراً به عنوان مراکز مستقل عمل می‌کنند؛ هرچند که تابع ضوابط متمرکز هستند اما در امور روزمره‌، مدیران خودشان تصمیم‌گیری‌های لازم را انجام می‌دهند.
 
 وزیر علوم افزود: در حال حاضر تلاش ما این است تا برنامه‌هایی را که مرتبط با وزارت علوم است و جزو وظایف و ماموریت های آن محسوب می‌شود، به طور دقیق اطلاع‌رسانی کنیم. وی با بیان اینکه "در حال حاضر یکی از برنامه‌های مهم وزارت علوم، طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ساماندهی آموزش عالی است"، ادامه داد: این ساماندهی با چالش‌های زیادی روبرو است و در واقع لازم است تا مجموعه آموزش عالی را در راستای خاصی هدایت کنیم و برای آنها ماموریت تعیین کنیم.
 
 دکتر غلامی با اشاره به اینکه "بیش از دوسال است که این موضوع در دست بررسی است و اکنون مباحث اجرایی مثل دروس، رشته‌ها و برنامه‌های دوره‌های مختلف به داخل ستاد رسیده و تا حدودی مورد بازنگری نیز قرار گرفته است"، افزود: تنظیم و ساماندهی در پذیرش دانشجو بویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی انجام شده و در بخش سازمان‌ها و دستگاه‌های آموزشی و پژوهشی نیز وارد مرحله‌ای شده‌ایم که ماموریت‌ها تعریف شده و در آینده‌ای نزدیک به سمت و سوی اجرایی شدن پیش خواهد رفت.
 
 وی تصریح کرد: در مأموریت‌ها تأکیدی بر تعطیلی مرکز خاصی نداریم بلکه تأکیدمان بر روی تعریف مأموریت‌ها در زمینه‌های پژوهشی و آموزش در تخصص‌های خاص و مورد نیاز منطقه است‌.
 
 دکتر غلامی افزود: در حوزه مأموریت‌های بین‌المللی نیز دانشگاه‌های بزرگ را در اولویت قرار دادیم تا این دانشگاه‌ها برای ارتباطات بین‌المللی مانند پذیرش دانشجویان خارجی و انجام طرح‌های تحقیقاتی مشترک با دانشگاه‌های مختلف دنیا، برنامه ریزی کنند.وی ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه‌های ما حدود ۴۵۰ پروژه تحقیقاتی را با دانشگاه‌های مختلف جهان در دست انجام دارند که اکثراً نیز اعتبارات شان به طور مساوی تقسیم می‌شود.
 
 وزیر علوم افزود: تلاش کردیم تا استادان ایرانی را که در دانشگاه‌های دیگر هستند به عنوان رابط در طرح‌های پژوهشی بین‌المللی به کار گیریم که خوشبختانه از این امر نتایج خوبی هم حاصل شده است. چرا که این استادان به دلیل علاقه‌ای که به وطن شان دارند از دقت و ضمانت اجرایی بیشتری در انجام کارها بهره می‌گیرند.
 
 دکتر غلامی با اشاره به اینکه وزارت علوم در حال تلاش برای رفع مشکلات پذیرش دانشجویان خارجی است، گفت: ما برای جذب بیشتر دانشجویان خارجی، باید شرایط دانشگاه‌های مان را به گونه فراهم کنیم تا قابل رقابت با دانشگاه‌های خارجی باشد.وی در خصوص رفت و آمد نخبگان علمی افزود: در سال ۹۶ بیش از ۲۳۰۰ رفت و آمد به منظور شرکت در نشست‌های علمی و انجام پروژه‌های تحقیقاتی در کشور داشتیم که بخش قابل توجهی از این تعداد را نخبگان علمی کشورمان شامل می شدند.
 
 وزیر علوم در خصوص ارتباط دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی با صنعت، تصریح کرد: در حال حاضر نقدهایی در باره اینکه نیروهای فارغ‌التحصیل در آموزش عالی در صنعت مورد استفاده قرار نمی گیرند، مطرح می‌شود، اما ذکر دو نکته در این خصوص ضروری است، اینکه کدام دستگاه تاکنون در خصوص نیروی مورد نیاز خود به وزارت علوم درخواست داشته و پاسخی دریافت نکرده است؟ نکته دیگر این است که صنعت کدام فراخوان را ارائه کرده اما دانشجویان ما در آن رد شده‌اند یا به دلایلی مثل عدم علم کافی از کار اخراج شده‌اند؟
 
 دکتر غلامی در همین راستا ادامه داد: متاسفانه هیچ دلیل واضح و محکمی برای نقدهای مربوط به ارتباط آموزش عالی و صنعت وجود ندارد و صرفاً برخی از جملات بدون هیچ اساسی نقل می‌شوند و مشکل دیگر این است که بعضاً پیش آمده، دانشجویان با مطالب جدید آموزش می‌بینند اما به دلیل اینکه صنعت ما به روز نیست هنگام استفاده از علم شان دچار چالش می‌شوند، لذا نباید دانشجویان مان را با عبارات و نقدهای نامناسب سرخورده کنیم، بلکه باید به آنها اعتماد به نفس و امیدواری بدهیم تا بتوانند در آینده مسئولیت‌های اجرایی را بر عهده بگیرند.
 
 وی به اجرای طرح مهارت‌افزایی دانشجویان از سوی وزارت علوم اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح از سال گذشته با هدف آشنایی دانشجویان با مشاغل مرتبط با رشته خود در دانشگاه‌ها اجرایی شده که مورد استقبال دانشجویان قرار گرفته است و امیدواریم با اجرای این طرح سرخوردگی‌ها و مشکلات مرتبط با دانشجویان کاهش یابد.
 
 وزیر علوم به دلایل مختلف عدم ارتباط صنعت با آموزش عالی اشاره کرد و گفت: تاکنون پیش نیامده که صنعت به سمت فارغ‌التحصیلان برود و از آنها تقاضای کار کند. این مسئله نیز به دو دلیل است یا صنعت ما رونق کافی را دارد و به نیروهای جدید نیازی ندارد یا به طور کلی درآمد و رمقی برای جذب نیرو ندارد، لذا ما خودمان تصمیم گرفتیم تا به سمت صنعت پیش قدم شویم و در همین راستا نیز با وزارت جهاد کشاورزی، دفاع و صنعت و معدن و تجارت رایزنی‌هایی را انجام دادیم که راه‌حل‌های خوبی را نیز طی این مدت برای برخی از چالش‌ها پیدا کردیم.
 
 دکتر غلامی گفت: امسال با سازمان حفاظت محیط زیست نیز پروژه‌ای را مطرح کردیم و چند دانشگاه بزرگ کشورمان از این قرارداد حمایت کردند و در حال حاضر این پروژه در مرحله نهایی قرار دارد و اگر پشتوانه مالی آن تامین شود حرکت بزرگی در زمینه مقابله با ریزگردها، خشکی تالاب‌ها و آلودگی‌های محیط زیست، رقم خواهد خورد.
 
 وی به انجام طرح سربازی فارغ التحصیلان دانشگاهی دربخش صنعت اشاره کرد و افزود: این طرح نیز در دستور کار قرار گرفته و مورد استقبال وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز واقع شده است. علاوه بر آن بحث کارآموزی دانشجویان در صنعت نیز درحال حاضر دنبال می‌شود.
 
 وزیر علوم در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم در حوزه آموزش عالی کاری کنیم که با داشتن دانشگا‌ه‌های توانمند کشورمان و کسب رتبه‌های علمی در سطح جهانی، بیش از پیش از استعدادهای موجود برای ارتقا و پیشرفت کشورمان بهره گیریم.
 
 در ادامه این نشست که با حضور علیرضا معزی، دبیر شورای اطلاع رسانی دولت و روسای مراکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دستگاه های مختلف اجرایی کشور برگزار شد، راهکارهای تقویت ارتباط و تعامل بهتر و گسترده تر وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی با جامعه و مردم برای اطلاع رسانی درست، صادقانه، شفاف و دقیق دستاوردها و خدمات دولت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق


  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد