درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 23:01   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34472صفحه نخست » سه شنبه، 16 مرداد 1397 - 23:08
افزایش فروش ساده تر از چیزی است که تصور می کنید
حتما شما هم می خواهید افزایش فروش چشمگیری تجربه کنید! پس توصیه می کنم تمرکز خود را از جذب مشتریان جدید به جلب و تحریک مشتریان قدیمی به خرید مجدد از خودتان تغییر دهید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- حتما شما هم می خواهید افزایش فروش چشمگیری تجربه کنید! پس توصیه می کنم تمرکز خود را از جذب مشتریان جدید به جلب و تحریک مشتریان قدیمی به خرید مجدد از خودتان تغییر دهید.

 

بهترین مشتریان بالقوه و البته حائز شرایط فروش، آن مراجعینی هستند که پیش از این تبدیل به مشتری شده و از شما خرید کرده اند، به عبارت دیگری همین مشتریان فعلی شما در واقع بهترین مشتریان شما را تشکیل می دهند.

اجازه دهید به شکلی متفاوت از گذشته به آن نگاه کنیم: اگر کار و کسب شما در یک شهر کوچک واقع شده باشد که جمعیتی بالغ بر 1000 را در خود جای داده است و شما هم یک عدد از محصول خود را که چرخ دنده هست به هر یک از ساکنین آن شهر شامل زن و مرد و بچه فروخته باشید، در واقع 1000 عدد محصول فروخته اید و بازار خودتان را اشباع کرده اید. در واقع روزهای اقبال بازار به شما و فروش چرخ دنده به مشتریان به اتمام رسیده است. ایا به نظر شما زمان جمع کردن و نقل مکان رسیده است؟

بدون شک پاسخ منفی است! یعنی اگر شما تمرکز خودتان را بر مشتریان فعلی و اثبات شده خود قرار دهید، قطعاً قادر به افزایش چشمگیر فروش چرخ دنده های خود می شوید و البته از این طریق می توانید پایگاه مشتریان وفادار خودتان را هم افزایش دهید. پس پیشنهاد می کنم برای این کار یک، چند یا حتی تمامی روشی های زیر را برای افزایش فروش خود امتحان کنید.


1- یک برنامه مشوق فروش ترتیب دهید
به کارکنان خود دلیلی برای تلاش بیشتر و بیشتر برای فروش بیشتر بدهید. چرا برخی از کسب و کارهایی که برای فروش خود به نیروهای فروش خود وابسته هستند، برای ایجاد انگیزه در آنها از برنامه های تشویقی استفاده می کنند؟ چون دادن پیشنهادهای سفر، خرید تلویزیون و … با شرایط ویژه در واقع تنها عامل و موثرترین عامل انگیزاننده برای فروشندگان است.


2- کارکنان خود را تشویق به فروش اقلام دیگر در کنار خواسته اصلی مشتری کنید
اساساً منظور از فروش اقلام دیگر به مشتریان در کنار خواسته اصلی آنها شامل اضافه کردن محصولات و خدمات مرتبط به خط محصول و مناسب ساختن آنها برای مشتریان کالاهای دیگر برای خرید این دسته از کالاهاست. فقط قرار دادن کالاهای تکمیلی دیگر در کنار کالاهای مورد نظر شما در قفسه تاثیر آنچنانی بر فروش نمی گذارد. چطور فروش را افزایش دهیم؟ مشتری را نسبت به مزایای حاصل از استفاده آن محصول مطلع سازید.

به عنوان مثال، آخرین باری که فرش ها و موکت های خودم را نظافت کردم، شخص نظافت کننده متوجه یک لکه ناشی از حیوان خانگی من بر روی فرش شد. به جای تمیز کردن آن، این شخص من را متوجه این لکه کرد و به من یادآوری کرد که چگونه ماده شوینده مورد نظر چقدر در تمیز کردن آن موثر بوده است. به نظر شما او تاثیری در میزان فروش شرکت مطبوع خودش داشت؟ بدون شک وی با این کار خودش موجب شد تا تعدادی از این ماده پاک کننده را شرکت وی و البته از طریق وی خریداری کنم.


3- اطلاعات محرمانه در اختیار مشتریان خود بگذارید
اخیرا در یکی از فروشگاه های خرده فروشی مشغول خرید بودم که یکی از اقلام موجود در بخش لوازم خانگی توجه من را به خودش جلب کرد و با برداشتن آن مشغول بررسی آن شدم که یکی از کارکنان بخش فروش شرکت به سمت من آمد. سپس با احترام به من گفت که متوجه شدم که به این محصول ما علاقه داریدو در ادامه گفت که ما هفته هفته آینده حراجی داریم و تمام محصولات بخش لوازم خانگی شامل 20% تخفیف می شوند، نظران چیست که آن را با 20% تخفیف در هفته بعد خریداری کنید؟ فکر می کنید چه اتفاقی افتاد، هفته دیگر آن را همراه با دو قلم دیگر خریدم.

نکته آموزنده: اگر حراج یا … را در آینده در برنامه خود دارید، در مورد آن به مشتریان اطلاع رسانی کنید. مطمئن باشید که باز هم به فروشگاه شما باز می گردند و حتی ممکن است در این نوبت با دوستان خود برگردند و میزان فروش شما را باز هم بیشتر کنند. ( و فراموش نکنید که این کار را می توانید از طریق ایمیل، تلفن یا شبکه های اجتماعی به راحتی انجام دهید)


4- مشتریان خود را درجه بندی کنید
بدون شک باید تفاوتی بین مشتریان وفادار و همیشگی و مشتریان جدید یا معمولی شما وجود داشته باشد – تفاوتی که مشتریان وفادار بخوبی به آن پی برده و متوجه شوند که برای شما ارزشمند هستند. اگر با همه مشتریان به مانند افرادی عادی در سطح خیابان برخورد بکنید، چطور انتظار وفاداری از جانب مشتریان خود را دارید؟ راه های زیادی برای نشان دادن ارزش مشتریان برای شما به مشتریان خودتان وجود دارد، که از آن جمله می توان به صدا کردن آنها با نام کوچک یا حتی ارائه کارت های تخفیف امتیازی و … اشاره کرد.


5- یک برنامه برای پاداش دادن به مشتریان ترتیب دهید
همه با برنامه های پاداش مشتریان که برخی کار و کسب بزرگ از آنها استفاده می کنند، به گونه ای آشنایی داریم. اما هیچ دلیلی وجود ندارد که کار و کسب های کوچک قادر به استفاده از چنین برنامه هایی در طرح بازاریابی و فروش خود نباشند. این برنامه می تواند به سادگی اهدا یک کارت تخفیف در روز تولد مشتری باشد. فقط توجه داشته باشید که اگر این برنامه ها بخوبی و بصورت اصولی اجرا شوند، به شدت می توانند بر میزان فروش شما موثر واقع شوند.


6- نمونه های رایگان در اختیار مشتریان خود قرار دهید
چرا بسیاری از کار و کسب ها نمونه هایی رایگان از محصولات و خدمات خود را در زمان خرید، در اختیار مشتریان قرار می دهند؟ چرا که این محصولات به شیوه های مختلفی می توانند موجب افزایش فروش شما شوند. مثلا مشتری که قبلا محصولی را از شما خرید است، در صورت دریافت نمونه ای رایگان از نمونه جدید آن محصول و استفاده از آن ممکن است راغب شود که مقداری از این محصول جدید را هم خریداری کند یا ممکن است نمونه را به یک شخص دیگر بدهد که وی نیز با استفاده از آن راغب به تهیه آن محصول و همچنین خرید محصولاتی دیگر از شما شود. به هر حال حداقل سود این حرکت برای شما این است که مشتری قدیمی احساس خوبی نسبت به برند شما پیدا می کند و احتمالا در مورد آن به دیگر دوستان خودش هم می‌گوید.


افزایش فروش ساده تر از چیزی است که تصور می کنید
جذب مشتریان جدید راه و روش خوبی برای فروش بیشتر است. اما جذب مشتریان جدید تنها راه افزایش فروش شما نیست و در واقع راه سخت برای رسیدن به یک هدف سهل و آسان است. تغییر تمرکز خودتان از جذب مشتریان جدید به جلب و تحریک مشتریان قدیمی به خرید مجدد از خودتان به راحتی می تواند فروش شما را افزایش دهد و موجب سطحی از وفاداری در مشتریان شما شود که منجر به تکرار خرید از شما باشد.

 

منبع: www.ibazaryabi.com

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد