درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 2 اردیبهشت 1398 - 19:06   

حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران

  حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران


ادامه ادامه مطلب یک

طراحی سایت و مدیریت آن چگونه است؟

  طراحی سایت و مدیریت آن چگونه است؟


ادامه ادامه مطلب دو

با اختلال اضطراب چه می‌توان کرد؟

  با اختلال اضطراب چه می‌توان کرد؟


ادامه ادامه مطلب سه

ربات هوشمند و کلیسای مشتعل

  ربات هوشمند و کلیسای مشتعل


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران
  ده کار که روابط عمومی ادارات هرگز نباید انجام دهند
  ربات هوشمند و کلیسای مشتعل
  کسب درآمد ۴.۵ میلیارد دلاری نت فلیکس با ۱۴۹ میلیون کاربر
  دردسر جدید نقشه گوگل برای تاکسی اینترنتی ایرانی
  نسخ قدیمی همراه بانک ملی از نیمه اردیبهشت ماه غیرفعال می شوند
  قوانین پنج گانه برقراری ارتباط‌های موثر/ قانون سوم: اگر مایل نیستید برخی اظهارات شما نقل قول شوند، اصلا آن‌ها را عنوان نکنید
  مدیرعامل بانک رفاه در دیدار با استاندار لرستان: پیگیری برای رفع مشکلات هموطنان سیل زده به جد دنبال می‌شود
  امهال تسهیلات بانک رفاه برای کشاورزان آسیب دیده از سیل
  پیام تبریک مدیرعامل بانک رفاه به مناسبت فرخنده میلاد حضرت قائم(عج)
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34515صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیپنجشنبه، 18 مرداد 1397 - 23:31
ابوذر حلوایی پور، مدیر روابط عمومی و بین‌الملل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر
هنر روابط عمومی، پیوند میان درون و بیرون سازمان است
ابوذر حلوایی پور، مدیر روابط عمومی و بین‌الملل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر - امروزه اهمیت جایگاه روابط عمومی در زمینه اطلاع‌رسانی بر هیچ کس پوشیده نیست. درواقع، موفقیت و دوام شرکت‌ها، سازمان‌ها و ادارات در همه عرضه بازتابی از عملکرد روابط عمومی‌های آن‌ها است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امروزه اهمیت جایگاه روابط عمومی در زمینه اطلاع‌رسانی بر هیچ کس پوشیده نیست. درواقع، موفقیت و دوام شرکت‌ها، سازمان‌ها و ادارات در همه عرضه بازتابی از عملکرد روابط عمومی‌های آن‌ها است.

 

به عبارت بهتر، روابط عمومی، پیونددهنده بیرون و درون سازمان‌ها و شرکت‌ها است که خود نوعی از هنر و علم اجتماعی محسوب می‌شود. سختی کار روابط عمومی از آن جهت است که باید در همه جهات گسترده را با شهروندان، اصحاب رسانه و هنر برقرار کند و بدین ترتیب دیدگاه‌ها را نسبت به شرکت متبوع خود تغییر دهد.

 

 در سرفصل‌های وظایف روابط عمومی، مسئولیت‌های اجتماعی قرار دارند و در واقع این بخش، رویکرد مسئولیت‌های اجتماعی سازمان را دنبال می‌کند. در شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر نیز بخش روابط عمومی با تغییر ساختار سازمانی بسیار فعال شده است و هم‌اکنون روابط خوبی میان گل‌گهر و سازمان‌ها، اداره‌ها، رسانه‌ها و مردم برقرار شده است.

ایجاد فضای مناسب برای گفت‌وگو و ارتباط و مناسب و سریع، پاسخگویی به افکار عمومی در کمترین زمان یکی از هنرهای روابط عمومی به‌شمار می‌رود. در حقیقت بخش روابط عمومی ارتباط میان سازمان و مخاطبان مجموعه را مدیریت می‌کند. روابط عمومی باید با همه سازمان‌ها مرتبط روابط خوبی برقرار کند و تلاش این بخش باید در راستای کسب رضایت افکار عمومی و همکاری با موسسات و گروه‌های با اهمیت باشد. بنابراین روابط عمومی سازمان‌ها باید این موضوعات را سرلوحه کار خود قرار دهند.

تلاش روابط عمومی در برقراری روابط بین سازمانی
تلاش روابط عمومی باید بر پایه پیشبرد امور به‌صورت اصول حرفه‌ای، پویا و تخصصی باشد. برای دستیابی به چنین هدفی، باید در وهله نخست، تلاش شود تا با به‌کارگیری نیروی متخصص و حتی در صورت لزوم تدوین دستورالعمل و چشم‌‌انداز جدید، در ساختار سازمان دگرگونی ایجاد شود. علاوه بر این در سازمان‌هایی که در مناطق مختلف واقع شده‌اند باید همواره با مجموعه مدیریتی شهرها، اهالی هنر و رسانه‌ها و اندیشمندان تعامل سازنده برقرار شود.

 

 به‌عنوان نمونه، در شهرستان‌ها می‌توان برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های متنوعی را در حوزه‌های فرهنگی از جمله موسیقی، خوشنویسی و تئاتر برگزار کرد. علاوه بر این می‌توان کارگاه‌های آموزشی به‌ویژه در بخش آموزش‌های رسانه‌ای برگزار کرد تا بدین وسیله تلاش شود گام‌های مثبتی در زمینه ارتقای فرهنگی شهرهای مختلف برداشت. این موضوع باید از سطح شعار، در عمل نیز پیاده شود. به‌عنوان نمونه، در مجموعه گل‌گهر شعار «همراه فرهنگی سیرجان» سرلوحه کار روابط عمومی قرار گرفته است و در این رابطه شورای فرهنگی و اجتماعی گل‌گهر تشکیل شده و روابط عمومی شرکت گل‌گهر به‌عنوان دبیر این شورا نصب شده است.

 

بدین ترتیب راه برای پیشبرد اهداف و مسئولیت‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی و کسب موفقیت بیشتر هموار شده است. به‌طوری که در حال حاضر گل‌گهر به‌عنوان حامی اصلی و همراه فرهنگی شهرستان سیرجان در بخش عظیمی از برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی این شهر مشارکت دارد و نقش اصلی را در اجرای آن‌ها ایفا می‌کند. ناگفته نماند در این مدت تلاش شده است که ارتباط بیشتری با سازمان‌های مختلف شهرستان و مردم برقرار شود. به‌ویژه آنکه در سال‌های گذشته ارتباط چندان مناسب و نگاه مثبتی همواره نگاه مثبتی از سوی افکار عمومی نسبت به گل‌گهر وجود نداشت. این در حالی است که در در دوره‌ جدید مدیریت، با اتفاقات رخ داده در حوزه ارتباطات، این نگاه تا حد زیادی ترمیم شده است و دیدگاه‌ها نسبت به گل‌گهر تغییر کرده است.

شفاف‌سازی جزو وظایف ذاتی روابط عمومی است
روابط عمومی در کنار همه مسئولیت‌های خود، باید عملکرد شرکت را برای افکار عمومی شفاف سازد و از پرده‌پوشی و کتمان حقایق صرف نظر کند. در این زمینه می‌توان گفت که بازتاب عملکرد شرکت و دستاوردهای آن در حوزه‌های مختلف تولید، فنی، اجتماعی و... یکی از اقدامات موثر است.

 

همچنین در مجموعه‌های صنعتی و معدنی نیز می‌توانند برای شفاف‌سازی و آشنایی اقشار مختلف مردم با فعالیت صنعتی و معدنی، درها را به روی مردم باز کنند تا همه از نزدیک بتوانند عملکرد شرکت را مشاهده کنند. به‌عنوان نمونه، در شرکت گل‌گهر از سال 94 به بعد در قالب مسئولیت‌های اجتماعی، بازدیدهای عمومی از معدن و کارخانه‌های فرآوری رشد داشته است و به‌نظر می‌آید این موضوع در تغییر دیدگاه مردم محلی نسبت به فعالیت‌های معدن به‌طور محسوسی تغییر کرده است.

متن کامل این یادداشت را در شماره 96 ماهنامه «اخبار فلزات» و در بخش معدن مطالعه نمایید.


پیام تبریک سرپرست بانک شهر به مناسبت روز خبرنگار



 

 



 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران


  فوت یک روزنامه نگار اینوستیگیتیو معروف


  ده کار که روابط عمومی ادارات هرگز نباید انجام دهند


  برنامه‌ریزی سناریو در روابط عمومی به کمک هوش مصنوعی


  قوانین پنج گانه برقراری ارتباط‌های موثر/ قانون دوم: حتی الامکان از عبارات شخصی استفاده کنید


  دیدار مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اصفهان، تأکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی صحیح و به‌موقع


  قوانین پنج گانه برقراری ارتباط‌های موثر/ قانون سوم: اگر مایل نیستید برخی اظهارات شما نقل قول شوند، اصلا آن‌ها را عنوان نکنید


  با اختلال اضطراب چه می‌توان کرد؟


  مخاطب قرن 21 چه انتظاری از نشریه دارد؟


  طراحی سایت و مدیریت آن چگونه است؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ثبت نام سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی