درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 01:33   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34222صفحه نخست » گفتگوچهارشنبه، 3 مرداد 1397 - 08:51
دکتر داود زارعیان استاد دانشگاه: روابط عمومی با حرفه ای گرایی به حقو قش می رسد
در کتابی که در حوزه روابط عمومی در اوایل هزاره سوم یعنی 2001 منتشر شده بر این نکته که ساختار کار روابط عمومی ها 24در7 است را جزء وظایف روابط عمومی مطرح کرده و اینکه روابط عمومی باید در ارتباط با رسانه های صوتی و تصویری و نوشتاری همیشه حاضر بوده و الزام به پاسخگویی داشته باشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- موضوع حرفه گرایی در روابط عمومی در همه دنیا مورد توجه قرار گرفته و کار حرفه ای در روابط عمومی اهمیت پیداکرده است، لذا موضوع جایگاه و حقوق و مزایای این بخش نیز با جدیدت بیشتری طرح و پی گیری شده است. در واقع زمانی می توان در خصوص مباحثی نظیر جایگاه و حقوق شغلی و صنفی و...سخن به میان آورد و از آن دفاع کرد که روابط عمومی حرفه ای باشد. البته حرفه ای گرایی شاخص های دارد که زمانی که روابط عمومی ها به سمت آن حرکت کنند خود به خود موضوع جایگاه و حقوق شغلی و صنفی نیز مطرح می شود.


امروزه روابط عمومی های ما حرفه ای نیستند و اکثر افرادی که در این بخش شاغل هستند نیز تخصص کافی را ندارند و حتی تاییدیه ی کارحرفه ای از مرکزی ندارند، اگر در این شرایط بخواهیم بین کارکنان یک سازمان در مورد حقوق و مزایا و جایگاه شغلی تفاوت قائل شویم نه تنها افزایش بهره وری در پی ندارد بلکه باعث تقابل نیروهای سازمان در عرصه های مختلف می شود. ضمن پذیرش این موضوع که کار روابط عمومی کار سخت و دشوار و پر استرسی است، زمانی می توانیم این موضوع را در کشور طرح کنیم که ابتدا نسبت به ارتقاء جایگاه آموزش و تربیت و به کار گیری متخصصین روابط عمومی در حوزه های مختلف اقدام شده باشد و کارکنان روابط عمومی درمقابل حرفه خود مردم و جامعه و سازمان و کارکنان سازمان احساس مسئولیت داشته باشند.

 

اگر چنین جایگاهی را به تایید برسانیم می توانیم در خواست فضای شغلی و حقوق و مزایای متناسب با آن کار را داشته باشیم. در شرایط فعلی که فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در عرصه اجتماع نقش تبادل بخشی از اخبار و اطلاعات را بر عهده دارند، کار روابط عمومی ها که قبلاً در آرامش در محدوده زمانی 24 در7 انجام می شد امروز در فضایی پر استرس تر و وقت گیر تر با حساسیت ها و مشکلات بیشتری انجام می شود.


در کتابی که در حوزه روابط عمومی در اوایل هزاره سوم یعنی 2001 منتشر شده بر این نکته که ساختار کار روابط عمومی ها 24در7 است را جزء وظایف روابط عمومی مطرح کرده و اینکه روابط عمومی باید در ارتباط با رسانه های صوتی و تصویری و نوشتاری همیشه حاضر بوده و الزام به پاسخگویی داشته باشد.
 

منبع: کتاب سال انجمن متخصصان روابط عمومی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد