درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 29 بهمن 1398 - 05:08   

کتاب «سواد رسانه ای، از الف تا ی» منتشر شد

  کتاب «سواد رسانه ای، از الف تا ی» منتشر شد


ادامه ادامه مطلب یک

سرقت اطلاعات شخصی میلیون ها آمریکایی از اکوئیفکس توسط چین

  سرقت اطلاعات شخصی میلیون ها آمریکایی از اکوئیفکس توسط چین


ادامه ادامه مطلب دو

ادعای پایه‌گذار فیس‌بوک در مبارزه با اطلاعات جعلی

  ادعای پایه‌گذار فیس‌بوک در مبارزه با اطلاعات جعلی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان حمایت مالی از "شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران"

  فراخوان حمایت مالی از "شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران"


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گزارش اعتماد سنج ادلمن سال 2020 منتشر شد/ مردم به هیچ یک از چهار مؤسسه اجتماعی دولت، تجارت، تشکل های مردم نهاد و رسانه ها اعتماد ندارد
  کتاب «سواد رسانه ای، از الف تا ی» منتشر شد
  کتاب سال روابط عمومی ایران منتشر می شود
  کتاب "آره، 50 اسرار تازه ترغیب" بزودی منتشر می شود
  فراخوان حمایت مالی از "شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران"
  محل کارتان استرس دارید؟
  مصرف کنندگان می گویند تبلیغات با توجه به علایق و رفتار آنلاین آنها شخصی شود
  اعتماد به بازار سرمایه، مرهون تلاش روابط عمومی ها / صیانت از اعتماد سرمایه گذاران، وظیفه همگانی
  مردم به افرادی که به چشم نگاه می کنند اعتقاد دارند
  ترس از شادی و خوشبختی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34526صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیجمعه، 19 مرداد 1397 - 15:16
‍ تبریک روز خبرنگار از دریچه ای دیگر!
به قلم محمد حسن ترابی، مدیرکل روابط عمومی شرکت ملی پست - هر روز که کیف و قلم را بر می دارد و در فکر نوشتن مطلب یا خبری تازه است شاید فکر کند امروز باید،روشنای دیگری به جامعه بخشید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- هر روز که کیف و قلم را بر می دارد و در فکر نوشتن مطلب یا خبری تازه است شاید فکر کند امروز باید،روشنای دیگری به جامعه بخشید.

 

آن قلم به دستی که در ایام سال تنها با تپش یک خودکار و یا در زمانه رشد فناوری انگشت زدن به حروف الفبای تلفن همراه و یا دستگاه‌های دیگر ارتباطی دغدغه‌ها، مطالبات و خواسته‌های اصناف مختلف و اقشار جامعه را بدون مرزبندی قرمز و آبی بیان می‌کند، در زندگی روزمره خویش، درگیر بسیاری از مشکلات و چالش‌هایی است که با فشار دیوار قلم به دستش بنا به فراموشی آنها دارد!


خبرنگار واقعی عاشق ملامت کشیده‌ای است که برای خرید متاع دلدادگی‌اش، سالیان سال بر سر چهارراه ‌های پررفت و آمد کودکان روزنامه‌فروش و یا به تعبیر دیگر کودکان کار با حنجره خود تلاش کرده‌اند که تیترهای رفع مشکلات آنها را اهالی جامعه ببینند!


اکنون با دو واژه خبرنگار و خبرنویس مواجه‌ایم که شاید در زبان روزمره هر دو را به یک معنا تلقی کنیم. اما برای نوشتن با نگارش باید وجه تمایزی قائل شد و آن اینکه خبرنگار علاوه بر نگاشتن، نگاهی ژرف به ماجرا داشته باشد آن زمان ماجراجویی او رویدادی خجسته برای جامعه خواهد بود که به جای میرزابنویسی، جایگاه حقیقت نگاری و رعایت اخلاق در نگاه حرفه‌ای‌اش باشد.


امروز به میمنت فضای مجازی، حرفه شهروند خبرنگاری و ارتقاء سطح اطلاع‌رسانی غیرقابل توصیف است؛ با این حال خبرنگاران شناسنامه ‌دار در خط مقدم مقابله با توهین‌ها، تشویش اذهان عمومی، تهمت‌ ها و ... در نوشتارهای خبرنگارانی بدون شناسنامه در فضای مجازی قرار دارند. همان جایگاهی که شاید در نگاه برخی کاربران، خبرنگار را قلم ‌فروش و یا نان به نرخ روز خوردن متهم کند؟!


آری؛ نوشتن، درست گفتن، مقابله با دروغ، مطالبه عمومی بدون سود شخصی و منافع خویش و در یک کلام نگاشتن برای مردم کاری عاشقانه است که تفسیر پررمز و راز آن همین حرفه پرفراز و نشیب خبرنگاری است!

اینجانب 17 مرداد ماه روز خبرنگار، یادروز باشکوه تلاشگران عرصه آگاهی،اندیشه و قلم را به جامعه رسانه ای و فعالان این عرصه خطیر و مهم تبریک عرض می نمایم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  کتاب "آره، 50 اسرار تازه ترغیب" بزودی منتشر می شود


  فراخوان حمایت مالی از "شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران"


  خداحافظی با روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس


  نتایج بیست و سومین بارومتر جهانی صنعت نمایشگاه منتشر شد


  هفته رسانه های اجتماعی درباره برخورد با اخبار نادرست و دروغ پراکنی


  ادعای پایه‌گذار فیس‌بوک در مبارزه با اطلاعات جعلی


  محل کارتان استرس دارید؟


  سلامت روان روابط عمومی: 5 راه برای شروع دهه جدید با استرس کمتر


  گزارش اعتماد سنج ادلمن سال 2020 منتشر شد/ مردم به هیچ یک از چهار مؤسسه اجتماعی دولت، تجارت، تشکل های مردم نهاد و رسانه ها اعتماد ندارد


  سرقت اطلاعات شخصی میلیون ها آمریکایی از اکوئیفکس توسط چین


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی