درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 04:06   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34398صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 13 مرداد 1397 - 23:00
به یاد مرحوم میرزا بابا مطهری نژاد
روابط عمومی بودن، روابط عمومی ماندن، روابط عمومی رفتن
سعید معادی - مرحوم میرزا بابا مطهری نژاد مردی از جنس روابط عمومی بود که عالمانه و آگاهانه و عاشقانه به واسطه ویژگی های شخصیتی و اخلاق ارتباطی و انسانی مسلک و مشرب روابط عمومی بودن را در هنر گفتار و کردار و رفتار مردمداری جستجو کرد و ارتباطات میان فردی و اجتماعی زندگی روزانه را بر همین ویژگی شخصیتی بنا نهاد و تبسم را زینت بخش ارتباطات روزمره خود قرار داد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- انسان چیزی جز آثار وجودی اش نیست که به صورت اشکال و ابعاد و اطوار مختلف در ادوار زندگی شخصی و اجتماعی بروز و ظهور می نماید و در واقع ملاک تشخیص و شناخت وی همان خروجی های ذهنی اوبه حساب می آید که به صورت عینی و به بهانه های متفاوت نقش آفرینی می کند اما آنچه که مهم است ویژگی های این اثر وجودی و تاثیر بخشی آن بر خود فرد، دیگران و اجتماع انسانی و اجتماعی است.

 

مسلما همه رخدادهای روزمره و تکرار های روزانه که بر حسب عادت متعارف بخشی از برنامه های خود آگاه و ناخود آگاه را پر می کند نمی تواند از چنان خاصیتی برخوردار باشد که عمق و گستره تاثیر آن قابل توجه و محل تعمق باشد و اگر بر حسب شرایط از اندکی اثر گذاری برخوردار باشد مسلما زود گذر و مانائی آن موقتی است و نمی توان حساب خاص روی آن باز کرد در حالیکه اگر هر رفتار ، کردار و گفتار آدمی به واسطه علم و عمل با اتکاء بر اخلاق ارتباطی و انسانی مبتنی بر صداقت متجلی شود و به واسطه تکرار تبدیل به ملکه انسانی و شخصیت غالب آدمی گردد به مرور دایره وسعت این رفتار، کردار و گفتار در قالب ارتباطات کلامی و غیر کلامی از اثربخشی و تاثیر گذاری بهتر و بیشتر برخوردار می گردد، حال اگر بر این ویژگی های شخصی و فردی، ویژگی های شغلی و کاری مبتنی بر رعایت اخلاق عمومی و حرفه ای را اضافه کنیم مسلما انتظار شرایط متفاوت تری را باید داشته باشیم و اگر این حرفه و این شغل از جنس نهاد مدنی و در زمره ارتباطات انسانی و اجتماعی و بر فلسفه آگاهی بخشی و آگاه سازی جامعه انسانی بر محوریت توسعه و فرهنگ سازی باشد این انتظار بر میزان اثربخشی و ماندگاری رفتار و کردار و گفتار بیش از پیش خواهد بود.


مرحوم میرزا بابا مطهری نژاد مردی از جنس روابط عمومی بود که عالمانه و آگاهانه و عاشقانه به واسطه ویژگی های شخصیتی و اخلاق ارتباطی و انسانی مسلک و مشرب روابط عمومی بودن را در هنر گفتار و کردار و رفتار مردمداری جستجو کرد و ارتباطات میان فردی و اجتماعی زندگی روزانه را بر همین ویژگی شخصیتی بنا نهاد و تبسم را زینت بخش ارتباطات روزمره خود قرار داد و این دستمایه روابط عمومی بودن را محرک ورود در عرصه حرفه ای روابط عمومی قرار داد تا ازاین طریق روابط عمومی بودن که ویژگی کسبی و شخصیتی او بود در سایه اکتساب و علم و عمل و صاحب دانش و مهارت حرفه ای شدن به روابط عمومی ماندن را تغییر دهد و عملا مقدمه واقع بینانه و منطقی رفتار و کردار و گفتار وی منتج به نتیجه عاقلانه و مقبول جامعه روابط عمومی و اهالی هنر هشتم گردید.

 

 براستی مرحوم مطهری نژاد انتخاب راه و مسیر تحصیلی و حرفه ای و شغلی اش کاملا حساب شده و بر اساس باور و ظرفیت ها و قابلیت های وجودی اش رقم خورد و در امتداد راه همواره دغدغه توسعه و اعتلاء علمی و عملی روابط عمومی دغدغه وجودی این مرحوم و در نهایت نقطه عطف بسیاری از فعالیت های تخصصی در قالب حضور فعالانه و موفق در عرصه های مدیریت روابط عمومی در دستگاههای اجرائی کشور و کمک به شکل گیری انجمن روابط عمومی ایران و راهبری این انجمن توام با تولید ادبیات علمی و تخصصی در قالب یادداشت، مقالات، کتاب و آموزش و تدریس برای علاقمندان و دانش جویان این عرصه مهم و خطیر بوده است و مهمتر آنکه این مرد هرگز در راه پیشرفت و توسعه روابط عمومی پا پس نکشید و هیچ مانعی سد راه این اشتیاق و علاقه جدی و وافر ایشان نشده است و تا آخرین لحظات علیرغم بیماری سخت کماکان در همه محافل علمی و تخصصی و نشست های مرتبط حضور فعالانه و پر فروغی داشت و به راستی مرحوم میرزا بابا طاهر مطهری نژاد در طول حیاتش مردی از جنس روابط عمومی بود ، روابط عمومی ماند و روابط عمومی رفت

هرگر نمیرد آنکه دلش زنده شده به عشق
ثبت است در جریده عالم دوام ما
 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد