درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 3 مهر 1397 - 18:18   

پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برگزار می شود

  پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برگزار می شود


ادامه ادامه مطلب یک

اهدا تندیس من هم یک جنگلبانم به مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین

  اهدا تندیس من هم یک جنگلبانم به مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین


ادامه ادامه مطلب دو

همسوسازی استراتژی های بازاریابی محتوا و روابط عمومی

  همسوسازی استراتژی های بازاریابی محتوا و روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط عمومی محیط زیست گلستان استعفا کرد

  مدیر روابط عمومی محیط زیست گلستان استعفا کرد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  31 دلیل عمدۀ شکست و ناکامی
  روابط‌عمومی چرا مهم است؟
  نخستین رویداد روابط عمومی استان سمنان
  همسوسازی استراتژی های بازاریابی محتوا و روابط عمومی
  حامد رستگار مدیرعامل تلویزیون اینترنتی آیو شد
  انتخاب یزدان عشیری به سمت مدیر روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت
  برگزاری دوره های آموزشی بازاریابی و فروش بیمه “ما”
  مدیر روابط عمومی محیط زیست گلستان استعفا کرد
  جلوه ای تازه از اعتماد مردم به بانک ملّی ایران
  خدمات ویژه برای دارندگان کارت خوان های بانک ملّی ایران
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34562صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیدوشنبه، 22 مرداد 1397 - 21:26
تبلیغات سیاسی در آمریکا
هرکس که در روزهای باقی مانده به شروع انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا بوده باشد یا اخبار این روزهای این سرزمین را از دور دنبال کرده باشد، بخوبی از چند و چون تبلیغات سیاسی اطلاع دارند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- هرکس که در روزهای باقی مانده به شروع انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا بوده باشد یا اخبار این روزهای این سرزمین را از دور دنبال کرده باشد، بخوبی از چند و چون تبلیغات سیاسی اطلاع دارند. به عبارت دقیق تر اگر بگوییم که در این دوران مخاطبین تلویزیون، رادیو یا هر کس  بیلبوردهای تبلیغاتی را در محیط بیرون می بینند، توسط این رسانه های بمباران تبلیغاتی می‌شوند، باید بگوییم که خیلی سطح این تبلیغات را کم و ناچیز در نظر گرفته ایم. در سال 2012 هزینه این تبلیغات از جنبه مالی چیزی بالغ بر 4 میلیارد دلار بود که هر ساله این مبلغ بیشتر و بیشتر هم می شود، تا جایی که در سال 2016 تقریبا کل مردم جهان تحت پوشش رسانه ای این تبلیغات بوده و آن را دنبال می کردند.

اما ببینیم این تبلیغات از کجا ریشه گرفته و چگونه تغییر پیدا کرده است؟


در ابتدا تبلیغات سیاسی بسیار کم بود
در واقع باید گفت آغاز به کارگیری تلویزیون بود که موجب شد تا سیاستمداران به شیوه های جدیدی به مخاطبین خود دست پیدا کنند. پیش از آن، کلیت تبلیغات سیاسی حضور در جمع های مردمی، ملاقات با رای دهندگان، برگزاری بحث های جمعی و دست دادن با رای دهندگان بود. در واقع در سال 1984 هَری ترومن، سی و سومین رئیس جمهور آمریکا، برای تبلیغات خود بیش از پنجاه هزار کیلومتر را سفر کرد و با بیش نیم میلیون نفر دست داد که در دوره خودش یک پیروزی بزرگ به حساب می آمد و امروزه بسیار می تواند موجب شگفتی باشد؛ چرا که هیچ نامزدی انتخاباتی حاضر نمی شود چنین تعهدی را بپذیرد و دوران تبلیغات انتخاباتی دست به چنین کار تاثیرگذاری بزند.

دیوید آیزنهاور به عنوان سی و چهارمین رئیس جمهور آمریکا، اولین شخصی بود که از تلویزیون به معنای واقعی به عنوان یک رسانه جدید سود برد. وی مصاحبه ای را ترتیب داده بود که در آن 40 پرسش از مخاطبین وی پاسخ داده شده بود و هر یک از آنها بصورت یک فیلم کوتاه بریده شده و تحت عنوان یک کمپین تبلیغاتی با عنوان ” آیزنهاور به مردم آمریکا پاسخ می دهد” در بخش های مختلف تلویزیونی پخش می شد که در نهایت همین حرکت موجب پیروزی وی در انتخابات شد.

از نیکسون تا کندی تا جانسون
بعد از آیزنهاور، قدرت تلویزیون دیگر قابل انکار نبود. سخنرانی های تلویزیونی نیکسون در طی تبلیغات ریاست جمهوری وی که به موضوعات جنگ سرد و فساد دولتی می پرداخت، بسیار قدرتمند بودند. با این وجود، جان اف. کندی، مردی بود که در واقع برای دوربین ساخته شده بود و در طی دوره تبلیغات ریاست جمهوری خودش بیش از 200 تبلیغ تلویزیونی را ترتیب داده بود. او دارای زیبایی و ظرافت، اعتماد به نفس و آرامش در برابر دوربین بود.

از طرف دیگر نیکسون در برابر دوربین خیلی ناراحت و بی قرار رفتار می کرد، عرق می کرد و مضطرب به نظر می رسید. در واقع در آن دوران افرادی که تبلیغات و بحث ها را از طریق تلویزیون دنبال می کردند، اظهار می‌کردند که بدون شک کندی برنده انتخابات است، و در مقابل آنهایی که این بحث ها را از طریق رادیو دنبال می کردند به برنده بودن نیکسون اعتقاد داشتند.

پس از مرگ کندی، جانسون یکی از اثربخش ترین تبلیغات تلویزیونی را تهیه کرد که منجر به پیروزی وی در برابر بری موریس گلدواتر و اثبات اثربخشی تلویزیون شد. در تبلیغ که اولین تبلیغ منفی در این عرصه بود دختری نشان داده می شد که در حال پَرپَر کردن یک گل بود و با کنده شدن هر یک از گلبرگ های گل با خود می گفت “او عاشق من است، او عاشق من نیست” و در پایان با کنده شدن آخرین گلبرگ صدایی در پس زمینه شروع به شمارش معکوس برای انفجار بمب اتمی می کرد که منجر به شکل گیری یک پروپاگاندای تبلیغاتی و برنده شدن وی در 44 ایالت در برابر 6 ایالت وی شد.

در دهه های بعد از این تا به امروز اغلب تبلیغات تلویزیونی از طریق سیاست حمله به رقیب موفق به برنده شدن در کارزار تبلیغاتی شده اند. یعنی با اتکا به روش ” به وی رای ندهید” به جای ” به من رای دهید به دلیل . . .”؛ هر چند که در بسیاری موارد توسط رقیب به سخره گرفته شده اند، اما همچنان اثرگذار بوده و در مواردی حتی رقیب هم مجبور به استفاده از روشی مشابه روش حمله در تبلیغات به رقیب خود شده است.


اول کلینتون و سپس اوباما – تبلیغات انتخاباتی که از رسانه های جدید استفاده کردند
کاملا عادلانه است که بگوییم بیل کلینتون اولین کسی بود که بصورت موثر از گونه های غیر سنتی تبلیغات سیاسی استفاده کرد. وی به جای راه انداختن کمپین هایی که تنها متکی برای تلویزیون و رادیو و بیلبورد بود، پیام خود را بصورت بسیار گسترده تر به مردم رساند. او راه خود را به شبکه های تلویزیونی خصوصی باز کرد که جوانان از جمله مخاطبین آن بودند و پیام ها و برنامه های خود را در ساعاتی پخش می کرد که عمدتا قشر جوان از این شبکه ها استفاده می‌کردند و از همین طریق موفق به برنده شدن در سال های 92 و 96 شد.

اما وقتی نوبت ب صحبت از تبلیغات سیاسی مدرن می رسد، باید گفت که باراک اوباما برنده این میدان است و در واقع روند بازی را عوض کرده است. با وجود اینکه وی در برخی موارد از رسانه‌ها و روش های سنتی برای تبلیغات خود هم استفاده کرده بود، اما عمدتا کمپین وی بر پایه یک پیام مثبت – امید – بود و از اینترنت تبلیغات چریکی به بهترین نحو ممکن استفاده کرد.

وبلاگ های و فروم های اینترنتی پیام امید را بخوبی در سراسر سرزمین پهناور آمریکا پخش می‌کردند. در واقع استفاده از روش های مدرن، جوانی و شیک پوشی این سیاسمتدار به راحتی موجب پیروزی وی در برابر مک کین با تجربه، جمهوری خواه و البته با رویکرد سنتی شده بود.


دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون – نبرد تاریخی عجیب و غریب 2016
در واقع باید گفت انتخابات سال 2016 آمریکا و برنده آن، بطور حتم یک تغییر دهنده اصلی و اساسی بازی تبلیغات انتخاباتی نه در آمریکا، بلکه در سراسر دنیا بودند. چرا که دونالد ترامپ با استفاده از روش های خاص تبلیغاتی خود توانسته بود تبلیغاتی به ارزش میلیون ها دلار را در رسانه های مختلف بدون هزینه کردن حتی یک دلار برای خودش دست و پا کند که در مطالب آینده سعی می کنیم به برخی از آنها اشاره کنیم.

شما از کدام یک از این روش ها اطلاع دارید؟ در نظرات برای ما بنویسید.

 

منبع: www.ibazaryabi.com

 


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سکوت مدیریتی در برابر افکار عمومی!


  پویش رسانه ای


  18 عذر و بهانۀ مشهور برای اشخاص ناموفق


  مدیر روابط عمومی محیط زیست گلستان استعفا کرد


  همسوسازی استراتژی های بازاریابی محتوا و روابط عمومی


  روابط‌عمومی چرا مهم است؟


  نخستین رویداد روابط عمومی استان سمنان


  انتخاب یزدان عشیری به سمت مدیر روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت


  حامد رستگار مدیرعامل تلویزیون اینترنتی آیو شد


  برگزاری دوره های آموزشی بازاریابی و فروش بیمه “ما”


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله و ثبت نام پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران