درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 11:20   

روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن

  روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن


ادامه ادامه مطلب یک

ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش

  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش


ادامه ادامه مطلب دو

روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید

  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید


ادامه ادامه مطلب سه

هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات

  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل
  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی
  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل
  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن
  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  پنج درس از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  هوش مصنوعی و آینده زنجیره تامین: تحولات کلیدی و گام‌های عملی
  12 گام برای ارتقای برنامه‌ها و فعالیت‌های روابط‌عمومی در سال جدید
  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید
  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34308صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 27 مرداد 1397 - 09:10
روابط عمومی الکترونیک گذار از سنت به مدرنیته
داوود طالبی / رئیس اداره کل روابط عمومی بانک توسعه تعاون - مدیریت اطلاعات در تولید، انعکاس و همچنین گردآوری اطلاعات و بهره‌گیری از آن در اقیانوس اطلاعاتی وظیفه روابط عمومی است. یکی از مهمترین ویژگی‌های جوامع پیشرفته و به اصطلاح شمال، در راستای توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی توجه روزافزون به مدیریت اطلاعات است.
  

مقدمه
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی مبتنی بر فن آوری اطلاعات و ارتباطات نیاز ضروری هر سازمانی می باشد. زیرا با توسعه دولت الکترونیک، نیاز به اطلاع رسانی سریع دقیق و کم هزینه ضروری می باشد. به لحاظ تئوریک رابطه دولت الکترونیک و روابط عمومی الکترونیک رابطه تکوینی است نه تاسیسی. به این معنی که دولت الکترونیک برای توسعه و استقرار خود نیازمند روابط عمومی الکترونیک هست و روابط عمومی الکترونیک هم در بستر یک دولت الکترونیک شکل می گیرد.آنچه که اهمیت دارد این است که با توجه به آهنگ سریع رشد و تحول تکنولوژیهای اطلاعاتی و ارتباطاتی کارکردها و ابزارهای سنتی روابط عمومی باید با این تکنولوژیها هماهنگ و همسو گردد و این تطابق و هماهنگی باید در بستر فرهنگ سازی، آموزش و تغییر نگرش ها امکان پذیر است.

 

اصطلاح روابط عمومی الکترونیک نزدیک به یک دهه است که وارد ادبیات روابط عمومی شده است و اصطلاح فوق مانند اصطلاحاتی مثل کتاب الکترونیکی، دولت الکترونیکی، پست الکترونیکی و غیره دارای پسوند (e) می باشد و به طور اختصاص (e-pr) نوشته می شود، کما اینکه فردی به نام «مت هیگ» در سال 2000 م کتابی با عنوان e-pr نوشت.روابط عمومی الکترونیکی به ابزار الکترونیکی (سخت افزار) مهارت الکترونیکی (نیروی انسانی آموزش دیده) و دانش الکترونیکی (نرم افزار) نیاز دارد. شفافیت بیشتر، زبان ساده تر و سرعت بیشتر در تولید و توزیع اطلاعات در این نوع روابط عمومی توصیه می شود.


با توجه به ویژگیهای عصر جدید و ضرورت سرعت بالای نقل و انتقال اطلاعات و با توجه به پویایی و تغییر و تحول سریع روندهای مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و شکل گیری پدیده جهانی شدن و کمرنگ شدن عنصر مکان و جغرافیا، توسعه روابط عمومی الکترونیک یک ضرورت می باشد. در مجموع عوامل مختلفی این ضرورت را عینی ساخته است . افزایش حجم اطلاعات مورد تقاضای مردم، افزایش خدمات قابل ارائه به مردم، تقویت روند شکل گیری رسانه های تعاملی، توسعه روزنامه نگاری الکترونیکی، ویژگیهای جدید بازار، استفاده از مخابرات و الکترونیک در تجارت، رشد و شکل گیری موسسات مشاور، گسترش و ارتقاء نیازها، خواسته ها و انتظارات مخاطبان متناسب با شرایط روز، افزایش سرعت اطلاع رسانی از الزامات روابط عمومی الکترونیک در هزاره سوم است.

ویژگی های روابط عمومی الکترونیک
تحولات ناشی از پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) ، مفهوم بسیاری از پدیده ها از جمله روابط عمومی(PR) را دستخوش دگرگونی ساخته و تاثیر پذیری از فناوری های نوین ارتباطی، عصر جدیدی را در تاریخ روابط عمومی ایجاد کرده و بستر شکل گیری روابط عمومی الکترونیک(EPR) را فراهم ساخته است.

 

 بر این اساس باید پذیرفت که در شرایط کنونی جامعه، توسعه روابط عمومی الکترونیک نه تنها یک ضرورت، بلکه یک الزام غیر قابل انکار است که خواسته یا ناخواسته باید به سوی آن برویم. در چیستی روابط عمومی، روابط عمومی واحد اصلی ارتباط سازمان ها با مخاطبین است و در عصر انفجار اطلاعات، باید اولین واحد در دسترسی به شبکه های ارتباطی محلی، ملی و جهانی باشد. در بستر توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در کل، دولت الکترونیکی(ES) به صورت خاص، باید جایگاه روابط عمومی ها به صورت ویژه ای دیده شود تا بستر رشد و توسعه در سایر عرصه ها فراهم گردد.


از نظر «ادوارد برنیز» روابط عمومی عبارت است از: اطلاعاتی که به مردم داده می شود، تلاشهایی ترغیبی به منظور تغییر گرایشها و رفتار مردم، کوشش در همبسته ساختن نگرشها و اقدامات یک موسسه با مخاطبان خود و متقابلاً نگرشها و اقدامات مخاطبان با موسسه. در تعریف فوق، آگاه ساختن، متقاعد کردن و ایجاد همبستگی، اقداماتی هستند که به عمل روابط عمومی حاکم است و اعمال فوق بر ارتباط و پیوند یکایک اجزاء با یکدیگر دلالت دارند. افراد دیگری، روابط عمومی را کارکرد مدیریت می دانند که نگرش عمومی را ارزیابی کرده، خط مشی ها و رویه هایی را برای یک فرد یا یک سازمان در جهت منافع عمومی تدوین می کند و برنامه های عملیاتی را در جهت حصول تفاهم و مقبولیت عامه طراحی و اجرا می کند.

 

روابط عمومی در حقیقت شبکه هوشیار، بانک اطلاعات، مغز متفکر سازمان و پل ارتباطی آن با افکار عمومی و مخاطبان خاص و عام و با نگرش ها و تمایلات و عادات و سلایق متفاوت است و باید خصلت هایی چون قانون مداری، نظم، شجاعت، ابراز عقیده، تحمل شنیدن آراء مخالفان، احترام به حقوق فردی و اجتماعی دیگران و صداقت را داشته باشد. روابط عمومی الکترونیک، روش به کار گرفتن فن آوری جدید ارتباطی و رسانه های نوین اطلاع رسانی برای ارایه خدمات منطبق برخواسته ها و نیازهای مخاطبان به طور لحظه ای (online) به منظور تحقق بخشیدن به هدف های روابط عمومی است.

 

 سرعت اطلاع رسانی، اصلی ترین عامل است که روابط عمومی الکترونیک را از روابط عمومی سنتی تمایز می بخشد. با توجه به ویژگیهای عصر جدید و ضرورت سرعت بالای نقل و انتقال اطلاعات و با توجه به پویایی و تغییر و تحول سریع روندهای مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و شکل گیری پدیده جهانی شدن و کمرنگ شدن عنصر مکان و جغرافیا، توسعه روابط عمومی الکترونیک یک ضرورت می باشد.

کارکردهای روابط عمومی الکترونیک
معمولاً در روابط عمومی های سنتی نقل و انتقال اطلاعات به کندی صورت می گیرد و میزان متنابهی وقت، هزینه و انرژی سازمانی هدر می رود. در عین حال محدودیت زمانی و مکانی نیز امر ارتباطات و گردش اطلاعات را مشکل می نماید. به زبان ساده تر، مزایای روابط عمومی الکترونیک عبارتند از تعاملی و دوسویه بودن ارتباطات،- کاهش هزینه ها و افزایش نرخ بهره وری کارکنان، الزام به پاسخگویی به صورت online، دسترسی سریع به اطلاعات، کاهش حجم نامه های اداری و بایگانی، فراگیری و فرامرزی بودن، پیش بینی نیازهای تعریف نشده مخاطب می باشد.روابط عمومی الکترونیکی ویژگیهای متمایزی نسبت به روابط عمومی سنتی دارد که عبارتند از:


1. وسیله ای برای ارائه خدمات مورد نیاز مخاطبان به سادگی و با هزینه کمتر.
2.فراغت از قید زمان و مکان و محدودیت های کاری.
3. پیشتاز و فعال، ایده و تصمیم ساز در سازمان.
4. برقراری ارتباط دو سویه بین سازمان و تک تک افراد جامعه با سرعت و سهولت بیشتر
5. تقویت پاسخگویی به افراد جامعه
6.کاهش هزینه های اطلاع رسانی
7. حفظ محیط زیست با کاهش مصرف کاغذ، حمل و نقل و توزیع.
8.روابط عمومی الکترونیک، مفهوم رایج اطلاع رسانی، بازاریابی و مخاطب قرار دادن جمع را منسوخ و نوع جدیدی از بازاریابی محکم و مناسب را دنبال می کند.

جایگاه و چالش های روابط عمومی الکترونیک در ایران
در حال حاضر بین کشورهای در حال توسعه از جمله ایران و کشورهای توسعه یافته از لحاظ رشد و جایگاه روابط عمومی الکترونیک شکاف عمیقی وجود دارد، در کشور ایران صرفاً در سطوح دانشگاهی و علمی مباحثی در مورد اهمیت و ضرورت روابط عمومی الکترونیک مطرح شده است و هنوز به عرصه عمومی جامعه تسری نیافته است. نکته قابل توجه اینکه بین دولت الکترونیک و روابط عمومی الکترونیک پیوند وثیقی وجود دارد و در واقع دولت توسعه یافته و مبتنی بر فناوری و اطلاعات باید دارای روابط عمومی های الکترونیک باشد و این دو لازم و ملزوم یکدیگر می باشند. بر این اساس در ادامه به مهمترین موانع عینی و ذهنی عدم توسعه روابط عمومی الکترونیک می پردازیم.
1. سنتی بودن فرهنگ و ذهنیت جامعه
2.ضعف زیرساختهای کافی در بخش فناوری اطلاعات و مخابرات
3. وجود مقررات و روش های دست و پاگیر و پیچیده
4. عدم اطلاع کافی مدیران از مزایای روابط عمومی الکترونیک
5. عدم آموزش کافی
6. به کارگیری افراد غیر متخصص و بی تجربه در روابط عمومی
7. مشکلات ساختاری روابط عمومی و تعریف نادرست از نقش روابط عمومی
8.عدم دسترسی یکسان شهروندان با اینترنت و هزینه های سنگین آن
9. محدودیت منابع و عدم تخصیص منابع مناسب جهت توسعه و ایجاد سخت افزارهای لازم در توسعه روابط عمومی و الکترونیک در سازمانها
10. ترس از عدم امنیت در روابط عمومی الکترونیک

راهبردهای توسعه ای روابط عمومی الکترونیک
جهانی شدن ارتباطات و اطلاعات و سرعت تحولات فناوری اطلاعات و ارتباطات آنچنان شدت بالایی دارد که هر گونه درنگ و تاخیر در ورود به این عرصه، کشورها و سازمانها را با خسارات جبران ناپذیری مواجه می سازد، اگر چه در کشور ما هنوز باور این مساله بسیار دشوار است. تضمین حریم و امنیت شخصی افراد از سوی دولت، تدوین برنامه در جهت معماری اطلاعات در روابط عمومی الکترونیک، ارایه خدمات گسترده و فراگیر در سراسر جامعه از جمله مهمترین عوامل کلیدی در توسعه روابط عمومی الکترونیک است:


1.آموزش و فرهنگ سازی در سطح جامعه: بدون شک فرهنگ پذیری و جامعه پذیر نمودن شهروندان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و ارایه تصویری از جامعه مطلوب که در آن جریان آزاد اطلاعات، زمینه ایجاد دموکراسی- دیجیتالی مبتنی بر آزادی بیان و اندیشه، می تواند زیرساختی موثر در فرهنگ سازی دولت الکترونیک باشد. نکته قابل ذکر این که روابط عمومی ها خود به تنهایی نقش عمده ای در گسترش نهادینه کردن مفاهیم و پدیده های الکترونیکی دارند.


2. دسترسی فراگیر به اینترنت و ترمیم شکاف دیجیتالی در جامعه: متاسفانه در سالهای اولیه ورود اینترنت به جامعه ایران، بدلیل ضعف کارکردی و اطلاع رسانی نامناسب روابط عمومی ها، تصور غلط و منفی از این تکنولوژی در جامعه شکل گرفت، اما در حال حاضر این رسالت بر عهده روابط عمومی هاست که خود با بهره گیری از (ICT) ذهنیت و باور جامعه را در جهت مثبت و سازنده تغییر دهند و این امر مهم، امکان پذیر است.


3.تلاش در جهت کاهش مقاومت در برابر تغییر در روابط عمومی ها: یکی از مشکلات جدی کارکنان سازمانهای اداری ایران، مقاومت در برابر هر گونه تغییر است. عدم امنیت شغلی، کم توجهی به مشارکت کارکنان درمدیریت سازمانها، ترس در مقابل از دست دادن موقعیت شغلی، عادت به رفتارهای سنتی و ... از جمله دلایل این تفاوت است. بر این اساس روابط عمومی ها وظیفه دارند با پیشقدم شدن در استفاده از امکانات (ICT) در کارشان و توسعه روابط عمومی الکترونیک، سازمانهای کنونی را به سازمانهای «یاد گیرنده» تبدیل کنند که در آن افراد رفتارها و پندارهایشان تغییر یافته است.

تکنولوژی های کاربردی روابط عمومی الکترونیک
امروزه با استفاده از فناوری های اطلاعاتی و شبکه های الکترونیکی و سرویس های اینترنتی می توان بسیاری از خدمات مرسوم در دولت و یا شرکتهای بخش خصوصی را از طریق شبکه های مذکور به مردم ارایه داد و از این طریق ضمن صرفه جویی در وقت و انرژی و هزینه ها باعث جلب رضایتمندی مردم شد در واقع فرآیند تبدیل یک روابط عمومی سنتی به روابط عمومی الکترونیک مستلزم پیاده سازی تکنولوژی های مذکور است اینترانت، اکسترانت، کیوسک های اطلاع رسانی، کیوسکهای اینترنتی، سرویسهای تلفن گویا، سرویس های ارزش افزوده تلفن همراه و سایر فناوری های الکترونیکی آن چنان با فناوری های اینترنتی و دنیای آنلاین گره خورده اند که جدا کردن آنها بسیار مشکل است از سوی دیگر امروزه سرویس های یک پارچه که مبتنی بر استفاده همزمان از تمام تکنولوژی ها است در سازمانها متداول شده است .

 

در چنین شرایطی ضرورت ایجاب می کند که در راستای اجرای طرح ملی دولت الکترونیک در ایران که یک تکلیف قانونی برای دولت است ، حرکت به سمت روابط عمومی الکترونیک به عنوان بخش پیشتاز دولت و سازمانها در اولویت کاری دستگاه ها قرار گیرد:


1.تهیه خبرنامه الکترونیک در روابط عمومی الکترونیک Neswletters
2. ایجاد ایمیل و مدیریت آن و کاربرد ایمیل در روابط عمومی الکترونیک Email
3. ارسال و دریافت ایمیل همراه پیوستهای اسنادی Attachments & Forwarding
4. الزامات راه اندازی وب سایت و کاربرد وب سایت در روابط عمومی الکترونیک Website & CMS
5. راه اندازی وبلاگ و مدیریت آن و کاربرد وبلاگ در روابط عمومی الکترونیک Weblogs
6. کاربرد آر اس اس ها و خبرخوانها در روابط عمومی الکترونیک RSS & News Readers
7. تکنیکها و امکانات موتورهای جستجو Search Engines
8.کاربرد پادکست ها در روابط عمومی الکترونیک Podcasting
9.کاربرد SMS در روابط عمومی الکترونیک
10. مهارتهای نوشتن برای وب Writing For the Web
11.جمع آوری الکترونیکی اخبار در روابط عمومی الکترونیک Internet Cliping
12. روزنامه نگاری سایبر در روابط عمومی الکترونیک Cyber journalism
13.تبلیغات اینترنتی در روابط عمومی الکترونیک Internet Advertising
14. تکنولوژی های الکترونیک در EPR
15. وب 2 Web 2.0

نتیجه گیری
جامعه اطلاعاتی یک جامعه پست مدرن است که بر تولید اطلاعات متکی است. مشخصه عصر مدرن صنعت و تولیدات صنعتی بود، اما در زمانه پست مدرن این مشخصه، اطلاعات است. گرانبهاترین کالا در جامعه اطلاعاتی،‌ اطلاعات است. در جامعه اطلاعاتی این فکر است که دارای ارزش است و در چنین جامعه‌ای با فکرسالارها سر و کار داریم. نیروی کار این جامعه کارگزاران اطلاعاتی هستند.جامعه اطلاعاتی از سه گروه‌: اطلاع‌سازها، اطلاع‌پردازها و اطلاع‌خواه‌ها تشکیل شده‌ است.

 

مهمترین نقش روابط عمومی در جامعه اطلاعاتی مدیریت اطلاعات است. یکی از پیامدهای انقلاب اطلاعات، انفجار اطلاعات است. تولید حجم زیادی از اطلاعات که دسته‌بندی و نحوه استفاده از آن امر بسیار دشواری است. در این هجمه سنگین اطلاعاتی روابط عمومی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. مدیریت اطلاعات در تولید، انعکاس و همچنین گردآوری اطلاعات و بهره‌گیری از آن در اقیانوس اطلاعاتی وظیفه روابط عمومی است. یکی از مهمترین ویژگی‌های جوامع پیشرفته و به اصطلاح شمال، در راستای توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی توجه روزافزون به مدیریت اطلاعات است.

 

روابط عمومی بخشی از اعمال مدیریت است و جایگاه خاص روابط عمومی نیز در رده کارهای مدیریتی قرار دارد . همانگونه که مدیر یک مؤسسه برای اداره امور سازمان نیاز به ساماندهی، تامین نیروی انسانی ، هدایت و نظارت امور، هماهنگی و برنامه ریزی دارد باید کوشش کند تا بر ذهن مردم نیز تاثیر گذارد و نظرات مثبت مردم را درباره مؤسسه خود حفظ کند و از این راه منفعت مادی و معنوی برای سازمان به دست آورد. نکته مهم این است که کار روابط عمومی خدمت به مدیریت است نه مدیر برای آنکه محور اساسی کار روابط عمومی کسب منافع برای کل سازمان است نه برای شخصی که در رأس حرم سازمانی قرار گرفته است. بنابراین باید به روابجعمومی و کارکردهای آن، بهتر و منطقی تر نگاه کرد. در این صورت است که روابجعمومی می تواند در فراز و نشیب های سازمانی سربلند و سرافراز شود.


باید بپذیریم اطلاع یابی واطلاع رسانی درست زمانی بطور منطقی واصولی محقق می شود که زمینه پژوهشی داشته باشد ویک ارتباط دو سویه هم زمینه اعتماد مخاطبان را فراهم سازد وهم باارزیابی دیدگاههای مخاطبان وتبادل اطلاعات زمینه مشارکت فعال وپویای آنان ایجاد می شود.

 

بررسی وشناخت ومطالعه مداوم محیط داخل وخارج سازمان یک وظیفه مهم روابط عمومی است . پیشرفت روز افزون وسایل ارتباط جمعی وبهره گیر ی از فن آوریهای نوین اطلاعاتی وارتباطی موجب شده است تا روابط عمومی هایی بتوانند درعرصه فعالیت سازمانی موفق باشد که پژوهش مدار وتحلیل گرا باشند حرکت از جامعه صنعتی به سوی جامعه اطلاعاتی وپدیده مهم جهانی شدن زمینه شناسایی ، کسب پردازش وانتقال دانش واطلاعات را فراهم نموده است و اگر روابط عمومی نتواند دراین چرخش اطلاعات نقش آفرینی کند روابط عمومی مرده وناکار آمد است.

 

 راه اندازی تلفن گویا، سایت وپایگاههای اطلاعاتی ، وبلاگ، نشریات الکترونیکی ، مجله الکترونیکی درتغییر کارکردها وشکل ومحتوای روابط عمومی در هزاره سوم تأثیر بسزایی داشته است ودراین عرصه سازمانی می تواند موفق عمل کند که با اطلاع رسانی واطلاع یابی به موقع چالش ها را پشت سر بگذارد.

 

درغیر اینصورت سازمانهای باروابط عمومی سنتی وناکارآمد در آستانه شکست وناکامی قرار می گیرد . امروزه روابط عمومی را کوشش مدبرانه ای برای ترغیب وتشویق مردم یا نفوذ در افکار آنان بااستفاده از وسایل ارتباطی تعریف می کنند و یا پروفسور حمید مولانا معتقد است روابط عمومی در واقع رابطی است بین سازمانها ومردم وسعی دارد که اهداف سازمانها را برای مردم تشریح واز مردم بیشتر خبر گیری کند وعکس العمل آنان را تصمیم گیران وبه سازمان تحویل دهد.

منابع
1. روابط عمومی – دکتر رضا امینی –تهران – دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی
2. فنون روابط عمومی - دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی - دکتر کاظم معتمد نژاد
3. روابط عمومی و رسانه‌ها - فیروز دیندار فرکوش ـ حسین صدری‌نیا
4. محمدی، مجید؛ رسانه‌های همگانی و جامعه ایران - بهار 77
5. سایت تبیان - روابط عمومی و تبلیغات و وبلاگ تابش


منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)



 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
فرشید
| 1399/6/10 - 16:28 |     0     0     |
بسیارمفیدبود


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هوش مصنوعی و آینده زنجیره تامین: تحولات کلیدی و گام‌های عملی


  پنج درس از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن


  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل


  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی


  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد