درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 28 شهریور 1398 - 02:58   

انتصاب رئیس مرکز روابط عمومی بنیاد مستضعفان

  انتصاب رئیس مرکز روابط عمومی بنیاد مستضعفان


ادامه ادامه مطلب یک

تحمیل نیرو به شهرداری رشت، اینبار به بهانه تغییر در مدیریت روابط عمومی شورا

  تحمیل نیرو به شهرداری رشت، اینبار به بهانه تغییر در مدیریت روابط عمومی شورا


ادامه ادامه مطلب دو

آمریکا می‌خواهد مانع پول درآوردن اسنودن از فروش خاطراتش شود

  آمریکا می‌خواهد مانع پول درآوردن اسنودن از فروش خاطراتش شود


ادامه ادامه مطلب سه

بانک رفاه به مشتری مداری می‌اندیشد

  بانک رفاه به مشتری مداری می‌اندیشد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  دبیری شورای اطلاع رسانی استان کرمان از استانداری به ارشاد انتقال داده شد
  تحمیل نیرو به شهرداری رشت، اینبار به بهانه تغییر در مدیریت روابط عمومی شورا
  ترکیبی از مهارت های جدید و قدیمی که متخصصین روابط عمومی باید بر آن تسلط داشته باشند
  چگونه با افسردگی فصلی مقابله کنیم؟
  سیگاری‌ها: تبلیغات را کم کنید
  عملکرد روابط عمومی های استان با برگزاری جشنواره روابط عمومی ها سنجش می شود
  تصویب صورت های مالی سال 97 بانک ملی ایران
  بانک رفاه به مشتری مداری می‌اندیشد
  معاون فرماندار ملایر: خبرنویسی یکی از ابزارهای بسیار مهم برای اطلاع رسانی روابط عمومی ها محسوب می شود
  آمریکا می‌خواهد مانع پول درآوردن اسنودن از فروش خاطراتش شود
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34218صفحه نخست » گفتگوشنبه، 30 تیر 1397 - 09:24
دکتر اکبر نصرالهی استاد ارتباطات: مناسب ترین ابزار برای مدیریت بحران، رسانه هاست
اگر روابط عمومی ها کارشان را خوب انجام ندهند در واقع آغاز یک چالش و بحران و مساله جدیدی است که همان رواج شایعات و اخبار نا معتبر است که به تشدید بی نظمی ها و نگرانی ها دامن می زند و نگرانی افکار عمومی را تشدید می کند و سوء استفاده ها افزایش می یابند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- به نظرم باید این پیش شرط را پذیرفت که هیچ جایی مصون از بحران نیست باید راهکارهای مدیریت بحران را بدانیم و باید مناسبترین ابزار که رسانه است را خوب بشناسیم. در واقع اگر بپیذیریم مناسب ترین ابزار رسانه است، که کم هزینه ترین و بهترین ابزار برای مدیریت بحران رسانه ها هستند به گذاره سوم می رسیم که چه کسی مسئول رسانه ها در شرایط بحران هستند.


من فکر می کنم  روابط عمومیها به عنوان پل ارتباطی سازمان و رسانه ها در هر شرایطی بویژه شرایط بحران هستند.این پل ارتباطی در شرایط عادی اگر دچار مشکل باشند قابل اغماض است اما در شرایط بحران اگر دچار آسیب شوند به این علت که توجه مردم در شرایط بحران بیشتر به سمت رسانه ها جلب می شود و چسبندگی مخاطبان به رسانه ها به بالاترین حد خود می رسد لذا اگر رسانه ها درست مدیریت نشود خسارات بیشتری به سازمان و مردم وارد می شود.


به عبارتی با توجه به اینکه روابط عمومی ها خط مقدم مدیریت بحران از طریق هدایت رسانه ها هستند، اگر بحران در سطوح و خطوط مختلف تعریف شود در خط اول منحصراً روابط عمومی ها قرار دارند، به دلیل اینکه بحران ها وقتی اتفاق می افتند، سازمانها و دستگاه های رسمی و حقوقی مسئول مدیریت بحران پیش آمده هستند، نظیر هلال احمر، بهزیستی، ستاد مدیریت بحران و وزارت بهداشت و ...که در مواردی نظیر سیل و زلزله باید پاسخگو باشند، در هر صورت در این میان روابط عمومی های سازمانهای رسمی و غیر رسمی هستند که موظفند در مورد بحران ایجاد شده اولین اطلاعات و خبر صحیح را در اختیار مردم گذارند، به خصوص در شرایط بحران که نیاز مردم به رسانه ها و اطلاعات آنها بیشتر و چسبندگی آنها به رسانه افزایش می یابند.

 

 اگر روابط عمومی ها کارشان را خوب انجام ندهند در واقع آغاز یک چالش و بحران و مساله جدیدی است که همان رواج شایعات و اخبار نا معتبر است که به تشدید بی نظمی ها و نگرانی ها دامن می زند و نگرانی افکار عمومی را تشدید می کند و سوء استفاده ها افزایش می یابند.


اما اگر این شرایط مداخله به موقع روابط عمومی ها کنترل شود و اطلاعات صحیح را درسریعترین زمان ممکن در اختیار افکار عمومی قرار دهند، مردم به سراغ رسانه های غیر رسمی نمی روند، و شایعات نیز دامن زده نمی شود.


به نظر من آسیب شناسی روابط عمومی های کشور مان در شرایط بحران بوجود می آید و می بنیم که سازمان هایی که در سالهای اخیر درگیر بحران ها بودند، متاسفانه رویکرد تعاملی نداشتند و فعال نبودند و برعکس رویکرد قانونی و سنتی و طبعی داشتند و راهبردشان انفعالی و واکنشی بوده است.


در روش واکنشی در موقع بروز بحران پیش بینی های لازم وجود نداشته و برنامه ریزی هم انجام نشده و تعامل لازم با رسانه ها نیز وجود نداشته و اقدامات با تاخیر انجام می شود و حتی برخی مواقع واقعیت ها انکار می شود. اما در روش تعاملی کار به شکل دیگری در مواقع بحران پیش می رود به شکلی که ضمن تعامل خوب با رسانه ها اخبار دقیق و درست به موقع به مردم داده می شود و همچنین مدیریت صحیح و به موقع صورت می گیرد و امکان دسترسی رسانه ها به مناطق بحرانی فراهم می شود و واقعیتها کتمان نمی گردد.
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 تاکتیک کارآمد برای نوشتن


  نشر الکترونیک: یک مطالعه‎ تحلیلی


  انتصاب مدیر جدید روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم


  روابط عمومی؛ کاهنده فاصله بین ملت و مسئولان


  چگونه می توان روابط عمومی را توصیف کرد?


  جای خالی رسانه های رسمی در کارزار شایعات


  سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری اپل در هند؛ مقدمه ای برای خروج از چین


  انتصاب رئیس مرکز روابط عمومی بنیاد مستضعفان


  بانک رفاه به مشتری مداری می‌اندیشد


  ترکیبی از مهارت های جدید و قدیمی که متخصصین روابط عمومی باید بر آن تسلط داشته باشند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ارسال مقاله به شانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران