درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 13:11   

روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن

  روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن


ادامه ادامه مطلب یک

ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش

  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش


ادامه ادامه مطلب دو

روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید

  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید


ادامه ادامه مطلب سه

هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات

  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نوروز خجسته باد/ بهار طبیعت، نویدبخش بهارِ تعامل و همدلی
  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل
  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی
  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل
  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن
  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  پنج درس از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  هوش مصنوعی و آینده زنجیره تامین: تحولات کلیدی و گام‌های عملی
  12 گام برای ارتقای برنامه‌ها و فعالیت‌های روابط‌عمومی در سال جدید
  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34451صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریسه شنبه، 16 مرداد 1397 - 12:46
معرفی رشته‌های دانشگاهی در آستانه انتخاب رشته کنکور سراسری/۸۷
آینده شغلی و بازار کار در رشته علوم ارتباطات اجتماعی
معرفی رشته‌های دانشگاهی در آستانه انتخاب رشته کنکور سراسری/۸۷ - فرصت‌های‌ شغلی‌ فارغ‌التحصیلان‌ روابط‌ عمومی‌ نیز در حال‌ حاضر بهتر شده‌ است‌ چون‌ زمانی‌ کار روابط عمومی سازمانهای‌ دولتی‌ مساوی‌ با شیرینی‌ دادن‌ در جشن‌ها و پلاکارد زدن‌ و عرض‌ تسلیت‌ دادن‌ در زمان‌ سوگواری‌ها بود اما امروزه‌ مردم‌ انتظارات‌ بسیاری‌ از روابط‌ عمومی‌ سازمان‌ها دارند و مایلند آن‌ها را در جریان‌ آخرین‌ اطلاعات‌ و اخبار درون‌ سازمانی‌ قرار دهند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- فرصت‌های‌ شغلی‌ فارغ‌التحصیلان‌ روابط‌ عمومی‌ نیز در حال‌ حاضر بهتر شده‌ است‌ چون‌ زمانی‌ کار روابط عمومیسازمان‌های‌ دولتی‌ مساوی‌ با شیرینی‌ دادن‌ در جشن‌ها و پلاکارد زدن‌ و عرض‌ تسلیت‌ دادن‌ در زمان‌ سوگواری‌ها بود اما امروزه‌ مردم‌ انتظارات‌ بسیاری‌ از روابط‌ عمومی‌ سازمان‌ها دارند و مایلند آن‌ها را در جریان‌ آخرین‌ اطلاعات‌ و اخبار درون‌ سازمانی‌ قرار دهند.

 کنکور سراسری سال ۹۷ با حضور بیش از یک میلیون داوطلب در تیرماه برگزار شد، و حالا داوطلبان منتظر اعلام نتایج و انتخاب رشته تحصیلی خود در مقطع کارشناسی هستند. در این میان اصلی ترین دغدغه این روزهای داوطلبان و خانواده ها انتخاب یک رشته آینده دار و مناسب برای بازار کار است. خبرنامه دانشجویان ایران به همین بهانه به معرفی رشته های موجود در دوره کارشناسی کرده است.

آینده شغلی علوم ارتباطات
براساس‌ آمار ارائه‌ شده‌ در فصلنامه‌ "رسانه‌" از سال‌ ۱۳۵۱ تا ۱۳۷۳ حدود یک‌ هزار نفر دانشجوی علوم ارتباطات، ‎‎فارغ‌التحصیل شده‌اند و از این‌ تعداد تنها۶۰ نفر در مطبوعات‌ مشغول‌ به‌ کار هستند و ۹۴۰ نفر بقیه‌ به‌ مشاغل‌ غیرمطبوعاتی‌ اشتغال‌ دارند. بدون‌ شک‌ عوامل‌ بسیاری‌ در این‌ مسأله‌ نقش‌ داشته‌اند اما یکی‌ از مهمترین‌ دلایل‌ این‌ است‌ که‌ تعدادی‌ از دانشجویان‌ در طی‌ سال‌های‌ فوق‌، رشته‌ علوم‌ ارتباطات‌ را بدون‌ شناخت‌ لازم‌ و از سرناچاری‌ یا به‌ طوری‌ اتفاقی‌ انتخاب‌ کرده‌اند، در نتیجه‌ آمادگی‌ و توانایی‌ لازم‌ را برای‌ حضور در مطبوعات‌ نداشته‌اند از سوی‌ دیگر وابستگی‌ اکثر مطبوعات‌ آن‌ دوران‌ به‌ ارگان‌های‌ دولتی‌ و شرایط‌ دشوار استخدام‌، عامل‌ مهمی‌ در عدم‌ حضور فارغ‌التحصیلان‌ این‌ رشته‌ در شغل‌های‌ مربوط‌ بوده‌ است‌.

البته‌ در حال‌ حاضر با توجه‌ به‌ تعدد و تنوع‌ مطبوعات‌ و خبرگزاری‌ها، اکثر فارغ‌التحصیلان‌ این‌ رشته‌ جذب‌ بازار کار می‌شوند. فرصت‌های‌ شغلی‌ فارغ‌التحصیلان‌ روابط‌ عمومی‌ نیز در حال‌ حاضر بهتر شده‌ است‌ چون‌ زمانی‌ کار روابط‌ عمومی‌ سازمان‌های‌ دولتی‌ مساوی‌ با شیرینی‌ دادن‌ در جشن‌ها و پلاکارد زدن‌ و عرض‌ تسلیت‌ دادن‌ در زمان‌ سوگواری‌ها بود اما امروزه‌ مردم‌ انتظارات‌ بسیاری‌ از روابط‌ عمومی‌ سازمان‌ها دارند و مایلند آن‌ها را در جریان‌ آخرین‌ اطلاعات‌ و اخبار درون‌ سازمانی‌ قرار دهند و نظرات‌ و دیدگاه‌هایشان‌ را به‌ گوش‌ مسؤولین‌ سازمان‌ها برسانند؛ کاری‌ تخصصی‌ که‌ از عهده‌ هر فردی‌ برنمی‌آید و به‌ همین‌ دلیل‌ سازمان‌ها ترجیح‌ می‌دهند که‌ از فارغ‌التحصیلان‌ روابط‌ عمومی‌ برای‌ کار در این‌ بخش‌ مهم‌ و حیاتی‌ بهره‌ ببرند.

فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در مراکزی مثل روزنامه‌ها، رادیو و تلویزیون، ادارات روابط عمومی سازمان‌های دولتی و غیر دولتی و مراکز مشابه به عنوان کارشناس ارتباطات انجام وظیفه کنند.

توانایی مورد نیاز و قابل توصیه
داشتن‌ ذوق‌ و استعداد نویسندگی‌ ـ کنجکاوی‌، تیزبینی‌ و نکته‌سنجی‌ ـ داشتن‌ ضریب‌ هوشی‌ بالاتر از متوسط‌ جامعه‌ 4ـ توانایی‌ جوشش‌ با طبقات‌ مختلف‌ مردم‌ ـ صبر و حوصله‌ زیاد ـ داشتن‌ توانایی‌ جسمی‌ و روانی‌ برای‌ دوندگی‌های‌ اضطراری‌ ـ قدرت‌ تفکر سریع‌ ـ عشق‌ به‌ کار خبری‌ ـ مؤمن‌ به‌ رعایت‌ اصول‌ اخلاقی‌ و داشتن‌ تقوا ـ داشتن‌ توانایی‌های‌ ارتباطی‌ ـ داشتن‌ حافظه‌ای‌ بیش‌ از حد‌ متوسط‌ جامعه

وضعیت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر
امکان ادامه تحصیل این رشته تا مقطع دکتری وجود دارد.

 

منبع: خبرنامه دانشجویان ایران

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نوروز خجسته باد/ بهار طبیعت، نویدبخش بهارِ تعامل و همدلی


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن


  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل


  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی


  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد