درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 25 آذر 1397 - 10:45   

پاسداران حقیقت؛ گروهی از روزنامه نگاران چهره ۲۰۱۸ مجله تایم شدند

  پاسداران حقیقت؛ گروهی از روزنامه نگاران چهره ۲۰۱۸ مجله تایم شدند


ادامه ادامه مطلب یک

"تقویت تعاونی‌ها با افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون" در صدر اخبار پربازدید این هفته شارا

  "تقویت تعاونی‌ها با افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون" در صدر اخبار پربازدید این هفته شارا


ادامه ادامه مطلب دو

سر خط خبرهای مهم روابط عمومی

  سر خط خبرهای مهم روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

گوگل طراحی جستجوگر سانسور‌شده برای چین را تکذیب کرد

  گوگل طراحی جستجوگر سانسور‌شده برای چین را تکذیب کرد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آنچه باید بدانیم!/ تاکتیک ها
  پوشش بی سابقه رسانه ها به مردن یک نهنگ
  گزارش جهانی ارتباطات 2018: چالش‌ها و روندها
  حضور فعال شرکت چاپ و نشر بانک ملّی ایران در نمایشگاه بین المللی چاپ
  تیزر بانک ملی ایران تندیس و دیپلم افتخار جشنواره بین المللی LAMPA روسیه را کسب کرد
  مهمترین تغییرات قانون صدور چک
  توسعه مراودات خرد مالی در کیف پول الکترونیکی بانک ملّی ایران
  تامین سرمایه بنگاه های اقتصادی با تسهیلات مضاربه بانک ملی ایران
  آنچه باید بدانیم/ روابط عمومی 2 چیست؟
  هفت گام برای برنامه‌ریزی روابط عمومی کارآمد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34526صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیجمعه، 19 مرداد 1397 - 15:16
‍ تبریک روز خبرنگار از دریچه ای دیگر!
به قلم محمد حسن ترابی، مدیرکل روابط عمومی شرکت ملی پست - هر روز که کیف و قلم را بر می دارد و در فکر نوشتن مطلب یا خبری تازه است شاید فکر کند امروز باید،روشنای دیگری به جامعه بخشید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- هر روز که کیف و قلم را بر می دارد و در فکر نوشتن مطلب یا خبری تازه است شاید فکر کند امروز باید،روشنای دیگری به جامعه بخشید.

 

آن قلم به دستی که در ایام سال تنها با تپش یک خودکار و یا در زمانه رشد فناوری انگشت زدن به حروف الفبای تلفن همراه و یا دستگاه‌های دیگر ارتباطی دغدغه‌ها، مطالبات و خواسته‌های اصناف مختلف و اقشار جامعه را بدون مرزبندی قرمز و آبی بیان می‌کند، در زندگی روزمره خویش، درگیر بسیاری از مشکلات و چالش‌هایی است که با فشار دیوار قلم به دستش بنا به فراموشی آنها دارد!


خبرنگار واقعی عاشق ملامت کشیده‌ای است که برای خرید متاع دلدادگی‌اش، سالیان سال بر سر چهارراه ‌های پررفت و آمد کودکان روزنامه‌فروش و یا به تعبیر دیگر کودکان کار با حنجره خود تلاش کرده‌اند که تیترهای رفع مشکلات آنها را اهالی جامعه ببینند!


اکنون با دو واژه خبرنگار و خبرنویس مواجه‌ایم که شاید در زبان روزمره هر دو را به یک معنا تلقی کنیم. اما برای نوشتن با نگارش باید وجه تمایزی قائل شد و آن اینکه خبرنگار علاوه بر نگاشتن، نگاهی ژرف به ماجرا داشته باشد آن زمان ماجراجویی او رویدادی خجسته برای جامعه خواهد بود که به جای میرزابنویسی، جایگاه حقیقت نگاری و رعایت اخلاق در نگاه حرفه‌ای‌اش باشد.


امروز به میمنت فضای مجازی، حرفه شهروند خبرنگاری و ارتقاء سطح اطلاع‌رسانی غیرقابل توصیف است؛ با این حال خبرنگاران شناسنامه ‌دار در خط مقدم مقابله با توهین‌ها، تشویش اذهان عمومی، تهمت‌ ها و ... در نوشتارهای خبرنگارانی بدون شناسنامه در فضای مجازی قرار دارند. همان جایگاهی که شاید در نگاه برخی کاربران، خبرنگار را قلم ‌فروش و یا نان به نرخ روز خوردن متهم کند؟!


آری؛ نوشتن، درست گفتن، مقابله با دروغ، مطالبه عمومی بدون سود شخصی و منافع خویش و در یک کلام نگاشتن برای مردم کاری عاشقانه است که تفسیر پررمز و راز آن همین حرفه پرفراز و نشیب خبرنگاری است!

اینجانب 17 مرداد ماه روز خبرنگار، یادروز باشکوه تلاشگران عرصه آگاهی،اندیشه و قلم را به جامعه رسانه ای و فعالان این عرصه خطیر و مهم تبریک عرض می نمایم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  پوشش بی سابقه رسانه ها به مردن یک نهنگ


  ترجمه عین مقاله، تحلیل، تفسیر و فیچر از جراید خارجی برای انتشار در رسانه های داخلی یک گناه مضاعف است


  سر خط خبرهای مهم روابط عمومی


  تایم


  هفت گام برای برنامه‌ریزی روابط عمومی کارآمد


  سرویس عکس "تهران رسانه" برون سپاری شد


  پاسداران حقیقت؛ گروهی از روزنامه نگاران چهره ۲۰۱۸ مجله تایم شدند


  تأثیر تحولات دیجیتال بر بازار کسب‌وکار/ با مشاغل دنیای جدید آشنا شوید


  آنچه باید بدانیم/ روابط عمومی 2 چیست؟


  ظریف: تیتر کیهان غرور ملی را نادیده می‌گیرد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان دومین همایش بررسی نقش روابط عمومی در صنعت بانکداری